Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3587
Anbefaler dere "svarting" til noen som skal blåse første gangen?
Hvordan var ditt første møte med hasj?
Hva anbefaler dere til noen som skal røyke første gangen?

Mvh
jeg anbefaler å røyke grønnt, da jeg syntes brunt bare gjør meg slapp..har ikke prøvd svart enda tho
Du kommer til å kose deg om det er godmekk Anbefaler deg å trekke ned!
Bare ikke røyk for mye. Svarting er som regel potent. Joint er til å anbefale for førstegangsbrukere, da kan du røyke i ditt eget tempo for å unngå å grønne eller å bli ubehagelig stein. Hvis du skal røyke bonge, ikke fyll for mye i brønnen .
ArbeidsledigProletar
Denne tråden er allerede en flom med myter/stereotyper.

Sorting trenger ikke være potent og det trenger ikke å gjøre deg slapp. Bare pass på å ikke kjøre på med alt for mye på engang, ta deg god tid, røyker du tobakk til vanlig? Hvis ikke så kan det faktisk være greit å røyke rent om du har mulighet for det (aka bong elelr lignende) da tobakksmekk gjerne kan gjøre en kvalm, en kraftig high på toppen og det blir lett "grønning" (spying)
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Denne tråden er allerede en flom med myter/stereotyper.

Sorting trenger ikke være potent og det trenger ikke å gjøre deg slapp. Bare pass på å ikke kjøre på med alt for mye på engang, ta deg god tid, røyker du tobakk til vanlig? Hvis ikke så kan det faktisk være greit å røyke rent om du har mulighet for det (aka bong elelr lignende) da tobakksmekk gjerne kan gjøre en kvalm, en kraftig high på toppen og det blir lett "grønning" (spying)
Vis hele sitatet...
Virkelig, en flom med myter/stereotyper? Sorting trenger ikke være potent nei, men jeg har enda til gode å røyke en svarting som ikke har fått meg stein, selv om det har blitt røykt på flere dager på rad.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Vesen Vis innlegg
Virkelig, en flom med myter/stereotyper? Sorting trenger ikke være potent nei, men jeg har enda til gode å røyke en svarting som ikke har fått meg stein, selv om det har blitt røykt på flere dager på rad.
Vis hele sitatet...
Nei vel, da har du ikke røykt mange forskjellige typer eller kanskje du er heldig og har veldig lav toleranse? Og du må skjønne at jeg ikke pekte bare på din post.
iGnome mente at brunt (aka marokk, som ikke egentlig har noe med saken her å gjøre) gjør folk slapp og at det burde røykes grønt da det utelukkende gjør deg høy og ikke stein.

Myter.
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Røyker ikke tobakk til vanlig, men har snusa i noen mnd.
Tenker 2 skikkelige drag holder, siden det er første gangen?
Er (dessverre) en fordel at du har røyket noe tobakk før hvertfall. Mange av mine venner som første gangen ikke klarte å få noe ned og bare hostet. Du kan ihvertfall røyke to trekk og vente litt! For så å fyre opp mer hvis du trenger. To trekk merkes nok hvis det er ordentlige saker, men du tåler nok to til. Kroppen pleier å si stopp når den ikke har lyst på mer.

Btw, "svarting", er det snakk om afghan osv? Det er som regel mer CBD i brunt enn grønt, så det kan da ikke bare være en myte at man blir slapp aka body high?
Tja, kanskje, svarting er jo kjent for å være middelmådig, ikke bra, men heller ikke totalt ræv, så kansje godt alternativt.
Men på en annen hånd..så fikk jeg ikke noe effekt første gangen Kanskje du får?
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Nei vel, da har du ikke røykt mange forskjellige typer eller kanskje du er heldig og har veldig lav toleranse? Og du må skjønne at jeg ikke pekte bare på din post.
iGnome mente at brunt (aka marokk, som ikke egentlig har noe med saken her å gjøre) gjør folk slapp og at det burde røykes grønt da det utelukkende gjør deg høy og ikke stein.

Myter.
Vis hele sitatet...
Når du beskriver tråden som en flom med myter og stereotyper, så er det vel naturlig å gå ut ifra at du peker mot min post også. Påstanden din om at jeg har lav toleranse eller begrenset erfaring er også temmelig tynn, da du baserer det på.. vel, ingenting. Dessuten spurte TS om svart hasj, og med tanke på at jeg har røykt mer av det enn noe annet, fant jeg det passende og svare utifra egne erfaringer.

