Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1841
I det siste har hustelefonen vår blitt oppringt av langt nummer, 00233249034982. Etter litt kjapp googling fant jeg ut at det var fra Ghana. Telefonen ringer både natt og dag og begynner å bli rimelig lei dette. Er det en mulighet for å få sperret slik at de ikke får ringt?

Det som er spesielt er at vi ikke får lagt på når det ringer så eneste mulighet er å sette den på lydløs og vente til det legges på. Den ble tatt engang det ringte og når man sa hei hørte man bare seg selv.
Vi kan ikke hjelpe deg, ring telefon selskapet.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vi kan ikke hjelpe deg, ring telefon selskapet.
Vis hele sitatet...
De kan mest sansynligvis blokkere diverse nummeret for deg ganske enkelt.
Asoke's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
De kan mest sansynligvis blokkere diverse nummeret for deg ganske enkelt.
Vis hele sitatet...
Skal gjøre det. Men det jeg syns er litt rart er at vi ikke får lagt på når de ringer, noen som har vært borti det før?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
De kan mest sansynligvis blokkere diverse nummeret for deg ganske enkelt.
Vis hele sitatet...
Tvilsomt. Har vært diskutert her før hvor en bruker ringte operatøren som ikke kunne hjelpe.
Sitter selv i Ghana i skrivende stund. Proevde aa ringe nummer, var foerst opptatt saa ringte den ut en gang, saa ble den kuttet siste gangen jeg proevde.
Nummeret er tydligvis i bruk ettersom eieren har betalt for musikk som summetone naar man ringer.

Det er ekstremt mye internett/telefon svindel som kommer herfra simkort faaes kjoept paa gata til den nette sum av 4 kr.
Paa internett cafeen jeg sitter naa er det en haandfull med unge gutter/menn som sitter paa dating sider og gjoer alt de kan for aa faa noen luringer til aa gaa paa 419.
Bare fortsett med å ta telefonen med en gang de ringer. De slutter å ringe når de innser at du ikke kommer til å ringe dem tilbake - det koster jo tross alt penger for de å ringe deg også. Til oppringningene så bruker de maskiner, så det er nok derfor dere kun hørte ett ekko. Hvorfor det ikke er mulig å legge på når de ringer virker merkelig, og er sannsynligvis ikke noe innringeren står bak.
Sist endret av caperno; 10. juni 2011 kl. 20:31.
Asoke's Avatar
Trådstarter
Så det koster ikke noe for oss om vi tar tlf'en? Takk for svar.
Sitat av Asoke Vis innlegg
Så det koster ikke noe for oss om vi tar tlf'en? Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Nei, det koster ikke ett rødt øre for deg. Kun for de
legg av røret vær gang det ringer så det suger maks med kroner fra svina
0023324..... er et vanlig mobilnummer, saa jeg tviler sterkt paa at det koster og ringe det. litt mystisk.

Men for alt i verden kan det like gjerne vaere en feil hos Mtn (operatoeren) TIA this is Africa. Det mest utrolige skjer her!

Edit: Eieren ringte meg tilbake, er en ung dame fra Accra. Hun skjoenner ikke hva det er, saa det spoers om dette er MTn sitt verk!
Sist endret av Afrikaneren; 10. juni 2011 kl. 20:43.
Asoke's Avatar
Trådstarter
Sitat av Afrikaneren Vis innlegg
0023324..... er et vanlig mobilnummer, saa jeg tviler sterkt paa at det koster og ringe det. litt mystisk.

Men for alt i verden kan det like gjerne vaere en feil hos Mtn (operatoeren) TIA this is Africa. Det mest utrolige skjer her!

Edit: Eieren ringte meg tilbake, er en ung dame fra Accra. Hun skjoenner ikke hva det er, saa det spoers om dette er MTn sitt verk!
Vis hele sitatet...
Ok, tar ingen sjanser men følger nok rådet med å ta tlf'en hver gang til de går lei. Takk for hjelpen!
Jo, det kan faktisk koste deg penger.
Hadde det samme problemet her for et år siden, og JEG betalte for at de hadde ringt.
Den jævligste tida var når datamaskiner ringte meg, sa at jeg hadde vunnet et cruise og at jeg bare skulle gjøre følgene ting..

Mitt tips til deg; Ta telefonen og SKRIK AV ALLE KREFTER inn i røret.
Eller du kan sette på denne; http://www.youtube.com/watch?v=DJztX...eature=related
Mens du skriker "Jihaaaad, Jihaaaad, bombaa, mohammaaad"
Sist endret av Awesome-O; 10. juni 2011 kl. 20:59.
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Jo, det kan faktisk koste deg penger.
Hadde det samme problemet her for et år siden, og JEG betalte for at de hadde ringt.
Vis hele sitatet...
Jaså? Og du ringte ikke telefonoperatøren for å fortelle at her måtte det være en feil? Man betaler ikke for å motta anrop, med mindre man er i utlandet.
Sitat av caperno Vis innlegg
Jaså? Og du ringte ikke telefonoperatøren for å fortelle at her måtte det være en feil? Man betaler ikke for å motta anrop, med mindre man er i utlandet.
Vis hele sitatet...
I did.
Og jo, det kan man faktisk gjøre.
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
I did.
Og jo, det kan man faktisk gjøre.
Vis hele sitatet...
Nei, man kan ikke det. Det eneste jeg kan se for meg er en viderekoblingstjeneste av noe slag som sender deg til ett overtaksert nummer etter at du har tatt telefonen. Men dette er isåfall ulovlig dersom du ikke har godkjent det på forhånd, og jeg hadde iallefall kreditert den kostnaden dersom din sak hadde havnet på mitt bord da jeg jobbet i bransjen.

Afaik så er det fremdeles slik at den som viderekobler samtalen også vil måtte ta kostnadene for det hele, inklusiv tellerskritt. Hele scenarioet virker derfor veldig ulogisk.
Sist endret av caperno; 10. juni 2011 kl. 21:13.
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Jo, det kan faktisk koste deg penger.
Hadde det samme problemet her for et år siden, og JEG betalte for at de hadde ringt.
Den jævligste tida var når datamaskiner ringte meg, sa at jeg hadde vunnet et cruise og at jeg bare skulle gjøre følgene ting..

Mitt tips til deg; Ta telefonen og SKRIK AV ALLE KREFTER inn i røret.
Eller du kan sette på denne; http://www.youtube.com/watch?v=DJztX...eature=related
Mens du skriker "Jihaaaad, Jihaaaad, bombaa, mohammaaad"
Vis hele sitatet...
Kan være de har ringt fra Utlandet slik at taksen blir veldig høy, skal ikke koste mer enn det det koster og holde en vanlig telefon samtale med mindre de ringer fra utlandet-.- Ellers så kunne alle gjort dette, ringt til flere 100,000..
Telenor kan i allefall ikke sperre enkeltnummer for å ringe til deg. Har du derimot android/ios e.l. så finnes det sikkert "blacklist" apps som kan settes opp slik at den avviser anropet med det samme det kommer inn.
Sitat av thomasw Vis innlegg
Telenor kan i allefall ikke sperre enkeltnummer for å ringe til deg. Har du derimot android/ios e.l. så finnes det sikkert "blacklist" apps som kan settes opp slik at den avviser anropet med det samme det kommer inn.
Vis hele sitatet...
Tror Telenor har nok å ta seg av for tiden