Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3201
Hei! I dag tidlig på vei til tbanen, videre på vei til jobb, så parkerte jeg i en liten vei like ved banen. Jeg pleier ofte å parkere der, men riktignok ikke så langt opp som jeg gjorde i dag. Jeg parkerte utenfor et hus der det stod en oransj kjegle/stople (sånn som veiarbeidere bruker) på fartsdumpen som var rett foran der jeg parkerte, og en ledning på gjerdet/busken ved siden av.

Dette med ledningen gjorde at jeg tenkte at det kunne være de som bodde her som ville bruke den til oppvarming av bilen. Men det at den var kanskje 5-10 meter lang gjorde også at jeg tenkte at de ikke trengte den akkurat der jeg stod, eller at det var greit at jeg stod der fordi jeg kom hjem fra jobb kl 19-20. Dette tenkte jeg altså veldig raskt, og lot bilen stå der. Hadde veldig dårlig tid i dag tidlig og det var den eneste plassen jeg fant som var ledig.

HER KOMMER PROBLEMET INN; Når jeg kommer hjem fra jobb og har dårlig tid nok en gang fordi jeg skal hente kjæresten min (som står og venter ute i kulden) på hennes jobb, så blir jeg altså møtt av en fastteipet A4 side på vinduet på passasjersiden av bilen. Der stod det med stor skrift øverst "**NAVN ** ETTERNAVN** (da min mors navn siden det er hun som står som eier av bilen.)og videre at dette er helt respektløst og at det er til fare for utrykningskjøretøy, fare for barns sikkerhet og at de er ganske så lei av at folk parkerer her.

De tok frem at jeg ikke la merke til den oransje kjeglen og postkassen bak bilen og den ledningen som hang på siden fordi jeg er dum + + +. Husker desverre ikke alt i hodet, men de hadde altså skrevet en hel side med ting som skulle gjøre at jeg skal føle meg dum og som en synder. Jeg ble egentlig ganske overrasket og sjokkert av hele greia, og det endte med at jeg tok av litt teip (som forresten er helt JÆVLIG å få av vinduet) + arket og krøllet det sammen og la det i postkassen deres.

Jeg kjørte senere tilbake for å hente det igjen, men da hadde de visst vært ute og hentet det. Det at de faktisk valgte å informere meg om dette på denne måten gjør at jeg føler at det virkelig er ganske respektløst mot meg, når de heller kunne lagt en lapp under vindusviskeren og sagt noe som dette: "Vennligst ikke parker her da vi bruker denne plassen til oppvarming av bil, MVH *navn*" Så ville jeg selvfølgelig aldri parkert der igjen, og jeg ville respektert det. Men nå får jeg bare mer lyst til å parkere der i morgen igjen.

Det er for det første en offentlig vei, som de ikke har rett til å bestemme over, og dette med den kjeglen.. Har de kjøpt den lovlig tror dere? eller har de tatt den fra et sted? Det jeg tenkte var at de er ganske dumme som setter den FORAN der de ikke vil at noen skal parkere, men når jeg tenker meg om så kan de vel ikke sette den på den plassen siden det er offentlig vei. har jeg feil? Men for å virkelig komme til poenget. Nå har jeg to muligheter.

Nr. 1 (min favoritt): Skrive to A4 sider med en helt vanlig og høflig, ironisk tone med saklige argumenter om hvorfor de ikke har rett til å gjøre som de gjorde på bilen min, og noe av det jeg skrev over. Dette skal altså teipes på enten hele frontruten eller på passasjervinduet og førervinduet, eller bak og foran. gjerne ringe meg på telefon ********, om du vil ha det muntlig. MVH *****" Er ikke helt sikker enda. Men vil gjerne ha forslag.

