Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 11495
hei , jeg har nå målt opp 7 gram muskat jeg hadde tenkt å drikke som te.
er ute av byen for helgen så har ikke tilgang på noe annet (dessverre)
jeg har prøvd muskat en gang før , men da drakk jeg bare litt under en hel nøtt.
anyways her er spørsmålene:
1. har hørt at det tar 6 timer før rusen kommer, men når jeg prøvde det sist fikk jeg en buzz allerede c.a 1 time etterpå. så hvor lang tid tar det før rusen kommer ?


2. hvor lenge varer rusen? (sovnet etter en stund sist)

3. hvor mange dager varer nedturen ? eventuelt hvordan er den? (sammenlignet med nedtur på andre rusmidler)

4. er 7 gram nokk for å få en "trip" ? eller blir det bare en buzz?

takker på forhånd for alle svar
Infinitum
Smile's Avatar
1. Rusen min kom etter 4 timer.
2.Jeg tok 15 gram første gang og 20 gram den andre gange. Den første varte litt over 1 dag , den andre varte 3 dager(!).
3.Nedturen er plagsom , men ikke vond. Dårlig hukommelse og slit med fokuset er sykt plagsomt .
4. Nei. Blir nok bare en buzz. Ta 15-25g. Mer enn 30g kan være skadelig , så huusk å ver forsiktig.

Lykke til
Infinitum
Smile's Avatar
La gutten bestemme om han skal ta det eller ikke. Han spurte om svar , ikke hva du mener om muskat. Men ja , muskat er ikke bra, burde heller bare hoppe over det.
Trådstarter
kom på ett spørsmål til jeg glemte å spørre om.
hvordan er selve rusen? den buzzen jeg fikk sist var litt lik cannabisrus med litt dårligere balanse.
men siden det er større mengder jeg skal ha nå , hadde det vert å litt kjekt å vite hvordan rusen oppleves av folk som har litt mer erfaring.
Hvordan er selve rusen?
Kort sagt: et kvalmende helvete.

Du kan risikere å bli syk i opptil 3 dager. Synes du det er verdt det? Vil du virkelig bli forferdelig dårlig, og ende opp med å ligge med hodet i en bøtte fullt med spy?
Jeg beklager virkelig for at jeg er så negativ, men jeg ønsker det beste for deg.
Sist endret av fleinert2; 20. mai 2011 kl. 19:08. Grunn: Skrivefeil
Trådstarter
Sitat av fleinert2 Vis innlegg
Hvordan er selve rusen?
Kort sagt: et kvalmende helvete.

Du kan risikere å bli syk i opptil 3 dager. Synes du det er verdt det? Vil du virkelig bli forferdelig dårlig, og tilbringe 3 døgn i en spyfull seng?
Jeg beklager virkelig for at jeg er så negativ, men jeg ønsker det beste for deg.
Vis hele sitatet...
har hørt av flere at rusen kan vere behagelig. rus oppleves jo som oftest forskellig fra person til person, men nedturen har jeg hørt er helt jævelig.
Sitat av thesmokey Vis innlegg
har hørt av flere at rusen kan vere behagelig. rus oppleves jo som oftest forskellig fra person til person, men nedturen har jeg hørt er helt jævelig.
Vis hele sitatet...
Men likevel ønsker du å begi deg på en av verdens værste rusmidler? Muskat er noe uvitende 14-åringer ruser seg på
Sist endret av Dodecha; 8. september 2011 kl. 18:42.
Infinitum
Smile's Avatar
Du blir ikke syk av muskat. Viss du ikke kan noe om dette her , så bare hold kjeft.
Rusen på muskat er vanskelig å forklare. Alt blit helt random , du hvet ikke hvor du er , og du sklir ut av "den virkelige verden" og forsvinner inn i en verden der alt og alle er vekke . 'Ikke visuelt , men psykisk . Og helt plutselig etter 10-20 sek føler du deg helt normal igjen. Men så sklir du tilbake til dennetankeverdenen igjen. Jeg fikk forskjellige personligheter på en måte. Alltid når jeg la meg ned , smeltet jeg sammen med det jeg la meg ned i. Vanskelig å forklare.
+Alt er herlt latterlig løye i begynnelsen. Forvent deg noen kraftige, lange latterbomber.
+Alt var kjekt å se på. Følte meg nesten som et barn. Jeg kunne ha stått å sett på en kopp eller ei lyspære i mange minutter .
+Jeg ble veldig avslappa .
+Tiden går så seint ! Men fremdeles fort. Dette også blir vansklig å forklare til en som ikke har fått skikkelig funk på muskat før.
+Røde øyne og supertørr munn .

