Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4071
Ok, dette er problemet!
jeg er fremdeles bare 13, så jeg må bruke Ma/pa sitt bank kort til bestilling, jeg hadde den 16 Mai bestilt disse http://www.pumashoes.net.au/puma-fir...es-p-3103.html fra samme siden.
De sa det tok 4-7 dager, jeg begynte og lure og sendte dem en mail, de sa de aldri hadde fått noen bestilling fra oss. jeg måtte jo da sjekke bank kortet og der var det trekt 515kr den 16.mai
dette stemmer vell heller ikke med prisen på skoene(75$+15$ frakt)
Problemet da er at de ble trekt fra www.bargain-shop.b
Denne siden eksisterer jo ikke så tenker den kanskje er www.bargain-shop.biz

Så spørsmålet mitt er da
1. Hva faen skal jeg gjøre?
2. Er det noe jeg kan gjøre?
3. Er det Pumashoes sin skyld eller min?

EDIT: jeg har også bestillings koden fra Pumashoes!
Sist endret av Zitto; 26. mai 2011 kl. 19:49.
Om de ikke er hjelpsomme om du kontakter support (ville også prøvd å kontakte bargain-shop) kan du kontakte banken og be de kjøre chargeback.
Sist endret av elz; 26. mai 2011 kl. 19:57.
Kontakt banken din, om du betaler med kort over nett har du forsikring. Når du ikke mottar varen så dekker VISA beløpet.
Ta det opp med Visa/Mastercard, de har mye erfaring med kort-svindel. Faren min ble trukket en del penger fra Mastercardet sitt i utlandet for et par år siden, og da ble transaksjonen slettet fra kontoen hans og Mastercard tok seg av resten (regner med de har relativt grei forsikring, så det var Mastercards forsikring det gikk på). Jeg regner med Visa opererer med mye av de samme løsningene.

Mitt råd: Ta kontakt med banken først, også ordner det seg nok. Enten tar de kontakt med Visa/Mastercard og fikser det på den måten, eller så kan du sikkert fikse det selv.
515kr for $90 høres ikke feil ut uansett, pga varierende dollarkurser er det nok riktig.
Zitto's Avatar
Trådstarter
Sitat av drittunge Vis innlegg
Ta det opp med Visa/Mastercard, de har mye erfaring med kort-svindel. Faren min ble trukket en del penger fra Mastercardet sitt i utlandet for et par år siden, og da ble transaksjonen slettet fra kontoen hans og Mastercard tok seg av resten (regner med de har relativt grei forsikring, så det var Mastercards forsikring det gikk på). Jeg regner med Visa opererer med mye av de samme løsningene.

Mitt råd: Ta kontakt med banken først, også ordner det seg nok. Enten tar de kontakt med Visa/Mastercard og fikser det på den måten, eller så kan du sikkert fikse det selv.
515kr for $90 høres ikke feil ut uansett, pga varierende dollarkurser er det nok riktig.
Vis hele sitatet...


Har vell ikke forandret seg så mye på noen få dager?
Skal snakke med begge sidene+ Visa

Super Freaks redder dagen igjen

EDIT: kom også på at jeg ikke husket hvem email/passord jeg har registrert med og har prøvd alle mulige kombinasjoner jeg kommer på, ingen av dem finner bruker på pumashop
Sist endret av Zitto; 26. mai 2011 kl. 20:20.
kjedelig streiting
Ikke for å være jævlig, men det kan nok bli vanskelig å få noe av banken din og visa om du forteller sannheten og betalte med debet-kort. Isåfall er nok det beste å nekte kjennskap til transaksjonen.
Zitto's Avatar
Trådstarter
hva mener du med debet-kort?
Sitat av Zitto Vis innlegg
Har vell ikke forandret seg så mye på noen få dager?
Vis hele sitatet...
Googles valutakalkulator sier 497kr så det virker nå ganske fornuftig.
Sist endret av Daybreak; 26. mai 2011 kl. 20:25.
Zitto's Avatar
Trådstarter
varierer den så mye på kort tid ;o
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Zitto Vis innlegg
varierer den så mye på kort tid ;o
Vis hele sitatet...
Nei, stortsett ikkje. Men valutakursane til google er vel, google sine. Banken har kanskje ein litt anna, og i tillegg hiv dei på 1.75% på alle kjøp i framand valutta. Da er en brått oppe i over femhundrelappen bare der, og om da det er ti øre forskjell så har du det.
Zitto's Avatar
Trådstarter
men vet ikke hva jeg skal gjøre, noen sier jeg burde si alt som er sant, og noen sier jeg skal nekte :/
Sist endret av Zitto; 26. mai 2011 kl. 20:34.
Bare å si det som det er.
kjedelig streiting
Sitat av Zitto Vis innlegg
hva mener du med debet-kort?
Vis hele sitatet...
Debet kort = det samme som et bankkort, ved kjøp med kredittkort så har man derimot litt bedre beskyttelse.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Off-topic, men den nettsida er fake.
Zitto's Avatar
Trådstarter
hvem av dem?

