Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  154 13976
Ja, det er akurat det jeg mener også!

Men tror du misforstod litt.
Om man er en slik gjerrigknark som absolut mener at en human avliving av dyret med kuler eller dyrlege er for dyrt, så er det jo latterlig å tro at det beste alternativet er å kaste dem i elva. Da er det tross alt bedre med kakk i hodet.
Skjønner beefen. Kuler er ikke spesielt dyrt da. Tatt i betraktning at man har et egnet våpen fra før av og ikke trenger å anskaffe det i tillegg. Det er værre å få supressert lyden av skuddet, det er ikke lov å skyte dyr selv. Så det blir et faktum.
Sitat av Provo Vis innlegg
Som sagt, hun koser seg tydelig mens hun drukner valper, og de fant det verdt å både filme og legge ut på nett. Hva i helvete skal kunne unnskylde noe sånn? Ikke en omstendighet her i verden kan få meg til å akseptere en slik handling som noe annet enn direkte ondsinnet og motbydelig på alle tenkelige måter.


Hvis du ikke har noen kunnskaper, så ville jeg ikke uttalt meg hvis jeg var deg. Sannheten er at du ikke har den minste anelse om hvor lang tid det tar for en valp å drukne, du har ikke den minste anelse om tidsoppfattelsen til hunder, og du har ikke den minste anelse om hvordan det føles å drukne.


Overdose pentobarbital eller tiopental, eller et skudd i hodet med egnet våpen fra egnet avstand av en kyndig person. Er valpene unge nok kan et slag i hodet med hammer godtas. I Norge er det straffbart med opp til 3 års fengsel å avlive dyr på annen måte, og det gjenspeiler hva som er greit i henhold til allment akseptert dyreetikk.


Du må gjerne gjøre deg dum, men jeg ser ikke helt hensikten.


Da skal du for f... ikke ha noe med dyr å gjøre! Forferdelig enkelt! Valpene kunne blitt levert inn til et mottak eller en veterinær om de ble funnet og ikke eies av denne personen.


Hvis simulert drukning av mennesker (waterboarding) defineres som tortur, hvordan i alle dager skal reell drukning da ikke være mishandling?
Vis hele sitatet...
Jeg er forsåvidt enig i alt du sier og jeg støtter selvsagt ikke slik oppførsel. Det som frem provoserer mitt engasjemang er alle disse "dyreelskerene" som mener dama bør tortureres og henrettes.

Det er jo helt klart ikke "avliving" etter boka, men det er heller ikke tortur. Syke folk som skyter med spikerpistol på katter ol, det er tortur og bør straffes hardt!
Alle disse dyreelskerene som sier de skal "torture, banke opp og henrette" denne kvinnen er ikke et hakk bedre enn hun og burde holde godt kjeft hvis de ikke har noe bedre å si. Derimot er jeg enig at slike sadistiske jævler som den kjerringen fortjener lange straffer bak lås og slå, ikke noe så oldtidsaktig som "heksebrenning"..
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Skjønner beefen. Kuler er ikke spesielt dyrt da. Tatt i betraktning at man har et egnet våpen fra før av og ikke trenger å anskaffe det i tillegg. Det er værre å få supressert lyden av skuddet, det er ikke lov å skyte dyr selv. Så det blir et faktum.
Vis hele sitatet...
Hø, er det ikke lov å skyte dyr selv, f.eks. kattunger? Om man har lovlig jaktvåpen mener jeg.

Det er værtfall utallige katter som har blitt avlivet på denne måten her i bygda..

Husker det var ei som spurte bestefaren min om hvorfor han ikke steriliserte katta, så han slapp å få alle disse kattungene som måtte avlives hele tida.
Han spurte henne hva dette koster, så sa hun x antall hundrelapper. Han tenkte seg om ei lita stund, så sa han "nåh.. en får da mykje kulå for den prisen."
Sitat av Sarv_2 Vis innlegg
Hø, er det ikke lov å skyte dyr selv, f.eks. kattunger? Om man har lovlig jaktvåpen mener jeg.

