Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 506
Hei folkens, jeg trenger hjelp og veiledning her!

Jeg kan veldig mye programmering som jeg da har lært selv ved å lese diverse bøker, er stor fan av ajax... men jeg kan veldig lite om kjernen. Jeg vil lese om hvordan internett fungerer i bakgrunnen. Jeg vil for eksempel lære hvordan servere fungerer, jeg vil lære om hvordan alt fungerer og hvordan trafikk blir håndtert av serveren. Jeg vil lære om interaksjoner mellom serveren og nettleseren. Jeg vil vite om servere, kapasitet. Jeg vil på en måte vite ALT om det som driver disse språkene, alt fra server til nettleser.

Jeg håper dere forstår poenget mitt. Jeg vil veldig gjerne få tips til hvor jeg skal begynne, gjerne bøker og hvorfor det vil hjelpe meg. Jeg finner ingenting på internett fordi jeg har ikke peiling på hva jeg skal søke på. Så søkeord hadde heller ikke vært ille!

Håper på noen konkrete veiledninger og gjerne et eller to tips.

Takker for meg, håper ikke tråden blir slettet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616.html

Når det gjelder protokolldetaljer, som du spør etter, så er RFCer rimelig fine og lettleste. I tillegg har jo wikipedia grei detaljering og forklaring av RFCer.