Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 10524
ta jegerprøva, kjøp ny mobil og sett resten i banken
profit ???
Sett pengene i fond! Det går ikke så fort, men skal love deg det kommer penger ut av det
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Anbefaler å spare pengene til moped/bil-lappen. Evt moped/bil. Ikke bruk pengene på ting du egentlig ikke trenger, har sett så mange som har rotet bort pengene sine på tull.

Jeg kjøpte et anlegg, og en randonee skipakke, dette angrer jeg ikke på.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du tjener ikke på BSU før du begynner å skatte.
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Jeg anbefaler deg å ta deg en tur på InterRail !
Jeg tror han nå har enda vanskeligere for å bestemme seg hva han skal bruke pengene sine på, så mange brae forslag som det kommer her
Sitat av IvI Vis innlegg
Gjør som meg sett de i fond
Vis hele sitatet...
er ikke du som har satt dem i fond, er nok foreldrene dine.
her forleden husker jeg at du drev å maste hva slags PC og laptoper du kunne kjøpe for konf penga dine. du anbefalte en annen til og med å bruke han sine konf penger på ny PC. og nå leker du gærn? kiddo please.
Sitat av Curver Vis innlegg
Kjøp en moped til 10.000 kr, sett resten inn på en BSU konto. Evt. En annen konto som du kan ta ut fra til bil når du er 17-18 år. Er 16 år og har selv brukt de på moped og bil.
Vis hele sitatet...
Å blåse 10 lapper på en moped som skal brukes i to år er latterlig dårlig investering! Gjorde det selv, og angrer som en sopp! Kjøpte en moped for 14 lapper, kjørte den ihjel på to år, lot den stå å ruste og så solgte den for 6. Dummeste jeg noen gang har gjort!
Nettpoker!
Trådstarter
Fond ahr jo min pappa spart opp for søstrene mine og meg siden vi var født så det betalte bilen til min søster.
Så det høres ikke så dumt ut..

Jobb har jeg. Tjener 2000 kr i mnd og bruker 3 timer i uka på det Så det er jo en god lønn..
Jeg blir kanskje og kjøpe meg ny telefon og finne på hva jeg skal gjøe med resten.. :L
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Gi alt til moren din, hun har tross al brukt mye av inntekten og hele livet sitt på at du skal få en trygg og god oppvekst <3
Vis hele sitatet...
Skulle hu tenkt på før hu fikk unge :P


Hvis du har en hobby så bruk noe der? Spare noe er jo også ganske så lurt, til lappen eller bil senere.
Angrer smålig på at jeg ikke sparte og kjøpte meg bil, men så viste det seg at dama fikk seg bil så da er verden et mye bedre sted.
Trådstarter
vet ikke om jeg har så lyst til og kjøpe mopen. Skal iværtfall ta snøscooter lappen.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Gi en 100lapp til en stakar som ble fra stjelt siste snus å mat penga sine i helga... fml

Jeg ville startet med å kjøpe en stor tv å et heftig annlegg, det har du i mange år framover.
Speilrefleks kamera.
Spare dem til bil lappen.
Spare konto, en sur dag kommer du til å trenge de pengan.
En grei laptop.
Skal du ta snøscooterlappen koster ca. 7k så kan du bruke resten på en grei scooter, men for guds skyld ikke kjøp polaris sine 550 modeller!
Tja. Jeg fikk 50k og brukte de på tidenes lettsykkel som har vært centimeterene fra å ta livet av meg flerfoldige ganger.
Aldri sovet så godt som da jeg solgte den.

I etterpåklokskap ville jeg nok ikke gjort det samme igjen. Nå som jeg er noen år eldre, ville jeg spart pengene. BSU har jeg alltid fylt opp, men jeg ville nok satt halvparten i lavrisikofond og halvparten i moderat/høyrisikofond. Det er verdens beste ting å ha en økonomisk buffer, den dagen kjøleskapet ditt ryker og bilen ikke starter kommer du til å takke deg selv.
Spar 10.000,- til russefeiringa, og resten i fond eller BSU . De til russetida får du bruk for uansett, spesielt om du er på bil. Skal du være russ og skal på treff er det dumt å ikke ha penger høsten før året du er ferdig på skolen.
Spill poker online. Når du har tapt de 25 000 stjeler du kredittkortet til foreldrene dine og setter innpå mer for å prøve og vinne de tilbake.

