Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 10306
Hei freaks.

Jeg er 16 år og startet på 1VGS i år. J. Jeg gikk ut med for lavt snitt fra ungdomsskolen og endte på sistevalget mitt. Som dere sikkert skjønner er jo ikke dette spesielt motiverende og jeg gidder ikke å anstrenge meg det grann selvom jeg VET at jeg burde, men klarer ikke å få meg selv til å gjøre det. Derfor tenker jeg på å droppe ut av videregående og skaffe meg en jobb til jeg blir 18, for da skal jeg ut og reise, for så å komme tilbake til videregående senere. Men jeg er redd for at det ender med at jeg aldri kommer meg tilbake til skolebenken.

Sånn jeg ser det har jeg 2 muligheter: droppe ut, jobbe til jeg blir 18 for så og reise og heller komme tilbake til videregående senere, ELLER ta et skikkelig nakkegrep på meg selv, jobbe hardt og komme meg gjennom disse tre årene.

Så jeg leter etter tips og egne erfaringer angående det å droppe ut. Kom mer enn gjerne med innspill, på forhånd, takk!
Jobb hardt. Du vil takke deg selv for det senere i livet
Nå burde jeg vel ikke si dette selv fordi jeg ikke har veldig god innsats selv, men stå på. Du vil takke deg selv senere for dette.
hvilken linje går du på?

uansett så synes jeg det hadde vært kleint å være mye eldre enn alle andre på videregående, blir litt rart. føler ikke at de som ikke klarer å fullføre vgs på vanlig tid ikke blir så respektert av de andre elevene.
Ikke dropp ut, du vil aldri komme tilbake til VGS når du er 18+. Jobb heller bra dette året for å søke ny linje neste år, så tar du fri de fagene du føler at du hadde gode nok karakterer i.
Når du først har fått smaken på det "frie" liv, kommer du aldri til å få kommet deg tilbake på skolebenken. Kanskje du klarer det, men sjansen for at du dropper ut igjen er veldig stor! Du kommer mye lenger med noe på papiret fra VGS. så lenge du får karakter i alle fag, enn å droppe ut.

Det jeg vet noen venner av meg har gjort, er å bli med på et prosjekt opplegg. Der blir de utplassert på forskjellige jobber og de får lønn. De skifter jobber etter et par mnd. OSV. Dette hjelper deg til å finne ut hvilke jobber du trives i, du får også normalt stipend og kan velge om du vil være på skolen et par timer i uka og ha f.eks 1 fag, slik når du starter på skolen nesteår, vil du ikke trenge å ta dette faget på nytt. Dette funket veldig bra for en venn jeg har! Men du starter på førsteåret igjen. Etter det har du kanskje litt mere motivasjon til å fullføre! Gjør det beste ut av det. Karakteren 2 er bedre enn ingenting.
Så kan du heller ta deg et par år og nyte livet etter det formelle på VGS
Sist endret av Traveler; 17. oktober 2011 kl. 22:33.
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
hvilken linje går du på?

uansett så synes jeg det hadde vært kleint å være mye eldre enn alle andre på videregående, blir litt rart. føler ikke at de som ikke klarer å fullføre vgs på vanlig tid ikke blir så respektert av de andre elevene.
Vis hele sitatet...
Nei, har en i klassen som er 19 år jeg, han er hyggelig og kul Han oppfører seg ikke noe annerledes enn alle andre i klassen heller!
Sist endret av Knäppgök; 17. oktober 2011 kl. 22:36.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Vell, du ville tjene mest på å skaffe deg papirene fra vgs....
Skaff deg generell studiekompetanse, så kan du ta deg et år hvor du jobber, reiser eller går på folkehøyskole e.l. og studere videre etter det. Hvis du ikke har bra nok karakterer til å komme inn på det du har lyst til etter videregående, så er det mange skoler hvor du kan forbedre karakterene etter du er ferdig med videregående. Å utsette videregående er heller ikke noe særlig lurt, også er det ikke så kult å komme i russetiden og plutselig være godt over 20 år.

Karakterene dine kommer til å bli mye bedre etter et år på videregående. Jeg hadde 3,6 i snitt til jul i førsteklasse, og etter andreklasse hadde jeg 5,5. Det tar litt tid å bli vant til å måtte gjøre alt selv og ikke bli pusha så mye som på ungdomsskolen hvor lærerne sjekket hver eneste lekse, og hvor du ikke hadde ansvar for egen læring.