Det er værtfall utallige katter som har blitt avlivet på denne måten her i bygda..

Husker det var ei som spurte bestefaren min om hvorfor han ikke steriliserte katta, så han slapp å få alle disse kattungene som måtte avlives hele tida.
Han spurte henne hva dette koster, så sa hun x antall hundrelapper. Han tenkte seg om ei lita stund, så sa han "nåh.. en får da mykje kulå for den prisen."
Vis hele sitatet...
M.a.o så liker han å skyte kattunger?
Tror nok ikke at det var fordi han nøyt det å drepe dyr, det var vel mer fordi han bare ga f..., og det var liksom slik dem gjorde det fra da han var ung.
Men den katta og bikkja som han hadde var jævla glad i han (og folk generelt), og bar aldrig noe preg av å ha blitt misshandla, om det var det som var tanken din.
Sier ikke at han mishandla dyr. Tolka bare det du sa som at han likte å skyte kattunger.
mishandling av dyr er step one på psykopatskolen. slutt med det, eller går det deg ille. karma etc
Nå må dere ikke dra alle unge "dyremishandlere" under samme kam og si at de blir sadister som voksne. Flere av mine nære kammerater drev med "dyremishandlig" når de var yngre, men de har da virkelig ikke vokst opp til å bli sadister e.l.

Det var vel og merke ikke noe ekstreme greier som å drukne valper og slikt, heller det at de gikk ned på stranden og knuste x antall krabber på forskjellige måter, plagde nabokatten osv.
Det jeg ønsker å si er at jeg tror at "lett" plaging av dyr er en del av oppveksten til de fleste unge og ikke bør være nok til å sette de i en båsen "Sadist". Denne "dyremishandlingen" går over med alderen når de innser at det de gjør er feil, og ikke er hvordan dyr skal behandles.

Jeg sier ikke at dette er noe alle unge igjennom, heller er steg på vei mot det å bli voksen. Selv plagde jeg ikke dyr når jeg var mindre og mislikte det sterkt, men klarer likevel å akseptere det at barn er barn og de ofte kan finne på umenneskelige ting, ofte fordi de ikke ser at det er gale. Det er da det er fint med voksne som kan fortelle dem det
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Jeg er forsåvidt enig i alt du sier og jeg støtter selvsagt ikke slik oppførsel. Det som frem provoserer mitt engasjemang er alle disse "dyreelskerene" som mener dama bør tortureres og henrettes.
Vis hele sitatet...
Det er nok de færreste av de som sier slik som faktisk mener at tortur og henrettelse er en akseptabel straff. Det du ser er nok heller umiddelbare reaksjoner og utløp for aggresjon. Jeg er enig i at tortur og henrettelse ikke er måten å straffe denne personen på, men jeg tar ikke utblåsningene her for å være noe mer enn nettopp utblåsninger.

Sitat av Jailbait
Det er jo helt klart ikke "avliving" etter boka, men det er heller ikke tortur. Syke folk som skyter med spikerpistol på katter ol, det er tortur og bør straffes hardt!
Vis hele sitatet...
I min mening, og i følge Dyrevelferdsloven, er denne avlivningsmetoden mishandling. Hva du velger å kalle tortur og ikke er din avgjørelse, men i min mening er dette overlagt og grusom pining av dyr, og hvorvidt man kaller det tortur eller mishandling ser jeg på som simpel semantisk flisespikkeri som går helt på siden av poenget.
Not Penny's boat
argh's Avatar
Sitat av Jailbait
Videoen ser ganske fryktelig ut, men så skal det være sagt at en valp drukner ganske fort i en elv. Jeg vil tippe under et minutt, uten at jeg har noen kunnskaper på feltet.
Vis hele sitatet...
Okey, da hadde det jo vært helt OK og kastet ut et par gatebarn også? De drukner trossalt på under minuttet de også.