Brun hasj produseres forøvrig også i andre land enn Marokko.
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Er (dessverre) en fordel at du har røyket noe tobakk før hvertfall.
Vis hele sitatet...
Har sikker røyka noen pakker, men røyker ikke fast.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Er (dessverre) en fordel at du har røyket noe tobakk før hvertfall. Mange av mine venner som første gangen ikke klarte å få noe ned og bare hostet. Du kan ihvertfall røyke to trekk og vente litt! For så å fyre opp mer hvis du trenger. To trekk merkes nok hvis det er ordentlige saker, men du tåler nok to til. Kroppen pleier å si stopp når den ikke har lyst på mer.

Btw, "svarting", er det snakk om afghan osv? Det er som regel mer CBD i brunt enn grønt, så det kan da ikke bare være en myte at man blir slapp aka body high?
Vis hele sitatet...
Kroppen pleier å si stopp når den ikke vil ha mer? Det er jo den fella hundrevis av går på når de røyker første gang, ender opp med noe alt for kraftig og noier ut.

Og det er en mye at all hasj gjør deg stein og grønt høy, begge deler kommer an på strain. Det er helt klart tendensen.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Har sikker røyka noen pakker, men røyker ikke fast.
Vis hele sitatet...
Da går det fint Poenget er bare at hvis man aldri har røyket før så blir det mye hosting og lite effekt.
Det som er med de fleste førstegangsrøykere er at de enkelt og greit ikke merker en dritt. Jeg selv fikk i meg noe rimelig godsaker første gangen jeg røyka, men det var ikke før 3-4 gangen jeg begynte å merke det. Etter litt mer bruk blir du mer og mer vandt til det og får evnen til å fullt "akseptere" det du røyker. Så mitt råd er å ikke ta en hel jay om det er første gang, men et par trekk er nok greit, men husk at du ikke bør forvente en allverdens effekt.

Lykke til og kos deg
Sist endret av Sloppy; 27. mai 2011 kl. 23:59.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Kroppen pleier å si stopp når den ikke vil ha mer? Det er jo den fella hundrevis av går på når de røyker første gang, ender opp med noe alt for kraftig og noier ut.
Vis hele sitatet...
Meget mulig det. Så ja, ha kontroll over inntaket også! Kroppen sier jo ikke automatisk stopp. Men jeg klarer hvertfall ikke røyke uendelig mange joints. Kommer til et punkt der jeg ikke orker mer. Men synes du ikke to trekk var litt lite? Skal ikke prøve å få noen helt bombefjern heller, men synes en kvart joint er fin strl (jada, kommer an på hvordan det er mekket, kvalitet osv).
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Du kan ihvertfall røyke to trekk og vente litt! For så å fyre opp mer hvis du trenger. To trekk merkes nok hvis det er ordentlige saker, men du tåler nok to til. Kroppen pleier å si stopp når den ikke har lyst på mer.
Vis hele sitatet...
Om jeg tar 2 bong trekk av god shit, så blir jeg alt for stein. Erfaring etter 3 år.

Jeg ambefaler deg å ta en joint, er ikke farlig å hoste litt.
Bedre enn å ta reint i bong å grønne som en jævel.

I såfall, ikke fyll bongen for mye, og helst ta en gang, og vent gjerne 10-20 min. Så kan du se om du orker mer.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Røyker ikke tobakk til vanlig, men har snusa i noen mnd.
Vis hele sitatet...
Reaksjonen man får av nikotin i tobakk blir litt mildere viss man snuser til vanlig, men er fortsatt litt annerledes og kan føre til et lite nikotinsjokk.
Anbefaler deg å gå til innkjøp av en mild sort, ta deg en sigarett 30 min før du skal røyke deg fjern.
Da har allerede kroppen blitt litt vant med nikotin og du får gjerne ikke nikotinsjokk når du blander det i mekk.

Sitat av Madxoc Vis innlegg
Tenker 2 skikkelige drag holder, siden det er første gangen?
Vis hele sitatet...

Ikke tenk for mye på hvor mange trekk du skal ta på forhånd, dette er noe du finner ut allerede etter første trekket.
Har gutta laget skikkelig mekk, blir du gjerne grisefjern på første trekket og behøver ikke tenke tanken på et nytt med det første.

For en førstegangsbruker ville jeg faktisk anbefalt en god joint, så kan du heller sparke rusen opp igjen med et bongtrekk om du vil.
Bong kan fort bli litt "mye å svelge" på en gang, da rusen kan bli ganske intens.
Røykte svarting 3 måneder i fjord sommer, vil si at joint funka best overall da smaken er veldig behagelig.
Skal man røyke pipe/bong er det faktisk fetest og røyke reint, da svarting brenner veldig godt slik at man får gang på røyken fortere en ved brunt samtidig som det smaker bedre.

