Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3807
Info om superlæring:

Klassisk musikk til takten av bankende menneskehjerter gir resultater for studenter som vil øke ordforrådet.
Vis hele sitatet...
Er det noen som har erfaring med superlæring? Og blir dette kurset i Norge?
Linken funket ikke for meg,

503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.
Linken fungerer for meg.
linken funker fint. Sikkert bare server som var overbelastet?
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
linken funker fint. Sikkert bare server som var overbelastet?
Vis hele sitatet...
Høyst sannsynlig.

Så hva tror dere nFF om superlæring?
Noen som har eksempler på musikk som kan brukes da? Så vil jeg teste metoden...
høres kult ut. skal sende linken til læreren. hehe
Jeg har lite tro på det der. At det fungerer hos noen tviler jeg ikke på, men det der tror jeg er høyst individuelt hvordan det fungerer. Om jeg tenker på meg selv, så har jeg veldig liten tro på at klassisk musikk vil hjelpe meg til å forbedre ordforrådet mitt. Noen liker å ha en finger i analen mens de runker også, dette vil ikke si at det er noen fasit på maksimal tilfredsstillelse.

Altså for å si det veldig kort; Jeg mener dette er veldig individuelt.
Sitat av staM Vis innlegg
Jeg har lite tro på det der. At det fungerer hos noen tviler jeg ikke på, men det der tror jeg er høyst individuelt hvordan det fungerer. Om jeg tenker på meg selv, så har jeg veldig liten tro på at klassisk musikk vil hjelpe meg til å forbedre ordforrådet mitt. Noen liker å ha en finger i analen mens de runker også, dette vil ikke si at det er noen fasit på maksimal tilfredsstillelse.

Altså for å si det veldig kort; Jeg mener dette er veldig individuelt.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet så kan du finne det mannelige g-punktet i anus. Med andre ord så er det ikke spesielt individuelt men meget universielt.

http://www.steadyhealth.com/4540/Image/prostate-dre.jpg

Når det gjelder musikk så har det ingenting med din personlige favoritt innen musikk. Teorien går ut på at det er noe fysologisk, at kroppen reagerer på en bestemt takt og bestemte toneleie. Noe som enkelte klassiske verk fra barokk tiden gjør. Men teorien er ikke så enkel som det. Man skal ha to reppitisjoner av stoffet. Hvor man første gangen vil få det både visuelt og audioativ, mens neste gang kun audioativt (så vidt jeg husker fra hva jeg har lest). Under hele økten skal man holde et vist puste tempo.

Denne teknikken kombinerer flere ting:
  • Pusteøvelser, også kalt mediasjon
  • Musikk
  • Visuelle hjelpemidler
  • Og et variert toneleie for å få med seg det som blir instuert
  • Repetisjon

Med andre ord prøver den å trekke inn mange måter å lære på. Både gamle kjente meditasjons øvelser, repetisjon og musikk.
Sist endret av d-_-b; 1. desember 2010 kl. 16:46.