Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2353
Så mens jeg venter på min nye telefon (uten abbonoment) i posten så tenkte jeg at jeg skulle spørre noen spørsmål. For jeg sitter fast i valgets kval om noen få ting, og lurer på om det er urelevant eller ødeleggende.

1. Er det mulig for meg å Roote telefonen, innstallere custom ROM deretter oppdatere til android 2.3 senere?
2. Burde jeg droppe å Roote telefonen og vente på android 2.3 oppdateringen som kommer i august/september?
3. Noen som har noen gode CustomRoms som de kan anbefale til denne telefonen?
4. Er det noen her som har telefonen som vil frabefale meg å Roote/CustomRom?


Hvis noen gidder å svare på noen av spørsmålene over er jeg veldig takknemlig
Har roota min SE Xperia pro mini med Cyanogenmod 7. Broren min har det samme på sin LG optimus 2x. Ingen av oss angrer i det hele tatt. Kjører android 2.3.3 og Cyanogenmod 7 er veldig behagelig å bruke.

http://www.brighthub.com/mobile/goog...es/105026.aspx
@Eirik:

Hvilke fordeler er det med Cyanogenmod 7 på Xperia pro mini? Har den selv, og 1. alle spill går møkktregt (dårlig prosessor?!) 2. dårlig batterilevetid.
3. Jeg har lagt inn Megatron på p500, og det fungerer som en drøm
http://lgoptimusonep500.blogspot.com/ der har du en hel blogg dedikert til p500, den jeg brukte når jeg skulle roote og alt det der.
Etter å ha hatt android telefoner en stund, ble jeg også overbevist til å roote og velge cm7 partisjon. Kommer aldri noensinne til å gå tilbake. Finner stort sett alt du trenger å vite på xda.
Har en P500 selv, men har aldri satt meg nok inn i Android. Kan noen forklare raskt med teskje hva dette med å roote telefonen og velge nye partisjoner egentlig vil si?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Har en P500 selv, men har aldri satt meg nok inn i Android. Kan noen forklare raskt med teskje hva dette med å roote telefonen og velge nye partisjoner egentlig vil si?
Vis hele sitatet...
Å roote telefonen vil si at du granter administratortilgang, eller såkalt "root" access til deg selv. Som standard har du ikke det, for at du ikke skal fucke opp telefonen, men enkelte programmer krever root-tilgang for at de skal få gjøre jobben sin ordentlig. For eksempel titanium backup som tar full backup.

Vet ikke hva du mener med å velge nye partisjoner.
Sitat av connubialis Vis innlegg
Å roote telefonen vil si at du granter administratortilgang, eller såkalt "root" access til deg selv. Som standard har du ikke det, for at du ikke skal fucke opp telefonen, men enkelte programmer krever root-tilgang for at de skal få gjøre jobben sin ordentlig. For eksempel titanium backup som tar full backup.

Vet ikke hva du mener med å velge nye partisjoner.
Vis hele sitatet...
Takk for et godt og utfyllende svar. Ang. partisjoner leste jeg bare det jpano skrev. "cm7 partisjon"
Sitat av Skateward Vis innlegg
Takk for et godt og utfyllende svar. Ang. partisjoner leste jeg bare det jpano skrev. "cm7 partisjon"
Vis hele sitatet...
Etter det jeg vet, brukte han ordet veldig ute av sin sammenheng. En partisjon er et logisk område på en fysisk disk. Cyanogenmod er en firmware, og han betegnet det som en partisjon.
Numero uno: sjekk denne nettsiden: http://xda-developers.comDe fleste som lager ROMS (altså nye firmwares) hører til på disse forumene, og betatesting og alt annet foregår egentlig der. Til han som starta tråden: Som regel alltid en fordel å roote, da programmer som drastisk hever batterinivå, bedre responstid og mindre bruk av minne kan innstalleres, dessuten har du geniale apps som titanium backup som jeg selv mener er et must på alle android telefoner. Og en del andre ting. Dessuten er det jo gøy da :P