Uansett: Dropper du ut av videregående blir du aldri ferdig med det. Du kommer til å ende opp med drittjobber resten av livet uten en utdannelse. Da har du egentlig to valg: 1. Fullfør videregående og få deg en jobb du liker med grei lønn, 2. Dropp ut av videregående og få en kjedelig jobb med dårlig lønn
Jobb hardt på skolen du. Det må du gjøre resten av livet også. Som de fleste av oss. Og det er ganske OK.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Vel det beste hadde vel hvert å jobbe knallhardt og kommet deg igjennom de 3 årene slik at du satt igjen med eventuelt fagbrev ol. Nå oppgir du ikke hvilken linje du går, men regner med at det er yrkesfaglig. Hvis du eksempelvis vil bli tømrer og har havnet på elektro (?) kan du jo gå ekstra lærling år for å skaffe deg brev. Hvis du er heldig å får lærlingplass selvfølgelig. Kanskje du har en i familien som jobber med din interesse?
Sist endret av orbeck; 17. oktober 2011 kl. 22:48.
Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Hei freaks.

Jeg er 16 år og startet på 1VGS i år. J. Jeg gikk ut med for lavt snitt fra ungdomsskolen og endte på sistevalget mitt. Som dere sikkert skjønner er jo ikke dette spesielt motiverende og jeg gidder ikke å anstrenge meg det grann selvom jeg VET at jeg burde, men klarer ikke å få meg selv til å gjøre det. Derfor tenker jeg på å droppe ut av videregående og skaffe meg en jobb til jeg blir 18, for da skal jeg ut og reise, for så å komme tilbake til videregående senere. Men jeg er redd for at det ender med at jeg aldri kommer meg tilbake til skolebenken.

Sånn jeg ser det har jeg 2 muligheter: droppe ut, jobbe til jeg blir 18 for så og reise og heller komme tilbake til videregående senere, ELLER ta et skikkelig nakkegrep på meg selv, jobbe hardt og komme meg gjennom disse tre årene.

Så jeg leter etter tips og egne erfaringer angående det å droppe ut. Kom mer enn gjerne med innspill, på forhånd, takk!
Vis hele sitatet...

Jeg droppa ut av førsteåret mitt i fjor siden jeg fant ut at jeg ikke ville jobbe med noe av det jeg kunne valgt mellom. Starta på 1VGS Studiespesialisering dette året, og jeg føler allerede at det er vanskelig (ikke fagmessig, men rett og slett fordi jeg har hatt 6 måneder fri fra skole). Ikke for å høre arrogant ut, men jeg har sterk vilje, og jeg gjør det vil og føler er mest rett, og det er å fullføre skolen. Trass i denne "viljen" jeg har, føler jeg det fortsatt er vanskelig.

Tenk deg hvordan det vil være om du dropper ut nå og starter igjen om si kanskje 5 år. Ekstremt vanskelig.
Ikke dropp ut, ta deg sammen og fullfør vidergående, har selv droppet ut og opplever det som svært vanskelig å komme seg i gang med skole igjen etter å ha vært ute 2 år.
Sist endret av patreco; 17. oktober 2011 kl. 22:59.
Fullfør skolen, ta deg selv i nakken. Bit tennene sammen. Det er noe drit å måtte ta opp fag senere.

Jeg droppet ut siste året på videregående med tanke på å ta opp fag senere. Jeg skulle ta et friår for å jobbe, og er nå på mitt 10.ende friår. Venter enda på motivasjon til å ta opp fag.
Ikke dropp ut, best å fullføre skolen.
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
hvilken linje går du på?

uansett så synes jeg det hadde vært kleint å være mye eldre enn alle andre på videregående, blir litt rart. føler ikke at de som ikke klarer å fullføre vgs på vanlig tid ikke blir så respektert av de andre elevene.
Vis hele sitatet...
Seff får man respekt hvis man er eldst. Kan kjøpe sigg yo!
Jeg hadde samme problemet når jeg gikk i første.

Jeg bestemte meg for å gå ett år i utlandet som utvekslingsstudent. Da fikk jeg motivasjonen til å fullføre resten av førsteåret, pluss at jeg fikk reise og kommet meg vekk året etter. Når jeg da kom tilbake hadde jeg bare ett år igjen, og da er det litt lettere å jobbe for å komme seg gjennom det.

