Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3386
hei! En venn og jeg bestillte noe fra dealextrem for litt siden. I dag fikk jeg lapp i posten : Melding om verdi-/rekommandert postsending. Må vise legg.
Nåkommer problemet, vi tenkte: vi skriver navnet på katten min! og tenkte det blir genialt. de fleste sjønner at katter ikke har leggitimasjon eller underskift.
Så kjære Freak, hva i all verden gjør jeg nå?!?!
takker for svar.
Haha, genialt gjort :P

Forklar situasjonen på postkontoret, er du heldig får du et smil og de hjelper deg. Hvis ikke kommer du tilbake neste dag og håper du møter på noen andre.
Sist endret av elz; 25. august 2011 kl. 16:19.
Kær
Trådstarter
jo takk men føler jo at jeg sitter med sjegget fukkt av postkasser da....
flere forslag?
Har katten din et etternavn? Eller står det bare på lappen f.eks. "Mons" ? Tror ikke de er så strenge på det området. Forklar situasjonen og forhåpentligvis tar de det med et smil.
Hva er det egentlig du lurer på?
Kær
Trådstarter
nei:P men vi skrev:
Findus Pettersen
******* **
******
we dont have states in norway dammit
****

Sitat av Caesar Vis innlegg
Hva er det egentlig du lurer på?
Vis hele sitatet...
om noen har gjort samme tabben før.
Shady Banana
Quix's Avatar
Å bestille støff i katta sitt navn er vel kanskje ikke så veldig vanlig?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Spørsmålet er om vi kan hente en rekommandert pakke som er sendt til Findus Pettersen? (gubben og katten)
Ta med katten på postkontoret
Kær
Trådstarter
Sitat av Powlair Vis innlegg
Å bestille støff i katta sitt navn er vel kanskje ikke så veldig vanlig?
Vis hele sitatet...
nei det er vell ikke dett:P
men trodde det skulle rett i postkassa siden det er en boble konvulutt.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Spørsmålet er om vi kan hente en rekommandert pakke som er sendt til Findus Pettersen? (gubben og katten)
Vis hele sitatet...
Nei, dere kan ikke det. I følge Posten sine nettsider MÅ man ha legitimasjon for å få hentet pakken. Kan jeg spørre hvorfor i all verden dere bestilte pakka i navnet til katten din?
Jeg har hentet rekomandert post med mitt navn som skulle til andre i familien så det bør ikke være noe problem hvis ikke du møter på en bitch
Kær
Trådstarter
Jeg får manne meg opp, ta på litt fine klær og prøve. kommer med status raport om ca 30 min tipper jeg
Ta med pus og helse papirer som leg på katten og forklar hva som har skjedd.
Skriv ut bestillingen fra dx, så kan de se selv at det er katten sin post.
Rekomanderte sendinger er strengt, og det er personlig. Om du ikke kan legitimere deg for å være den personen som står listet som adressat så må adressaten gi deg en fullmakt om lov til å hente ut pakken. Så du får spørre katten din om den kan gi deg en fullmakt eller bare ringe Postens kundeservice på 810 00 710.

De som betjener deg i f.eks Post i Butikk har nok lite lyst til å bryte rutiner de faktisk har signert på å følge. Ringt Postens Kundeservice
ta med katten, litt blekk på poten og stamp! done ;D !
Sist endret av leander999; 25. august 2011 kl. 17:07.
Kær
Trådstarter
Sitat av Kojtkaka Vis innlegg
Jeg får manne meg opp, ta på litt fine klær og prøve. kommer med status raport om ca 30 min tipper jeg
Vis hele sitatet...
Eller ikke min mangel på selvtillit har skylla igjen må prøve i morgen....
Sitat av Kojtkaka Vis innlegg
Eller ikke min mangel på selvtillit har skylla igjen må prøve i morgen....
Vis hele sitatet...
Foreldra henta pakka i da jeg var reist bort , så burde gå helt fint. Du får ta på deg dress, solbriller og sånn propp i øret og late som du er noe
Hvordan gikk det?
Du bestiller ikke varer i andres navn, punktum.
Mao. du sliter.
Kær
Trådstarter
Det gikk bra spurte først ei dame som så hygelig ut, hei du jeg har bestilt pakke
Til katta mi, og fikk hente lapp. Hva gjør jeg da? Det hu svarte da var: til katten din? Og gliste noe jævelig :P skjønner den godt. Når det kommer en 16 gammal gutt med kviser i tryne og sier han har bestilt pakke til katta! XD
Men jo: har du hennte lappen da? Jaja! Men ikke her, den er hjemme. Jeg kan hente den? Ja det må du gjøre. Så sykkla jeg og henta lappen. Ny dame i kassa:S sa det samme der og hu: katta di?! Med et stort fitteglis:P har den bestille noe nytt på nett den da? Sa hu litt skøyer aktig, jøss! Er det katte band detta da? Hehe, sa jeg ikke helt sa jeg. Så skrev jeg under uten og vise legg fikk pakka og dro hjem gående. Grunnden til sykkel til og gå hjem var: jeg glemte nøkkelen:P
Så slutten ble: jeg fikk pakka, og det gikk greit bra det var noen hygelige folk på jobb da (y).
Og ja, jeg var noe jævelig flau
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Hvorfor i helvete kunne du ikke bare bestilt i ditt eget navn og vist legetimasjon? Forstår ikke helt dette her.
Ja, for hyggelige folk som ikke følger Postens bestemmelser rundt rekommanderte sendinger betrygger meg veldig. Kan jeg også bare si at jeg bestilte noe i katta mi sitt navn om jeg vil ha ut rekommanderte sendinger i andres navn? Det er en grunn til at det er legitimasjonsplikt.
Sist endret av thomasw; 27. august 2011 kl. 23:14.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Nei, dere kan ikke det. I følge Posten sine nettsider MÅ man ha legitimasjon for å få hentet pakken. Kan jeg spørre hvorfor i all verden dere bestilte pakka i navnet til katten din?
Vis hele sitatet...
Må bare legge til noe på dette.
Ble meget skuffet når jeg skule hente en pakke for ikke så mange dager.
Den inneholdt ting til en verdi på over 1000NOK, men trengte ikke å vise legitimasjon engang. Det eneste jeg trengte var å skrive Fornavn og etternavn på en lapp.

