Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4855
Var noe usikker på om jeg skulle legge denne under "konsoll" eller "spill".

Har seg slik at for en stund siden kjøpte jeg meg xbox live for en måned.

Dette er sikkert over 6 måneder siden(jeg bruker ikke xbox live noe særlig).
Uansett: jeg sjekker konto bevegelsene mine i dag og der står det "VISA VARE: 159.00 MICROSOFT *XBOX LIVE" og at det er trekt 159,- fra kontoen min.
Hva er dette og hvordan stopper jeg det?

PS: Jeg har ikke "gold" eller noe av den sorten.
Det er nok sikkert automatisk subscription, dvs at du har betalt 159,- HVER måned, siden første gang du kjøpte. Vil tro du avslutter det på noenlunde samme måte som du kjøpte det.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Tror du må ringe MS å avslutte om du ikke kan logge deg inn på xbox.com og gjør det der ifra.
Jeg betaler selv for xbox live månedtlig selv om jeg solgte xboxen min for 1 år siden. Microsoft har gjort det unødvending vanskelig å avslutte dette, i håp om tjene mer tenker jeg. Men det går å ringe inn, men har prøvd det flere ganger og har stått i kø i over 30 min og ikke fått noe svar. Jeg mener de også har fjernet muligheten for å gjøre dette på nettsiden sin. Jeg ser meg slått av Microsoft her og kommer nok til å bli trekt 159,- kr i månede resten av livet.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Det er nok sikkert automatisk subscription, dvs at du har betalt 159,- HVER måned, siden første gang du kjøpte. Vil tro du avslutter det på noenlunde samme måte som du kjøpte det.
Vis hele sitatet...
hmm. Googlet litt og det meste er angående avsluttning av "gold" noe jeg ikke har.
Ser at mange der kommer fram til at du må ringe Microsoft for og avslutte.
Og at det heller ikke bestandig lar seg gjøre.

Sitat av Jefferson2k Vis innlegg
Jeg betaler selv for xbox live månedtlig selv om jeg solgte xboxen min for 1 år siden. Microsoft har gjort det unødvending vanskelig å avslutte dette, i håp om tjene mer tenker jeg. Men det går å ringe inn, men har prøvd det flere ganger og har stått i kø i over 30 min og ikke fått noe svar. Jeg mener de også har fjernet muligheten for å gjøre dette på nettsiden sin. Jeg ser meg slått av Microsoft her og kommer nok til å bli trekt 159,- kr i månede resten av livet.
Vis hele sitatet...
Var dette jeg også kom frem til etter og ha lest litt rundt.
Faen ta Microsoft og Co!
Fra nå av blir det Sony, linux og Mac.
Sitat av Jefferson2k Vis innlegg
Jeg betaler selv for xbox live månedtlig selv om jeg solgte xboxen min for 1 år siden. Microsoft har gjort det unødvending vanskelig å avslutte dette, i håp om tjene mer tenker jeg. Men det går å ringe inn, men har prøvd det flere ganger og har stått i kø i over 30 min og ikke fått noe svar. Jeg mener de også har fjernet muligheten for å gjøre dette på nettsiden sin. Jeg ser meg slått av Microsoft her og kommer nok til å bli trekt 159,- kr i månede resten av livet.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg helt seriøst jeg hadde gått å anmeldt det.

1 år er jo 159,- x12 = 1908 kroner!!!
Ring banken og legg inn sperre. Ikke verre enn det.
Sitat av hybris Vis innlegg
Ring banken og legg inn sperre. Ikke verre enn det.
Vis hele sitatet...
Ringer banken i morgen den dag!

Men synes det er en sleip måte av MS og lure penger av folk.
Sist endret av JohnKimble; 9. mars 2011 kl. 17:40.
Sleipt er det, men eneste måten er å ringe inn, men derimot er det veldig lett.
Forresten, vis du har 3-mnd eller mer du betaler for hver gang, tror jeg du kan avslutte det via nettsidene.
Må være det at jeg betaler for 3måneder av gangen.
Kunne ikke finne noe fra februar/januar som var trukket til MS.

