Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 626
Okey folkens. Jeg trenger hjelp av ekspertene her, da min pc begynner å nærme seg steinalderen. Det er tid for oppussing.

Jeg skal ha nytt hovedkort, prosessor, evt. nye rambrikker.

Det som står i idag er:
*Asus P5N-E SLi, nForce-650i Socket-775 Pci-express
*Intel Core 2 Duo E6600 2,4Ghz 4MB
*TwinMos DDR2 PC4200 x4 4GB

Jeg har tittet litt på oppgraderingspakker fra komplett, bl.a. en fra intel og amd.
AMD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=432015
Intel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675

Vil også ha ett nytt kabinett, tenkte meg ett midi-tower. Noen råd ang valg av kabinett?

Er det noen som har en formening om disse "pakkene"? Og så det vanlige spørsmålet: Går det an å få noe av det samme til en billigere penge?

Mine hardware-skillz er helt basic, så jeg setter pris på alle råd fra dere!
Hvis jeg først skulle oppgradere,hadde jeg slengt på ett skjermkort og siden du snakker om komplett,det er fine tilbud på skjermkort hvis ikke leet week er over. Har selv amd pakken og er veldig fornøyd.
Sitat av Ratex Vis innlegg
Hvis jeg først skulle oppgradere,hadde jeg slengt på ett skjermkort og siden du snakker om komplett,det er fine tilbud på skjermkort hvis ikke leet week er over. Har selv amd pakken og er veldig fornøyd.
Vis hele sitatet...
leet week blir da aldri over? Ser konstant at de har leet week
Hvis du vil oppgradere den PCen du har nå ville jeg anbefalt et bedre skjermkort.

Hvis du skal gjøre noen betydelige oppgraderinger burde du bytte ut prosessoren, men da bør du også bytte hovedkort siden de nyeste prosessorene kun fungerer med en speisell type sokkel på hovedkortet. Da må du også ha DDR3-ram til hovedkortet.

Angående kabinett bruker jeg Antec P183 og er veldig fornøyd. God lydisolasjon, luftstøy og nøytralt design. Andre gode kabinetter er CoolerMaster HAF932, Storm Scout eller CM 690 II Advanced.
Han linka jo til oppgraderings pakkene han vurderer. Begge med alt det du sier
Leet-week har vel vært konstant i snart 3 år?

Av skjermkort har jeg et nyere som jeg er svært fornøyd med: Sapphire Radeon HD5770 1Gb
derfor har jeg ikke listet det.

Det er kun hovedkort. prosessor og evt. ram

Av kabinett har jeg sett for meg Ace Gaming Edge 990. (Men er utsolgt fleste plasser)

Har funnet kabinett. Det blir Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

* Er det en svær forskjell mellom den Intel og AMD pakken som jeg linket til gtw?

(Skriveleif. *btw)
Sist endret av Shibbster; 10. desember 2010 kl. 11:23.
Vel, det er jo nesten 2000 kr i forskjell på de pakkene. Intel-pakken er kraftigere, se benchmark test her, mens AMD-pakken er muligens mer bang-for-the-buck. Kommer strengt tatt an på hvor mye cash du er villig å legge i det.

Edit: De 2000 kr'ene i forskjell kan du jo forsåvidt bruke på noe annet også, f. eks et ekstra skjermkort i Crossfire. ATI 5770 koster jo bare rett over 1000-lappen.

Hvor stor PSU har du forresten?
PSU som er installert nå er på 550w