Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3901
Hva er de vanligste bivirkningene ved bruk av hasj ? Og hvordan kan man se på en person at han/hun er ruset ? Vil disse evnt bivirkningene bli verre etter hvert?
Og et lite spørsmål til: Hvilket rusmiddel er det som har bivirkningen at man skjelver og får dårlig hukommelse?

Setter pris på alle svar.
Ved bruk av Hasj ? Lette depresjoner, Kortids Hukommelsen Svekkes i noen dager. Røde øyne og latterkick er det meste med en person som er rusa av hasj. Ikke alltid man klarer å følge en finger inn mot nesa (At øynene skal se på fingeren til en annen person som tar den inn mot nesa)... Heroin er mye skjelvinger i. (Heroin er ingenting å anbefale uansett) =) Så vet du det! hehe
Gaahl's Avatar
Trådstarter
89 0
Ved bruk av Heroin: Kan han/hun se ut som den personen ikke har sovet på flere netter ?
Altså øyne vid åpne , snakker lavmelt og skjelver litt ?
Takk for svaret btw.
Sist endret av Gaahl; 23. mai 2006 kl. 22:37.
Sitat av Gaahl
Hva er de vanligste bivirkningene ved bruk av hasj ? Og hvordan kan man se på en person at han/hun er ruset ? Vil disse evnt bivirkningene bli verre etter hvert?
Og et lite spørsmål til: Hvilket rusmiddel er det som har bivirkningen at man skjelver og får dårlig hukommelse?

Setter pris på alle svar.
Vis hele sitatet...

De bivirkningene jeg selv har opplevd er: Depresjon
lettere apati, aka latskapssyndromet
Kraftige synsforstyrrelser/hallusinasjoner
i ettertid av røykinga

Det med hallisene forklarer jeg nærmere i "HPPD av hasj?" tråden jeg startet for ikke så lenge siden (det skal være sagt at problemet jeg beskriver der sjelden forekommer)

Det er flere måter å se på en person om han hun er ruset.
Øynene halveis igjen (når man er påvirket utvider pupillene seg og man tar opp mere lys)
Nedsatte motoriske evner
Latterkick
Paranoide vrangforestillinger ("faen det er purken!" hver gang en bil kjører forbi)
Blodsprengte øyne
Nystagmus (manglende evne/problemer med å se i kryss)
Du kan også holde en penn opp foran ansiktet til personen og be han/henne om å følge den med øynene mens du fører den horisontalt frem og tilbake. Hvis øynene beveger seg hakkete er er det sannsynlig at personen er ruset

Har ikke opplevd å skjelve av hasj, men hasj er kjent for å gi nedsatt hukommelse (dette er vanlig hos personer som røyker ofte)

Håper at dette hjalp deg.
Gaahl's Avatar
Trådstarter
89 0
Tusen takk for svaret. Dette hjelper mye
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Gaahl
Ved bruk av Heroin: Kan han/hun se ut som den personen ikke har sovet på flere netter ?
Altså øyne vid åpne , snakker lavmelt og skjelver litt ?
Takk for svaret btw.
Vis hele sitatet...
Hvis en person er ruset på Herion vil "han" gjerne se ut som om han er veldig trøtt. Smale øyne, små pupiller, snakker gjerne usammenhengende og/eller mumler.
Hvitt skum i munn-vikene og generell sløvhet er også vanlig, i tillegg til kløe på kroppen som f.eks: Nesen, Øynene, Boxer(underbukse)-festet, Sokke-festet, Under armen, under kneskålen og leggene. Menn klør vel i grunn der det gror og vokser hår på kroppen.

Bivirkninger av Amfetamin kan som du nevner være:
Vid åpne øyner, store pupiller, søvn vansker, vekt tap, urolig med tungen (slikke på tenner), biter/slikker rundt/på leppene. usammen hengende tale, høylytt snakking eller ved bruk i flere dager: lavmelt, ufrivillige kjevebevegelser, skjelving og det andre som nevnt over.
Hukommelsen blir også svekket både av Heroin, Amfetamin og hasj, samt alle rusmidler som blir brukt/misbrukt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Å få den store "skjelven" under hasjrøykinga. Du sitter i sofaen og alle leddene dine hopper opp, ned, høyre og til venstre mens kompisene dine tror du har blitt en nærkis
Gjevnlig bruk av hasj vet jeg kan gi lett depresjon som kan utvikle seg til værre depresjon, nervøsitet i mange situasjoner, depersonalisering, dårlig korttidshukommelse, kan bli lettere apatisk, "tom" i hodet, dårligere koordinasjon, vekttap eller vektøkning, man kan bli rimelig "care" ovenfor masse, ting blir et ork etc. De gangene jeg har sluttet har jeg også sliti med dårlig mage en god stund etterpå. Det er det jeg kommer på i farta.
kan du litt engelsk er det en god idé å se på erowid. Blir som et leksikon av fakta.
Jeg personlig har ikke merket noe annet en at jeg har blitt litt stresset og litt små hissig i noen dager etter slutt ved lang tids bruk. det går fort over og alt er som normalt etter noen dager.