Nr. 2 Ringe på døren deres, be dem komme ut og se på vinduet mitt og spørre dem "Hva faen er dette her?". Etter de har svart noe skikkelig idiotisk så sier jeg "Nå kan dere enten stå her og pille av denne teipen fra vinduet mitt, i mens jeg går og kjøper meg en kaffe så det ser helt fint ut igjen, eller betale regning fra verkstedet for at de gjør det, eller så kommer jeg til å politianmelde denne saken."

Og en siste ting: er det noen som har peiling på hvilken teip som er skikkelig, SKIKKELIG jævlig å få av vinduet deres som jeg kan bruke? far sier brun, vanlig teip som man bruker for å teipe pappesker osv vanligvis. Ducktape/gaffatape er også mulig. Kom gjerne også med andre innspill over ting jeg kan gjøre tilbake. Takk for at du tok deg tid til å lese hele /halve dette innlegget..!!!
Du skal hevne deg mot en familie fordi de teipet en lapp på bilen din? Er det rart det er krig i verden.. Ta deg et tebrød og voks opp. Vil samtidig råde deg til å ikke poste denne tråden flere ganger om den blir slettet nå og..
Jeg syntes du burde roe deg ned litt, du er sur og irritert akkurat nå men du kommer til å angre om du gjør noe dumt akkurat nå!
Bruk sunn fornuft!
Bare glem hendelsen er rådet mitt. Finn en annen plass å parker neste gang og ikke tenk mer på det.
Du burde vurdere medisinering for hva enn det er du lider av.
gaffateip er vel jævligst å ha med å gjøre, selv om jeg foretrekker nr. 2
og politianmelde teip på ett vindu kommer du ikke noe videre med.
men det skal vel brukes for å skremme?
bamse's Avatar
Trådstarter
Sitat av pidget Vis innlegg
Du skal hevne deg mot en familie fordi de teipet en lapp på bilen din? Er det rart det er krig i verden.. Ta deg et tebrød og voks opp. Vil samtidig råde deg til å ikke poste denne tråden flere ganger om den blir slettet nå og..
Vis hele sitatet...
Det er nok viktig å presisere at den siden var ikke teipet fast med en vanlig gjennomsiktig teip, den var teipet rundt alle sider minst to ganger, med en skikkelig tykk teip som er utrolig vanskelig å få av vinduet, bare for å lage et helvete for meg. Nei, jeg synes ikke det er rart at det er krig i verden når folk som dem gjør sånt. Synes også det er rart at edit knappen ikke er tilstede lenger, som gjorde at jeg måtte lage en ny tråd fordi admin ikke klarer å lese sammenhengende tekst. men tusen takk for svar

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du burde vurdere medisinering for hva enn det er du lider av.
Vis hele sitatet...
Så det du forteller meg er at du ville med glede pillet av denne teipen fra bilvinduet ditt mens du tenker på at dette var skikkelig idiotisk gjort av deg, og at du fortjente å få denne lappen servert på en slik høflig og ordentlig måte? Kom med et ordenlig argument! Vær så snill, skyt meg. Jeg trenger det!
Ser ikke noe galt i å bli opprørt av noe slikt når folk tar seg til rette og tror de eier verden. Spesielt når de bruker spydig tone som jeg oppfattet på TS at de gjorde.

De har ikke noe mer rettigheter på en offentlig vei enn deg, og dersom bilen er feilparkert får man evt. ringe til kommunen eller hvem som har med slikt å gjøre og informere om feilparkeringen.

Til dere føler-meg-viktig moralprekere kan roe dere ned. Er jo faen ikke lov å skrive på forumet her uten at man blir bombandert av "voksene" bedrevitere.
bamse's Avatar
Trådstarter
Sitat av Diox Vis innlegg
Ser ikke noe galt i å bli opprørt av noe slikt når folk tar seg til rette og tror de eier verden. Spesielt når de bruker spydig tone som jeg oppfattet på TS at de gjorde.

De har ikke noe mer rettigheter på en offentlig vei enn deg, og dersom bilen er feilparkert får man evt. ringe til kommunen eller hvem som har med slikt å gjøre og informere om feilparkeringen.

