Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1399616
Sitat av Gjest575757575 Vis innlegg
Da var det bekreftet at pst har listen over alle som handler slike kjemikalier. Håper det er flere her som er svett i trøya nå! Ikke fordi jeg tror noen er terrorister. Men fordi jeg vet at mange her inne benytter disse kjemikaliene til å produsere sprengstoff, og DET er ulovlig, selv om ingrediensene ikke er ulovlige.
Vis hele sitatet...
Hvorfor driver du å terroriserer her? hvis du er så opptatt av dette, i motsetning til det som faktisk er viktig akkurat nå, hvorfor skriver du i denne tråden? burde vel heller skrive i rett tråd, evt skrive til administrator.

bruk heller energi på å hjelpe pårørte, eller saken i noen form.
Sitat av Louche Vis innlegg
Er ABB intelligent?

Fremfor alt er han ekstremt dedikert til dette "prosjektet". Når man kombinerer dette med relativt god engelsk, en gjennomstudert høyre-ekstrem retorikk, og evne til å sette seg inn i flere forskjellige fagfelt, så fremstår ABB som en intelligent person. Men fremfor alt vil jeg si at han fremstår svært grundig og målrettet. Hvilket lett kan forveksles med intelligens.

Men når man leser større deler av hans tekster, så får jeg i større grad et inntrykk av at store deler av det han skriver er uryddig og til dels umodent. Han gir til tider inntrykk av at manifestet er profesjonelt skrevet og han har visstnok beskrevet seg selv som forfatter, men samtidig bruker han smiletegn, lol, wtf etc., og komposisjonen er til tider svært amatørmessig. Samtidig vil jeg si at denne stadige punktvise oppsettingen til dels grenser til barnslig. Spesielt med tanke på at deler av det som listes opp er absurd i sin ambisiøsitet, og så langt fra der hvor kampen kan og bør stå.

Jeg vil også si at måten han utleverer seg selv så grundig har mer likhetstegn med bloggerkulturen enn med de grupperinger og personer som han åpenbart beundrer, som f.eks. Fjordman, Robert Spencer, Mark Humphrys, Pamela Geller, Bruce Bawer, SIOE m.fl. Det er også verdt å bemerke seg at alle disse mer seriøse debattantene fra ytre liberale høyre tar KRAFTIG avstand fra både tekstene og handlingene til ABB. Så vidt meg bekjent er det ingen andre i disse miljøene som har ytret pro-terror holdninger. Og i det minste ikke mot hvite barn i hjemlandet. Det handler ikke lengre om et ytre-høyre standpunkt, det handler om en manglende virkelighetsforståelse og et ensomt sinn som har mistet kontroll over sine rasjonelle evner.

Hans trang til utlevering viser seg også gjennom hvordan han åpenbart har fundert mye på hvordan han vil fremstå i media. Hans Q & A med seg selv er allerede tragisk i sin idé. Er dette et simulert intervju han holder med seg selv? Uansett har han, som flere har benevnt, en sterk og stadig trang til å forhøye seg selv. I hans tekster kan det virke som at han var en viktig del av Frp's gjennombrudd i norsk politikk, men hans verv og innflytelse i Frp virker tvert imot å ha vært svært begrenset. Også når det gjelder hans økonomi og eventyr innen finans ser han ut til å løfte seg selv høyt opp, men resultatene virker svært beskjedne.

Han har i mange tilfeller også svært lite grunnlag bak påstandene hans, men han skiller ikke mellom påstand og fakta. Det er utallige eksempler på dette, men se f.eks. på hvordan han har satt prosentuelle risikoanalyser ved om det er 1, 2, 3, 4 eller 5 mennesker som står bak et eventuelt angrep (side 1472). Hvor er det han trekker disse tallene fra? Han fremhever seg selv som en autoritet, og på et eller annet punkt virker han å ha blitt så høy på seg selv at han slutter å skille mellom hans sannheter og faktiske sannheter.