Som Jefferson2k sier så er det ikke bare bare og ringe inn.
Sist endret av JohnKimble; 9. mars 2011 kl. 17:50.
Det er jo ikke lovlig engang.
Svindel kalles det!
Jeg ble kvitt microsoft shiten da visa kortet mitt gikk ut på dato! Så mitt tips er å få tak i nytt kort med nytt kortnr, og sperre det gamle, for da får de ikke trekt.
Login på www.xbox.com. Hoover over menyen "Min Xbox" og velg "Kontoer". Det som koster deg 59 Kr,- i måneden er gullmedlemskap.

http://filebeam.com/d3b791a90931acaff083041acf79341b.jpg

Nettsiden deres er umulig vanskelig å finne fram på.
Sist endret av - F; 9. mars 2011 kl. 18:03.
Nei var ikke vanskelig.

http://img842.imageshack.us/img842/8154/xboxlivev.jpg


Er bare at det er slik Jefferson2k sier.
Vanskelig å få tak i dem på telefon.
Sist endret av JohnKimble; 9. mars 2011 kl. 18:09.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva? Ingen betaler 159kr per måned. Har man valgt månedlig Live så betaler man 59kr mnd. 159 er for 3mnd.

Ikke har jeg opplevd at det er vanskelig å kutte ut Live heller, det var gjort på mindre enn 5 minutter over telefon.

Så nå har jeg gold igjen etter at de hadde noen sykt bra tilbud tidligere hvor man fikk 1 år Live, 2 xbla spill og 400 ms poeng for 299kr.
Sist endret av Pelleparafinn; 18. mars 2011 kl. 01:44.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enten ring xbox, nummeret finner du på siden deres, ellers så må du avslutte det den dagen det går ut
Bare og ringe til Microsoft så ordner de det . Det var null kø på meg
Eg har og hatt store problem med xbox live , men eg har hatt gold.
problemet mitt var at vi hadde betalt for ett år med xbox live gold...Etter det året var gått skulle vi kjøpe ett år til, vi betalte og ''satte'' oss ned og venta men golden kom ikkje.. Det var rundt starten av januar.

I slutten av februar fikk vi kontakt med en ifra microsoft/xbox's kundestøtte (en svenske) og han sa at han skulle sjekke om han kunne fikse live'n.
Dagen etter hadde vi ikkje fått live enda , så vi ringte opp igjen og kom til en ny i kundestøtta (ikkje svensken) og han gav oss en kode vi skulle taste inn på xboxen ,istaden for at dei gjor det over nett...

Tok meg rundt 2 måneder å få tilbake live'n

(Nå har eg xbox live silver og har heller bytte vekk xbox mot PC)
Microsoft må jo ha tjent uhorvelig mye på folk som ikke avslutter medlemskapet.

Oppdaget selv at jeg ble trekt fra. Prøvde å ringe kundeservice og etter 30 min var jeg ikke medlem lenger.

F*** hæst****

Hadde det vært noen operativsystemer som var på lik linje kompatibel med software, spill osv som windows, hadde jeg skiftet tvert.
Har dog piratkopi så spiller ingen trille.
Sist endret av plipp; 29. mars 2011 kl. 22:14.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Det er stort sett aldri kø på Norsk support.. Det eneste du trenge å oppgi er gamertag, ditt fulle navn, ditt telefon nummer og 4 siste siffer på det kredittkortet du har brukt.. Hvis du syntes det er for galt så syntes jeg det er sutring
Kontoen min har blitt sperret, men pengene trekker dem. (gullkonto/betalt)
Sitat av Jefferson2k Vis innlegg
Jeg betaler selv for xbox live månedtlig selv om jeg solgte xboxen min for 1 år siden. Microsoft har gjort det unødvending vanskelig å avslutte dette, i håp om tjene mer tenker jeg. Men det går å ringe inn, men har prøvd det flere ganger og har stått i kø i over 30 min og ikke fått noe svar. Jeg mener de også har fjernet muligheten for å gjøre dette på nettsiden sin. Jeg ser meg slått av Microsoft her og kommer nok til å bli trekt 159,- kr i månede resten av livet.
Vis hele sitatet...
aRing banken din og be dem sperre det?