BSU konto som andre har påpekt er en sikker vinner.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Har nettopp hatt konfirmasjon og lurte på hva jeg skal gjøre med pengene.
Har litt lyst og doble de på ett eller annet vis men tar imot alle forslag

Fikk ca. 25,000.
Vis hele sitatet...
Hvis du setter pris på et sosialt liv, kjøper du en scooter. Trives du best i eget selvskap ville jeg gått for gaming pc. Og Hvis du vi ha mere penger, vill jeg satset alle pengene på matvare mangel de neste 5-10 årene.
Sist endret av skeptfisk; 23. mai 2011 kl. 12:59.
Spar dem. Du vil trenge dem en dag, tro meg.

Jeg for min del, brukte det på billappen = )
Sist endret av Bruskork1; 23. mai 2011 kl. 13:01.
Trådstarter
Sitat av kimmag Vis innlegg
Spar dem. Du vil trenge dem en dag, tro meg.

Jeg for min del, brukte det på billappen = )
Vis hele sitatet...
Billappen får jeg om jeg klarer og være Edru til jeg er 18. Og ikke røyke / snuse før det.
Jeg må slenge meg på fond-bølgen. Det er en lur måte å spare penger på og en mye større gevinst enn å sette dem i banken. Og du kan heller ikke "miste" alt, i fond er dette umulig da verdiene er spredt utover i forskjellige markeder.
Selv har jeg hatt en del penger i fond og angrer ikke et sekund på det. Tjente nesten 20k på 8år, og det med 2000 i startkapital og eneste innskudd. Dette var riktignok fra tidlig 2000-tallet og markedet var i heftig vekst hele tiden, men det er fortsatt mulig å tjene gode penger i fond. På sikt er fond et av de beste og mest innbringende sparemulighetene du har.

En annen ting som er positivt er at det er et skikkelig ork å "ta ut" pengene igjen, noe som gjør at de er vannskelige å bruke på usaklige ting senere. Man må virkelig ville buke dem før man gidder å hente dem ut.

Veldig lurt av deg å spare pengene dine, skulle ønske jeg gjorde det samme på din alder. Jeg brukte mine 20k på tur til Aya Napa med et par kompiser der vi drakk brennevin og dro på strippeklubb Veldig lite gjennomtenkt egentlig.

Siste råd: drit i å kjøp deg PC, anlegg eller lignende. Ihvertfall ikke det råeste av det råe kun fordi du kan. Det er korttenkt moro
Kjøp deg en ukulele, lær deg å spille på den på youtube og gå på karl johan som gatemusikker. Du tjener lett tusen kroner dagen, hvorfor: Du er ung, folk gir heler penger til en ung norsk gut en en gammel møkete sigøyner.

Hvis du gjør dette som sommer jobb vil den tusen lappen du investerte i en ukulele.
Ta lappen.
Trådstarter
Hmm.. Kanskje jeg setter 10,000 i fond
kulere enn du tror
tekace's Avatar
1. Kjøp en billig gitar
2. Lær deg denne sangen. Du kan også lære deg andre fine sanger.
3. Sett deg ned i byen/bygda og spill den så fint du klarer
4. ?
5. Profit.

Om du bor i Oslo skal jeg komme å legge på minst en hundrelapp minst to ganger
Trådstarter
Sitat av tekace Vis innlegg
1. Kjøp en billig gitar
2. Lær deg denne sangen. Du kan også lære deg andre fine sanger.
3. Sett deg ned i byen/bygda og spill den så fint du klarer
4. ?
5. Profit.

