Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2023
Laget et lite program som muter Spotifyreklame uten å bruke en svarteliste og sånn sett burde funke universalt over alt.

Sjekk det ut her http://gjenklang.no/spot/

Kom gjerne med tilbakemelding.
Har du kildekode, eller annen informasjon om programmet ditt? Jeg laster det i hvert fall ikke ned.
Del kildekoden til autohotkey scriptet ditt?
Har lastet den ned, Ikke noe snusk hær ivertfall..

Sitat av Steff4041 Vis innlegg
Har lastet den ned, Ikke noe snusk hær ivertfall..
Vis hele sitatet...


EDIT: Funger akurat som du sier
Sikkert et bra program viss det gjør det du sier, men vil helst ha kilekode før jeg bruker det.
Eller nå fungerer den ikke lengere:P fungerete først:P
Hvis du muter lyden på noen måte blir reklamen satt på pause. Det mest effektive, syntes jeg, er å bare ha en jack til et headsett klar til å stappe inn så snart du hører den creepy stemmen fra ikea-damen... *Grøss* :s
du kan dra volumknappen helt ned på spotify... da stopper reklamen, også er det bare å trykke på play igjen

Da får du uten lyd :P
Trådstarter
10 1
Sitat av Steff4041 Vis innlegg
Eller nå fungerer den ikke lengere:P fungerete først:P
Vis hele sitatet...
Ja hva var det som ikke fungerte?

Det programmet gjør er jo kort fortalt det som Rain Man sier, programmet vil mute og dernest trykke play automatisk når det er en reklame og dernest unmute når reklamen er over.

Jeg har testet denne versjonen på win7 og Xp og så langt så ser den "stabil" ut for min del. Dvs så langt har ingen reklame sluppet forbi, så jeg er interessert i tilbakemelding på evt feil/hva som ikke funker.
GOGO mac versjon?
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
GOGO mac versjon?
Vis hele sitatet...
du blir nokk nødt til og vente et par måndter før det kommer til mac, akkurat som alt annet med spill etc..
Trådstarter
10 1
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
GOGO mac versjon?
Vis hele sitatet...
Det har blitt spurt om tidligere, men såvidt jeg vet har ikke Mac noen god Autohotkey erstatning så da er det endel mer hassle å få til.
litt OT, men er det noen som kan fikse youtube-plugin til spotify?
Trådstarter
10 1
Sitat av Zeco Vis innlegg
litt OT, men er det noen som kan fikse youtube-plugin til spotify?
Vis hele sitatet...
Som gjør hva? Det som enkelt kan gjøres er å lage noe som ved en knappecombo søker på den sangen du spiller i Spotify - på youtube.

F.eks åpne http://www.youtube.com/results?searc...+That+Guy&aq=f i defaultbroswer. (fin sang).
Trådstarter
10 1
Testet nå et par dager og den har oppført seg prikkfritt (på mine maskiner). Så laget en 1.0 versjon med valg for prioritet (delay på main loop) ,mulighet for logging av sanger som spilles - er av per default. (mest for debugging, men kanskje av interesse).

La også ut gammel versjon som bruker en svarteliste som muligens er mer failproof, dog med ulempene at den ikke tar alt og at den bruker mer cpu.

Begge på http://gjenklang.no/spot/
NB
For at programmet skal virke forutsetter det at at media-key "mute" er tilgjengelig og man ikke låser desktopen ettersom programmet er avhengig av å kunne sende <space> til Spotify for å sjekke for ad.
---
Så da anser jeg meg strengt tatt ferdig med dette så fremt det ikke kommer noen andre forespørsler.
Fant 3 virus i denne fila, hmmm.
Bruker den uten svartelistefilter. Fungerer utmerket!
Morsomt ossen folk forsvarer piratkopiering med at plate/filmbransjen ikke fornyer seg, og når de gjør det så utnytter dem systemet for å få hørt musikken helt gratis uten noe reklame.
er 100 kr så mye og betale i måneden?

skjønner ikke at dere orker å stresse med å lage programmer for å fjerne reklamen.

jeg faktisk betaler for tjenesten. Ikke bare for jeg syns reklamen er drit, men fordi jeg vil støtte dette geniale programmet.
Spotify på ipoden med alle spillelistene mine tilgjengelig off-line mode, Bedre kvalitet på sangene og ikke minst uten reklame er mer enn nokk grunn for meg å betale 100 kr måneden.
Trådstarter
10 1
Leegalize/oamo -dere misforstår litt, dette programmet gir på ingen måte "premium" rettigheter, alt det den gjør er å mute reklame, i likhet med når du skrur ned lyden på tv'en under reklame.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
10 1
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Fant 3 virus i denne fila, hmmm.
Vis hele sitatet...
Litt sent svar da jeg ignorerte dette som trolling tidligere, men så fikk jeg samme beskjed fra en kamerat som bruker AVG.
Faktum er det at kompilerte og pakket autohotkeyscript vil vises som virus av flere antivirusprogrammer.

Se http://www.autohotkey.com/forum/topic27562-15.html

Kompilerte en verjson med og en versjon uten kompremering og det ga følgende resultat på jotti:

Med komprimering: http://virusscan.jotti.org/en/scanre...e2049dc0a9a17b
Uten komprimering: http://virusscan.jotti.org/en/scanre...20293e37d3dc08


Så jeg sprer mao ikke virus

La ut den ukomprimerte versjonen nå da en forskjell på 400KB uansett ikke er så viktig nå til dags.
Sitat av duveit Vis innlegg
Leegalize/oamo -dere misforstår litt, dette programmet gir på ingen måte "premium" rettigheter, alt det den gjør er å mute reklame, i likhet med når du skrur ned lyden på tv'en under reklame.
Vis hele sitatet...
de skjønner det, de er ikke dumme... De mener folk klager over at musikk bransjen er så gammeldagse og derfor tyr man til gratis nedlasting, piratkopieringer, osv.. De mener derfor at det å også misbruke en tjeneste som
gir deg <nesten> all musikk gratis mot at du hører på 30sek reklame engang iblant er lavmål.

Stiller meg bak det de sier, betaler jeg også. 100kr er ikke mye og spotify er absolutt verd det.
Trådstarter
10 1
Sitat av stetus Vis innlegg
100kr er ikke mye og spotify er absolutt verd det.
Vis hele sitatet...
Jeg leste nok de kommentarene litt kjapt tidligere; jeg er helt enig i at det er verdt det iom at du får høyere kvalitet samt offline modus i tillegg til null reklame.
Dette var noe jeg laget for moro skyld først og fremst og ikke så mye for å spare penger, det jeg ønsker å poengtere er at det ikke er en hack.

Man kan sammenligne det med f.eks Tivo om en bruker det for å skippe reklame på reklamefinansiert TV, eller om man simpeltent skifter kanal i 5 minutter. Er det umoralsk å ikke høre/se på reklame? Hvor går isåfall grensen?
Spennende debatt dette altså.