Sitat av Jailbait
Selv om dette ikke er direkte dyrevennlig, så kan det vel heller ikke kalles dyreplageri.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan jeg skal formulere det, men du har en ganske så skrudd måte å se ting på... At du i det heletatt prøver å forsvare NOE som helst ang. den videoen.
Sitat av argh Vis innlegg
Okey, da hadde det jo vært helt OK og kastet ut et par gatebarn også? De drukner trossalt på under minuttet de også.


Vet ikke hvordan jeg skal formulere det, men du har en ganske så skrudd måte å se ting på... At du i det heletatt prøver å forsvare NOE som helst ang. den videoen.
Vis hele sitatet...
Håper du selv skjønner at det er noe helt annet å kaste menneske barn i elva?

Jeg hadde lett forsvart denne dama mot "dyreelskerene" som vil torturere og henrette henne!
Jeg er i mot dyreplageri på lik linje med blind vold, voldtekter, tyveri og andre lovbrudd. Det betyr ikke at "vi" som tilskuere har rett til å dømme og straffe. Det er staten sin jobb, ikke vår. Her kan du lese om konsekvensene av det: http://usahitman.com/video-of-lynch-...ross-pakistan/
Egentlig bare trist å se at det er enkelte folk oppi her som prøver å moralisere dette faenskapet og nærmest forsvare denne kjerringa.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Håper du selv skjønner at det er noe helt annet å kaste menneske barn i elva?

Jeg hadde lett forsvart denne dama mot "dyreelskerene" som vil torturere og henrette henne!
Jeg er i mot dyreplageri på lik linje med blind vold, voldtekter, tyveri og andre lovbrudd. Det betyr ikke at "vi" som tilskuere har rett til å dømme og straffe. Det er staten sin jobb, ikke vår. Her kan du lese om konsekvensene av det: http://usahitman.com/video-of-lynch-...ross-pakistan/
Vis hele sitatet...
Staten gjør ikke alltid jobben sin. Fortjener du en god omgang juling så fortjener du en god omgang juling, enkelt og greit. Preik så mye idealistisk piss du vil, men fakta er at staten blir ofte utilstrekkelig. Betyr ikke at jeg mener det bør være slik som det du viser til i Pakistan, men det betyr at jeg fryder meg når jeg f.eks. hører "pedofil banket opp i fengsel."
Tror de som plager dyr har slitt hele livet med å bli sett ned på mindreverdig å svak. Derfor må de ta igjen til noen som er enda svakere, dyrene! de kan jo ikke forsvare seg. dyreplagerne føler seg sikker veldig mektig rett etterpå. Hadde jeg møtt noen slik som han på videoen din vet jeg ikke om jeg hadde klart å ikke prøve å banke han. fordi om jeg vil se på meg selv som en nokså fredelig person
Hva med hun som kastet valpene i bekken? Kan ses på VG idag, stakkars valper, og den jenta kan faen meg brenne i helvette.
Sitat av toxicity Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=gYTkM...layer_embedded
Helt jævlig å se på, blei kvalm.
Vis hele sitatet...
Jeg satt med åpen munn gjennom hele filmen. Det gjorde vondt å se på. At det er mulig å være så ond!
Sist endret av Eplekjekk; 3. september 2010 kl. 17:06.
Dette er grusomt og dessverre fryktelig utbredt over hele verden. Ser mange av dere ønsker dere ikke så videoen, og så noen hadde postet link til en video om avl av kylling, og reagerte på at discovery viste dette. Selv mener jeg at vi burde se slike videoer, vi burde opplyse oss selv om hva som foregår i verden av dyreplageri, og da snakker jeg ikke om bare tilfeldig dyreplaging som katter som blir slengt i søpla eller hundevalper som blir kastet i elven, men også hva som foregår i matindustrien, og forsøk gjort på dyr, som mange velger å se seg helt blind på. Anbefaler alle som faktisk vil opplyse seg litt om hva som foregår i verden å se denne: http://www.earthlings.com/ . Den er sterk, men bra. Jeg syns det er viktig at folk åpner øyene sine for dette.
Jeg har hunder selv å anser dem som familie.
Om noen skulle torturert dem, plaget dem eller drept dem uten grunn hadde jeg funnet frem Hagla.

