Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 905
jeg leter etter et greit krypterings program...
noen som kan hjelpe meg?
PGP var noe i sin tid det beste.. han som kodet det ble nesten sendt i fengsel av CIA fordi de ikke klarte å knekke den (har jeg hørt, rett meg om jeg har hørt feil).

Men nå har et nytt firma tatt over. Har ikke prøvd den nye,
men kodingen er vel ikke den samme uansett

Ingen som har en av de "gode gammle" versionene da?
Vil ha jeg også
tror det er pgp 6.5.8 ckt som regnes for å være best. åpen kildekode og 16386 bits nøkler...
Ja. Tror det var den..
Vil også anbefale PGP, men husk å skaffe den internasjonale utgaven. Den amerikanske versjonen har lavere krypteringsbit, og en liten innebygd mulighet slik at amerikanske myndigheter skal kunne lese filene.
Flott at dere er enige her, men er det ingen av dere som har den?
Har hva? PGP? selv bruker jeg det ofte.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
han som kodet det ble nesten sendt i fengsel av CIA fordi de ikke klarte å knekke den (har jeg hørt, rett meg om jeg har hørt feil).
Vis hele sitatet...
At han skulle nesten ha blitt satt i fengsel fordi dem ikke klarte å dekryptere krypteringa høres absurd ut spør du meg. Det må isåfall ligge andre grunner bak, det å lage noe som krypterer eller å kryptere noe i seg selv er ikke ulovlig, såvidt jeg vet.
Jeg vet ikke noe om saken. Men:

Usa er kontrollfreaker. Er det et land som kunne sette noen i fengsel for noen slik er det usa. Men, det jeg kan huske er at det i hvertfall var mye oppstyr rundt eksporteringen av pgp, noe som ble gjort ved å trykke kildekoden i en bok(?) og ta den ut av usa(Tror i hvertfall at det var noe slik).

Glemt noe: Selv ville jeg anbefalle pgp/drivecrypt. Det er jo litt mer praktisk å lage en liten partisjon (100mb?) som kan mountes med hotkeys.
Sist endret av seeker; 24. juni 2003 kl. 21:44.
Jeg vet ikke om denne uttalelsen er 100% rett. Men krypteringa skulle visst være så bra at de beste av de beste hadde store problemer med å decryptere den.

Men uansett, |FSK|, har du mulighet for å dele PGP?
Hvilken version har du isåfall?
Tror den finnes mange steder på nettet. Tror den ble ulovlig å legge ut, men den finnes fortsatt der ute...
Finner den iallefall ikke
Ingen her som vil dele den med meg da..?
Er det 6.5.8 freeware du er ute etter eller corporate elns?

freeware er i hvertfall her: http://www.pgpi.org/products/pgp/ver...e/win32/6.5.8/
Ministry of Love
sptz's Avatar
i USA er det ulovlig og legge ut informasjon om f.eks kryptering vis stater som nord korea og iran kan få tak i det.. og på nettet så er det ganske vanskelig og kontrolere om man er fra frankrike eller iran liksom..Mange som løser det med og bare si at det kun er amerikanere som har lov og laste ned uten og si noe mer..
Takk seeker! Freeware holdt til meg. Er ikke så kresen av meg
Jeg sitter å leser Internet Report fra Reporters Without Borders og her står det litt om USAs forhold til bruken av kryptering.

Encryption in the dock

Many US officials have also criticised encryption, which allows Internet users to keep their messages and activity confidential by encoding it with software. Encryption, mainly used by companies to exchange sensitive economic data, has never been banned in the United States. But its export is restricted under the assenaar
Arrangement, which required inspection of material that could be used for both civil and military purposes. The 11 September attacks have revived the debate between supporters and opponents of encryption.

The director of the FBI said in March 2001 that terrorists were using encryption. On 13 September that year, Republican Sen. Judd Gregg proposed a blanket ban on encryption software whose makers had not handed over the decoding key to the
government.

The authorities noted that plans to hijack 11 US airliners had been found on the laptop computer of the man behind the first attack on the World Trade Center in 1993 and that the FBI had needed 10 months to decode the files, most of which were
encrypted with the Pretty Good Privacy (PGP) software. PGP’s inventor, David Zimmerman, who nearly went to jail in the 1980s for widely distributing his programme, recently defended it in an interview in Futur(e)s magazine. He said the US Congress, courts and media had discussed the issue for the past decade and concluded society had more to gain than lose from powerful encryption. PGP was saving lives all over the world, he said, and was used by human rights organisations everywhere,
especially in countries ruled by dictatorships.

Encryption software has under attack from the FBI’s Magic Lantern programme, an e-mail that can secretly record the keystrokes of an Internet user, so the FBI can see
the passwords and codes employed by encryption users. After press reports about it, the FBI denied having such a programme but admitted it was working on one.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder selve programvaren er denne siden et utgangspunkt. Ser ikke ut til å ha vært oppdatert siden 2002, men det er mulig å laste ned PGP 6.5.8

Edit: Ok, skal refreshe tråden før jeg skriver noe neste gang

Edit2: Anbefaler den overfornevnte rapporten. Står en del interessant om sensur av informasjon på internett fra myndighetenes side.
hehe =)
Interesant og lese uansett kermit- !
Veldig intressant ja. Lurer på hvordan de klarte å knekke meldingene. Har idiotene brukt en dårlig nøkkel eller sitter usa på noe de ikke vil ut med..