Så hva vet vi?
er det svindel eller bare en feil i systemet?
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
den pumashoes.net selger fake sko.
Zitto's Avatar
Trådstarter
sorry ._.
Hvilken email!

Sitat av Fanz44 Vis innlegg
den pumashoes.net selger fake sko.
Vis hele sitatet...
how do you know?
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Jeg ser at skoa er fake, dessuten ser du på hele nettsia at det er no muffens.

Tenk litt'a, pumashoes.net.au? Høres ikke puma.au bedre ut?
Sitat av Zitto Vis innlegg
sorry ._.
Hvilken email!



how do you know?
Vis hele sitatet...
Sjekk antall produkter under nye produkter og alle produkter linkene, hele katalogen er ny. Bloggen har ingen poster untatt den som fulgte med installasjonen. Nyheter inneholder bare en artikkel og ingenting om at de er ett ny oppstartet firma.

Domene er registrert med en Gmail konto.

Domene deler server med kun to andre domener (theuggboots.biz og blacknike.com) og begge disse er også salg av merke sko. Jeg tipper på at serveren er leaset av en individ eller gruppe som samarbeider om å lage disse webshoppene. Ett av de to domenene (blacknike.com) er overført til eier av sko merke på grunn trademark infringement og salg av fake sko (http://dnc.org.nz/sites/default/files/content/548.pdf). Det andre domene (theuggbots.biz) ser ikke noe særlig mer troverdig ut.

Graver man litt i domene bargain-shop.biz, så leder det til en rekke andre webshopper for sko som alle ser mer eller mindre like suspekte ut.

Tror nok Fanz44 har rett. Best case scenario så hadde du vel fått ett par fake sko tilsendt, worst case scenario så blir det som det ser ut nå, ingen sko og muligens mer svindel med kortet.

Selv ville ringt til bankens automatiske telefontjeneste og få stengt kortet med en gang og så gått/ringt til banken på mandag for hjelp videre.

Glemte å legge til og 5 minutts redigerings regelen slo inn før jeg ble ferdig å skrive.


Tips til fremtidig netthandel, google navnet på domene (drop www og lignende), bruk " rundt det så får du alle sidene som nevner det domene spesifikt, f.eks. som i dette tilfellet, http://www.google.no/search?q=%22pumashoes.net.au%22 . Er det reputabelt, så burde du få opp en del reviews og lignende diskusjoner (kan også bruke søke verktøyene på venstre side til å filtrere på kun diskusjoner) som kan gi en pekepinne om de er greie å handle hos eller ikke.
Sist endret av Conjuro; 28. mai 2011 kl. 03:41.
Zitto's Avatar
Trådstarter
Well, dem kan skyve de skoa så lang oppi rassen sin dem klarer!
idag fikk jeg et par svarte rutete sko jeg bestilte disse :http://www.pumashoes.net.au/images/Puma/Puma%20First%20Round%20RP%20Mens-002.jpg
De er fra kina *shocked*..
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av Zitto Vis innlegg
Well, dem kan skyve de skoa så lang oppi rassen sin dem klarer!
idag fikk jeg et par svarte rutete sko jeg bestilte disse :http://www.pumashoes.net.au/images/Puma/Puma%20First%20Round%20RP%20Mens-002.jpg
De er fra kina *shocked*..
Vis hele sitatet...
Da ble det et par svarte, rutete sko på deg da
Det du kan gjøre er å kontakte banken din å si du har fått feil vare, og vil ha pengene dine tilbake.
Zitto's Avatar
Trådstarter
Hva har banken gjøre med det?
voldsomt hvor mye folk tror banken kan gjøre her feilvare = kundeservice, hvis de har noen god kunde-service. gjør alltid litt research om firma/siden før du kjøper noe over nett.
Zitto's Avatar
Trådstarter
Siden er tvilsom og skoa er 70% garantert fake
føler ikke og sende de tilbake og håpe på penger
one word: Finn.no
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Det er jo ikke lov å selge fake på Finn heller.

