Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 749
Ja, sitter her nå og surfer på forskjellige internett forhandlere i og med at jeg skal skifte linje.

Akkurat nå har jeg Telenor ADSL 704\128 (gammel, med fri nedlasting), men dette har jeg da tenkt å skifte mest fordi det er så treig upload

Jeg har da surfet og sett på flere forhandlere som har bygd ut hos meg, og det valget som appelerer mest er ADSL Charlie (1024\512) fra Nextgentel.

Så jeg lurte da på om noen muligens har noen positive og/eller negative erfaringer fra nettopp denne linja. Jeg mottar også tips om andre linjer som da muligens er bedre og befinner seg på noenlunde samme pris som ADSL Charlie.

På forhånd takk

- intenzo
Eg har hatt Charlie i eit halvår og er veldig nøgd! Hastigheita ligg på rundt 1100-1150 kbps ifølge speedometeret på www.itavisen.no. I tillegg har dei eit tilbod no på 4mb-linje resten av sommaren for 400kr.

Men breibandsportalen www.broadpark.no er noko drit. Berre reklame og betalingstenester.

-DonT
Har bare positivt og si om charlie! go 4 it!
Trådstarter
Fint, for jeg leste også en gladnyhet. Det står at hvis jeg bestiller i sommer, noe jeg har tenkt til så får jeg 2048\640 i 3 måneder!

Enda et pluss for ngt
Sukk, på tide vi får inn noen skikkelige fiberlinjer til hus-stander i Norge.. Ting går jo så forkastelig tregt..
Trådstarter
Opprinnelig postet av enoj
Sukk, på tide vi får inn noen skikkelige fiberlinjer til hus-stander i Norge.. Ting går jo så forkastelig tregt..
Vis hele sitatet...
Sier du som har 10 mbit duplex
Feil.

Har flyttet tilbake til Haugesund, 6 måneder i Oslo var mer enn nok for meg. Trist å flytte fra fiberen, men allikevel, livet i Haugesund er mye kulere uansett.

Hjemme nå har jeg 2.3mbps SHDSL fra NGT, som jeg i utgangspunktet er fornøyd med, men synes utviklingen går ufattelig tregt, og er muligens på tide å flytte til f.eks Sverige.
Trådstarter
Opprinnelig postet av enoj
Feil.

Har flyttet tilbake til Haugesund, 6 måneder i Oslo var mer enn nok for meg. Trist å flytte fra fiberen, men allikevel, livet i Haugesund er mye kulere uansett.

Hjemme nå har jeg 2.3mbps SHDSL fra NGT, som jeg i utgangspunktet er fornøyd med, men synes utviklingen går ufattelig tregt, og er muligens på tide å flytte til f.eks Sverige.
Vis hele sitatet...
Ja, der tar jo staten seg av slikt, så det er ikke rart de er så langt foran oss her i norge.
Hvorfor vet så mange hvilken linje jeg har (hadde) ? *frustrert*
Opprinnelig postet av enoj
Hvorfor vet så mange hvilken linje jeg har (hadde) ? *frustrert*
Vis hele sitatet...
jeg har jaffal fått med meg at du er admin på skitten.net eller noe sånt og at du hoster noen torrent sider, så..
Charlie er bra! Det eneste er at hvis du laster opp mye så drepes nedlastingen din.
Opprinnelig postet av catmat
Charlie er bra! Det eneste er at hvis du laster opp mye så drepes nedlastingen din.
Vis hele sitatet...
altså ikke full duplex
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
ADSL har ikke full duplex. SDSL derimot