Til dere føler-meg-viktig moralprekere kan roe dere ned. Er jo faen ikke lov å skrive på forumet her uten at man blir bombandert av "voksene" bedrevitere.
Vis hele sitatet...
TAKK! Bra det er noen der ute med vett i skallen. Alle mennesker vil vel bli behandlet på en ordentlig måte? Og som jeg skrev så ville ikke dette vært noe problem om de hadde skrevet denne lappen på en ordentlig måte og ikke hadde brukt massiv teip for å feste den på bilruten min. Heller brukt en vanligere metode under vindusviskeren..
Hvis vet at alle vil bli behandlet på en ordentlig måte, hvorfor går du da inn for å være ett rasshøl?
Gjør mot andre det du selv har blitt utsatt for? Er det din versjon av den gyldne regel? Isåfall så har du ikke forstått hvordan det der fungerer.
Sist endret av Mith; 10. november 2010 kl. 23:36.
Sitat av bamse Vis innlegg
TAKK! Bra det er noen der ute med vett i skallen. Alle mennesker vil vel bli behandlet på en ordentlig måte? Og som jeg skrev så ville ikke dette vært noe problem om de hadde skrevet denne lappen på en ordentlig måte og ikke hadde brukt massiv teip for å feste den på bilruten min. Heller brukt en vanligere metode under vindusviskeren..
Vis hele sitatet...
De to "alternativene" dine du fremstilte i historien din overbeviser meg ikke om at du har "vett i skallen" og ønsker å behandle andre mennesker ordentlig.
bamse's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis vet at alle vil bli behandlet på en ordentlig måte, hvorfor går du da inn for å være ett rasshøl?
Vis hele sitatet...
Se for deg situasjonen i et tilfelle der du er meg og tenk.

For å ta det på denne måten; Alle vet at det er ren høflighet å svare på brev, ikke sant?

De sendte meg et brev, og de valgte metoden ved å teipe den vel fast på bilvinduet mitt. Hvorfor skal ikke da jeg skrive et brev tilbake og levere det med samme metode?
Har du hørt om ordtaket "Gjør ikke mot andre som du ikke vil de skal gjøre mot deg?" Vel, i dette tilfellet så var det dem som startet, og dermed vil jeg si at de ikke vil ha noe problem med å få en lapp teipet på sitt vindu. (JA, barneskole-regelen regjerer fortsatt. De startet.) For å sette det i perspektiv, på spissen, så vil det være litt det samme som om noen kommer opp til deg og spytter deg i ansiktet uten grunn. Ville du stått der og tatt i mot det uten å reagere i det hele tatt?

AKA, de hadde ingen grunn til å lage et helvete for meg ved å teipe den lappen så godt til ruten min at den kanskje får skader. Enig?
Sist endret av bamse; 10. november 2010 kl. 23:45. Grunn: Edit:
Jeg er helt enig med bamse her. Det de gjorde var over streken. Det er faktisk mulig å behandle folk bedre selv om de gjør en ting man ikke liker.

Jeg vil foreslå at du bare tropper opp på døra og forklarer situasjonen på en høflig måte, og ber dem om å unnskylde seg. Det tror jeg vil irritere dem mer enn hva for noe ugagn du kan finne på..
Alternativ #3. Voks opp.

Don't be a shitkid being shitty.
Parkerte du foran huset dems eller liknende så biler ikke kunne inn? Eneste man har rettighet til når man bor sånn til er vel å ha en viss plass å komme seg inn og ut gjennom. + at utrykningskjøretøy og søppelbiler skal komme seg inn/forbi.

Men det finnes desverre noen hysteriske folk som man skulle tro at ikke skjønte at dem bodde i byen, evt har en semitrailer i garasjen.

Mitt råd er å la det være, eller prøve å snakke med disse folka på en rolig måte. Jeg ihvertfall at jeg ikke ville vært uvenn med noen som bodde et sted der jeg lot bilen min stå aleine i flere timer hver dag.