Nei, jeg tuller ikke.
Jeg plaget mine katter mens jeg var barn. Holdt dem i fotene og slang dem inn i veggen på vedovnen, kastet dem opp i takvifta for å se at dem ble slengt av gårde igjennom lufta i stua, puttet sitronsaft i munnen dems for å se reaksjonen dems og ellers grusomme ting. Jeg er verken kriminell eller gal i hodet den dag i dag. Som barn vil man eksprimentere og skjønner ikke helt at det er galt det man gjør, man synes bare det er spennende og morsomt å se reaksjonen/utfallet på det man gjør. Den jentungen på videoen hadde kanskje en litt mer ekstrem versjon av eksprimentering enn det jeg hadde, men fortsatt en slags "lyst" til å se utfallet.
Og foreldrene dine reagerte ikke på at du gjorde sånne ting? 0_o

Tenkte du ikke Litt på at kanskje ikke likte det? Hvor gammel var du?
Sist endret av onClipEvent; 3. september 2010 kl. 20:58.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Og foreldrene dine reagerte ikke på at du gjorde sånne ting? 0_o

Tenkte du ikke Litt på at kanskje ikke likte det? Hvor gammel var du?
Vis hele sitatet...
Gjorde det når jeg var alene hjemme, så ingen visste det. Det er en ganske "normal" ting for barn i 7 årsalderen å eksprementere på forskjellige ting. Noen stikker ting opp i rumpa, noen spiser bæsjen sin, noen tegner på veggene med farvestifter og noen plager katta si. Noen blir dressert som hunder og får ikke lov å gjøre noe galt som barn, ellers blir de fratatt TV og spill og blir direkte REDD for å få husarrest, og skaper en konstant ubevisst redsel for foreldrene generelt.
Sitat av Twistz Vis innlegg
Gjorde det når jeg var alene hjemme, så ingen visste det. Det er en ganske "normal" ting for barn i 7 årsalderen å eksprementere på forskjellige ting. Noen stikker ting opp i rumpa, noen spiser bæsjen sin, noen tegner på veggene med farvestifter og noen plager katta si. Noen blir dressert som hunder og får ikke lov å gjøre noe galt som barn, ellers blir de fratatt TV og spill og blir direkte REDD for å få husarrest, og skaper en konstant ubevisst redsel for foreldrene generelt.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg ser den, men man må ikke nødvendigvis være bikkjedressert for å ikke spise bæsj eller kaste katta i takvifta...
Sitat av Plateau Vis innlegg
Vel, jeg ser den, men man må ikke nødvendigvis være bikkjedressert for å ikke spise bæsj eller kaste katta i takvifta...
Vis hele sitatet...
Er ikke det jeg sier heller...
Sitat av Twistz Vis innlegg
Jeg plaget mine katter mens jeg var barn. Holdt dem i fotene og slang dem inn i veggen på vedovnen, kastet dem opp i takvifta for å se at dem ble slengt av gårde igjennom lufta i stua, puttet sitronsaft i munnen dems for å se reaksjonen dems og ellers grusomme ting. Jeg er verken kriminell eller gal i hodet den dag i dag. Som barn vil man eksprimentere og skjønner ikke helt at det er galt det man gjør, man synes bare det er spennende og morsomt å se reaksjonen/utfallet på det man gjør. Den jentungen på videoen hadde kanskje en litt mer ekstrem versjon av eksprimentering enn det jeg hadde, men fortsatt en slags "lyst" til å se utfallet.
Vis hele sitatet...
Må si foreldra dine faila deg.
Sitat av Twistz Vis innlegg
Den jentungen på videoen hadde kanskje en litt mer ekstrem versjon av eksprimentering enn det jeg hadde, men fortsatt en slags "lyst" til å se utfallet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe jentunge på den filmen, hun er eldre enn 4-7 år (Hvert fall min definisjon på unge). Og såpass gammel som hun er (sikkert 10-14 år) burde hun forstå utfallet av å kaste små valper i elva, så lenge hun ikke har ekstrem ADHD og ikke greier å skille rett fra galt.

