Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 13263
Hei.
(Mulig at denne tråden må flyttes)

Noen som har erfaringer med InfoCare?
Fint med en samletråd slik at vi kan få en oversikt over slett arbeid fra InfoCare.

Fikk erfare en av deres "Test, OK" på en Acer.
Maskinen ble kjøpt på Expert som sendte den vidre til InfoCare.
Maskinen ble sendt inn grunnet en feil med at touchpad hengte seg ofte.
Problemet var at det ikke var noe OK over reparasjonene til InfoCare...
Når maskinen ble åpnet så var det synlig at toppdeksel var byttet. Det "nye" var slitt og ødelagt.

Lokket var skrudd på så hardt at dekslet bulet nedover 2 plasser på maskinen.
Det var også et hakk på dekslet og var veldig slitt i toppen ved powerknappen.
Knappene på venstre side fungerte ikke og var umulig å trykke ned.
Dekslet var til annen modell, da det var en åpen plass til fingeravtrykkscanner i mellom musetastene. Ett fint åpent hull.

Når maskinen ble slått på så hengte den seg så godt som med en gang. Eneste mulighet var og slå maskinen av med powerknappen.
Fikk ikke startet den etterpå, men har levert den tilbake.

Hvordan kan de levere tilbake en maskin som var "reparert" på denne måten?

Er det flere "gode" erfaringer med InfoCare her på Freak?
Sist endret av xLAx; 11. juli 2010 kl. 14:46. Grunn: ekstra info
Hadde en hp jeg fikk problemet med dagen jeg fikk den. Sendte den inn, ofc. Fikk den tilbake 3-4uker senere. BOOm samme problem igjen. *sende inn* , få tilbake. BOOOOM samme problem igjen. Fikk tilbake. I orden. bahh
Sist endret av mo3; 11. juli 2010 kl. 14:47.
InfoCare er offisiell servicepartner for stort sett alle større PC-produsenter i Norge (de eneste jeg kan komme på som ikke bruker dem er Lenovo og Toshiba). Gjennom jobb har jeg vært borti utallige reparasjoner fra dem - noen feilfrie og strøkne, andre med små mangler, og en eller to DOA. Dette er i løpet av to år, hvor vi nok tok inn 5-10 maskiner i uka. Stort sett alle gikk til InfoCare.

Det skjer alltid feil. Noen ganger har teknikeren en dårlig dag, andre ganger faller feilsjekkingsrutinene deres gjennom. Det burde selvsagt ikke skje, men det gjør det. Det er mennesker som jobber der, ikke roboter.

Fordelen er at når slikt skjer, så sender du inn maskina igjen, og har automatisk rett på prioritert service. Med mindre de trenger å bestille inn deler til den skal du ha den tilbake innen en uke.
jeg har bare hatt gode erfaringer med infocare. Eneste jeg har og si på dem er at dem er litt trege til tider, men det har jo mye med hvor mange jobber dem har :P de har avtaler med elkjøp,expert, hp, acer og asus vis jeg ikke husker feil nå :P samt annet som tv++.
WoopWoop
xLAx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Fordelen er at når slikt skjer, så sender du inn maskina igjen, og har automatisk rett på prioritert service. Med mindre de trenger å bestille inn deler til den skal du ha den tilbake innen en uke.
Vis hele sitatet...
Burde ha fått ny maskin. Burde i alle fall være slik når maskinen ikke har blitt fikset, men blitt herpet på denne måten. Ved å levere maskinen tilbake med en gang etter reparasjon så blir denne gangen den 3.
Får håpe de ikke begynner å tulle om at det er en annerledes feil denne gangen(deres feil).

Hadde også erfaring fra jobb der noe av plastikken på skjermen var falt av. Var så smått, ikke noe å bry seg om, men uansett så ser det ut som det er flere som har hatt mye problemer med InfoCare.
Før så klagde jeg hele tiden på at service tok lang tid og sånt. Men når jeg selv har jobbet på et serviceverksted, har jeg fått større forståelse på dette. Man får inn masse pcer, og noe man nedprioritere pga andre større aktørere man skal hjelpe. Da tar det fort et par dager uten at man får sett på pcer, kunder klager. Sånn er det bare.
Sist endret av mo3; 11. juli 2010 kl. 15:03.
Jeg bestilte meg en laptop på Netshop. De har de beste tilbudene stort sett når det gjelder PC og elektronikk etter min ganske lange erfaring med netthandel. Jeg fikk maskinen og var godt fornøyd med den. Fikk til og med en stor sjokolade av Netshop som det sto takk for handelen på.

