Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Tonic Breed
The Wait is Over 15 31,91%
Lowball 23 48,94%
Oblivion 10 21,28%
Don't Fail Again 12 25,53%
Death in Small Doses 12 25,53%
Flervalgsavstemning Stemmegivere: 47. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  21 2293
Skiva vår har nylig blitt tilgjengelig i iTunes og Spotify, og vi trenger nå hjelp til å plukke ut den låten som vil presentere oss på en best mulig måte og gi det best mulige førsteinntrykket til førstegangslyttere.
Vi har plukket ut 5 av de låtene vi hittil har fått flest gode responser på.

Tonic Breed - Spotify

En liten respons setter vi også alltid pris på!

Tusen takk for deres tid!
Hadde gått for 10ern
Skal høre litt på skiva nå, før jeg bestemmer meg

Sitat av sondre2009 Vis innlegg
Hadde gått for 10ern
Vis hele sitatet...
skjerp deg
OtBoD's Avatar
Trådstarter
Sitat av olli408 Vis innlegg
Skal høre litt på skiva nå, før jeg bestemmer meg
Vis hele sitatet...

Kjempe! Har du noen ord om noen av låtene også så nevn det gjerne her!
Bra saker! Ga stemme til Lowball, jeg!
Bra saker ja! Likte Don't Fail Again veldig godt
Likte Lowball best og The wait is over nummer to ^^
OtBoD's Avatar
Trådstarter
Konge! Virker som det er de 'melodiøse' og mindre 'thrasha' låtene som faller best i smak hos flertallet her. Men tråden er enda ung, gleder oss til å se utviklingen!
Totalt smakløst.
Kjedelig musikk. Venter på et refreng med punch og trøkk i, men det kommer ikke i noen av sangene. Det blir for dølt rett og slett. Bare gitar-riff som er middels fint å høre på.
Synes det var bra, jeg ga en stemme til Lowball!
Edit: Er det bare jeg som synes at Oblivion ligner utrolig mye på "Metallica - The day that never comes"?
Sist endret av Schapz; 4. mars 2011 kl. 08:42.
OtBoD's Avatar
Trådstarter
Sitat av Crip Vis innlegg
Kjedelig musikk. Venter på et refreng med punch og trøkk i, men det kommer ikke i noen av sangene. Det blir for dølt rett og slett. Bare gitar-riff som er middels fint å høre på.
Vis hele sitatet...
En ærlig mening og det respekterer vi selvfølgelig. Liker at du ga en begrunnelse også, da mange rakker ned uten å gi noen forklaring, som er til null hjelp. Takk
Sitat av Ihazstyle Vis innlegg
Synes det var bra, jeg ga en stemme til Lowball!
Edit: Er det bare jeg som synes at Oblivion ligner utrolig mye på "Metallica - The day that never comes"?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt jeg as.. Hvilke deler av låta tenker du på da?
Stemte på Lowball, av de fem første sangene er dette den beste.

Albumet minner meg om Ride The Lightning, bare med mer groove
Det høres ut som om dere har tatt ut det beste fra Pantera, slayer, metallica og lamb of god. Og litt til:P Utrolig mye variert her, men vel nok si deth in small doses var min favoritt. progresiv og energisk låt! kanskje lowball på en andreplass, men det kan forandre seg etter fler lytt.
Konstruktiv kritikk.
Et album med veldig lite variasjon vil jeg si. De fleste sangene går i samme skalaer, samme powerchords, samme rytmer. Mangler partier med skikkelig trøkk og kontraster i riffingen! Mister helt lysten til å høre gjennom albumet, også vanskelig å finne en favorittlåt når alle er så like.
Basstromma er også irriterende høy.
Sist endret av Decapitated; 7. mars 2011 kl. 22:55.
OtBoD's Avatar
Trådstarter
Takk for konstruktiv kritikk, Decapitated

Kult å lese sammenlikning av flere band og album over her også!
Hvilket plateselskap er dette gitt ut gjennom? Hvem har gjort arbeidet?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
kjenner jeg sliter litt selv da de fleste sanger høres ganske like ut ( har ikke hørt de to siste) får liksom ikke lyst til å høre alt da det meste høres ganske likt ut, lydkvaliteten er veldig bra, det skal dere ha creds for, men som nevnt over så minner dette litt om kill em all eller ride the lightning albumet til metallica, så vokalisten har en solid stemme men litt kjedelig i lengden
OtBoD's Avatar
Trådstarter
Sitat av WeeMan Vis innlegg
Hvilket plateselskap er dette gitt ut gjennom? Hvem har gjort arbeidet?
Vis hele sitatet...
Plata er et ikke gitt ut gjennom noe plateselskap. Miksing og mastring er finansiert av "Østlandsmesterskapet i Rock", da vi vant dette i 2009. Dette er gjort av Lasse Jensen som bl.a jobbet med Jørn Landes siste prosjekt "Dio". Alt annet (artwork, booklet, registrering hos alle mulige selskaper osv osv) har vi måtte stå for selv.
Ok.

Jeg prøver å spille etter noen av låtene her, men får det ikke til å stemme. Er sangene i forksjellige tuninger? Klarer f.eks Oblivion-delen, men skjønner virkelig ikke hvordan Lowball blir på min gitar, selv om jeg stemmer to toner ned?
Sist endret av WeeMan; 10. mars 2011 kl. 17:40.
OtBoD's Avatar
Trådstarter
Vi bruker to forksjellige tuninger på albummet. Noen i standard E-tuning og noen i drop-C.