Du kan prøve å gå uten ID, hent den. Hvis dette ikke går så bare forklarer du hele historien. Det burde gå bra. (Husk å nevne at det er fra en tegneseire.)


Lykke til!
Kær
Trådstarter
Sitat av Echodius Vis innlegg
Må bare legge til noe på dette.
Ble meget skuffet når jeg skule hente en pakke for ikke så mange dager.
Den inneholdt ting til en verdi på over 1000NOK, men trengte ikke å vise legitimasjon engang. Det eneste jeg trengte var å skrive Fornavn og etternavn på en lapp.

Du kan prøve å gå uten ID, hent den. Hvis dette ikke går så bare forklarer du hele historien. Det burde gå bra. (Husk å nevne at det er fra en tegneseire.)


Lykke til!
Vis hele sitatet...
Ja, og til h*n over: det er vel ingen i Norge som heter Findus Pettersen? :P
Haha, så søtt. :P
Kær
Trådstarter
Sitat av kribw Vis innlegg
Hvorfor i helvete kunne du ikke bare bestilt i ditt eget navn og vist legetimasjon? Forstår ikke helt dette her.
Vis hele sitatet...
Det var ikke for og teste systemet, vi sa skal vi sette det på meg eller deg? Så ble det katta mi som heter Findus. Så skrev vi Findus Pettersen som i gubben og katten. Da det vi bestilt var lite i størelse og trodde det kom i postkassa, ne det ikke gjorde. Hadde jeg vist at vi måtte hente det på butikken hadde jeg SELFØLGELIG bestille det i mitt ekkte navn.
You see?

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Du bestiller ikke varer i andres navn, punktum.
Mao. du sliter.
Vis hele sitatet...
Vell, min katt, den er ikke myndig= jeg har fullmakt/ jeg kan skrive under for Findus
I teorien. Jeg som mest sansynelig en av få i landet kan bekrefte dette
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Sitat av Kojtkaka Vis innlegg
Det var ikke for og teste systemet, vi sa skal vi sette det på meg eller deg? Så ble det katta mi som heter Findus. Så skrev vi Findus Pettersen som i gubben og katten. Da det vi bestilt var lite i størelse og trodde det kom i postkassa, ne det ikke gjorde. Hadde jeg vist at vi måtte hente det på butikken hadde jeg SELFØLGELIG bestille det i mitt ekkte navn.
You see?



Vell, min katt, den er ikke myndig= jeg har fullmakt/ jeg kan skrive under for Findus
I teorien. Jeg som mest sansynelig en av få i landet kan bekrefte dette
Vis hele sitatet...
Du skriver ditt eget navn uavhengig om det kommer i postkassen din eller ikke.
Sitat av kribw Vis innlegg
Du skriver ditt eget navn uavhengig om det kommer i postkassen din eller ikke.
Vis hele sitatet...
Greia med at det alltid må komme folk med en eller annen moralpreken i hver eneste tråd ?

Liker kreativiteten deres, katte.. Hahaha!
Få noen til å skrive et vedlegg eller hva det heter.

Jeg Vulpes Fumat gir Kojtkaka fullmakt til å hente pakken min.
Grunnet jeg har magasjau å kan ikke gå ut gå ut døra.

åsså underskrift av begge parter

Sørg for å bruke 2 forsjellige personer som skriver.
Feks. få kompisen din til å skrive vedlegget. åsså skriver du bare under å det samme gjør han, bare at han bruker navnet til katta.
Husk å ta med deg din egen legetimasjon.

Så nå at det gikk fint.
Sist endret av vulpes fumat; 28. august 2011 kl. 00:28.
Jeg har aldri måtte vise legitmasjon nå jeg har hentet ut en pakke, som man egentlig skal vise legitmasjon for å få utlevert, så det går sikkert bra
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Eventuelt putta pota på katta på blekk, og klemme nedpå arket? :P Neida, men vi fikk henta den istad, uten hjelp fra Findus.
Vil tro det varierer fra hvordan du har betalt.

Særlig fra utlandet er det stort krav om legg.
Og hvis du betaler med nettbank.
Men derimot hvis du betaler oppkrav for en pakke sendt i Norge er det ikke alltid like strengt med legg. Da må du vel bare skrive under..