Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2120
Hei!

Jeg lurer litt på lovligheten rundt dette og legge ut bilder av sivilpoliti biler og skilt nr. Der alle bildene er tatt når bilene står i all offentlighet.

Er dette en straffbar handling?
Facebook listene er faktisk grunnen til at jeg spør. Men det trenger nødvendigvis ikke være lovlig selv om det finnes facebook grupper med det.

Har lett litt på lovdata, men finer ingen ting. Hadde vært fint om noe visste noe mer konkret.
Har vært å spist kebab rett utafor oslo politidistrikt ved fengslet på grønnland, og der så stod en mann og tokk hundrevis av bilder siden man har god oversikt over biler som kjører inn og ut. Det som da skjedde engang var at 2 sivile kom og tokk kamera hans og trua han med ett eller annet hvis han ikke sletta bildene, han sletta dem og fortsatte å sitte der og ta bilder.
syntes alle bilene skulle vært allmenvite slik at det blir lettere og snike seg unna de haha. burde kanskje vært en tråd med skilt nr og biltyper og bilder osv? noen biler ser man det jo på med EN gang men, de har visst b.la gått til innkjøp av en ny bmw med integrerte antenner osv i Lillestrøm (10 min med toget fra Oslo). den er det faktisk umulig å se det på, men noen jeg kjenner som ble stoppet av den
Jeg har hørt folk argumentere for at det regnes som å hindre politiets arbeid, men akkurat det er jeg veldig skeptisk til. Denne artikkelen fra VG tyder ikke på at de bryr seg nevneverdig, selv om den er fra 2007.