Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 559
Hei.

Jeg har ekserimentert litt med VAC (Virtual Audio Cable), og har funnet ut at jeg kan "binde" sammen mikrofonen min med f.eks et soundboard eller Winamp for å streame musikk o.l på Ventrilo eller skype. Er aktiv i guilden min sin Ventrilo, og kom på at jeg skulle bruke et soundboard for å kødde litt med dem til tider (Duke Nukem soundboard er konge), og da vil jeg ha muligheten for å snakke mens jeg streamer. Dette har jeg allerede fått till, og er da ikke problemstillingen her.

Det jeg er ute etter, er å kunne streame og snakke på en gang, UTEN å høre meg selv fra mikrofonen, noe jeg syns er veldig irriterende.

Noen som har en løsning?

.Cøliaki
Stereo mix, da trenger du ikke å binde VAC og miccen sammen.
Har ikke stereo mix på Windows 7 her, noen ideer?

.Cøliaki
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har akkurat det samme problemet...
Streamer gameplay og er nødt til å kunne høre lyd fra spillet samtidig som jeg kommenterer, og siden micen min ikke høres i det hele tatt dersom jeg velger sound mixer i FME så fikk jeg tips om å bruke VAC.

Men enten er jeg nødt til å mute all lyd mens jeg streamer, eller så må jeg sitte å snakke i munnen på meg selv, noe som er ufattelig irriterende

Jeg har prøvd å redusere total buffer (står på 1000ms som default) men reduseres den til under 200 ms, så ender lyden opp som veldig grøtete. Det løser egentlig ikke problemet heller, 200 ms delay er like irriterende som 1000 ms lissom...

Dersom noen gidder å hjelpe meg, så lover jeg å elske vedkommende for nesten alltid. ca.

Oppsettet er som følger:

Audio Repeater x 3 hvorav:

Vindu #1: Wave in - Mikrofon, Wave out: Line 1
Vindu #2: Wave in - Stereo Mix, Wave out: Line 1
Vindu #3: wave in - Line 1, Wave out: Høytalere (headset)

Bruker Flash Media Live Encoder og velger Line 1 som lydinput.


Lydkortet mitt er et.. Realtek High Definition Audio opplegg.

Det kan jo være verdt å ta med at jeg har fått tilbakemeldinger på at lyd og kommentarer er helt ok for de som ser på streamingen, så det eneste problemet er som TS sier; jeg vil bli kvitt ekkoet.