kansje litt rotete da, men som sagt dette blir veldig vanskelig å forklare til noen som ikke har rusa seg skikkelig på muskat før.

EDIT:skrivefeil
Sist endret av Smile; 20. mai 2011 kl. 19:24.
Du må komme tilbake å skrive hva du synes om bakrusen dagen derpå. Har ikke testet muskatt selv, og kommer aldri til å prøve det. Men har sett en person i muskattbakrus...han var ikke særlig fornøyd med formen for å si det mildt. Synes det er fantastisk å ta et rusmiddel som ikke gir noen rus, men kun en ekstrem bakrus. Ser virkelig ikke poenget, drikk heller noen øl.
Sitat av Smile Vis innlegg
La gutten bestemme om han skal ta det eller ikke. Han spurte om svar , ikke hva du mener om muskat. Men ja , muskat er ikke bra, burde heller bare hoppe over det.
Vis hele sitatet...
Det som er så konge, er jo at du gjør akkurat det samme selv
Trådstarter
Sitat av Smile Vis innlegg
Du blir ikke syk av muskat. Viss du ikke kan noe om dette her , så bare hold kjeft.
Rusen på muskat er vanskelig å forklare. Alt blit helt random , du hvet ikke hvor du er , og du sklir ut av "den virkelige verden" og forsvinner inn i en verden der alt og alle er vekke . 'Ikke visuelt , men psykisk . Og helt plutselig etter 10-20 sek føler du deg helt normal igjen. Men så sklir du tilbake til dennetankeverdenen igjen. Jeg fikk forskjellige personligheter på en måte. Alltid når jeg la meg ned , smeltet jeg sammen med det jeg la meg ned i. Vanskelig å forklare.
+Alt er herlt latterlig løye i begynnelsen. Forvent deg noen kraftige, lange latterbomber.
+Alt var kjekt å se på. Følte meg nesten som et barn. Jeg kunne ha stått å sett på en kopp eller ei lyspære i mange minutter .
+Jeg ble veldig avslappa .
+Tiden går så seint ! Men fremdeles fort. Dette også blir vansklig å forklare til en som ikke har fått skikkelig funk på muskat før.
+Røde øyne og supertørr munn .

kansje litt rotete da, men som sagt dette blir veldig vanskelig å forklare til noen som ikke har rusa seg skikkelig på muskat før.

EDIT:skrivefeil
Vis hele sitatet...
vil jeg ha disse rusvirkningene i c.a 2 dager? eller blir rusen litt mindre "trippy" dagen etter? er med familien denne helgen (ikke mistforstå jeg er 19 år) men er litt upassende å vere ruset (spessielt en slik rus) når det er foreldre og barn til stede.

Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Du må komme tilbake å skrive hva du synes om bakrusen dagen derpå. Har ikke testet muskatt selv, og kommer aldri til å prøve det. Men har sett en person i muskattbakrus...han var ikke særlig fornøyd med formen for å si det mildt. Synes det er fantastisk å ta et rusmiddel som ikke gir noen rus, men kun en ekstrem bakrus. Ser virkelig ikke poenget, drikk heller noen øl.
Vis hele sitatet...
det gir da vell rus. har aldri likt alkohol rus + det er alltid gøy å utforske litt.
alkohol tar jeg bare en sjelden gang på fest bare for å ha det litt gøy sosialt.
Jeg har fått fin og god funk på muskat flere ganger. Mye morsomt som skjer med tid / rom-sansen og jeg kjenner igjen de veldig organiske elementer fra flein-rusen, natur blir veldig fascinerende. Men bakrusen er lite attraktiv, jeg pleide å bli bilsjuk i et par dager. Det er også ganske vanskelig å treffe på "dosen" da det tar lang tid før muskaten sparker.
Infinitum
Smile's Avatar
Trippen trapper sakte men sikker ned. Den er mest intens første dagen , di siste dagene er det bare slik at du er litt fjern.

