Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 460
Hei Folkens!

Jeg har et lite problem med headsettet mitt. Når jeg spiller musikk eller filmer via dem så hører jeg at det er en lite forskjell på hølytalerne. Venstre siden er det mere lyd i, men høyre er på en måte dempet ned.
Jeg har vært inne på kontrollene på pcen, og prøv å dytte den streken mer mot høyre hvis dere skjønner, men da demper venstre siden seg helt ned. Får liksom ikke lyden til å være i midten. Enten er det høyre som funker bra, ellers så er det venstre siden.

Noen som vet hva det kan være? Tviler litt på at jeg har spreng headsettet pga det har blitt veldig lite brukt, men lydkortet kan diskuteres. Det er et gammelt C-Media lydkort. Har ikke blitt brukt til annet enn spilling og film.


Takk på forhånd
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva med å prøve en annen lydkilde ? en annen PC \ forsterker \ ipod \ mp3spiller\telefon whatever.

Skjer det samme der ?
Apl3x's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva med å prøve en annen lydkilde ? en annen PC \ forsterker \ ipod \ mp3spiller\telefon whatever.

Skjer det samme der ?
Vis hele sitatet...

Hmm, prøvde det nettopp på laptopen, og da var lyden klar og fin. Så kan god tro at det er lydkortet, men hva ? Kan det være mulig at det er spreng ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
C-media er til creative som lada er til audi.

Det er ikke noe spesielt bra, og det vil neppe skade deg å kjøpe noe som har kvalitet hvis du er glad i musikk \ lyd generelt.
Apl3x's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
C-media er til creative som lada er til audi.

Det er ikke noe spesielt bra, og det vil neppe skade deg å kjøpe noe som har kvalitet hvis du er glad i musikk \ lyd generelt.
Vis hele sitatet...


Aah, tror du har rett! Tusen takk for hjelpa