Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1409
Leverte min to år gamle iphone 3g til reparasjon fordi den ikke ladet og fordi låseknappen(den øverst til høyre) ikke fungerte.
Når jeg leverte den var han som jobba der ganske oppgitt over at det tok så lang tid å få tilbakemelding fra verkstedet. Han sa nemlig at hvis det var noe garanti fikk du bare ny uansett.

Fikk følgende sms fra spaceworld i dag "Hei, din iphone har nå blitt undersøkt på verkstedet, og det viser seg at den er veske skadet. Indikatoren i bunn pluggen har slått ut. pris på bytte av iphone er kr 1800,- gi oss en tilbakemelding for mer info."

Problemet her er jo at det er to feil på telefonen. Regner med den knappen går på garantien da den sluttet å funke lenge før ladingen. Hvis jeg da kun hadde klagd på den hadde jeg fått ny/reparert telefon uten å betale noe.
Skjønner derfor ikke hvorfor jeg skal betale noe for å få den fikset?
Noen som har vært borti liknende hendelser?

Hvlike rettigheter/lover har jeg egentlig? Har også leita på forbrukerombudet uten særlig gode svar.

Vet at ikke fukt dekkes av garanti men likevel, knappen er jo ikke fuktskadet!

Takker for hjelp
Knappen kan godt være fuktskadet. Og da snakker jeg ikke om plastbiten som stikker ut, men kobberbryteren som ligger under knappen.