Nå skal det sies at jeg ikke har hatt tid til å lese annet enn større utdrag fra manifestet, men jeg har lest mange av ABB's innlegg fra diverse diskusjonsforum. Jeg beklager også at jeg ikke har lagt inn flere kildereferanser, men jeg var litt presset for tid her nå. Spør meg eventuelt, så kan jeg svare i kveld.
Vis hele sitatet...
Smart, men med vrangforestillinger. Disse "risikoanalysene" i manifestet er jo latterlige. Virker nesten tilfeldig måten han lister prosentvis sjanse for å bli tatt ved kjøp at kjemikalier etc. Og dessuten tok han noen dumdristige val. Slik jeg ser det er det mye tilfeldigheter som førte til at han ikke ble tatt. Ta for eksempel innførselen av 99% ren nikotin; da er det hit&miss om pakken blir tatt i tollen.
Sitat av emphi Vis innlegg
Det virker jo relativt amatørmessig iom. at de brukte relativt langt tid på å i det hele tatt bekrefte flere enn ti døde, og når de først gikk ut så sa de at 80 var døde. Har liten tro på at 12 (og etterhvert 18) ble talt to ganger på sykehusene, så her er det rett og slett dårlig organisert søk som må være grunnen..
Vis hele sitatet...
Mange lik lå fortsatt igjen på øya, først i går var alle drepte fraktet vekk. Fokusen til redningstjenester og politi har forhåpentligvis vært å hjelpe, ikke pase på detaljene som kan kreve stor logistikk i en slik sak. Dessuten gikk de ut med et omtrentlig tall før de selv ville, fordi media opererte med farlig lavt tall. Ref. uttalelsen til politiets pressekonferanse.
Sitat av Andy666 Vis innlegg
Jasså, få noen navn på noen du "vet" lager sprengstoff her inne da?
Vis hele sitatet...
Tydeligvis deg?

Selv har jeg null sympati med de som lager slike bomber. Så vidt jeg vet så har det vært diskutert bombelaging her tidligere, og at det ikke er mot reglene. Dette er vel ikke tilfeldig. Det dukker også opp klipp av nordmenn som sprenger bomber på YouTube, og nyhetssaker om tenåringer som mister lemmer i hjemmelagede eksplosjoner.

Sitat av evvedevve Vis innlegg
Jeg vill da tørre å påstå at så og si alle på pyroforumet bruker det til noe kriminelt.
Vis hele sitatet...
Denne posten oppsummerer også litt av min oppfattingen.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 17:46.
Sitat av Gjest575757575 Vis innlegg
Da var det bekreftet at pst har listen over alle som handler slike kjemikalier. Håper det er flere her som er svett i trøya nå! Ikke fordi jeg tror noen er terrorister. Men fordi jeg vet at mange her inne benytter disse kjemikaliene til å produsere sprengstoff, og DET er ulovlig, selv om ingrediensene ikke er ulovlige.
Vis hele sitatet...
Hvis ingrediensene ikke er ulovelige er det ingen som har grunn til å bli svett. Er de regulerte vanker det kanskje bøter men PST kan selvfølgelig ikke drive klappjakt på importører av lovelige kjemikalier. Det er lite sannsynlig at ressursene strekker til det. Men unormalt store importmengder har de nok kapasitet til å granske nærmere.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Voreah Vis innlegg
Selv har jeg null sympati med de som lager slike bomber. Så vidt jeg vet så har det vært diskutert bombelaging her tidligere, og at det ikke er mot reglene. Dette er vel ikke tilfeldig. Det dukker også opp klipp av nordmenn som sprenger bomber på YouTube, og nyhetssaker om tenåringer som mister lemmer i hjemmelagede eksplosjoner.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat like relevant for diskusjonen om terrorisme som det skytebaner er.
Noen som har fått med seg om det vil bli offentliggjort navn på de omkomne?
Hvis du sjekker profilen min opprettet jeg konto i dag for å forklare de forskjellige typene gjødsel som er nevnt etter et random google søk
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er akkurat like relevant for diskusjonen om terrorisme som det skytebaner er.
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke. Skytebaner brukes i forbindelse med jakt og sport. Bomber brukes for å ødelegge ting på "gøy".