Om du bor i Oslo skal jeg komme å legge på minst en hundrelapp minst to ganger
Vis hele sitatet...
HVa gjør jeg egentlig på nummer 4? Sitter og ser i veggen:P ?

Jeg har kjøpt meg gitar, og venter på en bok.

Edit; Innlegg 700
Sist endret av Vod0; 24. mai 2011 kl. 22:20.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
HVa gjør jeg egentlig på nummer 4? Sitter og ser i veggen:P ?

Jeg har kjøpt meg gitar, og venter på en bok.

Edit; Innlegg 700
Vis hele sitatet...
På nr. 4 utfører du nr. 1, 2 og 3
Trådstarter
Sitat av tekace Vis innlegg
På nr. 4 utfører du nr. 1, 2 og 3
Vis hele sitatet...
Kjøpe en ny gitar ?
Sitat av Settoz Vis innlegg
HVa gjør jeg egentlig på nummer 4? Sitter og ser i veggen:P ?

Jeg har kjøpt meg gitar, og venter på en bok.

Edit; Innlegg 700
Vis hele sitatet...
Nummer 4: Du tar imot alle tomatene og eggene som kommer mot deg ettersom du ikke har øvd lenge nok på gitaren og spilt den for hele bygda/byen
Kjøp moped =)

sett resten i sparekontoen, og bruk pengene delvis på mopeden !
Kjøp deg et stort parti med dop, de dobbler seg ganske fort
Sist endret av jonasojac; 24. mai 2011 kl. 22:39.
Trådstarter
Sitat av jonasojac Vis innlegg
Kjøp deg et stort parti med dop, de dobbler seg ganske fort
Vis hele sitatet...
Skal jeg som en 15åring bli doplanger? ;o
Sitat av Settoz Vis innlegg
Skal jeg som en 15åring bli doplanger? ;o
Vis hele sitatet...
Noen må jo bli det også :P Haha
Kjære Sir,


Jeg er en Nigeriansk prins og faren min avdøde nylig. Han etterlot 31,000,000 USD i sin konto som jeg ikke får ut av landet, og jeg gi deg 50% hvis du hjelper meg å få dem utbetalt til din konto.

PM for flere detaljer.
Du ville jo dobble konfirmasjonspengene dine. Det er jo en kjapp måte å dobble de.

Fin start etter konfirmasjonen*! Tviler på at Jesus slipper deg inn til sitt himmelrike da, [COLOR="Lime"]unless hes a hustler[/COLOR]
Kjøp en saftig pc og sett resten på sparekonto og spar opp mot lappen Jobber du litt og sånn og fortsetter å spare er lappen i boks når du blir 18. Hvertfall sistnevnte, den vil du HVERTFALL ikke angre på.
Jeg ville kjøpt meg en gaming pc til rundt 10k (gjerne fra http://komplett.no), deretter kjøpt meg en mt5, derbi senda x-race eller en Suzuki FZ50. Trimsett kan du få kjøpt på http://www.speedoptions.no.
Sitat av Settoz Vis innlegg
..

Jobb har jeg. Tjener 2000 kr i mnd og bruker 3 timer i uka på det Så det er jo en god lønn..
Jeg blir kanskje og kjøpe meg ny telefon og finne på hva jeg skal gjøe med resten.. :L
Vis hele sitatet...
Jobb har du ?
Sitat av IpN Vis innlegg
Kjære Sir,


Jeg er en Nigeriansk prins og faren min avdøde nylig. Han etterlot 31,000,000 USD i sin konto som jeg ikke får ut av landet, og jeg gi deg 50% hvis du hjelper meg å få dem utbetalt til din konto.