Og du burde vel klare å få litt tape av ruta uten å måtte skrape. Vær glad det ikke var på lakken.
Sist endret av legalize_it; 10. november 2010 kl. 23:52.
bamse's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Jeg er helt enig med bamse her. Det de gjorde var over streken. Det er faktisk mulig å behandle folk bedre selv om de gjør en ting man ikke liker.

Jeg vil foreslå at du bare tropper opp på døra og forklarer situasjonen på en høflig måte, og ber dem om å unnskylde seg. Det tror jeg vil irritere dem mer enn hva for noe ugagn du kan finne på..
Vis hele sitatet...
Ja, enig. Men for noen mennesker så er det ofte slik at de må ha det inn med teskje. For å skåne fremtidige folk som kommer til å parkere samme sted for det som jeg ble utsatt for så kan det hende at man må ty til andre metoder. Som for eksempel å ta igjen med samme medisin. Om jeg da teiper fast en lapp til passasjervinduet deres, så skjønner de hvor irriterende det er og da at de kanskje ikke vil gjøre det i fremtiden.. takk for svar!
Sitat av bamse Vis innlegg
Se for deg situasjonen i et tilfelle der du er meg og tenk.

For å ta det på denne måten; Alle vet at det er ren høflighet å svare på brev, ikke sant?

De sendte meg et brev, og de valgte metoden ved å teipe den vel fast på bilvinduet mitt. Hvorfor skal ikke da jeg skrive et brev tilbake og levere det med samme metode?
Har du hørt om ordtaket "Gjør ikke mot andre som du ikke vil de skal gjøre mot deg?" Vel, i dette tilfellet så var det dem som startet, og dermed vil jeg si at de ikke vil ha noe problem med å få en lapp teipet på sitt vindu. (JA, barneskole-regelen regjerer fortsatt. De startet.) For å sette det i perspektiv, på spissen, så vil det være litt det samme som om noen kommer opp til deg og spytter deg i ansiktet uten grunn. Ville du stått der og tatt i mot det uten å reagere i det hele tatt?

AKA, de hadde ingen grunn til å lage et helvete for meg ved å teipe den lappen så godt til ruten min at den kanskje får skader. Enig?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke enig. De hadde jo en grunn og den har du fått skriftelig. Hvis det er ren høflighet å svare på brev så må jeg nesten spørre hvordan du oppfører deg når du får regninger.
Dessuten er det ikke noe ordtak du siterer, den gylne regel er som følger "alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem" så du har åpenbart missforstått.
Du innrømmer jo også selv at dette er barneskole-mentalitet så jeg skjønner ikke at du ikke innser hvor latterlig argumentasjonen din er og glemmer hele saken.
Sist endret av Mith; 10. november 2010 kl. 23:53.
Når du nå først er i gang med å grave en grav så sørg for å grave til to...
bamse's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Parkerte du foran huset dems eller liknende så biler ikke kunne inn? Eneste man har rettighet til når man bor sånn til er vel å ha en viss plass å komme seg inn og ut gjennom. + at utrykningskjøretøy og søppelbiler skal komme seg inn/forbi.

Men det finnes desverre noen hysteriske folk som man skulle tro at ikke skjønte at dem bodde i byen, evt har en semitrailer i garasjen.

Mitt råd er å la det være, eller prøve å snakke med disse folka på en rolig måte. Jeg ihvertfall at jeg ikke ville vært uvenn med noen som bodde et sted der jeg lot bilen min stå aleine i flere timer hver dag.

