Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 611
Hei,

Jeg er i en liten krise her! Jeg skal ha photoshoot kl 20:30 i kveld, også mangler jeg en synkroniseringskabel til en blitzlampe!

Den skal bare gå fra en radiosender og inn i en speedlite, så 5cm lengde holder. Er det noen som kan være så snill å låne meg en?
Du har ikke mulighet (i tilfelle du ikke får tak i en) å sette opp blitsen som optisk slave?
Jeg har prøvd å finne ut av det, men jeg skjønner ikke helt hvordan. Det er Speedlite 580ex II det er snakk om. Har googla en hel del, men jeg klarte ikke finne noe nyttig informasjon om det
"The Canon 580EX II can be switched into master/slave mode by pressing the "Zoom" button and holding it for about 2 second."

Les mer her;

http://photo-tips-online.com/review/...anon-580ex-ii/
Fy faeN! Du er en livredder!!

Det vi si, jeg fant ut at det krøller seg. For at en bitz skal kunne være slave, må en annen stå som master, og når en blitz skal være master, tar den ikke lenger mot signal fra triggeren (Pocket Wizzard)