I tillegg så har PST garantert lister over de som kjøper våpen, er med i pistolklubber, o.l.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 17:49.
Husk også at PST sikker ser etter kombinasjoner av stoffer som er kjøpt der!
Sitat av Voreah Vis innlegg
Nei, det er det ikke. Skytebaner brukes i forbindelse med jakt og sport. Bomber brukes for å ødelegge ting på "gøy".
Vis hele sitatet...
Alle på pyroforumet bruker ikke bombene til å ødelegge på gøy, men å lage kunst i luften.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Voreah Vis innlegg
Nei, det er det ikke. Skytebaner brukes i forbindelse med jakt og sport. Bomber brukes for å ødelegge ting på "gøy".
Vis hele sitatet...
Og som hobby som ikkje har som mål å øydeleggje noko. Ta håndvåpen da. Nytteverdien er maksimalt sport og underholdning, omtrent på linje med pyroteknikk. Pyroteknikk er ikkje lovleg aktivitet utan rette papir, men det er heller ikkje lov å eige våpen utan rette papir.

Så samanlikninga er ikkje så på trynet som du vil ha det til. Det bør også takast med at googling gjev rikeleg med oppskrifter på ANFO, og kunnskapen om dette finn du antakeleg på næraste offentlege bibliotek av litt omfang, som gjerne har ei bok eller to om bergsprengingsteknikk.
Føler meg ikke helt god i magen her jeg sitter... Men vet dere om den lista bare er for Keten eller om den gjelder f.eks en viss annen polsk kjemikalieforhandler?
Sist endret av Eplegutten; 25. juli 2011 kl. 17:50.
kjedelig streiting
Sitat av Voreah Vis innlegg
Nei, det er det ikke. Skytebaner brukes i forbindelse med jakt og sport. Bomber brukes for å ødelegge ting på "gøy".

I tillegg så har PST garantert lister over de som kjøper våpen, er med i pistolklubber, o.l.
Vis hele sitatet...
Akkurat som skyting med håndvåpen ikke beregna for jakt er så mye bedre enn pyro..
De er nok flinkere enn du tror og har nok mange forhandlere under lupen. Regner med de kan sjekke hvilke stoffer som selges av hvilke forhandlere.
Til dere som kritiserer dødstall og annet arbeid i forbindelse med denne tragiske hendelsen.

Jeg er ganske sikker på at dere ikke har et fnugg erfaring fra slik arbeid, noe forøvrig ikke mange av oss har og heldigvis for det. Undertegnede har noe erfaring i skadeledelse og krisearbeid og vil bare poengtere at presset fra publikum og presse er enormt i en slik situasjon. Alle skriker etter informasjon, som igjen gjør at myndighetene prøve å imøtekomme en del av spørsmålene. Alle involverte som politi,hjelpekorps, regjeringsmedlemmer og frivillige har i mine øyne gjort en kjempejobb. Jeg for min del har hatt mine tanker om "hva hvis terroren kom til Norge, ville vi kunne håndtere dette".. Svaret mitt er ubetinget JA.. Jeg er stolt av det arbeidet som så langt er gjennomført.

Min henstilling er at vi står sammen og viser forståelse for alle involverte parter som har vært utsatt for en ekstrem unormal situasjon

Lett å sitte bak en PC og lese DB og VG og tenke at dette skulle jeg gjort bedre selv.. Dessverre er det en fjern virkelighetsoppfatning da vi alle har våres måter å håndtere og reagere i en krisesituasjon.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Og som hobby som ikkje har som mål å øydeleggje noko. Ta håndvåpen da. Nytteverdien er maksimalt sport og underholdning, omtrent på linje med pyroteknikk. Pyroteknikk er ikkje lovleg aktivitet utan rette papir, men det er heller ikkje lov å eige våpen utan rette papir.

Så samanlikninga er ikkje så på trynet som du vil ha det til. Det bør også takast med at googling gjev rikeleg med oppskrifter på ANFO, og kunnskapen om dette finn du antakeleg på næraste offentlege bibliotek av litt omfang, som gjerne har ei bok eller to om bergsprengingsteknikk.
Vis hele sitatet...
Ikke si at du seriøst sammenligner det å lage sprengstoff i smug på gutterommet, kjeller eller garasje, med det å være medlem i en skytterklubb. Tenåringer som roper "Wow! Faen så fett" mens de filmer at de fyrer av en bombe inne i skogen er på ingen måte seriøse, og har fint lite med profesjonell bergsprenging å gjøre. Det er en grunn til at alle som holder på slik er umodne.

