Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1299
Jeg har nå gått ca 45 timer uten nikotin og min fysiske avhengighet til nikotin er sterkt redusert. Jeg har bestemt meg for å fjerne min fysiske avhengighet, men jeg ønsker ikke å slutte helt med snusing alikevel.
Det tok i grunn ganske lang tid med snusing før jeg ble avhengig av nikotin. Men er det lettere å bli avhengig igjen om man har vert det før? Noen som kan komme med noen gode faktaer eller erfaringer på dette området?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Du vil slutte men, du vil allikevel ikke slutte?
Det er enten eller. Jeg har full forståelse for at en snus kan være godt, men prøv en tyggis istedenfor, så skal du få se at du ikke trenger snus
Det å snuse eller røyke bare "litt" er vel noe de ferreste klarer, men du kan jo prøve og fungerer det for deg så er vel det fint
Sitat av Fleinaren Vis innlegg
Det å snuse eller røyke bare "litt" er vel noe de ferreste klarer, men du kan jo prøve og fungerer det for deg så er vel det fint
Vis hele sitatet...
For å si det sånn.. Slutte å snuse for fullt vil jeg aldri klare
Greide meg ganske lenge med å snuse litt, det var først når jeg snuste rundt 3-4 snus om dagen jeg ble avhengig.

Om det er slik at det ikke er noe forskjell i avhengighets potensialet, kommer jeg til å klare meg fint
Sitat av Psytrip Vis innlegg
For å si det sånn.. Slutte å snuse for fullt vil jeg aldri klare
Greide meg ganske lenge med å snuse litt, det var først når jeg snuste rundt 3-4 snus om dagen jeg ble avhengig.

Om det er slik at det ikke er noe forskjell i avhengighets potensialet, kommer jeg til å klare meg fint
Vis hele sitatet...
Med den holdningen klarer du i alle fall ikke å slutte. Hvis du går inn for at du ikke klarer sier det seg jo nesten selv.

Du kan slutte hvis du bare vil. Lag deg ei lita liste med alle de negative konsekvensene med snus kontra de positive, det tror jeg kanskje vil hjelpe deg på vei.

Sett deg en dato som du trapper ned mot, for så å slutte den datoen. Det krever viljestyrke, men hvis du vil klarer du det. Garantert. (merk: hvis du virkelig vil)
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Med den holdningen klarer du i alle fall ikke å slutte. Hvis du går inn for at du ikke klarer sier det seg jo nesten selv.

Du kan slutte hvis du bare vil. Lag deg ei lita liste med alle de negative konsekvensene med snus kontra de positive, det tror jeg kanskje vil hjelpe deg på vei.

Sett deg en dato som du trapper ned mot, for så å slutte den datoen. Det krever viljestyrke, men hvis du vil klarer du det. Garantert. (merk: hvis du virkelig vil)
Vis hele sitatet...
Please, slutt med denne moraliseringen.. Jeg har klart meg helt fint de siste 45timene uten nikotin i det hele tatt.. har hatt kravings men det er null stress og kontrollere dem. Og å få bukt på den fysiske avhengigheten er jeg nesten ferdig med nå uansett. Det er bare sånn at jeg ikke har noe ønske å ikke snuse i det hele tatt. Ønsket mitt er å blir kvitt avhengigheten, men å kunne kanskje ta en snus om dagen eller noe.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Please, slutt med denne moraliseringen.. Jeg har klart meg helt fint de siste 45timene uten nikotin i det hele tatt.. har hatt kravings men det er null stress og kontrollere dem. Og å få bukt på den fysiske avhengigheten er jeg nesten ferdig med nå uansett. Det er bare sånn at jeg ikke har noe ønske å ikke snuse i det hele tatt. Ønsket mitt er å blir kvitt avhengigheten, men å kunne kanskje ta en snus om dagen eller noe.
Vis hele sitatet...
Min post var aldri ment som moraliserende. Hvis du har tenkt å fjerne avhengigheten din er det i alle fall for meg veien å gå.

Nedtrapping er ikke det samme som å bli kvitt avhengigheten da du til syvende å sist må ta deg en snus likevel. Hvis du derimot slutter helt å holdent, tar deg en å annen snus en sjelden gang da kan man kanskje si du har brutt din avhengighet.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til, holder selv på å trappe ned/slutte.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
For å si det sånn.. Slutte å snuse for fullt vil jeg aldri klare
Greide meg ganske lenge med å snuse litt, det var først når jeg snuste rundt 3-4 snus om dagen jeg ble avhengig.

Om det er slik at det ikke er noe forskjell i avhengighets potensialet, kommer jeg til å klare meg fint
Vis hele sitatet...
Sånn er det jo for alle som begynner å snuse eller røyke, en snusboks kan vare i evigheter å man tenker som deg at jeg snuser jo bare litt osv, så blir kroppen avhengig av nikotin å du må ha mer og mer av det.
Sist endret av Fleinaren; 23. desember 2010 kl. 18:52.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Ønsket mitt er å blir kvitt avhengigheten, men å kunne kanskje ta en snus om dagen eller noe.
Vis hele sitatet...
Er det bare jeg som ikke ser noen som helst mening i dette? Skal man slutte så skal det gjøres skikelig IMO.
Sist endret av Juicekongen; 23. desember 2010 kl. 18:57.
Er vel ganske idividuelt, har røyket noen år nå, men klarer fint noen dager uten en sigg, å ikke noe kjipe opplevelser eller veldig nikotin sug. Kansje jeg bare er heldig, for veit om mange som nestn klikker etter en dag uten nikotin.
Jeg har røyket i ca. 2 år, fast i 1,5. Allikevel er det ikke noe problem for meg å ikke røyke en dag eller to. Hvis jeg sitter alene og kjeder meg hender det jeg tenker at det hadde vært godt med en røyk men hvis jeg har noe å finne på er røyken helt glemt... (med "fast" mener jeg: Røyker ca. 10-15 om dagen, noen ganger over 20)

Ikke for å kuppe tråden, men: Hvor lang tid tok det for dere å bli avhengige?

Btw: Jeg røyker gall stort sett hver dag om det skulle ha noen betydning.
snuste fast i 3 år før jeg begynte å kjenne noe til avhengigheten da jeg gikk uten snus. Symptomer på avhengigheten min var at jeg rett og slett av kjei og alt var dritt om jeg ikke fikk nikotin fra morgenen. Etter hvert utviklet det seg til vondt i hue om nikotinen ikke var i systemet mitt etter noen timer av dagen hadde gått.
Vet om en kar som skue slutte med røyk.
det han gjor var og kjøpe en tobbak og putte den i jakke lomma, bare får og utforde nikotin viljen,
Han sir, han kan ta en røyk kati som helst, men han har sluttet og røyke og sir derfor nei.

Og slik klarte han og slutte.

Han går enda med tobbaken i jakke lomma som et bevis for hannes stolthet.

____________________________________________________________ _________________

En annen måte er og, besteme seg og slutte og røyke/snus.
sette på en armeban som er rød eller blå eller den fargen du like, og kansje skrive in datoen, og sørg at den kan være på deg permantly.
Fra den datoen vil du se kor mye handa har vokset og huske at den dagen sluttet du, og er et minne.
og altid se på den når man blir Inni F**** nikoting sugen.
Ikke ta den av når du ska dusje
bruke en sånn armeband selv får og bli minnet på alle minnene den har gått gjennom med meg, kan virke litt psykopat.
men alle har sine metoder får og gjøre seg selv stolt.


Funket for en del folk som har prøvd ut slike metoder.
Sist endret av TRYweedorDIE; 25. desember 2010 kl. 05:43.