Og du burde vel klare å få litt tape av ruta uten å måtte skrape. Vær glad det ikke var på lakken.
Vis hele sitatet...
Nei parkerte ca 1meter fra trappeoppgangen til hagen deres. Det er alltid biler som står parkert fra der jeg stod parkert i dag og 20 meter lenger ned, til det kommer en liten "hovedvei". Dvs at jeg ikke blokkerer veien noe mer enn det de gjør, eller det eierne av huset gjør ved å parkere der. Og jeg så ingen lapp på rutene til de andre bilene. Det eneste var nok at hjulene stod vendt utover mot veien, og bilen var ikke helt rett. Men jeg blokkerte IKKE veien mer enn det de ville ha gjort. Skal ikke gjøre ting verre og stå der i morgen igjen, nei, hvis det var noe sånt du tenkte. Men jeg vil de skal smake sin egen medisin, thats it. Edit: Folk lærer av det, tro meg!
Sist endret av bamse; 10. november 2010 kl. 23:58. Grunn: Edit
Det smarteste er å ta kontakt med de som bor der, og si "beklager, det var helt teit av meg å parkere der. tilgi meg". Det kommer de mest sannsynlig til å gjøre, og kanskje de tillater deg å stå der fra tid til annen.
Finn en annen parkeringsplass. Ingen grunn til å lage mer pes enn nødvendig. Av og til må man bare innse at enkelte er idioter og hvorfor synke ned på deres nivå når man kan heve seg over dem og føre opplevelsen på kontoen for "idiotiske" opplevelser.

Det er vel ikke så mye tvil om at du har rett i denne saken men av og til må man bare være den største mannen.
bamse's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, jeg er ikke enig. De hadde jo en grunn og den har du fått skriftelig. Hvis det er ren høflighet å svare på brev så må jeg nesten spørre hvordan du oppfører deg når du får regninger.
Dessuten er det ikke noe ordtak du siterer, den gylne regel er som følger "alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem" så du har åpenbart missforstått.
Du innrømmer jo også selv at dette er barneskole-mentalitet så jeg skjønner ikke at du ikke innser hvor latterlig argumentasjonen din er og glemmer hele saken.
Vis hele sitatet...
Fint at du er saklig og drar inn dette med regninger. Hvis du ikke har noe ordentlig å svare på det punktet så kan du iallefall la vær å svare. Herregud, skjønner ikke at du ikke klarer å sette deg i en annens situasjon? Svar på det jeg spurte deg om, prøv å bruk hodet. I disse tilfeller angrer jeg på at jeg ikke har kameratelefon, så skulle jeg vist hvordan den var satt på bilen min.

Sitat av creavator Vis innlegg
Finn en annen parkeringsplass. Ingen grunn til å lage mer pes enn nødvendig. Av og til må man bare innse at enkelte er idioter og hvorfor synke ned på deres nivå når man kan heve seg over dem og føre opplevelsen på kontoen for "idiotiske" opplevelser.

Det er vel ikke så mye tvil om at du har rett i denne saken men av og til må man bare være den største mannen.
Vis hele sitatet...
Takk for bekreftelsen. Alle har sine tankeganger, og min er nok litt annerledes enn det. Jeg føler at hvis jeg "tar igjen" på samme metode, og beklager for hendelsen, men sier også at det var unødvendig av dem å gå fram på den måten + ramser opp et par grunner for at det var dumt at de gjorde det, så føler jeg at jeg kan bidra til at verden kan bli et bedre sted. Da vil de kanskje skjønne at de ikke skal gjøre sånne ting, fordi det nå har blitt gjort på dem. Folk skjønner ikke sånt før de får oppleve det selv. Som du sier så er enkelte idioter. Takk for svar!
Jeg mener det er totalt unødvendig å teipe lappen så grundig fast. Ser irritasjonen, og mener faktisk du ikke bare skal ta drit. Noen er vant med en luksus, og blir sinte viss den luksusen (som ikke er en rett) blir frarøvet de. Som sagt, teip en lapp på vinduet deres der du fører opp de punkter du snakker om, og sørg for å bruke lik teip og noenlunde lik mengde. Av og til må en bare stå på sitt.
Sitat av bamse Vis innlegg
Fint at du er saklig og drar inn dette med regninger. Hvis du ikke har noe ordentlig å svare på det punktet så kan du iallefall la vær å svare. Herregud, skjønner ikke at du ikke klarer å sette deg i en annens situasjon? Svar på det jeg spurte deg om, prøv å bruk hodet. I disse tilfeller angrer jeg på at jeg ikke har kameratelefon, så skulle jeg vist hvordan den var satt på bilen min.
Vis hele sitatet...
Som sagt, nei det er ikke nødvendig å svare på alle brev man får.
Nei, du trenger ikke svare på samme måte.
Nei, jeg har ikke hørt om "ordtaket" du siterer.
Nei, barneskoleregler gjelder ikke om man ikke går på barneskolen.
Hvordan jeg hadde reagert på om noen spytter meg i ansiktet har da ikke noe med saken å gjøre, men jeg kan si så mye at jeg ikke hadde spyttet tilbake, jeg er da ikke 10år heller.
Og nei, jeg er ikke enig i at klagen deres var grunnløs, du har jo fått grunnen klistret på ruta.