Her har du forresten mitt første møte med ganja:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=181360

Kos deg og lykke til!
Sist endret av Kimbobo; 28. mai 2011 kl. 00:56.
Røyk brunt eller grønt, mye bedre smak og rus stortsett!
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kimbobo Vis innlegg

Kos deg og lykke til!
Vis hele sitatet...
Skal ikke være et problem Nå slipper jeg bare å grønne ut og få et dårlig førsteinntrykk av det hele.


Blåse sammen med 3-4 stykker jeg har gått i klasse ilag med i 10 år. Føles veldig behagelig å være sammen med dem. Tar turn til et sted uti marka hvor vi helt sikkert ikke blir overraska av foreldre/politi. Da kan vi bare slappe av å nyte stoffet
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Anbefaler dere "svarting" til noen som skal blåse første gangen?
Mvh
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg unngår svarting som pesten.
Dog, om du, eller de du kjenner, har gode kontakter er jo alltids sjansen der for å få god sorting.
Når det er sagt er det veldig mye dårlig sorting som selges her til lands.
Et par tegn på dårlig sorting er om den er helt sort både utenpå og inni. Et annet tegn er om den er (veldig) myk selv i vanlig romtemperatur.

Men den beste testen er selvfølgelig å røyke den. Sist jeg hadde sorting kunne jeg røyke et halvt gram uten å bli mer enn "irritert-fjern" med andre ord bare antydning til å være påvirket.

Men som sagt om de du kjenner har greie kontakter er det alltids en sjanse for å få god sorting, men ikke forvent en up beat high da en grei andel med sort kommer fra Afghanistan og blir lagd fra Indica-planter som i fleste tilfeller gir deg en "couch lock" rus hvor du bare vil sette deg ned i sofaen og ikke røre noe særlig på deg (det finnes unntaker her med indica-typer, men generelt når vi snakker sorting fra Afghanistan er det snakk om en mye tyngre rus enn brunt). Om sortingen i tillegg har vært lagret i en god stund før den kom til Norge vil den søvnige effekten bare dobles da mye av thc'en vil ha blitt brutt ned til CBN - noe som gir en søvnig, zombie-like rusfølelse.

Sitat av Madxoc Vis innlegg
Hva anbefaler dere til noen som skal røyke første gangen?

Mvh
Vis hele sitatet...
Grønt aka buds aka marijuana aka hva enn du vil kalle det. Om du kan få tak i dette er det helt klart det jeg anbefaler deg å begynne med. Dette kan du i tillegg røyke rent i joint og unngå det å blande ut med tobakk. Hvis du ikke røyker eller snuser fra før av så kan det, som allerede nevnt i tråden, bli en ubehagelig opplevelse med inntak av nikotin i tillegg. En nikotine 'overdose' er svært ubehagelig. Svimmelhet og kvalme bl.a, og kombineres dette med første gangen du merker effekten av Cannabis vil det neppe ende godt da effekten man får første gangen av Cannabis er overvelmende nok fra før av.

Hvis du nå ikke får tak i grønt og må blande ut sortingen eller det brune med tobakk vil jeg benytte anledningen å anbefale Kent White eller Kent Menthol-sigaretter til å blande med. Dette er en av de svakere sigarettene man får kjøpt.

Men gå for brunt istedenfor sorting er mitt siste råd. Det meste av det brune her til lands kommer fra marokko og plantene de bruker til å lage hasjen er sativadominerte. Fersk brun fra marokko gir dermed en behagelig, up beat, interessant og sosial rus.

Fersk sier jeg. Dessverre er mesteparten, og definitivt ALL "standard", brunt her til lands gammel, noe som har ligget til lagring og som ikke blir solgt da det er så dårlig at landene rundt Marokko, hovedsaklig Spania, Portugal og Nederland nekter å kjøpe det.

Etterhvert som tiden går vil THC bli brutt ned til CBN noe som igjen ødelegger for rusopplevelsen.

Sitat fra http://www.420magazine.com/forums/ca...c-cbd-cbn.html

Cannabinol - CBN is not produced by the plant per se. It is the degradation (oxidative) product of THC. Fresh samples of marijuana contain very little CBN but curing, poor storage, or processing such as when making hashish, can cause much of the THC to be oxidized to CBN. Pure forms of CBN have at most 10 percent of the psychoactivity of THC.