Så finn ett eller annet du har lyst til å gjøre, så har du noe å jobbe mot.
Jeg hadde to i klassen som dro for å reise i stedet for å fortsette skolen og da de skulle tilbake til vg2 var de der i noen uker før de slutta...

Jeg jobber ikke som en gud selv men jeg ser på skolen som et sosialt møtested, jeg får 3 i snitt - +/-. Jobber også litt utenfor skolen og jeg lover deg at skolen er mer gøy.

TIPS: Sjekk ut studier/jobber og hva de krever for fremtiden - det er største motivasjonen!
som alle har sagt fortsett på skolen, veit ikke hvilken linje du går men om det er allmen så sjønner jeg det er kjedelig. alternativt kan du ta yrkesfag og avslutte sisteåret med allmen-påbygg. slik at du får generell studie kompetanse.

studie kompetanse er veldig greit og ha vis du finner ut at etter vgs så skal du ta fri år eller jobbe. den dagen du finner ut at du vil studere vidre på høgskole/universitet slipper du og gå tilbake for å ta fag. men bare kan søke og kommer rett in.
Jeg droppa ut av skolen, sikkert det dummeste jeg noensinne har gjort. Absolutt verdt og stå på å komme seg igjennom de tre årene med skole før man begynner og reise.
Ta det fra en som var dum nok, sikkert mange som klarer og komme seg tilbake til skolebenken også. Men tror det er ytterst få.
Takk for god respons! Alltid hjelp å få på FF Jeg går allmenn, det var sistevalget mitt. Ville egentlig inn på medier og kommunikasjon..havnet i tillegg på den siste skolen jeg ville på, haha.. Nei, får vel bite tennene sammen, bli ferdig med skolen og så gjøre hva faen jeg vil her i livet gleder meg allerede
Det kan godt hende han klarer å komme tilbake til skolebenken etter han er 18, og klarer å gjøre det kjempe bra. Fordi de fleste har skjerpet seg og blitt mye mer modne etter noen år, men det kan være vanskelig å gå fra fast lønn til ett lusent stipend og skole isteden for jobb.
Sjansen for at at du klarer å fullføre vgs etter den ferien er kanskje 0,0001 til hundre, så NEI. Ta deg et jævla hardt tak i nakken og gå livets harde vei. Du vil ikke angre, det skal jeg love deg.
Jobb hardt et år og søk deg på første valget igjen.

Da får du antakeligvis fritak i visse allmennfag også.
Sist endret av Pagliacci; 18. oktober 2011 kl. 00:22.
Kjenner selv en som tok et "hvile-år" etter VG1 fordi han var lei skolen... Han droppet ut for godt og nå angrer han som bare faen. Han har sannsynligvis advart meg om mot å gjøre det samme sikkert 100 ganger.

