Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 526
Hei!

Tenkte å oppgradere pc'n med litt ram.
Hadde 1gb + 2gb brikker. Bestilte derfor en ny brikke på 2gb for å få tilsammen 4.
Oppdaget etter at brikken kom i posten at den gamle brikken på 2gb var 5300, mens den nye var 6400. I windows opplevelsesindeks gikk poengsummen på ram fra 5,9 til 5,7 etter at jeg satte inn den nye brikken. Er det slik at disse brikkenne ikke jobber så godt sammen?
De nye blir satt ned til samme klokkefart som de gamle.
Trådstarter
men hvorfor får jeg dårligere poengsum i opplevelsesindeksen når jeg har økt antall gb ram fra 3 til 4?
Gidder ikke forklare dette her, venter på at AtX kommer og forklarer deg. 6400 > 5300.
5300 har klokkefrekvens på 667 mhz, mens 6300 er på 800 mhz

Som han over meg sier så blir de nye hemmet av at du har ram med dårligere klokkefrekvens, men det går fint å bruke de slikt, men i mitt tilfelle ville jeg byttet ut de gamle og for å få best mulig utbytte selv om forskjellen ikke er så alt for stor.
Sitat av vann Vis innlegg
men hvorfor får jeg dårligere poengsum i opplevelsesindeksen når jeg har økt antall gb ram fra 3 til 4?
Vis hele sitatet...
Det er fordi du har satt i en RAM som jobber saktere. Setter du inn en RAM brikke med annen hastighet vil de med mest bli klokket ned. Mao du får ikke bedre ytelse.

Lett matematikk.


Om du har mulighet til å klokke i BIOS så kan du fyre opp litt. Da vil du se en liten boost.


Men du burde jo egentlig bare ignorere WOI, da det er en veldig unøyaktig verktøy som fjortisser bruker for å leke hacker og ha best PC.