EDIT: Forstår ikke hvorfor det bare er jeg som ikke blir syk av dette
En venn jeg jeg gjorde det med spydde også ( fordi teen smakte så fælt ) .
Men jeg har adri følt ubehag eller vert syk etter en trip på muskat.
Sist endret av Smile; 20. mai 2011 kl. 20:07.
Det er gøy å utforske litt ja, men på ting som er verdt å utforske. Å stikke staken i arslet på en bikkje er også å utforske, men de fleste synes ikke det er noe de vil begi seg utpå av åpenbare grunner. Samme er det med muskatt, det er ikke noe som er spesielt egnet for rus, derfor ruser man seg ikke på det.
Foreslår heller at du lar være å drikke i noen dager, får bedre rus av det enn muskat.
Trådstarter
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Det er gøy å utforske litt ja, men på ting som er verdt å utforske. Å stikke staken i arslet på en bikkje er også å utforske, men de fleste synes ikke det er noe de vil begi seg utpå av åpenbare grunner. Samme er det med muskatt, det er ikke noe som er spesielt egnet for rus, derfor ruser man seg ikke på det.
Vis hele sitatet...
tydelig at du ikke kjønte at jeg mente å utforske rus.
å nå har jeg tenkt å utforske muskat rusen litt , så får jeg finne ut om det er et dårlig rusmidel selv
Sitat av thesmokey Vis innlegg
tydelig at du ikke kjønte at jeg mente å utforske rus.
å nå har jeg tenkt å utforske muskat rusen litt , så får jeg finne ut om det er et dårlig rusmidel selv
Vis hele sitatet...
Dette kommer du til å angre på! Lykke til..
Trådstarter
Sitat av fleinert2 Vis innlegg
Dette kommer du til å angre på! Lykke til..
Vis hele sitatet...
ja kan godt hende det men det er en del av livet å lære av sine feil
Er også lurt å lære av andres erfaringer så man slipper å gjøre samme dumme feilene som mange har gjort før deg.
Sist endret av søtmann50; 20. mai 2011 kl. 21:45.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Viss du er smart så skriver du litt underveis, lag notater.
Resultatet av en evt. rapport blir mye mer detaljert viss du skriver mens rusbryteren står på.
Da slipper du også å huske absolutt alt når det hele er over.

Lykke til!
Jeg har selv tatt muskatt en del ganger før (tatt det flere ganger grunnet liten eller ingen effekt). Jeg kunne huske å lese det at hvis du drakk det før du la deg, ville du da våkne midt i godrusen (har dessverre ingen kilder). Det var da jeg virkelig fikk en god effekt av muskatt (15g). En veldig psykedelisk effekt og jeg ble ekstremt filosofisk, og som "Smile" nevnte så må jeg konfirmere det han nevner med hvordan tiden oppfattes. Plutselig så går et kvarter på et sekund, så går fem minutter på tre timer.

Når det gjelder nedturen har jeg virkelig ikke så veldig mye negativt å si om det, men legg merke til at dette er veldig indiviuelt. Jeg selv følte meg bare litt groggy, akkurat som om jeg hadde fått en time eller to med mindre søvn. Dette gikk over etter et døgn.

Leste nå at du allerede har inntatt det, så blir spennende å høre hvordan ting utvikler seg. Lykke til videre.
Sitat av thesmokey Vis innlegg
bynner å drikke te nå skriver litt om hvordan det var i morgen , wish me good luck
Vis hele sitatet...
Hehe, da var jeg akkurat for sent ute med denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=164727
Trådstarter
rusen utviklet seg ikke noe mer enn dette , sikkert for lav dose....
nå sitter jeg med en veldig mild rus (nestn ikke noe)
Sitat av thesmokey Vis innlegg
rusen utviklet seg ikke noe mer enn dette , sikkert for lav dose....
nå sitter jeg med en veldig mild rus (nestn ikke noe)
Vis hele sitatet...
Merker du noen negative effekter av denne dosen?
Man kan faktisk få en fin rus av muskat. Muskat er dehydrerende, så spis og drikk mye. Spesielt før du legger deg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg prøvde muskatnøtt i helga.