Bombelaging er omtrent like seriøst som de som går ut i skogen alene kun for å skyte masse fugler på gøy. Denne formen for "jakt" er ikke seriøs. Det er kun dyremishandling og "dyremord".
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 17:56.
Du har amatører, som lager bomber/fyrverkeri ulovlig. Du har amatører som skyter fugler med luftgevær.
Du har de som lager bomber/fyrverkeri profesjonelt. Du har de som går på skytebane og jakter lovlig.

Jeg synes det var en grei sammenligning.
Noen med litt innblikk i steroidebruk som leser her?

Som tidligere nevnt vil testosteronnivået hans krasje, og det hardt. Men hvor fort? Hvordan vil utviklingen være?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Voreah Vis innlegg
Ikke si at du seriøst sammenligner det å lage sprengstoff i smug på gutterommet, kjeller eller garasje, med det å være medlem i en skytterklubb.
Vis hele sitatet...
Prinsipielt så jo. Eg kjenner fleire her inne som kan skremmande mykje kjemi, og som har fått den interessa gjennom pyroteknikk. Dei bruker tid på å lage ymse kjemikalier, ikkje på å få ting til å sei bang.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Tenåringer som roper "Wow! Faen så fett" mens de filmer at de fyrer av en bombe inne i skogen er på ingen måte seriøse, og har fint lite med profesjonell bergsprenging å gjøre. Det er en grunn til at alle som holder på slik er umodne.
Vis hele sitatet...
Det er omlag like umodent som femtenåringer som skyt nabokatta med luftpistol - ekstremt. Men det vil ikkje sei at det ikkje finst dei med et fornuftig forhold til det. Men dei som legg ut ting på youtube er gjerne ikkje dei fornuftige. Om du ser på ein del her inne så kan dei ha rimeleg lange diskusjoner om nyanser i kjemien i forskjellige reaksjoner gåande, og lære av det. Dei er modne, har et seriøst forhold til det og stort utbytte frå det.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Bombelaging er omtrent like seriøst som de som går ut i skogen alene kun for å skyte masse fugler på gøy. Denne formen for "jakt" er ikke seriøs. Det er kun dyremishandling og "dyremord".
Vis hele sitatet...
Eg trur du hisser på deg rimeleg mange om du antar at dei som legg ut filmer på youtube er representativt for dei som har pyroteknikk som hobby. Les gjennom denne tråden, og sjå m.a. innlegga til Bomberman og Up, så ser du at dei faktisk har kunnskap og interesse for feltet!
Nok en person som bekrefter at Breivik er intelligent:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7726002

Ser det er mange her som sier han er mindre intelligent. Er det sjalusi? Er det for selv å indikere at man er smartere enn Breivik? Mange har også skrevet at språket og engelsken hans er elendig. Mens eksperter i media "beundrer" språket...

Også flere gamle klassekamerater av Breivikhar i ulike intervjuer sagt at han hadde toppkarakterer. Nå vil vel noen kverrulanter påstå at karakterer og intelligens ikke er synonymt, men alle er vel enig i at det er ikke er forbasket langt fra sannheten.
Sist endret av Korsfareren; 25. juli 2011 kl. 18:04.
Sitat av Korsfareren Vis innlegg
Nok en person som bekrefter at Breivik var intelligent:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7726002

Ser det er mange her som sier han er mindre intelligent. Er det sjalusi? Er det for selv å indikere at man er smartere enn Breivik? Mange har også skrevet at språket og engelsken hans er elendig. Mens eksperter i media "beundrer" språket...

Også flere gamle klassekamerater av Breivikhar i ulike intervjuer sagt at han hadde toppkarakterer. Nå vil vel noen kverrulanter påstå at karakterer og intelligens ikke er synonymt, men alle er vel enig i at det er ikke er forbasket langt fra sannheten.
Vis hele sitatet...
Vill ikke si han var usedvanlig inteligent. Det var utalige ting han gjorde feil, noe som vi alle selvfølgelig er glad for.
Sist endret av EvveDevve; 25. juli 2011 kl. 18:08.
Sitat av Korsfareren Vis innlegg
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7726002

Her er nok en person som har kjent Breivik som beskriver han som intelligent.

