Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5257
Heisann.

Akkurat skaffet meg en MacBook Pro 15" og siden den kostet flesk har jeg veldig lyst til å forsikre den. Men vil ha full forsikring og, noen som har erfaring/allerede forsikret sin? og vet noe om priser og beste forsikring selskap.

Takk på forhånd ; D
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Reiseforsikring fra f.eks. europeiske er nok det beste. I tillegg vil jo vanleg innbuforsikring dekke deg når du er heime, så ergo trenger du noko når du er utanfor heimen. Altså ei reiseforsikring som gjelder i det du beveger deg ut om døra.

Forøvrig så lønner stortsett ikkje forsikring av såpass billige ting seg. Hugs at forsikringa grovt sett er verdien på tingen multiplisert med sjansen for skade over populasjonen, pluss profitt til forsikringsselskapet.
Jeg kjøpte meg en MacBook Pro jeg også, og den dekkes av innbo-forsikringa. Pappa sin da, siden jeg bare er 14 år
Men så til saken: Blir den ødelagt, må jeg betale 3000,- i egenandel
Trådstarter
24 1
Okei, men er jo ute å reiser f.eks skole eller tar den med meg der jeg trenger, kurs f.eks. Så da må man nok ha reiseforsikring? : )
hehe, dumbwits.

Innboforsikring: dekkes vanligvis med en egenandel på 3-4000kr. dvs at om Mac`en kostet 15 000, får du 11-12 000kr tilbake. Sjekk vilkår o.l, for selskapene er veldig flinke til å sno seg unna. (jobber for ett)

Reiseforsikring: Dekker Mac´en din om en tredjeperson forvolder Mac`en din skade, dvs om noen andre forårsaker skaden. F.eks at noen tar Mac`en fra deg og kaster den i bakken.

Verdisaksforsikring: (det er denne du bør ha) forutsetter at du allerede har innboforsikring eller bilforsikring i nettopp det selskapet. Egenadel 500kr. dette er en såkalt "all risk" forsikring som dekker alt. unntak er ting du gjør med overlegg, eller sopp- og råte skader. Koster ca 250-350kr pr år.

Anbefalte selskaper: Gjensidige, IF eller Sparebank 1.
Reiseforsikring, innbo osv er bare tull når du har såpass dyre ting som en MBP, skaff verdisakforsikring. Jeg har det gjennom posten, koster 2-300 i året, 10% egenandel.
edit: om du ønsker å få utbetaling uten spørsmål: bruk IF. de betaler uansett.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hva med å kjøpe forsikring av Apple?
selger apple forsikring? tenker du på applecare? det er i såfall noe helt annet enn forsikring, og er stort sett bare tull hvis du kjøper som forbruker i norge (litt annet hvis du kjøper som firma)