Mitt råd, hold deg på skolen uansett karakterer! En 2.3 for eksempel i snitt er bedre enn ikke fullført vidregående, ikke studiekompetanse eller fagbrev. Stå på, aldri gi opp
Du gjør som du vil, akkurat når du vil. Det er lurt og tenke igjennom slike store avgjørelser før du gjør dem, men du kan alltids hoppe på skolebenken når du har opplevd en liten del av det lange livet du har. Jeg personlig er ikke ferdig med vgs, men skal bli det når jeg klar for og slå meg til ro da jeg er ung og vil ut å se litt ting. Om du er 16 eller 25 når du starter/fullfører skolen spiller ingen rolle, vi har alle god tid :-) Gjør det du vil.
Ta og gjør det beste du kan ut av 1. året, også vis du vil kan du søke pånytt for og se om du får førsten valget istedet etter dette året. Og vis du gjør det og er fornøyd med Matte,Norsk,Englesk,Gym osv karakterene dine kan du velge og ikke ha dem på den nye linja og da får du mye tid til og sove på Men jo, ta deg sammen, gjør det beste ut av dette året, gå ut disse 3 årene/søk pånytt nesteår og eventuelt be om fritak fra forskjellige fag(neste år vis du søker pånytt)
Dropp ut eller bytt linje. Det er virkelig ikke vits å presse deg selv hvis du ABSOLUTT ikke vil. Jeg ble pushet av alle, og pushet meg selv gjennom videregående selv om jeg virkelig ikke hadde lyst. Det endte med høyere fravær enn du aner og stryk i flere fag = ikke studiekompetanse. Slet meg gjennom alle de årene for ingenting. Greit nok at "samfunnet forventer" at man skal gå vgs, men man kan fint klare seg gjennom livet uten. Nå har jeg fått så avsmak fra skole at jeg aldri kommer til å studere igjen. Da er det bedre å ta en liten pause slik at du eventuelt får motivasjonen tilbake, istedenfor å få all livskraft sugd ut av deg fordi du egentlig ikke orket. Vet at alle kommer til å klikke fordi jeg gir deg "dårlig råd", men du må bare lytte til deg selv og hva som er best for deg og din situasjon. Å jobbe og reise er ingen dårlig idè det heller.
Kanskje en tankevekker til alle de som angrer på at de droppet ut og. Tenk om du IKKE hadde droppet ut - du hadde kanskje hatt studiekompetanse, men på bekostning av hva? Det er en grunn til at folk velger å slutte.
Jeg er også så lei dritt skolen og har 2 .5 i snitt men jeg vil ikke slutte på skolen, bare ta en måneds fri men jeg tenkte og gå ikt så er det en murlighet på at jeg klarer dette? Går i tiende
Om du kan, uten for mye fravær og for dårlige karakterer så fullfør skolen..
MEN dersom du begynner å få ganske drygt fravær og sliter maks i fagene pga umotivasjon etc.. så kom deg til helvette vekk fra den selvdestruktive institusjonen skolen kan være.
Selv om skremmene mange synes å tro at man er dømt til kassen på rema eller nav dersom man ikke fulfører videregående, så er det intet annet enn pisspreik.

Å jobbe til du er 18 og så stikke ut og reise høres ut som en fordømt god plan som vil lære deg langt mer om deg selv og verden enn dine klassekamerater vil lære på skolen de neste tre årene.

Husk at alt det de lærer kan du lese om i en bok, dine opplevelser og lærdommer fra å reise rundt i verden forblir dine. (til du eventuelt skriver en bok da..)
mye gode råd her. jeg vil gjerne fortelle om mine erfaringer.

Jeg startet på elektro på en skole som var helt begredelig. ikke engang lærerene hadde den minste disiplin. jeg gruet meg til å gå på skolen hver eneste dag. jeg fant absolutt ingen glede i min nye skolehverdag. jeg var vant til å le og ha det morro med en enorm vennegjeng. der befant jeg meg bare med masse demotiverte medelever som sjeldent ble til etter storefri eller kom i det hele tatt. jeg fikk 5 i naturfag og kan ikke huske en eneste naturfagstime. sommerferien startet april og i mai-juni hadde jeg 3 skoledager. ikke fordi jeg skulket men fordi vi bare fikk fri sånn helt uten videre. maken til useriøs dritt!

jeg var akuratt der du var nå. demotivert og klar for å slutte på timen. heldigvis overtalte min mor meg til å bli ettersom jeg ikke skulle ha noen hull på cv'en. jeg fullførte året og lurte på hva jeg skulle gjøre nå. hadde lyst til å bare kutte ut hele greia akuratt som deg. av en eller annen grunn startet jeg på allmennfag selvom jeg var helt sikker på å ikke gidde 3 år til. altså fire til sammen. ettersom mine foreldre hadde den offentlige skolen langt oppi halsen ble jeg plassert på en privatskole. ikke noe fancy greier i det hele tatt men dette ble den beste besluttningen jeg har tatt i hele mitt liv.

fullførte dette for 2 år siden og jobber middlertidig på en byggevareforettning. Har lyst til å finne skikkelig ut hva jeg faktsik vil og dett eføler jeg at jeg har god tid på ettersom jeg har allmennfag i bunn. på stedet jeg jobber er det mange i 25+alderen som fortsatt ikke har videregående. disse kommer nok heller aldri til å få det og kommer til å jobbe der med de samme varene dag ut og dag inn. det er nok mye vanskeligere å starte på videregående når du er 22-25 en høyere utdanning når du er 22 eller 32 for den saks skyld.

