Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 835
Hvilken forum løsning og funksjoner liker dere best?
(og hva er de beste funkjonene et forum kan ha ?og hvilke løsninger liker dere best?)

og hvilke "themes" er best å leste på syns du/dere?

evt hva er det du/dere ikke liker? og hvilke løsninger syns dere fungerer dårlig av de forumene vi har på nettet i dag?

og hva mener dere skal til for å lage et behagelig og brukbart forum som fungerer?


jeg ønsker diskusjon

mvh xhacktly
Syns nFF er et av de beste forumene(hvis ikke det beste) når det kommer til utseende og brukervennlighet. Oversiktlig og bra. Eneste jeg savner er muligheten til å endre tråder/innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Liker det meste fra Vbulletin.

Liker også når man har en forside, der nye poster/tråder samles, så slipper man å browse manuelt, så man er alltid "oppdatert"

Farge/Theme skal ikke være glorete å se på, noe naturelt som ikke er for Fancy er OK, syntes jeg.

Syntes også menyene skal være enkle, så man slipper å klikke seg til døde for å utføre noe, at en dropdown meny kommer frem når man holder musen over noe/klikker på noe, syntes jeg trekker mye opp!
Sitat av Kirie Vis innlegg
Eneste jeg savner er muligheten til å endre tråder/innlegg.
Vis hele sitatet...
Den muligheten er da her?
Sist endret av Sixpounder; 4. august 2010 kl. 01:06.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Syns nFF er et av de beste forumene(hvis ikke det beste) når det kommer til utseende og brukervennlighet. Oversiktlig og bra. Eneste jeg savner er muligheten til å endre tråder/innlegg.
Vis hele sitatet...
Muligheten ligger der, men vedvarer bare opptil 5 minutter etter tråden/postens opprinnelse.
skulle vært mulig å slette tråder/innlegg/bruker
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Den muligheten er da her?
Vis hele sitatet...
Så den der komme. Regnet bare med at enhver som har brukt forumet litt visste at det ikke går etter en viss tid. Usikker hva denne er på nå, men var 5 min før.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Man kan slette eget innlegg også, men under 5min grensen.

Om du vil slette egen tråd/bruker må du nok ta kontakt med Admin/Mod.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Man kan slette eget innlegg også, men under 5min grensen.

Om du vil slette egen tråd/bruker må du nok ta kontakt med Admin/Mod.
Vis hele sitatet...
jeg fikk beskjed at det var ikke noe de kunne... sa ikke hvorfor engang
Grunnen er fordi brukere ikke skal ødelegge en hel diskusjon ved å slette poster, eller redigere gamle poster for å "vinne" en diskusjon.

Om du har skrevet noe du angrer på, burde du ikke skrevet det i det hele tatt, eller postet det med en anonym bruker.
Sitat av Hippe Vis innlegg
jeg fikk beskjed at det var ikke noe de kunne... sa ikke hvorfor engang
Vis hele sitatet...
Spurte om det samme, fikk dette til svar:

Sitat av nso
kontinuitet i tråder
Vis hele sitatet...
Skjønner hvorfor.
vel, jeg skjønner jo det. Men dog, hvis man spør en "admin" eller hva man kaller det, så synes jeg at de kunne kanskje tatt hensyn til det jeg hadde lyst til. Men for all del, jeg er veldig fornøyd med freakforum
Har vel noe med at det er stor fare for at flere tråder ville eksistert uten mening viss man hadde hatt mulighet til å slette sitt eget innlegg.
Det er greit med dette forumet, selv om det er ulemper med det viss man skriver noe som nødvendigvis ikke er noe man ville sagt i dag osv. Men er utrulig plagsomt i andre forum viss man finner en tråd man leser for og finne innlegg der det står slett meg osv.
Bare tenke seg litt om før man poster, selv om jeg selv har innlegg jeg skulle ønsket jeg kunne fjerne da innleggene ikke representerer meg her og nå. For og si det enkelt...
Men hey, gjør som meg. Ikke ta alt som står her inne alt for alvorlig.
Kunne til tider visst hvorfor admin sletter noen poster\tråder, men dere gjør en god jobb så det er ikke noe jeg henger meg opp i.
Utenom det liker jeg dette forumet veldig godt, mye pga medlemmene her har mange forskjellige meninger. Mange folkeslag her. For og si det enkelt, det er ikke så a4 som diskusjon.no er. Mange spennende folk her, mange smarte med spennende meninger og konklusjoner. Herlig forum, mye pga ytringsfriheten man har her men samtidig så går det ikke over stokk og stein. Grei oppskrift på og få ett bra forum, mener jeg.
Hmm, ja.. Tror ikke jeg vil slette denne posten senere.

Postet litt for sent. men sjit au.
Sist endret av sneipen; 4. august 2010 kl. 01:27.
Gjest
Trådstarter
Sitat av sneipen Vis innlegg
Har vel noe med at det er stor fare for at flere tråder ville eksistert uten mening viss man hadde hatt mulighet til å slette sitt eget innlegg.
Det er greit med dette forumet, selv om det er ulemper med det viss man skriver noe som nødvendigvis ikke er noe man ville sagt i dag osv. Men er utrulig plagsomt i andre forum viss man finner en tråd man leser for og finne innlegg der det står slett meg osv.
Bare tenke seg litt om før man poster, selv om jeg selv har innlegg jeg skulle ønsket jeg kunne fjerne da innleggene ikke representerer meg her og nå. For og si det enkelt...
Men hey, gjør som meg. Ikke ta alt som står her inne alt for alvorlig.
Kunne til tider visst hvorfor admin sletter noen poster\tråder, men dere gjør en god jobb så det er ikke noe jeg henger meg opp i.
Utenom det liker jeg dette forumet veldig godt, mye pga medlemmene her har mange forskjellige meninger. Mange folkeslag her. For og si det enkelt, det er ikke så a4 som diskusjon.no er. Mange spennende folk her, mange smarte med spennende meninger og konklusjoner. Herlig forum, mye pga ytringsfriheten man har her men samtidig så går det ikke over stokk og stein. Grei oppskrift på og få ett bra forum, mener jeg.
Hmm, ja.. Tror ikke jeg vil slette denne posten senere.

Postet litt for sent. men sjit au.
Vis hele sitatet...
stemmer det som sneipen skriver og som andre også påpeker.

jeg personlig liker ikke diskusjon.no

Dårlige regler, dårlig design (ikke chill å lese på) dårlig moderasjon og kansje et for stort forum (til at man får svar i tide)

jeg er heller ikke fan av phpbb ettersom jeg syns det er litt klønete.(ser ikke helt profft ut, noe som er logisk da det er gratis)

jeg liker forumer slik som nFF meg deilig layout (ikke fullscreen forum) og med gode farger å lese på. flashback har også greie farger.