Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 924
Er i planleggingsfasen på et nytt prosjekt.

Planen er å få utviklet en videoportal hvor jeg kan legge ut filmer som folk kan se via tjenesten, og ta betalt pr mnd.
Noe ala viaplay/tv2 sumo.

Men er fremdeles i startfasen så har noen spørsmål.

Hvor lang tid og hvor mye penger vil dette koste fra min side?
(Er helt blank, så om det vil koste 5000,- eller 1 million har jeg ikke greie på)

Og evt hvilke selskaper er best på dette?
Lite lønnsomt i det lange løp imo. Eneste måten det her kan lønne seg på er om du har noen ekstremt skjeldne og spesielle klipp å dele. Noe jeg tviler på at du har.
Skal du legge ut andre ting må du huske på at det meste der ute er copyrighted og du må eventuelt betale endel for å være en 3 part. Finnes nok desverre for din del nok av disse tjenestene allerede.
Er klar over at det eksisterer copyright på alt som finnes av filmene og div da jeg har studert film og tv i noen år nå. Er også klar over at mange av tjenestene eksisterer. Men det jeg trenger hjelp til er hvordan man får utviklet protalen, hvilke folk som driver med dette. Og hvilke type utvikling det evt er.
Hva av filmer og klipp som eventuelt skal legges ut kommer i neste omgang.
Det er klin umulig å komme med en prisantydning uten et dugende brukerscenario og funksjonalitetsbeskrivelse. Skal det være seriøse greier, og du hyrer inn et dyktig utviklingsfirma, vil jeg tippe (har ikke grunnlag for annet) hundre tusen ++ for en seriøs nettportal og design.
Sist endret av Restyle; 5. oktober 2011 kl. 01:09.
Skal du konkurrere med de nye firmaene som satser på dette markedet i Norge om dagen tipper jeg vi snakker om å minst etablere et firma med 20-30 kompetente personer - ca. halvparten teknikere/utviklere - samt et skikkelig markedsbudsjett!

Og de fleste som er gode på det gjør det nok allerede..

Har du en god ide som gir deg muligheten for å kapre en nisje i markedet kan saken selvsagt stille seg litt anderledes.
Sist endret av tormaroe; 5. oktober 2011 kl. 20:14.
Ideén er etablert Og jeg har en plan på hvordan jeg skal komme meg inn i markedet. Men problemet mitt er å få opp portalen. Det er ikke snakk om å ta over filmer og serier som produseres fra Hollywood. Der er Viasat og Canal+ overlegne. Men å finne et marked som ikke er mettet. Så hindringen er å få opp portalen, og hvordan kan jeg få gjort dette uten å spytte inn hundre tusenvis av kroner.

Takk for svar btw.
Du får nok ikke gjort dette uten å spytte inn hundretusenvis av kroner, med mindre du går for å lære det selv
Sitat av Hoppestokk Vis innlegg
Du får nok ikke gjort dette uten å spytte inn hundretusenvis av kroner, med mindre du går for å lære det selv
Vis hele sitatet...
Å lære seg å lage det selv er nok heller ikke helt realistisk. Det er ikke slik at det er uten grunn at man ofte trenger et helt team med arbeidere for å få det til å fungere. Hvis han skal gjøre det selv er jeg redd det kommer til å ta ekstremt lang tid, og være meget stress å fikse alt av bugs og lignende alene.
Du kan jo ta en titt på dette starter kittet:

Video.Show is a reference-quality blueprint for implementing a user-generated video content site. It provides everything you need to create a website for uploading, encoding, cataloguing, publishing and commenting on videos, using Silverlight, Expression Encoder and Silverlight Streaming by Windows Live.

Video websites are lots of fun, but setting up your own video community website can be a real headache. There's a lot to worry about: disk space, bandwidth, video formats and encoding...

That's why we built a reference quality site which does all of the hard work for you. The key is Silverlight technology paired up with Silverlight Streaming's free, world class content hosting. Video.Show provides Silverlight 1.0 video controls, Silverlight Streaming hosting integration, leveraging Expression Encoder's ability to handle most popular video formats. We’ve set things up so you can be uploading videos within minutes, and we’ve added in some cool features like time-based video comments, so your comments will be synchronized with the video playback.
Vis hele sitatet...
Ikke nøyaktig det du er ute etter, men ikke langt unna heller!
Sitat av 4frnt666 Vis innlegg
Ideén er etablert Og jeg har en plan på hvordan jeg skal komme meg inn i markedet. Men problemet mitt er å få opp portalen. Det er ikke snakk om å ta over filmer og serier som produseres fra Hollywood. Der er Viasat og Canal+ overlegne. Men å finne et marked som ikke er mettet. Så hindringen er å få opp portalen, og hvordan kan jeg få gjort dette uten å spytte inn hundre tusenvis av kroner.

Takk for svar btw.
Vis hele sitatet...
Du kan få gjort det ved å få med deg en partner som er kompetent på web-programmering. Men hvis han gjør all jobben vil han jo også ha all profitten, så da blir det jo ikke ditt prosjekt lenger.

Du bør nok starte med å undersøke helt konkret om dette umettede markedet ditt. Da tenker jeg på om rettighetshaverne er i det hele tatt er villige til å gi lisens, prisen per film per visning, og den tekniske løsningen for å få tak i filmene, eventuelt engangspris for dette.

Først når du har denne infoen og har regnet på om prosjektet kan lønne seg (ta med kostnader for båndbredde), kan du få med deg en partner.