videregående tror jeg du må gjøre nå eller så gjør du det aldrig! og hvorfor i all verden skal du reise som 18-åring? skal du til Kreta eller noe sånt? Jeg var i Vegas en gang som 17 åring og da sov jeg på en MCDonnalds. det var en konge erfaring det men skal love deg det var kulere i Macau som 21-åring! regner med at du mener en slags jorda rundt reise siden du skal jobbe for å opparbeide den og da tror jeg nok det er hundre ganger så kult om du er litt eldre.

dette er hva jeg tror ville lønne seg og lykke til med valget du en måtte ta!
HVa har du tenkt og bli i livet da? Kassedame? Dropp ikke ut.
Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Men jeg er redd for at det ender med at jeg aldri kommer meg tilbake til skolebenken.
Vis hele sitatet...
Jeg er rett under 30 år og har fortsatt ikke kommet meg tilbake til skolebenken. Har kun grunnkurset fra VGS. Jeg angrer ikke noe særlig i dag, da jeg har offshorejobb og godt betalt. Men om jeg en dag mister denne jobben så sitter jeg på rævva og lurer på hva i alle dager jeg skal gjøre.

Fullfør skolen gutt Papirer er alltid greit å ha, selv om noen av oss ordner oss på andre måter
Fullfør skolen, det er bedre å ha noe å falle tilbake på.

Om du skulle droppe ut nå, og finner deg en jobb som er godt betalt om noen uker, så er det fortsatt greit å ha noe å falle tilbake på om det går til helvete ..
Vanskelig og sette seg på skolebenken igjen etter og blitt vandt med og tjene penger.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
HVa har du tenkt og bli i livet da? Kassedame? Dropp ikke ut.
Vis hele sitatet...
Kansje han heller vil bli Norges rikeste mann...
http://www.dn.no/forsiden/article761172.ece

Den etablerte "sannheten" om at veien til rikdom og suksess bare går via skolen er så latterlig feil som det kan få blitt.

Når folk dropper ut og tilbringer resten av livet sitt i kassen på rema, så er det ett valg de har tatt, gjerne fordi de selv tror på dette pisspreiket. De er om regel ganske fattige på ambisjoner og gjennomføringsevne.. det er dette, og ikke mngelen på skolegang som dømmer de til denne tilverelsen.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Kansje han heller vil bli Norges rikeste mann...
http://www.dn.no/forsiden/article761172.ece

Den etablerte "sannheten" om at veien til rikdom og suksess bare går via skolen er så latterlig feil som det kan få blitt.

Når folk dropper ut og tilbringer resten av livet sitt i kassen på rema, så er det ett valg de har tatt, gjerne fordi de selv tror på dette pisspreiket. De er om regel ganske fattige på ambisjoner og gjennomføringsevne.. det er dette, og ikke mngelen på skolegang som dømmer de til denne tilverelsen.
Vis hele sitatet...
Hvor sansynelig synes du det er at man blir rik ved og droppe utdannelse?
Som sagt før her, fullfør dette du. I tillegg han man rett til 3 år vgs etter ungd. skolen, og ved å droppe ut nå takker du nei til ett av de, og for hvert år du ikke søker på nytt, altså når du er 17år og 18år mister du de to siste, og du står da og må belage deg på å komme inn kun på karakterne fra ungd. skolen.
Ett ord: Russ

Om ikke det er motivasjon nok så vet ikke jeg
Er det en ting jeg angrer på er det at jeg ikke brydde meg nok til å prøve hardere på VGS.
Gjør en god jobb nå, så har du alle muligheter senere.
3 år er mye og lenge nå. Men det er så lite i forhold til hvor lenge du skal leve.
Altså, du har bare deg selv å takke for at du gikk ut med for dårlige karaktere, og nå får du ikke gå på den skolen du hadde lyst til. Da får du i det minste gjøre det beste ut av det.

