Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 977
Skal kjøpe SSD til min Macbook Pro 13,3" mid-2009 modell. Ser etter en som er ca. 250 GB men vurderer også større kapasitet. Vil ha en med god hastighet og av god kvalitet. Noen som har noe å anbefale, evt. spesifikke mål og spesifikasjoner jeg skal se etter?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg skal bort en uke nå, men når jeg kommer tilbake fra ferie skal jeg finne ut hvor jeg kjøpte min. Har dessverre ikke tid nå.
Du må kjøpe en 2,5 tommer, og det kan være greit å sjekke den spesifikke disken mot din mbp før du kjøper for å være sikker på at det ikke er noe krøll.
prisguide.no gir god oversikt over aktuelle disker fra norske nettbutikker. Aner ikke budsjettet ditt, men skal du over 256GB må du regne med at det koster deg 6 lapper.

Eventuelt er det jo et alternativ å sjekke ut om din modell åpner for to harddisker. Da klarer du deg med ~80GB SSD til OS, og så kan du ha en standard hdd for å lagre ting.
Det er vel ingen macbook pro som i utgangspunktet har plass til to harddisker, men du kan kjøpe et kit hos f.ex. ifixit.com som lar deg bytte ut dvd-brenneren med en ekstra harddisk. Jeg har gjort det, og du får ganske mye bedre ytelse ved f.ex. tung photoshopping siden du kan sette opp en annen fysisk disk som scratchdisk da.
Sist endret av atomet; 28. juni 2011 kl. 18:01.