Veier 92 kg. Raspet opp to muskatnøtter (ca. 10 gram). Hadde det i munnen med skje og skylte det ned med vann m. sitron. Var helt uproblematisk å få det i seg. Etter 5-6 timer merket jeg en svak rus. Denne svake rusen varte i noen timer. Så skjedde det ikke noe mer før jeg sovnet ca. 11 timer etter inntak. Når jeg stod opp morgenen etter ble jeg kvalm og måtte på dass og brekke meg. La meg nedpå i et par timer til kvalmen hadde gitt seg.

I fjor prøvde jeg ca. 5 gram, men da skjedde det absolutt ingenting.

Det har nok en del å si hvor mye man veier. Folk som veier mindre bør være mer forsiktige med dosen.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Burstein Vis innlegg
Jeg prøvde muskatnøtt i helga.

Veier 92 kg. Raspet opp to muskatnøtter (ca. 10 gram). Hadde det i munnen med skje og skylte det ned med vann m. sitron. Var helt uproblematisk å få det i seg. Etter 5-6 timer merket jeg en svak rus. Denne svake rusen varte i noen timer. Så skjedde det ikke noe mer før jeg sovnet ca. 11 timer etter inntak. Når jeg stod opp morgenen etter ble jeg kvalm og måtte på dass og brekke meg. La meg nedpå i et par timer til kvalmen hadde gitt seg.

I fjor prøvde jeg ca. 5 gram, men da skjedde det absolutt ingenting.

Det har nok en del å si hvor mye man veier. Folk som veier mindre bør være mer forsiktige med dosen.
Vis hele sitatet...
Trodde mye av poenget var at man skulle koke te av muskatten, for å øke biotilgjengeligheten av stoffet i nøtta som faktisk gir en rus.

Kansje det at du bare spiste det var grunnen til at du ikke fikk noen nevnverdig effekt?
Sist endret av Kimbobo; 19. august 2011 kl. 02:13.
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Trodde mye av poenget var at man skulle koke te av muskatten, for å øke biotilgjengeligheten av stoffet i nøtta som faktisk gir en rus.

Kansje det at du bare spiste det var grunnen til at du ikke fikk noen nevnverdig effekt?
Vis hele sitatet...
Man kan helt fint få en kraftig rus uten å lage te. Grunnen til at de fleste velger å lage te, er fordi kroppen inntar stoffet (Myricistin, oljebasert) mye, mye raskere i "løs" form. Altså, du koker stoffet ut av nøttene.

Muskat har forøvrig en laaaang historie som et rusmiddel brukt av sjamaner, for å snakke med ånder. Men dette ble som oftest gjort på en måte som for de fleste er svært uaktuelt i dag.
Sist endret av Lille Nikotin; 19. august 2011 kl. 03:44.
Sitat av D.Wilson Vis innlegg
Muskat er krydder!
Vis hele sitatet...
... kødder du?