Ser det er mange her som sier han er mindre intelligent. Er det sjalusi? Er det for selv å indikere at man er smartere enn Breivik?

Også flere gamle klassekamerater av Breivikhar i ulike intervjuer sagt at han hadde toppkarakterer. Nå vil vel noen kverrulanter påstå at karakterer og intelligens ikke er synonymt, men alle er vel enig i at det er ikke er forbasket langt fra sannheten.
Vis hele sitatet...
Ingen har sagt han er "mindre intelligent", men at han ikke er veldig intelligent eller på noen annen måte så smart at det er en viktig beskrivelse. Hva så om han f.eks. var en av de tre smarteste i klassen? Når man hele tiden snakker om at han var intelligent så får det han til å virke som om han burde vært Mensa-medlem eller "anerkjent professor" om han ville. Poenget vårt er vel at han ikke skiller seg fra den øvrige befolkningen i intelligens.

Det er veldig lite kritikk som handler om sjalusi. Min oppfattelse er er at sjalusi-argumentet stort sett er en "Mamma trøster ungen sin"-logikk, som sjelden er sann.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 18:08.
Husk at Media alltid vil gjøre fjær til høner, det selger godt med store overskrifter. Store deler som nevne tidligere er ikke revolusjonerende ideer og det er hentet fra andre. Han har hatt veldig lang tid på seg, hvor lang tid tar en lege utdanning? Er vel noe i samme gaten.
Så akkurat på tv2 at faren til Anders ønsket at anders heller hatt tatt sitt eget liv, det er ganske harde ord for en far ass. Det gir litt inntrykk i hvor GALT det han gjorde var.
@Korsfareren

Han er ivertfall veldig opptatt av og framstå som intelligent, han som forøvrig "bekrefter" at ABB var intelligent gikk på ungdomsskolen med han.


ot: uheldig valg av navn eller?
Sitat av Korsfareren Vis innlegg
Nok en person som bekrefter at Breivik er intelligent:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7726002

Ser det er mange her som sier han er mindre intelligent. Er det sjalusi? Er det for selv å indikere at man er smartere enn Breivik? Mange har også skrevet at språket og engelsken hans er elendig. Mens eksperter i media "beundrer" språket...

Også flere gamle klassekamerater av Breivikhar i ulike intervjuer sagt at han hadde toppkarakterer. Nå vil vel noen kverrulanter påstå at karakterer og intelligens ikke er synonymt, men alle er vel enig i at det er ikke er forbasket langt fra sannheten.
Vis hele sitatet...
Smakfult nick. Les denne http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=4728 . At han er smart nok til å lage bomber og samtidig klarer å skrive sammenhengende setninger er det liten tvil om. Om han er intelligent er en helt annen sak.
http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...epet/17451130/
Lurer på om det er noen her som står på den lista jeg.
Sitat av Lycurgus Vis innlegg
Så akkurat på tv2 at faren til Anders ønsket at anders heller hatt tatt sitt eget liv, det er ganske harde ord for en far ass. Det gir litt inntrykk i hvor GALT det han gjorde var.
Vis hele sitatet...
Jeg tror mange ville hatt denne oppfattelsen. Broren min drepe 80 uskyldige elle ta selvmord? Jeg ville nok valgt det samme.

Nå skal det sies at faren og Anders ikke hadde et nært forhold til å begynne med, og ikke har hatt noen kontakt siden 1996, hvert fall ikke fast.
Sitat av danseku Vis innlegg
@Korsfareren

Han er ivertfall veldig opptatt av og framstå som intelligent, han som forøvrig "bekrefter" at ABB var intelligent gikk på ungdomsskolen med han.


ot: uheldig valg av navn eller?
Vis hele sitatet...
Forsvarer ABB, kaller seg Korsfareren og registrerte seg i dag. Nei, han er nok en sympatisør. Det er hvert fall ingen tilfeldighet (men virker for seriøs til å være et troll).
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 18:17.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Ikke si at du seriøst sammenligner det å lage sprengstoff i smug på gutterommet, kjeller eller garasje, med det å være medlem i en skytterklubb. Tenåringer som roper "Wow! Faen så fett" mens de filmer at de fyrer av en bombe inne i skogen er på ingen måte seriøse, og har fint lite med profesjonell bergsprenging å gjøre. Det er en grunn til at alle som holder på slik er umodne.