Like CBD, it is suspected of potentiating certain aspects of the high, although so far these effects appear to be slight. CBN seems to potentiate THC's disorienting qualities. One may feel more dizzy or drugged or generally messed up but not necessarily higher.

In fact, with a high proportion of CBN, the high may start well but feels as if it never quite reaches its peak, and when coming down one feels tired or sleepy. High CBN in homegrown grass is not desirable since it represents a loss of 90 percent of the psychoactivity of its precursor THC.
Det har ikke NOE å si hva du røyker første gangen. Du vil antageligvis snuble over andre typer senere, så bare røyk ivei det du får tak i
ey madcox, hvor blir det av deg

fortell oss hvordan jomfru-trippen din var a
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Blåse sammen med 3-4 stykker jeg har gått i klasse ilag med i 10 år.
Vis hele sitatet...
Du er ikke litt ung da? Virker som du akkurat er/blir ferdig med 10'ende klasse. Husk at det absolutt ikke er en skam å vente hvis du ikke føler deg klar.

Forresten, jeg ville heller hatt med litt for mye hasj enn litt for lite. Første gangen tar det ofte en del til før du merker noe.

Edit: jeg ville røyket grønt første gangen, liker smaken bedre og du kan bruke mindre/ikke noe tobakk
Sist endret av Membranplan; 28. mai 2011 kl. 23:43.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Røyk så mye du vil. Du kjenner når du ikke greier å ta flere trekk fra spliffen. Begynner du å bli kvalm/trekkene blir tunge, så stopp. Ha noen ilag med deg, og alltid ha i bakhodet; det er ikke farlig. Uansett hva som skjer, ikke la deg noi ut. Har på følelsen at mange er missinformert rundt cannabis, og derfor fører dette til at man får paranoia når man røyker. Har aldri noen sinne fått noi på vanlig hasj/marijuana, men var selvfølgelig litt begymret første gangen, men det hadde vel kanskje noe med at vi satt i kjellern til en kompis, samtidig som mora og småsøskene var rett ovenpå + vi var begge mindreårig.

Har egentlig aldri forstått hvorfor folk noier ut av cannabis. Jeg blir bare helt careless under rusen. Digg
Sist endret av Mexxy; 29. mai 2011 kl. 12:42.
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Sitat av sugerøret Vis innlegg
ey madcox, hvor blir det av deg

fortell oss hvordan jomfru-trippen din var a
Vis hele sitatet...
Har ikke vært noe røykings her enda, fullt opp med eksamen osv.

Selv føler jeg meg veldig klar for å prøve det ut, har lest mye. Er litt usikker om kompisene mine er klare. Anbefaler dere å røyke alene?

Eneste grunnen til at jeg kunne tenkt meg å vente var at hvis jeg blir tatt blir barnevern kobla inn.

Kjøper ikke direkte av dealer når jeg skal ha, greierne går gjennom 2 personer før det kommer til meg.



En ting til, er det noen som har havna på sykehus el. fordi hasjen dems var blitt bøffa ut med noe lugubert?
Jeg har lest flere steder at den svarte, veldig myke hasjen som kalles svarting og afghaner er noe dritt. Les her:

http://www.onlinepot.org/hash/hash.htm

Jeg har lest flere steder at den svarte, veldig myke hasjen som kalles svarting og afghaner er noe dritt. Les her:

http://www.onlinepot.org/hash/hash.htm

Vi er heldige her i Norge. Mye bra hasj.

Det som skjer i england er: Gangstere i spania importerer vanlig marokkaner hasj, de knuser opp ett kilo, tilsetter 1 kilo plantemateriale som er ubrukelig, tilsetter kaffe, henna og motorolje og lim for at alt skal henge sammen. Så presses det sammen til noe som blir kalt "Soap Bar" Hash. Navnet kommer av at 250 grams platene som de kommer i ser ut som såpestykker.

supermyk svarting/afghaner er visstnok soap bar hash tilsatt matolje.
Sitat av smint Vis innlegg

Det som skjer i england er: Gangstere i spania importerer vanlig marokkaner hasj, de knuser opp ett kilo, tilsetter 1 kilo plantemateriale som er ubrukelig, tilsetter kaffe, henna og motorolje og lim for at alt skal henge sammen. Så presses det sammen til noe som blir kalt "Soap Bar" Hash. Navnet kommer av at 250 grams platene som de kommer i ser ut som såpestykker.
Vis hele sitatet...