When life throws you lemons, make some lemon juice.
når du går allmenn så kan du jo bli hva som helst. hvordan er det med realfag, frister det? hvilke hobbyer har du?
Som mange har sagt: ikke dropp ut om du har planer om å utdanne deg til noe. Veldig mange som begynner å jobbe gidder ikke begynne på skole igjen når de ser de økonomiske forskjellene på de to livene
Vel, du kan jo velge å gå IKT de to siste årene om universitet er utelukket for deg. Eller gå IKT andreåret, for å så gå påbygg tredjeåret.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Tenk deg hvordan det vil være om du dropper ut nå og starter igjen om si kanskje 5 år. Ekstremt vanskelig.
Vis hele sitatet...
Med tanke på det samfunnet vi lever i, skal jeg ikke si meg helt uenig i at det lureste kanskje vil være å holde ut og skaffe seg studiekompetanse. Når det er sagt vil jeg påpeke at du har glemt å ta med i beregningen din det faktum at man modnes (forhåpentligvis) ganske så meget fra 15, 16-årsalderen og frem til man er 20, 21. For alt du vet vil det kanskje være enklere å starte opp igjen med flere år og erfaringer i bagasjen. Den videregående skole er nemlig ikke særlig vanskelig når man får satt innholdet i perspektiv.

En annen mulighet for trådstarter vil være å ta generell studiekompetanse ved en av landets private videregående skoler. Da kan man ta den treårige videregående skole over to år og elevens alder vil ikke være av særlig betydning. Såklart vil denne løsningen involvere en brattere læringskurve og kreve mer av eleven, men jeg vil tro man vil være mer motivert til å karre seg gjennom, om ikke av egen fornuft, så kanskje av pengene man har investert i utdanningen (studielån).

Lykke til, trådstarter!
Sist endret av sOHaM; 18. oktober 2011 kl. 11:12.
Jeg har droppet ut, og jeg angrer jeg går i 2.vg, skulle gått i 3.vg, jeg anbefaler deg å bare få deg selv igjennom, du vil klare det hvis du vil!
Du burde ille droppe ut pga du vil få meget lav sosial status visst du ikke har noe annet på gang. Enten go for it å få deg en bra a4 jobb og god sosial status ellers bør du satse på noe du brenner for å vet du kan klare uten utdanning. Droppet selv ut når jeg var 16, ingen i familien var fornøyd men startet senere for meg selv uten noe utdanning og driver i dag mitt eget import/export firma og har d meget bra pluss god sosial status.
Jeg har selv gjort feil valg når det kommer til skole. Gikk første året helse og sosial, så gikk jeg over til barne og ungdom, noe som ble heilt feil for meg. Så jeg droppet ut av skolen, og begynte å jobbe. Nå mange år senere, angrer jeg så det kjennes til tider. Studielån ble det, lite motivasjon og en utrolig stygg CV ble det av det. En hullete og uferdig CV kommer aldri bra frem i en jobbsak. Nå som dette er mange år siden, tenker jeg selv på det å ta skole igjen, men så kommer det teite! Du har 1 omvalg og 3 år rett på skole. Jeg har brukt opp 2 år, og har kunn 1 år og 1 omvalg igjen. Det vil si, om jeg bygger videre på helse og sosial grenen har jeg 2 år skole igjen, men om jeg heller vil gå tømrer, så får jeg muligens bare sjangsen på 1 år skole, så kommer usikkerheten på om dette er det rette, om du kommer inn på skole, om du ikke kommer inn osv. Er dette sjangser du er villig til å ta, føl deg velkommen til å gjøre det. Men hva jeg virkelig vil si til deg, er: lær av andres feil - ikke dropp skolen! Du er enda ung og trenger utdanning for å i det heletatt få en god lønning. En annen ting, som en 16åring så får du ikke full lønning - du får den minste lønningen som er mulig å få. Noe som virkelig ikke er verd det.

Lykke til, uansett hva valget måtte være.
Jobbet selv ganske dårlig gjennom videregående og endte opp på sistevalget mitt. Skolen er også kjempe langt unna og pga. buss som kjører en rute 1km unna huset mitt må jeg sykle til skolen.

Det er drit kjedelig, rett og slett.

Så planen min er å jobbe som bare det i år. Få gode karakterer. Søke meg inn på det jeg egentlig ville på neste år. Med gode karakterer kommer jeg lett inn!

Jeg må kanskje gå ett år mer enn andre, men det gjør ikke noe. Kommer i det minste til å kose meg på den andre skolen og linja jeg vil på. Det vil nok du og!
Hoppet av selv, har jobben siden men angrer den dag i dag når alle jeg kjenner har fullført. De fleste jeg kjenner har gode jobber eller lever et spennende liv med videre utdanning.

Anbefaler deg sterkt å fortsette skolen uansett hvordan det går.