Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 927
Jeg har problemer ved installering av windows 7 64 bit. Installasjonen fryser rett etter windows har loadet filene. Skjermen som kommer etterpå hvor det står windows starter fryser. Jeg prøvde å starte opp i safe mode ved å trykke F8 og da ser jeg at det stopper opp når den kommer til "Loaded: \windows\system32\DRIVERS\disk.sys"

Jeg klarte ikke å installere ved å bruke dvd (har prøvd 2 forskjellige dvd rom) så jeg har brukt wintoflash og laget meg en bootable usb stick. Jeg har deretter gått inn i bios og gitt den 1 prioritet til å boote, noe den også gjør men den fryser altså. Har prøvd 2 forskjellige versjoner av windows 7 64 bit og de er likeså begge to.

Det jeg har prøvd er:

-har oppdatert bios med de nyeste drivere fra asus sine hjemmesider
-har oppdatert chipset drivere fra asus sine hjemmesider
-har fjernet annet usb dill som mus i bios så det kun er usb sticken som står

er det noen som har noen tips å komme med?
Du har garantert noe hardwarefeil dersom det skjer med forskjellige medier.

Begynn med minnetest, deretter bytt disk.
jeg prøvde å ta ut en rambrikke. Nå startet installasjonen happy

Dog så er ikke brikken mer enn ett år og den skal virke greit tror jeg
Alder på hardware har ingenting å si på dens stand og kvalitet.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Alder på hardware har ingenting å si på dens stand og kvalitet.
Vis hele sitatet...
Agreed!

Den KAN være defekt, men noen ganger har jeg faktisk opplevd lignende, og det fikset seg selv når jeg reseatet brikkene.
hmm

jeg har egentlig lite peiling på data, jeg bygde meg denne i august i fjor.

Windows xp teller opp ca 3,4 gb med ram, det er derfor jeg vil over på 64 bits os slik at jeg kan utnytte rammen fult ut. Har 2 slotter til slik at jeg kan kjøre i 4 gb til.

Hvordan finner jeg ut om den er defekt? Ved oppstart av maskin teller maskinen opp alt av ram
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Last ned memtest86, brenn ut på ei plate, eller legg på en USB minnepinne, putt platen, eller usb'n i pc'n, start pc på nytt, og sørg for at den booter(starter opp) fra det mediet du har lagt memtest på, let litt rundt i bios, boot sequence, boot order, boot options osv.

Edit: La den gå gjennom 4-5 passes.
Sist endret av Fleff; 9. oktober 2010 kl. 10:32.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Last ned memtest86, brenn ut på ei plate, eller legg på en USB minnepinne, putt platen, eller usb'n i pc'n, start pc på nytt, og sørg for at den booter(starter opp) fra det mediet du har lagt memtest på, let litt rundt i bios, boot sequence, boot order, boot options osv.

Edit: La den gå gjennom 4-5 passes.
Vis hele sitatet...
hjertelig

ha en fin dag