Dette skjer også i Norge, snakker av erfaring (Vestlandet).

På denne siden http://maryjane42094.tripod.com/ er en video av typisk "soapbar" hasj, setter ting litt i perspektiv.
Sist endret av Crazy_Bitch; 29. mai 2011 kl. 15:13. Grunn: Video gikk ikke ann og hurtiglinke.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
La merke til at folk prater mye negativt om "sorting". Min erfaring er helt motsatt. All sort og myk hasj jeg har røkt har vært blandt de beste. Jeg har kun EN gang kommet over sorting som var bøffa. Men jeg visste at de typene som solgte det var noen idioter som liker å selge dritt til overpris (220kr/g, doh), så jeg kjøpte ingenting. Så bortsett fra den ene gangen, har jeg aldri vært borti sorting som har vært dårlig. Bare pass på hvem du kjøper av. Vet ikke om det er så lett når man bor i store byer, men her på bygda er det ikke så lett å selge bøff, selv om prisen er høyere og standaren er lavere.
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
La merke til at folk prater mye negativt om "sorting". Min erfaring er helt motsatt. All sort og myk hasj jeg har røkt har vært blandt de beste. Jeg har kun EN gang kommet over sorting som var bøffa. Men jeg visste at de typene som solgte det var noen idioter som liker å selge dritt til overpris (220kr/g, doh), så jeg kjøpte ingenting. Så bortsett fra den ene gangen, har jeg aldri vært borti sorting som har vært dårlig. Bare pass på hvem du kjøper av. Vet ikke om det er så lett når man bor i store byer, men her på bygda er det ikke så lett å selge bøff, selv om prisen er høyere og standaren er lavere.
Vis hele sitatet...
Bor på bygda
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Anbefaler dere å røyke alene?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg ser ihvertfall på "røyking" som en sossial greie..!
Sist endret av iGnome; 29. mai 2011 kl. 15:45.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Anbefaler dere å røyke alene?
Vis hele sitatet...
Nei, det vil jeg fraråde deg. Om kompisene dine ikke er klare, så kan du godt vente til dem er.
Viss dette blir stress, prat med bestekompisen din og hør om dere 2 kan gjøre det alene den første gangen.
Grunnen til at det er viktig med en person til er fordi da har du noen og dele tankene me samtidig som lattisfaktoren alltid er mye høyere når man er 2stk.
Man får mer ut av en kveld med røyking om man er flere personer, det er da de virkelig fjerne situasjonene oppstår.

Sitat av Madxoc Vis innlegg
Eneste grunnen til at jeg kunne tenkt meg å vente var at hvis jeg blir tatt blir barnevern kobla inn.
Vis hele sitatet...
Spill kortene riktig så skal du nok klare å bløffe de fleste.

Sitat av Madxoc Vis innlegg
En ting til, er det noen som har havna på sykehus el. fordi hasjen dems var blitt bøffa ut med noe lugubert?
Vis hele sitatet...
Det er ingen lønnsom drift og selge hasj som kan gi direkte skader til kundene sine.
Folk bøffer ut med allslags, men det er ikke snakk om ting som gir deg en tur til sykehuset umiddelbart.
En siste ting, når dere røyker.. ikke finn på og ring ambulansen uansett hvor fjerne en av dere blir.
Situasjoner der en av dere blir så fjerne at han/hun ikke fungerer i det hele tatt kan forekomme, men da er det viktig å holde hodet kaldt og vite på forhånd hva man skal gjøre slik at ingen får panikk.
haha. Andre gangen jeg røyka så satt vi rundt et bord og så begynte han ene å kødde om at hele familien drepte seg selv. Jeg trodde på det og ble så lei meg at jeg begynte å gråte...haha... var bare 15 år da.
samma om du røyker svart, brunt eller grønt... start med små doser, røyk i ditt eget tempo
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Bor på bygda
Vis hele sitatet...
Det er bra. Da har man bedre oversikt over hvem som er seriøs og de som ikke er det.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av smint Vis innlegg
haha. Andre gangen jeg røyka så satt vi rundt et bord og så begynte han ene å kødde om at hele familien drepte seg selv. Jeg trodde på det og ble så lei meg at jeg begynte å gråte...haha... var bare 15 år da.
Vis hele sitatet...
Hadde selv en kompis som reagerte kraftig da en fyr hadde hengt opp politi teip over den ene døra i leiligheten, han ble overbevist av de andre om at det lå et dødt lik der inne og turde ikke gå forbi uten og springe for livet.
Folk blir mer lettlurt en det man skulle tro.