Bombelaging er omtrent like seriøst som de som går ut i skogen alene kun for å skyte masse fugler på gøy. Denne formen for "jakt" er ikke seriøs. Det er kun dyremishandling og "dyremord".
Vis hele sitatet...
Her er et seriøst medlem av en skytterklubb!

NB!
Det er ikke ment som en dårlig spøk. Jeg tror han var finalist i en eller annen skytterstevne elns.
Sitat av noy Vis innlegg
Her er et seriøst medlem av en skytterklubb!

NB!
Det er ikke ment som en dårlig spøk. Jeg tror han var finalist i en eller annen skytterstevne elns.
Vis hele sitatet...
Han var ikke medlem for sportens skyld, men øvde seg på å drepe. Det var planlagt fra første dag han meldte seg inn i skytterklubben, og prøvde å oppnå best mulig poengsum fordi det betydde flest mulig døde. I tillegg så mener jeg ikke at alle i pistolklubber automatisk er seriøse, mens alle med interesse for kjemi er useriøse. Jeg mener bare at verden har fint lite bruk for gutteromssprengstoff.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 18:21.
Fra manifestet:
Alibaba.com is a great site for finding Chinese, Indian suppliers and other suppliers from
especially the second world countries.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Second_World

Heh.
Ser at PST har ført alle som har handlet hos en polsk kjemiforhandler på en liste, selv har jeg bestillt noe svovel, jernpulver og aluminiumspulver fra polen (ikke de store bombe kjemikaliene akkuratt, så tviler på at jeg vil få noe pes!) men har sett handlelister fra andre brukere på forumet som har sett meget omfattende ut og inneholdt stoffer som er på kanten når det gjelder norsk lovgivning, hvordan vil PST se på dette? Tror dere disse personene vil bli kontaktet og må forklare seg?
Sist endret av Xzip; 25. juli 2011 kl. 18:23.
Man bør nok legge fra seg terrorplanene nå som man står på den lista i alle fall... Kanskje de mest paranoide også bør gjøre seg klar for razzia, avhengig av Breivik sier. Hvis man finner ut at han har kontakter i den gruppa si her i Norge får nok de på lista besøk snart.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Han var ikke medlem for sportens skyld, men øvde seg på å drepe. Det var planlagt fra første dag han meldte seg inn i skytterklubben, og prøvde å oppnå best mulig poengsum fordi det betydde flest mulig døde. I tillegg så mener jeg ikke at alle i pistolklubber automatisk er seriøse, mens alle med interesse for kjemi er useriøse. Jeg mener bare at verden har fint lite bruk for gutteromssprengstoff.
Vis hele sitatet...
En finalist i et skytterstevne som ikke er medlem for sportens skyld? Ja, det hørtes bemerkelsesverdig sannsynlig ut. Og i følge din konklusjon kan vi jo bare avskaffe kjemi undervisning på skolene og universitet da? For det hørtes seriøst ut ...
Sitat av Xzip Vis innlegg
Ser at PST har ført alle som har handlet hos en polsk kjemiforhandler på en liste, selv har jeg bestillt noe svovel, jernpulver og aluminiumspulver fra polen (ikke de store bombe kjemikaliene akkuratt, så tviler på at jeg vil få noe pes!) men har sett handlelister fra andre brukere på forumet som har sett meget omfattende ut og inneholdt stoffer som er på kanten når det gjelder norsk lovgivning, hvordan vil PST se på dette?
Vis hele sitatet...
Slik de burde, med skepsis. De arresterer ingen kun fordi de har bestilt noe som kan brukes ulovlig, men hvis de ser at navnet dukker opp i flere sammenhenger så vil de kanskje undersøke saken nærmere. Det kan også være tilfellet hvis handlelisten er veeeldig suspekt. Det er uansett ikke grunnlag for noe annet enn skepsis, og det kalles årvåkent Politi - noe som er bra.