Sitat av Twistz Vis innlegg
Jeg er verken kriminell eller gal i hodet den dag i dag.
Vis hele sitatet...
Fint at du utviklet deg...
Sitat av ItsMeSnitches Vis innlegg
Jeg hater de som tror dyr er like mye verdt som oss mennesker -.-
Vis hele sitatet...
indeed. dessuten er denne jenta 12 år. hun er bare barnet. det hun gjorde var galt, men man sender likevel ikke dødstrusler til barn uansett hvor mange valper det har druknet. man bør heller spørre seg hva som får en liten jente til å ville kaste 6 valper på elva.
har stt så mye av dyremishandling på nettet i det siste og jeg blir helt kvalm og ødelagt i kroppen, kjenenr adrenalinet spruter og jeg blir ikke bare sint, men utrolig provesert! Hadde jeg noen sinne vært vitne til dette vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, men det hadde ikke endt godt for den som plager dyret.
Name: Katja Puschnik

Age: 19


Ikke 12 hu her.. Men 19.
Sitat av Twistz Vis innlegg
Jeg plaget mine katter mens jeg var barn. Holdt dem i fotene og slang dem inn i veggen på vedovnen, kastet dem opp i takvifta for å se at dem ble slengt av gårde igjennom lufta i stua, puttet sitronsaft i munnen dems for å se reaksjonen dems og ellers grusomme ting. Jeg er verken kriminell eller gal i hodet den dag i dag. Som barn vil man eksprimentere og skjønner ikke helt at det er galt det man gjør, man synes bare det er spennende og morsomt å se reaksjonen/utfallet på det man gjør. Den jentungen på videoen hadde kanskje en litt mer ekstrem versjon av eksprimentering enn det jeg hadde, men fortsatt en slags "lyst" til å se utfallet.
Vis hele sitatet...
Congrats, noe av det mest idiotiske jeg har lest på lang tid.
Sitat av mahogn Vis innlegg
indeed. dessuten er denne jenta 12 år. hun er bare barnet. det hun gjorde var galt, men man sender likevel ikke dødstrusler til barn uansett hvor mange valper det har druknet. man bør heller spørre seg hva som får en liten jente til å ville kaste 6 valper på elva.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke 12. 19!

Google: Katja Puschnik

Hvilken kilde tilsier at hun er akkurat 12? Dine øyne?
Ja Totskalle, man klarer å skille på hva som er moralsk akseptert eller ikke av samfunnet i den alderen. Men man kan ikke sidestille et barn med en voksen i den alderen pågrunn av det, fordi barn i den alderen klarer ikke å forutse konsekvensene av det de gjør i den grad en voksen gjør det, fordi de rett og slett ikke er ferdig utviklet mentalt. Det burde ikke komme som noen overraskelse at Twist har "utviklet seg" som du sier det, for hvem i helvete er ferdig utviklet mentalt når de er barn?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ble kvalm av 2 min med dette! synes dette burde bli slått HARDT ned på!
gidder ikke bla gjennom 7 sider med dyremishandling, så er det noen som vet hvor mye de ble straffet?

