Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 533
Hei!

Jeg har hatt dette oppsettet klingende rolig og fint i nærmere to år nå uten større problemer.


ASUS Rampage 2 1366-sokkel
Intel i7 920 (stort sett ved stock, 2,66Ghz)
3*2GB DDR3-RAM fra Corsair
ASUS HD4870X2 2GB
Bequiet Darkpower Pro 1200W
Antec 1200 case.

For et år siden byttet jeg til vannkjøling, da med et noe umerket sett fra NetShop. For noen måneder siden begynte reservoiret å lekke smått, så jeg plasserte det i en skål utenfor kabinettet.

Jeg har ikke oppdaget lekkasje noe annet sted i kretsen, så jeg tror ikke det er vannskade. Power står rundt 6mm fra bunn av case. Dessuten brukte jeg destillert vann og anti-korrosjonsvæske, så jeg anser sannsynligheten for det til å være lav.

Nylig har maskinen sluttet å fungere. Før den døde helt hadde jeg en del artifacts på skjermen, som forandret seg litt fra gang til gang, avhengig av hva jeg gjorde. For å spesifisere, jeg får strøm i den, viftene går, men den kommer aldri til POST. Viftene setter ikke ned farten, og jeg kan slå den av umiddelbart med et enkelt trykk på power-knappen.

Jeg fikk startet den i sikkermodus et par ganger, fremdeles med artifacts, og forsøkte å feilsøke videodriverne ved å rulle tilbake til default og installere på nytt. Dette gjorde ingen forskjell.

Jeg har forsøkt å starte maskinen uten noe i (uten RAM, harddisker, PCI-kort) men blir ikke klokere. Skjermen får fremdeles ingen signaler.


Hva tror dere? Er det verdt å kjøpe et drittkort til 300 spenn for å teste? Som noen av dere sikkert har resonnert dere frem til er det ganske store verdier på spill, så det er ikke aktuelt å vrake hele oppsettet.
Sist endret av Crowzah; 31. august 2010 kl. 18:18. Grunn: EDIT: oppklarer litt.
Ja, å få tak i et billig kort fra nett, eller et brukt som du vet fungerer fra en kamerat er vel å anbefale ?

Virker som det er GFX-relatert etter det jeg skjønner fra beskrivelsen.

Lykke til!
Trådstarter
2 0
Nemlig. Håper inderlig det ikke er hovedkortet. Jeg kan leve uten å game en stund, men jeg tviler på at jeg gidder vente med å bruke den til jeg har skrapet sammen 2-3k for et utdatert kort.

Har jeg forstått det rett at 1366 er en sokkel som ikke lenger er i bruk?
Tja, komplett.no har da en del til salgs ser det ut som.