Jeg driter også i hvordan du har parkert, de som bor der føler åpenbart at du og alle andre som parkerer der har tatt seg til rette.
Sist endret av Mith; 11. november 2010 kl. 00:11.
ahh, du minner meg veldig om meg selv Har vært oppe i en VELDIG lik situasjon nylig, og jeg reagerte veldig likt

Jeg stemmer klart for alternativ 1! Den brune tapen som din far snakket om er VELDIG vanskelig å få vekk fra bilruter, det har jeg erfaring med!
Du ga også to alternativer som folk skulle velge mellom, og har de ikke tenkt til å benytte seg av disse kan de drite i å svare.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Eg skjønar ikkje problemet viss du eigentleg har lov til å stå der du sto. Eg skjønar heller ikkje problemet med å ikkje berre banke på døra og sei at det var unaudsynt å bruke teip på ruta og at du har lov til å stå der. Viss ikkje er det vel berre å anmelde for herverk.

Berre fordi nokon er idiotar så betyr det ikkje at du vere idiot tilbake. I det tilfelle hadde nok eg blant anna vore utestengt i frå det forumet her på livstid.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg skrevet et saklig brev tilbake hvor du beklager, men samtidig påpeker hva du faktisk har lov til og ikke har lov til, samtidig som du legger sterk vekt på at tonen i brevet og måten du fikk det på var - i mangel på bedre ord - barnslig.

Når de leser det kommer de nok til å bli flaue og evt. smått irritert.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg skrevet et saklig brev tilbake hvor du beklager, men samtidig påpeker hva du faktisk har lov til og ikke har lov til, samtidig som du legger sterk vekt på at tonen i brevet og måten du fikk det på var - i mangel på bedre ord - barnslig.

Når de leser det kommer de nok til å bli flaue og evt. smått irritert.
Vis hele sitatet...
Eventuelt bare overser det og tenker "hvem bryr seg", og koser seg med at plassen atter en gang er ledig.
print ut noen av disse http://youparklikeanasshole.com/give.html

og legg dem i postkassen til de som gjorde og be dem bruke disse lappene neste gang du parkerer. I tillegg kan du spørre om de kan legge dem under vindusviskeren, slik du ikke får teipmerker på vinduet.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du burde vurdere medisinering for hva enn det er du lider av.
Vis hele sitatet...
Lider han av noe for han ønsker å gjøre akuratt det samme tilbake med vedkommende som festet et ark på bilen hans? Barnslig er det, ja. Men du trenger ikke å være syk, eller lide av noe, for du ønsker å feste et par ark på en bil...
Isåfall vil jeg ikke tenke på hvilke forstyrrelser parkeringsvakter har.

Det jeg syntes trådstarter kan gjøre er å parkere akkurat den samme plassen som dagen før, og klistre de to lappene på innsiden av rutene på sin egen bil.
Sist endret av Spelly; 11. november 2010 kl. 13:32.