Det virker jo egentlig som om en del folk har ganske interessante opplevelser på muskat, lurer på hvorfor det har blitt svartmalt til de grader. De fleste naturlige psykedelikaer har jo en del kjipe bivirkninger.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Økte dosen til 20 gram. Gjorde det på samme måten. Etter ca. tre timer begynte jeg å kjenne en ganske kraftig rus. Så ble jeg veldig kvalm. Så gav kvalmen seg litt og jeg begynte å merke en del sanseforvrengninger. Omgivelsene hadde for lav FPS (frames per second), slik som du ofte ser på youtube-videoer. Opplevde at musikk og prating hørtes falskt ut og hadde en slags tremolo-effekt, spesielt dersom det var lavt eller litt på avstand. Merket også at jeg fikk veldig dårlig korttids-hukommelse. Jeg kunne begynne å si en setning, for så å stoppe opp fordi jeg ikke husket hvordan setningen hadde begynt. Fikk endret oppfatning av tid, og skjønte ikke helt forskjellen på 10 sekunder og 10 minutter. Så satte jeg på en video som jeg hadde manipulert med en del rare effekter, og noen av disse fikk meg til å freake helt ut. Noen ganger når jeg lukket øynene føltes det som om jeg skulle besvime. Dette fikk meg til å rykke til i ren panikk. Etterhvert ble jeg veldig kvalm og begynte å spy som bare faen. Jeg tror faktisk all muskaten kom oppat. Plutselig følte jeg meg helt normal. Men dagen etter kunne jeg ikke engang drikke oppkokt vann uten å kaste opp.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Høres ut som fett rusmiddel!
Sitat av Vman17 Vis innlegg
Høres ut som fett rusmiddel!
Vis hele sitatet...
Tror meg, det er ikke det Prøv heller noe annet om du skal ruse deg. Muskatt KAN gi en grei rus, men kan også gi deg kvalme og bakrus i en uke.
Sitat av Vman17 Vis innlegg
Høres ut som fett rusmiddel!
Vis hele sitatet...
Sarcasm on the www..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har hatt en ny tripp på Muskatnøtt. Denne gangen tok jeg 15 gram. Spiste et lite måltid først. Så tok jeg den revede muskatnøtten med "parachutes" dvs. rullet inn i litt toalettpapir som jeg svelget. 6 timer senere ble jeg skikkelig høy. En time senere begynte det å skje rare ting med korttidshukommelsen. Det var som om bevisstheten "fornyet" seg hele tiden. Det som skjedde noen få sekunder tidligere ble liksom så raskt fjernt. Rusen avtok gradvis i løpet av de 3-4 neste timene. Etter dette følte jeg meg bare rar. Morgenen etter følte jeg meg helt fin. Kunne spise og drikke uten problemer. Ingen hangover eller noe.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Burstein Vis innlegg
Har hatt en ny tripp på Muskatnøtt. Denne gangen tok jeg 15 gram. Spiste et lite måltid først. Så tok jeg den revede muskatnøtten med "parachutes" dvs. rullet inn i litt toalettpapir som jeg svelget. 6 timer senere ble jeg skikkelig høy. En time senere begynte det å skje rare ting med korttidshukommelsen. Det var som om bevisstheten "fornyet" seg hele tiden. Det som skjedde noen få sekunder tidligere ble liksom så raskt fjernt. Rusen avtok gradvis i løpet av de 3-4 neste timene. Etter dette følte jeg meg bare rar. Morgenen etter følte jeg meg helt fin. Kunne spise og drikke uten problemer. Ingen hangover eller noe.
Vis hele sitatet...
Oy.. Kanskje det blir en form for ''toleranse'' for bivirkningene. Leste en artikkel her om dagen om kaffe. Der sto det at kaffe kan føre til hjertebank, høyt blodtrykk, og hjerteflimmer i høye doser. Nå snakker vi om stoffet (koffein). For å gjøre en lang historie kort så viste det seg at dem som drikker kaffe ofte får mindre av skadevirkninene og bi-effektene av koffein en dem som aldri drikker det. Det blir en fin toleranse. Kanskje det er dette som skjer med muskat, bare mye mye raskere?
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg og noen kompiser spiste litt muskat istad, jeg spiste en nøtt og jeg spiste en kanskje 5 gram malt, mens jeg skriver dette så har det ca gått 6 timer siden jeg spiste det, og hittil har jeg ikke merket mye, litt buzz men ikke mye.
Herregud, muskat ja. Grusomme opplevelser, takes me back til når jeg var 15 år.

Varer alt for lenge. Og ettervirkningene er helt grusomme. Tørr munn, alt smaker bark. Fikk tidvis vondt i leveren.
Jeg vil absolutt ikke si at muskat gir en god rus, bare en...rus. Surrete, dårlig hukommelse, tørr i kjeften og klønete. Apedop, spør du meg. Litt som marzine.