Etter et halvt års tid så gikk hoveddisken til helvette i maskina og etter masse vanskelige og teite telefonsamtaler fant jeg ut hvem som skulle ha service på PC'n min. Jeg sendte den inn med alt av tilbehør (TV-kort, lader, manualer osv) som jeg fikk beskjed om. Jeg ble fortalt at det ville ta 1-2 uker å få maskina reparert. 3 uker hadde gått og jeg ble utolmodig, tok en tlf til Netshop som hendviste meg videre til InfoCare og de hadde ingen anelse hvor maskina mi var. Plutselig etter 4 uker så sier de at den var repararert hos HP (det er en HP laptop). Jeg ringte nr jeg hadde fått til HP og de fortalte at de ikke hadde fått noen maskin. Jeg ringte IC igjen og det viste seg at de hadde ljugd om dette, de hadde fortsatt maskinen hos seg men rotet bort.

Jeg ringte minst to dager i uka og sendte mail og klagde. Det hjalp lite. Etter 7 uker ble jeg sint, jeg vurderte å reise inn tin IC i Olso og klage i resepsjonen der til jeg fikk vite hva som var. Så fikk jeg en tlf av HP og de forteller at de har reparert maskina mi for meg gratis pga IC sin treghet. Jeg fikk tilbake maskina uten lader eller noe tilbehør, dette hadde IC rotet bort og HP beklagde det. Jeg skulle også få en kompansasjon av HP for ventetiden og surret. Jeg kunne da velge mellom en stor ekstern HD, Kombiskriver eller digitalkamera, veldig bra syntes jeg!

Så min erfaring er at IC er noen helvettes store rasshøl på pinne. Og kudos til HP og Netshop som ingen kan noe for at IC er som de er. Netshop har foresten kvittet seg med IC som reparatør etter mange historier som dette.
Sist endret av Totskalle; 11. juli 2010 kl. 15:29.
WoopWoop
xLAx's Avatar
Trådstarter
InfoCare er tydligvis ikke opptatt av kvalitetssikring og fornøyde kunder!
Jeg har ett godt intrykk av de selv om de var litt treige. Men det var pågrunn av at de manglet noen deler, noe de varslet meg om, så alt i alt er jeg godt fornøyd med de.
OT: Acer bruker Atea. Jeg er fornøyd
WoopWoop
xLAx's Avatar
Trådstarter
A Novo fungerte utmerket til min Asus når adapteret ble ødelagt.
Fikk nytt uten noe stor feilsøking.

Men hvordan Aceren så ut etter å ha vert hos InfoCare, er rett og slett ikke til å sette ord på.
"Test, OK"... Kanskje OK etter InfoCare sin standard, men den er da i så fall lav.
Sitat av xLAx Vis innlegg
Men hvordan Aceren så ut etter å ha vert hos InfoCare, er rett og slett ikke til å sette ord på.
"Test, OK"... Kanskje OK etter InfoCare sin standard, men den er da i så fall lav.
Vis hele sitatet...
We get it! Du er missfornøyd. Virkelighetskontroll! Når man håndterer så mange maskiner som det infocare gjør så er det klart at det iblant slipper gjennom dårlig gjennomførte jobber.

Det store flertall av saker som kommer i retur fra IC fungerer akkurat som de skal, men de hører du ingenting om, for det er ingen som sitter på internett og jubler fordi en service har gått etter planen.

Slutt å syte, send eventuelt inn maskinen på nytt dersom det er nødvendig!
WoopWoop
xLAx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Slutt å syte, send eventuelt inn maskinen på nytt dersom det er nødvendig!
Vis hele sitatet...
Litt av greia er å høre andres erfaringer fra InfoCare. Greit og ha til senere. Siden jeg har sett mye skrevet om InfoCare som er negativt.
Sitat av xLAx Vis innlegg
Litt av greia er å høre andres erfaringer fra InfoCare. Greit og ha til senere. Siden jeg har sett mye skrevet om InfoCare som er negativt.
Vis hele sitatet...
Akkurat hva skal du med det senere? Tror du det hjelper din sak at andre har hatt kjipe opplevelser? Dersom man skal begynne en "hvem sin bunke er størst" krig med saker, tror du du finner flere saker hvor infocare ikke har gjort jobben sin enn de finner saker som er løst tilfredsstillende?