sitat fra duden: "it feels so good! i just want to keep hitting that fu**er!"
Ja, disse gutta bør få store konsekvenser for det de har gjort.. Men stenge ned alle slakterier pga noen idioter som mishandler dyr? De jævla veggiene skjønner jeg meg ikke på. Æææsj, du vet du spiser et dødt dyr nå?? Stakkars dyr!! Stfu! Vi har alltid spist kjøtt, og kommer alltid til å gjøre det for å overleve. Noen av dere er helt disgusting.. Ser latterlig tynne ut. Var litt OT på slutten der, men mange av kjøttindustri-forkjemperne bruker slike videoer av mentale hillbillies som unnskyldning for å stenge ned hele kjøttindustrien. Syns jeg blir for dumt..
Sitat av Edited Vis innlegg
Må si foreldra dine faila deg.
Vis hele sitatet...
Dette var noe Twistz gjorde som liten unge og små unger ser ikke ting på samme måte som eldre. Slik er det bare. Barn kan finne på ting som å springe ut i veien forran biler, gå på kanten av et stup for den slags skyld og masse annet som Twistz også nevner tidligere. Man kan aldri forvente at barn skal kunne se allt på samme måte som eldre så man må forstå dette om en unge gjør noe for eksempel jeg ikke ville ha gjort før man slår til på dette. poenget er at jeg synes det blir for dumt å skylde på at foreldrene hans faila fordi han ikke var fullkommen som førsteklassing.
Selvfølgelig hadde jeg ikke latt min unge plage nabokatta men det er slik alle barn lærer på en eller annen måte da det er skjeldent de vet fra starten hva de gjør.
Kan ikke alle bare være venner?
Hva har folk imot vegetarianere? Hva er galt med dem? De har valgt å ikke spise kjøtt fordi de mener at det er feil.
Det er dems valg og vi har ikke rett til å kritisere valget.

De som mishandler dyr har åpenbart en slags feilkobling et eller annet sted, og trenger psykologisk hjelp.
Fengsel er ikke en bra løsning. Det hadde gjort det værre. Det bygger opp mere sinne, som oftest blir tatt utover dyr.

De som sier at dyr er mindre verdt:
Hvorfor? HVA gjør mennesket mere verdt?

Nei, jeg er ikke hippie, jeg spiser kjøtt, men jeg er imot dyremisshandling.
Plaget selv katten min når jeg var mindre, slang den rundt og brukte den som pute osv.
Den dag i dag er han helt borte, gud vet hvor han er. Rip bud <3
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
De som sier at dyr er mindre verdt:
Hvorfor? HVA gjør mennesket mere verdt?
Vis hele sitatet...
Menneskerasen er #1 på denne kloden og dyrene er vår mat, hvertfall ifølge GUD. Ren syklus ja. Dyrene var ment for mat, ikke noe annet. Om du tror at vi ofrer oss selv for at dyr skal få leve og overta kloden, så tok du sannelig feil gutt.

Støtter ikke dyremisshandling, men om dyret på lide i 2 sekund eller 15 sekund før det blir hakket ihjel og lagt i butikkhyllene, så ja det gir jeg meg en god faen i egentlig. Rett og slett for at dyrene ikke er en av oss og de skal dø uansett. Om det tar 2 sekund eller 15 sekund spiller kaine rolle.

