Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1002
Hallo!
Jeg er i et Metal band, som starta rundt August 2010..
Vi er bare "Amatører" enda, men jeg syntes vi har kommet langt! :-)

Til Spørsmålet;
Har dere noen tips til å lage vår første sang? ( Tekst + Melodi )
Tar i mot ALLE tips
Takk!
ot: på engelsk?
isåfall
Tekst: Finn på masse "kule" random setninger, setningene trenger ikke å ha noe med hverandre å gjøre.Kilde
Melodi: ingenting å hjelpe med
Tips? Spill det dere føler for selv, ikke hva andre føler. Post gjerne låten når den er ferdig produsert, men å ta utgangspunkt i en tråd på nFF for tips til musikken deres er ikke akkurat den beste starten..

Kanskje du kan nevne hvilken type metal dere spiller?
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vesen Vis innlegg
Tips? Spill det dere føler for selv, ikke hva andre føler. Post gjerne låten når den er ferdig produsert, men å ta utgangspunkt i en tråd på nFF for tips til musikken deres er ikke akkurat den beste starten..

Kanskje du kan nevne hvilken type metal dere spiller?
Vis hele sitatet...
hehe,vi spille "alle" metal typer.
Melodic, Death, Hard, Black osv
- Jeg skal lage en ny logo: noen som har tips til hva det skal være for, og hvordan det skal se ut?
- Jeg skal ta et bilde: noen som har en idé om hva jeg skal ta bilde av?

Ser du ærlig talt ikke hvor dumt dette blir?
Slik du forklarer det nå, skjønner jeg det som at ingen av dere kan skrive hverken melodien eller teksten. Da foreslår jeg at dere starter med cover-låter.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Huztle Vis innlegg
Slik du forklarer det nå, skjønner jeg det som at ingen av dere kan skrive hverken melodien eller teksten. Da foreslår jeg at dere starter med cover-låter.
Vis hele sitatet...
Hehe.. Jeg har 0 Problemer med å skrive tekst, bare tenkte å få noen IDEER til
Hvordan starte!

Og vi har gjordt 4-7 Cover Låter allerede..
Slik vi gjorde var bare å tulle rundt, prøvde å finne noen catchy riffs, så hang trommisen seg på osv. teksten blir ikke så vanskelig etter det om du bare finner et tema og inneholder litt kreativitet.
Tekst; RAWOR RAWRO RAWRRO, I LIKE BLOOD,DEVIL IN THE SKY, RAWRORW RAAAAAAA
Sitat av Enay Vis innlegg
Tekst; RAWOR RAWRO RAWRRO, I LIKE BLOOD,DEVIL IN THE SKY, RAWRORW RAAAAAAA
Vis hele sitatet...
Genialt! Der har du en shlager allerede.
Sist endret av Bothrops; 5. februar 2011 kl. 14:47.