Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 547
Hei! Jeg har fått tilbud av en bekjent om å kjøpe hans helt nye Acer Aspire 7745g for 1000 euro (ca 8000 kr, bor i utlandet for tiden). Jeg har ikke så god peiling på datamaskiner, men han påstår dette er en god deal. Er det det?

Ut fra det jeg kan virker den ganske så bra, men skjermkort kan jeg lite om. Noen som vet noe om skjermkortet som er nevnt under?

Det er også mulig at jeg rett og slett ikke har behov for en sånn maskin i det hele tatt. Tror dere jeg kan klare å selge den til samme pris om jeg ikke er fornøyd?

Her er spesifikasjonene han sendte meg:

Merke: Acer

Serie: Aspire

Prosessor: Intel Core i7

Klokkehastighet: 1,6 Ghz

Arbeidsminne: 16 GB

Skjermkort: Ati Mobility Radeon Hd 5850

Skjermstørrelse: 17,3 inch

Skjermresolusjon: 1600x900

Harddisk: 640 GB

Harddiskshastighet: 5400 rpm

Vekt: 3,25 kg

Operativsystem: Windows 7 Home Premium

På forhånd takk for alle svar!
Slettes ingen dårlig PC dette, har en liknende selv som jeg betalte mer for for noen måneder siden. Det spørs jo hvor mye brukt den er, er den så god som ny er det absolutt noe å vurdere. Vil tro nypris på en slik pc idag her i Norge er i underkant av 15k.

Skjermkortet er et godt skjermkort for bærbare, og er relativt nytt på markedet. Det drar de fleste nye spill på høye instillinger.

Hvis du liker å game er dette en PC for deg, hvis du bare skal surfe på nettet og skrive enkle dokumenter er det penger ut av vinduet. For ikke å snakke om vekt og størrelse som blir problematisk om du skal ta den med deg rundt.

Edit: Fant pcen til 13k på nettet etter et kjapt søk.
Edit2: Sikker på at den har 16gb arbeidsminne? Høres svært mye ut for en bærbar PC.
Sist endret av Bartulf; 19. oktober 2010 kl. 12:48.
16 GB er det han skriver i alle fall. Fant maskina med 16 GB her (http://www.bol.com/nl/p/computer/ace...453/index.html), dog med større harddisk og til en ganske annen pris...

Sorry, ser ut som maskina jeg linka til har 16GB _internminne_, ikke arbeidsminne. Hva maskina jeg vurderer å kjøpe har er jeg usikker på, men jeg tipper 4 er mer sannsynlig enn 16...