Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 627
Etter å ha prøvd stadig flere metoder, så må jeg nesten spørre her.

Under utviklingen av backend systemet til 2 websider, har jeg støtt på et problem. Under opplasting vil den bli avbrutt og jeg vil få følgende error: UPLOAD_ERR_PARTIAL.

Serveren scriptet er hostet på er hos Aleo, og iom. at scriptet fungerer ypperlig på min egen godaddy konto, regner jeg med det er noen instillinger hos Aleo som gjør det.

Kode

if(move_uploaded_file($tmp,'../'. UP_PATH.$newname .'')){
			$query = mysql_query("INSERT INTO ". DB_PICTURE ." (picture_name, picture_date, picture_filename, picture_path, picture_thumbpath) VALUES('$newname', '$date', '$newname', '/". PIC_PATH ."', '/". THUMB_PATH ."')") or die(mysql_error());
			if($query){
				echo "Success!";
			}else{
				echo "Fail :(";
			}
			unlink("../". UP_PATH.$newname ."");
}else{
Er ikke noe mer hokus pokus enn det der.

Har prøvd å hive inn disse verdiene i .htaccess:

Kode

php_value max_execution_time 600
php_value max_input_time 2000
Noen som har tips?
Skjer det uansett hvor stor filen er? Hva er max file size satt til i php.ini?
Det skjer igrunn uansett filstørrelse. Har klart å laste opp 7mb bilder mens bilder på snaut 1mb har feilet. Også har det såklart gått andre veien. Virker VELDIG tilfeldig i mine øyne :s

Men ja: 7mb bildet klarte vi først laste opp etter jeg skrudde opp max_execution_time og max_input_time.
Når jeg satt på kommunensnett / universitetsnettet fikk jeg lastet opp alt uten problem. Så virker som det er noe med de 2 der, eller evt. flere php instillinger.
Sist endret av pinkrabbitz; 21. november 2010 kl. 21:50.
php_value upload_max_filesize 100M
php_value post_max_size 100M
Det er allerede satt, madsen.
.htaccess filen min ser slik ut:
php_value max_execution_time 60000
php_value max_input_time 60000
php_value post_max_size 600M
php_value upload_max_filesize 600M
php_value memory_limit 100M

Ble litt overkill i .htaccess filen, men det var fordi jeg skulle se om det funket å gjøre endringer der, og da gjorde jeg endringene store. Har sett noe forbedring, men ikke veldig. Enda veldig ustabilt.
Rart...ville spurt Aleo om dem vet hva det kan skyldes, eller bytte webhotell

safe_mode = off i php.ini?
phpinfo() reports: safe_mode = Off
Så ja!

Har tatt kontakt med dem. Er vanskelig å bytte webhotell da det er kunden selv som har kjøpt både domene og hosting fra Aleo.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Dette blir litt vill gjetting, men det kan være mod_security regler som påvirker http POST
Prøv:

Kode

SecFilterEngine Off
Rimelig håpløst å gjette seg frem uten tilgang på error logg fra apache
Problemet er at jeg sjekket error loggen, og jeg kunne ikke se noe veldig feilmeldinger som jeg klarte å peke ut som synderen. Det som var så vanvittig merkelig. Jeg skal se om jeg klarer å få limt inn noen linjer fra error loggen imorgen!