Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1033
Hei

Jeg har ett problem med Laptopen min som kjører Windows 7.
Det som skjer er at nettet faller ut, og nettverkskortet slår seg vrang. DVS at etter jeg har mistet forbindelsen, så endres ikonet nede til høyre fra fem streker, til noen annet rart, og når jeg trykker på det ser jeg et rødt kryss, og ingen nettverk er tilgjengelige.
Av og til så hjelper det å restarte PCen en gang, noen ganger må jeg deaktivere og aktivere igjen, så restearte PC.

- Riverton

Har Atheros AR5009 om det har noe å si
Nyeste drivere for nettverkskort?
Flere maskiner på samme nettverk som har samme problemet?
Går ut fra at det er trådløstnett det er snakk om? Eventuelt prøv kablet nettverk i så fall.
Bare på det ene nettverket problemet oppstår?

Mest sannsynlig noe kluss med drivere og ruter. Eventuelt noe "crappy" software som er installert på laptop.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av dico Vis innlegg
Nyeste drivere for nettverkskort?
Flere maskiner på samme nettverk som har samme problemet?
Går ut fra at det er trådløstnett det er snakk om? Eventuelt prøv kablet nettverk i så fall.
Bare på det ene nettverket problemet oppstår?

Mest sannsynlig noe kluss med drivere og ruter. Eventuelt noe "crappy" software som er installert på laptop.
Vis hele sitatet...
1. Japp, nyeste driver for nettverkskort
2. Nei, alle andre på nettverket fungerer strålende
3. Det er trådløst nett, Ja
4. Har ikke mulighet til kablet.
5. Kluss med driver og router? Tips/ Råd?
6. Crappy software? Som hva da?

- Riverton
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Liten update:

Problemet vedvarer, men har endret seg.

Scenario:

Jeg sitter og koser meg på facebook, mens Spotify kjører i bakgrunnen.
Min mor slår på sin laptop i stua, og går inn på vg.no og hotmailen sin.
Jeg mister min tilkobling, og får ikke logget på igjen.
Når jeg dobbeltklikker på nettverket og koble til, så står det ¨kan ikke koble til¨
Min mor slår av pcen.
3 sek senere, så fungerer alt igjen, knirkefritt.

Har DI-524

All hjelp mottaes med største takk, da problemet har vart en god stund

- Riverton
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har selv en DI-524 som jeg brukte tidligere, denne døde jo på seg bare jeg pustet på internett, og den forsvant relativt fort ned i en eske i garasjen.

Streaming av en enkel SDfilm over trådløst (300mb) drepte routeren totalt slik at man måtte faktisk fysisk unplugge den for å få den til å boote igjen.
Må si meg enig med AtXbYeA, hadde en sånn DI-524 selv også, satte på en timer på den slik at den restarta seg en gang døgnet før jeg tok til vettet å kjøpte nytt.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Jeg har prøvd med en ny router, men det samme problemet fortsatte, til og med med dårligere hastighet. Så jeg leverte den tilbake, og satte opp den gamle igjen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Riverton Vis innlegg
Jeg har prøvd med en ny router, men det samme problemet fortsatte, til og med med dårligere hastighet. Så jeg leverte den tilbake, og satte opp den gamle igjen.
Vis hele sitatet...
Du prøvde mao med noe som er enda dårligere ? En belkin eller lignende fra elkjip ?
Har hatt flere D-link routere, og har hatt stabilitetsproblemer på alle. Kjøpte meg en Linksys WRT 54 GL (la inn Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c), og den har vært 100% stabil i mange år nå.

Skriver ikke for å rakke ned på D-link, da de sikkert kan være mye bedre nå, men for noen år siden, så var det elendige saker.
Det samme skjer med meg også, telenor router. Når jeg fks tar opp pcen mens noen andre er på er det ofte at begge av oss mister tilkoblingen.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Bittet til en D-Link med tre antenner.. husker ikke SN.

Kanske prøve med Linksys?