Ikke 70%. Tror vi kan si 99%
Sist endret av Tryllestav; 31. mai 2011 kl. 15:42.
Og hvorfor er nettsiden registrert med ett australiansk nettadresse(.au), naar firmaet befinner seg i USA? Scam 100%.
Sist endret av kongs1; 31. mai 2011 kl. 16:29.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Tror selgeren gjorde deg en tjeneste ved å sende et par andre sko.
Zitto's Avatar
Trådstarter
Siden de er svarte med grå ruter selger jeg dem.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Bare sier det igjen, hvis du ikke vil ha stress så er det ingen god idé å selge på Finn iallefall.
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Bare sier det igjen, hvis du ikke vil ha stress så er det ingen god idé å selge på Finn iallefall.
Vis hele sitatet...
du kan bare si at den som vil kjøpe skoene må møte deg på et offentlig sted og komme med cash så er det ikke det noe problem

ser ut som dette var den offisielle butikken:
http://www.shop-eu.puma.com/on/deman...Gateway-Global

ville sendt de en liten "heads-up"
Har vært gøy med ett bilde av de skoa du fikk, haha ;p
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Det er jo ikke lov å selge fake på Finn heller.

Ikke 70%. Tror vi kan si 99%
Vis hele sitatet...
Ingenting i veien for å selge dem selv om det er fake, så lenge kjøperen er opplyst om det vel??
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Ingenting i veien for å selge dem selv om det er fake, så lenge kjøperen er opplyst om det vel??
Vis hele sitatet...
Nei, er noe med finn.no så dem nekter og la brukerne legge ut falske produkter!

Jeg kjøpte 6-7 iPhone ( Look a like ) på DX! Og oppretta en annonse på finn.no og forklarte dette ikke var en iPhone, men en billig falsk etterligner. Den annonsen ble ikke godtatt pga finn.no ikke ville ha noe med falske varer og gjøre.

Så jeg oppretta en ny annonse med de ekte navnet til telefonene og det funket supert.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Nei, er noe med finn.no så dem nekter og la brukerne legge ut falske produkter!

Jeg kjøpte 6-7 iPhone ( Look a like ) på DX! Og oppretta en annonse på finn.no og forklarte dette ikke var en iPhone, men en billig falsk etterligner. Den annonsen ble ikke godtatt pga finn.no ikke ville ha noe med falske varer og gjøre.

Så jeg oppretta en ny annonse med de ekte navnet til telefonene og det funket supert.
Vis hele sitatet...
er jo ikke så rart at den blir fjernet når du faktisk sier i annonsen at den er fake da :P det er ikke akkurat snakk om gucci sko her, hadde det vært fake av de så hadde det vært en annen ting, tror ikke så mange ser forskjell på om en sko fra pumashoes er fake eller ikke
Sist endret av exceed; 1. juni 2011 kl. 10:17.
Sitat av exceed Vis innlegg
er jo ikke så rart at den blir fjernet når du faktisk sier i annonsen at den er fake da :P det er ikke akkurat snakk om gucci sko her, hadde det vært fake av de så hadde det vært en annen ting, tror ikke så mange ser forskjell på om en sko fra pumashoes er fake eller ikke
Vis hele sitatet...
Han sa jo ikke at den var fake, men at det ikke var en iPhone, men en fattig falsk etterligning.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Han sa jo ikke at den var fake, men at det ikke var en iPhone, men en fattig falsk etterligning.
Vis hele sitatet...
ærlig talt, en falsk etterligning høres ut som en falsk vare for min del.