Sitat av noy Vis innlegg
En finalist i et skytterstevne som ikke er medlem for sportens skyld? Ja, det hørtes bemerkelsesverdig sannsynlig ut. Og i følge din konklusjon kan vi jo bare avskaffe kjemi undervisning på skolene og universitet da? For det hørtes seriøst ut ...
Vis hele sitatet...
Jeg aner seriøst ikke hvor du drar disse påstandene ut, men noe sier meg at det er et område som burde vært tørket bedre.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 18:26.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Forsvarer ABB, kaller seg Korsfareren og registrerte seg i dag. Nei, han er nok en sympatisør. Det er hvert fall ingen tilfeldighet (men virker for seriøs til å være et troll).
Vis hele sitatet...
Forsvarer ingen. Jeg prøver å holde meg til fakta, istedenfor for å følge strømmen. Mine meninger er ikke blendet av sorgen, kanskje er jeg kald sammenlignet med majoriteten, men folk er forskjellig.

angående nicket, så er det provoserende, i likhet med andre som har provoserende nick, så er det bare et usmakelig valg jeg har tatt.
Sist endret av Korsfareren; 25. juli 2011 kl. 18:29.
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
Noen med litt innblikk i steroidebruk som leser her?

Som tidligere nevnt vil testosteronnivået hans krasje, og det hardt. Men hvor fort? Hvordan vil utviklingen være?
Vis hele sitatet...
Testo nivået krasjer ganske raskt, men større grunn til å nevne komboen han gikk på. Steroidene i seg selv gir en "kongefølelse" men sammen med effedrin og koffein vil man bli overfokusert på sine egne tanker. Jeg vil kalle det "selvhjernevasking". Og man vil bare gå inn for å få informasjon som bekrefter sine egne teorier.

(Og ja, det er basert på egne erfaringer.)
Sitat av LGee Vis innlegg
Testo nivået krasjer ganske raskt, men større grunn til å nevne komboen han gikk på. Steroidene i seg selv gir en "kongefølelse" men sammen med effedrin og koffein vil man bli overfokusert på sine egne tanker. Jeg vil kalle det "selvhjernevasking". Og man vil bare gå inn for å få informasjon som bekrefter sine egne teorier.
Vis hele sitatet...
K. Men effedrinen og koffeinet virker det bare som han brukte bare var for selve utførelsen? (Har ikke totaloverblikk, jeg må innrømme det.)

Så det vil være riktig å tro at han kommer til å ha det jævlig med seg selv i stigende grad nå? Det virker ikke som han har planlagt det aspektet ved fengslingen.

Hvordan funker "cyclene" han tar? Altså, hvor ofte må han dose seg osv?

(Og ja, det er basert på egne erfaringer.)
Vis hele sitatet...
Bra du svarer! Er ikke ute etter å dømme, langt i fra. Jeg setter stor pris på at du kommer med dine førstehåndserfaringer.
Sist endret av Sjarlatan; 25. juli 2011 kl. 18:33.
The Telegraph UK skriver: "...he surrendered the moment police called his name 3 minutes after they arrived. What we don't know is how the police knew the terrorist's name before they arrested him." (http://www.telegraph.co.uk/news/worl...-coverage.html)

Hvor tidlig kan politiet fått vite om evt manifestet eller navnet hans?
Sitat av LGee Vis innlegg
Testo nivået krasjer ganske raskt, men større grunn til å nevne komboen han gikk på. Steroidene i seg selv gir en "kongefølelse" men sammen med effedrin og koffein vil man bli overfokusert på sine egne tanker. Jeg vil kalle det "selvhjernevasking". Og man vil bare gå inn for å få informasjon som bekrefter sine egne teorier.

(Og ja, det er basert på egne erfaringer.)
Vis hele sitatet...
Regner også med at han vil få kraftige deprisjoner nå som han ikke har tilgang på det lenger, så jeg tror han kommer til og få det jævlig fremover, når han først mister den " uovervinnelig følelsen " og innser som et normalt dødelig menneske hva han har gjort, da kan han kanskje bli psykisk om han ikke er det fra før.