PM for flere detaljer.
Vis hele sitatet...
Nice one
KJøp deg ein båt, kankje vinner du ikkje noko på det, men når du selger han igjen er verdien den samme som når du kjøpte han
Sitat av Marzzh Vis innlegg
KJøp deg ein båt, kankje vinner du ikkje noko på det, men når du selger han igjen er verdien den samme som når du kjøpte han
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle jeg kjøpt en brukt båt for samme prisen som en ny?..
ET GODT RÅD: Bestem deg for hva du skal gjøre med pengene, ikke ha de liggende, eller stående på brukskontoen! Da forsvinner de "av seg selv"

Jeg fikk inn 30.000,- en gang, og etter 30 dager så stod det "IKKE GODKJENT" på betalingterminalen.. Kunne ikke huske å ha kjøpt meg noe spesielt heller :P

Om du skal spare de, ikke sett de i fond. Det er for langsiktig. Du kan risikere at det er dårlige tider i noen år, og om du trenger pengene da, så taper du masse på å ta de ut. (Har prøvd )

Kan anbefale www.sparesmart.no dersom du skal spare de. Om du får en av foreldrene dine til å opprette en konto i sitt navn, så øker terskelen for å ta ut penger, siden du må spør de først. (Gjør det lettere å spare de.)

Eller kan jeg anbefale lettsykkel som andre har nevnt! Eventuelt lett-snøscooter der du bor? :P

Og glem å doble pengene. Alle vil doble pengene sine, så det finnes ingen lett måte. Om du skal gjøre det, så må du kjøpe inn hasj eller steroider e.l. og begynne å selge. Da dobler du pengene. Frarådes på det sterkeste dog..
Kjøp 2500 griseflaks
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
kjøp deg noe du har att lyst på lenge osm er litt dyrt, PC, sykkel, moped og spar resten for guds skyld! angrer osm en gud på at ikke jeg sparte, sittr her, 19år med lappen uten bil, ikke morro
Vis hele sitatet...
Ser nesten ut som vi gikk vær vår vei.
Sitter her 19 år med bil å ikke lappen

Til TS: Spar pengene til førerkort/bil
Trådstarter
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Hvorfor skulle jeg kjøpt en brukt båt for samme prisen som en ny?..
Vis hele sitatet...
Jeg kan bruke båt 1-2 mnd vært år. Snescooter opptil 4 mnd. :P
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jeg kan bruke båt 1-2 mnd vært år. Snescooter opptil 4 mnd. :P
Vis hele sitatet...
Ja, men en Snøscooter holder seg ikke i verdi.
Kjøper man en båt feks på vinterstid er man garantert å få mer for den om sommeren. En båt øker stort sett i verdi, synker værefall veldig lite!
Sist endret av Gromega; 25. mai 2011 kl. 16:16.
Sitat av Gromega Vis innlegg
Ja, men en Snøscooter holder seg ikke i verdi.
Kjøper man en båt feks på vinterstid er man garantert å få mer for den om sommeren. En båt øker stort sett i verdi, synker værefall veldig lite!
Vis hele sitatet...
Hvordan kan en båt øke i verdi?Hvem i helvete er det som gidder og gi mer for en brukt båt enn en ny?Sier ikke at det ikke stemmer,men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det er mulig.
Sist endret av JayHova; 25. mai 2011 kl. 16:29.
Snakker ikke da om en splitter ny båt nei.
kjøpte meg båt da jeg var 16 ?
Hadde den til jeg ble 18 år, solgte for 5000 kr mer enn jeg ga for den

Solgte til en i familien da, kun gått tjent 10 000 kr på den.
Sist endret av Gromega; 25. mai 2011 kl. 16:32.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Kjøp 2500 griseflaks
Vis hele sitatet...
Griseflaks er 18 års aldersgrense på. Uansett, du kommer VERTFALL ikke og vinne på det
Trådstarter
Sitat av Anda22 Vis innlegg
Griseflaks er 18 års aldersgrense på. Uansett, du kommer VERTFALL ikke og vinne på det
Vis hele sitatet...
nei? er 18 år for og ta ut premier over 1000 ja.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Your argument is invalid.
Det er 18 år for og kjøpe griseflaks og flakslodd.
http://www.dagbladet.no/2010/10/27/n...pill/14027229/ Legg merke til at det står Flakslodd der
Sist endret av Anda22; 25. mai 2011 kl. 17:05.