Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5688
Kontaktet Telenor og fikk beskjed om å koble den til itunes for så å gjennopprette, så skulle telefonen være opplåst.
sendet 2 sprøsmål tilbake for snart 24 timer siden uten å få svar, så spørr her da det sikkert er flere som har gjort det samme.

1. sikkerhetskopi først?
2. må jeg bruke telenor sim under denne prossesen, eller skal jeg ikke bruke sim i det hele tatt?

Så ett bonus spørsmål, som jeg ikke sendte til telenor.
Telefonen kjører 3.1.3 JB og opplåst, bruker nå netcom, men ønsker å oppgradere til 4.x derfor kontaktet jeg telenor, da det ikke er like lett å låse opp etter oppgradering.
Vil dette ha noen innvirkning på dette? burde jeg ta ut netcom sim før gjennoppretting?
Om du låser opp telefonen med kode eller programm fra telenor så kan du oppdratere og dille så mye du vill med den. MEN! Om du oppdraterer så mister du JB (jail braken) og det finnes ingen måter og jail brake den nyeste versjonen.


Og du lurer på åssen du skal gjøre prosessen? Når jeg bestilte opplåsing så fikk jeg alt jeg trengte på en mail :-)

Lykke til!
Du kan jailbreak 4.1 med Limera1n

Ta sikkerhetskopi om du vil beholde sanger, apps, kontakter osv.

Når du har tatt en sikkerhetskopi, så kan du egentlig bare prøve deg frem for å fjerne sperren.
ehh. takker for tips. men fikk ikke svar på noe av det jeg lurte på.
Her er mailen jeg fikk.
"Din iPhone venter nå på å bli låst opp. For å fjerne operatørlåsen må telefonen kobles til iTunes. Dersom telefonen ikke har aktivt SIM-kort fra Telenor må du velges "gjenopprett"."

Jeg har ikke telenor i den nå men netcom, har heller ikke ett telenor kort tilgjengelig, kan jeg gjenopprette med netcom kortet i eller vil det skape problemer?
1. Ta sikkethetskopi som vanlig.
2. Ja, du må ha i simkortet du vil at skal aktiveres gjennom iTunes.

Oppgradering av firmware har ingen innvirkning på den lovlige aktiveringa di så det går fint å legge inn nyeste firmware.
Sist endret av Source; 13. oktober 2010 kl. 12:25.
Sitat av haxxor Vis innlegg
Om du låser opp telefonen med kode eller programm fra telenor så kan du oppdratere og dille så mye du vill med den. MEN! Om du oppdraterer så mister du JB (jail braken) og det finnes ingen måter og jail brake den nyeste versjonen.
Vis hele sitatet...
Snodig, er du så snill å la være å fortelle det til iPhonen min? den er nemlig jailbreaka etter denne "oppskriften" her, og siden det funker fint nå vil jeg ikke at den skal få vite at det egentlig ikke funker. Eller kanskje du tar feil?
Sitat av The_WEB_KILLER Vis innlegg
ehh. takker for tips. men fikk ikke svar på noe av det jeg lurte på.
Her er mailen jeg fikk.
"Din iPhone venter nå på å bli låst opp. For å fjerne operatørlåsen må telefonen kobles til iTunes. Dersom telefonen ikke har aktivt SIM-kort fra Telenor må du velges "gjenopprett"."

Jeg har ikke telenor i den nå men netcom, har heller ikke ett telenor kort tilgjengelig, kan jeg gjenopprette med netcom kortet i eller vil det skape problemer?
Vis hele sitatet...
Hva??? Du HAR netcom kortet i allerede? Hva er problemet da?

Om du har skrevet feil så står det jo ganske greit i mailen til telefonr hva du må gjøre.

Ta ut simkortet om det ikke er et AKTIVT telenor simkort, koble telefonen til itunes og trykk gjenopprett. Så kan du sette i netcom simkortet igjen.
Sitat av atomet Vis innlegg
Snodig, er du så snill å la være å fortelle det til iPhonen min? den er nemlig jailbreaka etter denne "oppskriften" her, og siden det funker fint nå vil jeg ikke at den skal få vite at det egentlig ikke funker. Eller kanskje du tar feil?
Vis hele sitatet...
Så den fungerte på din 3GS? ser kun at det står til 3G der og blir 2 forskjellige ting 3G og 3GS. så du har neppe fulgt den guiden helt heller da den firmwaren kun er beregnet til 3G og ikke 3GS?

Hmm, merkelig. sikker på at du fulgte den til punkt og prikke?
Fungerte nemlig veldig dårlig her