Ps. jeg har ikke så peiling som det kanskje høres ut, men har lest en del om det og har bekjente som har burkt sånne preparater + egne erfaringer, så det er bakrunnen til mine uttalelser.
Sist endret av Fanz; 25. juli 2011 kl. 18:33.
Sitat av canchase Vis innlegg
The Telegraph UK skriver: "...he surrendered the moment police called his name 3 minutes after they arrived. What we don't know is how the police knew the terrorist's name before they arrested him." (http://www.telegraph.co.uk/news/worl...-coverage.html)

Hvor tidlig kan politiet fått vite om evt manifestet eller navnet hans?
Vis hele sitatet...
Sikker på at The Telegraph har forstått korrekt i at de visste identiteten? Slik jeg forsto Politiets meldinger så identifiserte de seg selv (at de var fra Politiet) og ropte på ham. Det betyr ikke at de ropte på ham ved navn.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 18:35.
Sitat av canchase Vis innlegg
The Telegraph UK skriver: "...he surrendered the moment police called his name 3 minutes after they arrived. What we don't know is how the police knew the terrorist's name before they arrested him." (http://www.telegraph.co.uk/news/worl...-coverage.html)

Hvor tidlig kan politiet fått vite om evt manifestet eller navnet hans?
Vis hele sitatet...
kanskje gjennom nummer skiltet på bilen som har brukte til utøya?
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Sitat av Stratops Vis innlegg
Man bør nok legge fra seg terrorplanene nå som man står på den lista i alle fall... Kanskje de mest paranoide også bør gjøre seg klar for razzia, avhengig av Breivik sier. Hvis man finner ut at han har kontakter i den gruppa si her i Norge får nok de på lista besøk snart.
Vis hele sitatet...

Mest sannsynligvis så vil de få besøk innen de neste 8 ukene.
Mener jeg leste en plass at han hadde ringt politiet mens han var på øya. Noen som kan bekrefte dette?
Sitat av Ex-con Vis innlegg
Mener jeg leste en plass at han hadde ringt politiet mens han var på øya. Noen som kan bekrefte dette?
Vis hele sitatet...
Ja, det leste jeg også, tror jeg leste det på enten vg eller dagbladet.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Slik de burde, med skepsis. De arresterer ingen kun fordi de har bestilt noe som kan brukes ulovlig, men hvis de ser at navnet dukker opp i flere sammenhenger så vil de kanskje undersøke saken nærmere. Det kan også være tilfellet hvis handlelisten er veeeldig suspekt. Det er uansett ikke grunnlag for noe annet enn skepsis, og det kalles årvåkent Politi - noe som er bra.


Jeg aner seriøst ikke hvor du drar disse påstandene ut, men noe sier meg at det er et område som burde vært tørket bedre.
Vis hele sitatet...
Sitat: Originalt skrevet av Voreah
Han var ikke medlem for sportens skyld, men øvde seg på å drepe. Det var planlagt fra første dag han meldte seg inn i skytterklubben, og prøvde å oppnå best mulig poengsum fordi det betydde flest mulig døde. I tillegg så mener jeg ikke at alle i pistolklubber automatisk er seriøse, mens alle med interesse for kjemi er useriøse. Jeg mener bare at verden har fint lite bruk for gutteromssprengstoff.
Vis hele sitatet...
Ble det tørket nok nå?
Sitat av canchase Vis innlegg
The Telegraph UK skriver: "...he surrendered the moment police called his name 3 minutes after they arrived. What we don't know is how the police knew the terrorist's name before they arrested him." (http://www.telegraph.co.uk/news/worl...-coverage.html)

Hvor tidlig kan politiet fått vite om evt manifestet eller navnet hans?
Vis hele sitatet...
I denne sammenhengen er det verdt å nevne at politiet var ganske tidlig ute og fryktet at det kunne være to bomber til i Oslo sentrum, nå har jeg ikke helt oversikten over når politiet hevdet dette men jeg tror det var før de pågrep ABB på Utøya. Isåfall kan faktisk virke som at Politiet viste hvem de hadde med å gjøre før de pågrep han..

EDIT: ABB hadde jo beskrevet i manifestet at han planla to andre bomber også.
Sist endret av emphi; 25. juli 2011 kl. 18:41.
Sitat av noy Vis innlegg
Ble det tørket nok nå?
Vis hele sitatet...
Det er mulig at formuleringen i henhold til norsk rettskrivning er mangelfull. Setningens formål var åpenbart(?) å si at verken første eller andre delsetning var sann.

I tillegg så mener jeg ikke at alle i pistolklubber automatisk er seriøse, mens alle med interesse for kjemi er useriøse.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 18:48.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.