Om misshandlingen skjer for å underholde/tilfredstille mennesket på en eller annen ukorrekt måte, så er det unødvendig.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Kan ikke alle bare være venner?
Hva har folk imot vegetarianere? Hva er galt med dem? De har valgt å ikke spise kjøtt fordi de mener at det er feil.
Det er dems valg og vi har ikke rett til å kritisere valget.
Vis hele sitatet...
For all del, dems valg, men dem trenger ikke prøve å stenge ned kjøttindustrien fordi DE velger å ikke spise kjøtt! Da trenger de isåfall ikke komme med; "Ikke kritiser meg for valget mitt!", for det blir da helt på trynet. Skal de kritisere at JEG spiser kjøtt, skal jaggu meg jeg kritisere at de IKKE spiser kjøtt. Greit nok at folk er forskjellige, og at man skal ha fritt valg med stort sett alt, men veggiser trenger ikke whine til meg fordi jeg spiser kjøtt. Det blir bare dumt.
All plaging av uskyldige vesener som enten ikke har mulighet til, eller blir fratatt mulighet fra å forsvare seg selv er grusomt og forkastelig. Vanskelig for meg å sette meg inn i en mishandlers situasjon, for jeg forstår det ikke. Men sinne, kjedsomhet, mangel på empati og kontakt med egne følelser er sikkert fellesnevnere for en god del av dem som gjør sånt.
Sitat av McVik Vis innlegg
For all del, dems valg, men dem trenger ikke prøve å stenge ned kjøttindustrien fordi DE velger å ikke spise kjøtt! Da trenger de isåfall ikke komme med; "Ikke kritiser meg for valget mitt!", for det blir da helt på trynet. Skal de kritisere at JEG spiser kjøtt, skal jaggu meg jeg kritisere at de IKKE spiser kjøtt. Greit nok at folk er forskjellige, og at man skal ha fritt valg med stort sett alt, men veggiser trenger ikke whine til meg fordi jeg spiser kjøtt. Det blir bare dumt.
Vis hele sitatet...
Kjipt at dette utvikler seg til at det skal være "oss" som spiser kjøtt, og "dem" som ikke spiser det. Nå har det seg ikke sånn at alle veggiser løper rundt og kjefter på de som liker å kose seg med koteletter og pølser. Og nettopp derfor er det lov å kritisere dem som klager over valget deres.
Sitat av Outier Vis innlegg
Menneskerasen er #1 på denne kloden og dyrene er vår mat, hvertfall ifølge GUD. Ren syklus ja. Dyrene var ment for mat, ikke noe annet. Om du tror at vi ofrer oss selv for at dyr skal få leve og overta kloden, så tok du sannelig feil gutt.
Vis hele sitatet...
Gud har skapt dyr med følelser og smertepersepsjon for at vi skal kunne spise dem? Selv om det hadde eksistert en gud så gir ikke dette videre mening, og evolusjonen som har ført til oss er en prosess, ingen intelligent kraft som har sådd korn og skapt kuer som vi kan spise. I likhet med mennesker er dyr og planter her simpelthen fordi de kan leve under de forholdene jorden har å tilby nå, og det er ikke noe intelligent hierarki bak skapningenes status. Andre dyreraser har levd mye lenger enn menneskene her på jorda, og vil sannsynligvis være her lenge etter at menneskene er borte også.

At du synes menneskerasen kan gjøre hva søren de vil for å overleve er et greit argument, men å hevde dyr er ment som mat blir for tullete.
Sitat av luni Vis innlegg
Gud har skapt dyr med følelser og smertepersepsjon for at vi skal kunne spise dem? Selv om det hadde eksistert en gud så gir ikke dette videre mening, og evolusjonen som har ført til oss er en prosess, ingen intelligent kraft som har sådd korn og skapt kuer som vi kan spise. I likhet med mennesker er dyr og planter her simpelthen fordi de kan leve under de forholdene jorden har å tilby nå, og det er ikke noe intelligent hierarki bak skapningenes status. Andre dyreraser har levd mye lenger enn menneskene her på jorda, og vil sannsynligvis være her lenge etter at menneskene er borte også.

At du synes menneskerasen kan gjøre hva søren de vil for å overleve er et greit argument, men å hevde dyr er ment som mat blir for tullete.
Vis hele sitatet...
DU er tullete.
Sitat av Outier Vis innlegg
DU er tullete.
Vis hele sitatet...
Bra comeback.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Bra comeback.
Vis hele sitatet...
Takk. (titegn)
Sitat av Outier Vis innlegg
Menneskerasen er #1 på denne kloden og dyrene er vår mat, hvertfall ifølge GUD. Ren syklus ja. Dyrene var ment for mat, ikke noe annet. Om du tror at vi ofrer oss selv for at dyr skal få leve og overta kloden, så tok du sannelig feil gutt.

Støtter ikke dyremisshandling, men om dyret på lide i 2 sekund eller 15 sekund før det blir hakket ihjel og lagt i butikkhyllene, så ja det gir jeg meg en god faen i egentlig. Rett og slett for at dyrene ikke er en av oss og de skal dø uansett. Om det tar 2 sekund eller 15 sekund spiller kaine rolle.

Om misshandlingen skjer for å underholde/tilfredstille mennesket på en eller annen ukorrekt måte, så er det unødvendig.
Vis hele sitatet...
Ifølge GUD? Har du snakket med han eller?
Menneskerasen er nummer 1 på jorda akkurat nå ja, men dyra har da faen meg vært her i milliarder av år, hvor lenge har menneska vært her? Lagde denne "gud" maten vår milliarder av år i forvei for at de skal springe rundt å ha det artig en periode? Herregud. (pun intended)
Sist endret av ClosetotheEdge; 8. september 2010 kl. 01:34.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Ifølge GUD? Har du snakket med han eller?
Menneskerasen er nummer 1 på jorda akkurat nå ja, men dyra har da faen meg vært her i milliarder av år, hvor lenge har menneska vært her? Lagde denne "gud" maten vår milliarder av år i forvei for at de skal springe rundt å ha det artig en periode? Herregud. (pun intended)
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt JEG tror på gud, bare innretter meg etter hva milliarder av andre mennesker tror på, så brukte guds forklaring da.

Dette er ikke en diskusjon egentlig. Dyrene er for at vi skal kunne leve på dem. Det er survival of the fittest her på kloden. De sterkeste overlever, altså vi.
Syns dette blir litt off-topic atm.

I hovedsak:

Jeg bryr meg ikke om dyret må pines eller ha det smertefullt før det blir slaktet og sendt i butikkhyllene slik at vi kan overleve.
Jeg bryr meg om hvis dyret pines unødvendig. MEN, jeg bryr meg ikke om dyret dør momentant uten noen spesiell grunn. Vi hadde nylig 5 kattunger i huset som vi ikke greide å få gitt bort, og med tanke på at vi bor så langt unna en veterinær, så måtte avgjørelsen taes. Hentet hagla og ga dem et nakkeskudd hver i nervesystemet, slik at dem ikke kjente noe. Jeg kunne hengt dem i ett tre eller kastet dem på havet, men det ville vært en stund med pining før dem døde.

Det er nå kvinnfolka ville sagt: "Jammen du kunne jo bare sluppet dem ut i naturen for faen!!11 blablabla har du ikke følelser?!?" Ja for da hadde naboene blitt glad med urinstank rundt dørene.
Sist endret av Outier; 8. september 2010 kl. 01:56.
Sitat av Outier Vis innlegg

Det er nå kvinnfolka ville sagt: "Jammen du kunne jo bare sluppet dem ut i naturen for faen!!11 blablabla har du ikke følelser?!?" Ja for da hadde naboene blitt glad med urinstank rundt dørene.
Vis hele sitatet...
Neida, kvinnfolket sier du skulle vært en ansvarlig katteeier og aldri latt katten din få unger dere ikke ville ha eller hadde fremtidige eiere til.
Sitat av Masclet Vis innlegg
Dette var noe Twistz gjorde som liten unge og små unger ser ikke ting på samme måte som eldre. Slik er det bare. Barn kan finne på ting som å springe ut i veien forran biler, gå på kanten av et stup for den slags skyld og masse annet som Twistz også nevner tidligere. Man kan aldri forvente at barn skal kunne se allt på samme måte som eldre så man må forstå dette om en unge gjør noe for eksempel jeg ikke ville ha gjort før man slår til på dette. poenget er at jeg synes det blir for dumt å skylde på at foreldrene hans faila fordi han ikke var fullkommen som førsteklassing.
Selvfølgelig hadde jeg ikke latt min unge plage nabokatta men det er slik alle barn lærer på en eller annen måte da det er skjeldent de vet fra starten hva de gjør.
Vis hele sitatet...
Greit nok at barn lærer ved å eksprementere.

Men bare det å la en 7 år gammel gutt som TYDLIGVIS ikke er voksen for aldere være hjemme alene er utrolig uansvarlig spør du meg.

Og de feste foreldre ville plukket opp signaler om hva som faktisk skjedde. For om Twistz ikke var klar over at det han gjorde var galt, ville han garantert snakket med foreldrene om det.

Barn snakker, uansett hvilken person du er.