Tror du virkelig at infocare fortsatt ville vært en av de aller største aktørene på området om "alle" var like missfornøyd som deg?

Nei, du vil ha sympati og finne andre som deg slik at dere kan velte dere i felles sympati for deres forferdelige situasjon.
WoopWoop
xLAx's Avatar
Trådstarter
Nå er det ikke snakk om min maskin. Så meg går det ikke utover uansett. Men det bør ikke være slikt fra et stort selskap.
Hat dårlig erfaring ,ed infocare og vil aldri igjen sende inn min pc!!
WoopWoop
xLAx's Avatar
Trådstarter
Sitat av weritas478 Vis innlegg
Hat dårlig erfaring ,ed infocare og vil aldri igjen sende inn min pc!!
Vis hele sitatet...
Hva var det som hendte hos deg som ga deg negativ opplevelse?
Expert bruker infocare, men de vurderer vistnok å bytte verksted nå.
Nå er ikke jeg helt sikker på hvor jeg fiksa hp`n min da hk gikk til helvette, men jeg sendte den hvertfall inn til elkjip, så ifølge tidligere svar skulle vel denne vært fiksa hos IC.

For det første så brukte IC LAAAANG tid på å fikse pcen...
For det andre så var ikke elkjip særlig behjelpelige med å si hvor lang tid det skulle ta før jeg skulle få pcen tilbake...
Men har fått alt tilbake nå, og alt kjører smuud, da er man fornøyd til sist

Så heller ikke noe riper ekstra i pc
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Problemet er gjerne ikke verkstedet, mens feilbeskrivelsen. Og hvem er det som lager feilbeskrivelsen? Du.
Sitat av weritas478 Vis innlegg
Hat dårlig erfaring ,ed infocare og vil aldri igjen sende inn min pc!!
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre hva du da skal gjøre dersom den går i stykker innenfor garanti- eller reklamasjonsperioden? Ofre en geit og håpe det ordner seg?
Sitat av kitarspelern Vis innlegg
Nå er ikke jeg helt sikker på hvor jeg fiksa hp`n min da hk gikk til helvette, men jeg sendte den hvertfall inn til elkjip, så ifølge tidligere svar skulle vel denne vært fiksa hos IC.

For det første så brukte IC LAAAANG tid på å fikse pcen...
For det andre så var ikke elkjip særlig behjelpelige med å si hvor lang tid det skulle ta før jeg skulle få pcen tilbake...
Men har fått alt tilbake nå, og alt kjører smuud, da er man fornøyd til sist

Så heller ikke noe riper ekstra i pc
Vis hele sitatet...
Hva mener du med lang tid? 3-4 uker er den behandlingstiden jeg er blitt vant med i saker hvor ting må sendes til eksterne servicepartnere. Hvorfor? Fordi det er utrolig mye logistikk og kommunikasjon som må til, og veldig mye av tida går med på frakt, venting på godkjenning av innsending, osv. Typisk saksgang for en reparert PC i min gamle jobb var ca sånn:
  1. PC leveres inn
  2. Den sendes til vår tekniske avdeling for feilsøking.
  3. De påviser feil, søker RMA hos leverandør
  4. De får svar fra leverandør, og må så vente på RMA-info og fraktinfo fra leverandøren
  5. Maskina sendes vekk.
  6. Maskina ankommer eksternt verksted, hvor det gjerne er kø, og behandlingen tar opp mot en uke dersom man ikke har betalt for prioritert service. Lenger dersom de må bestille inn deler.
  7. Maskina sendes tilbake til vårt verksted.
  8. De ser over maskina og sjekker at alt er som det skal være.
  9. Kunde gis beskjed om at maskina er klar til å hentes.
Mellom hvert av disse punktene er det ofte pauser på en dag eller flere, rett og slett fordi folk har mye å gjøre og ting må tas i den rekkefølgen som det kommer inn. Dersom dette er en reklamasjonssak påløper det minst ett ekstra ledd med innsending av skjemaer og mer byråkrati. Så ja, jeg vet at 3-4 uker uten PC er lenge å vente, men i forhold til hva som gjøres er det en fullstendig akseptabel ventetid.
WoopWoop
xLAx's Avatar
Trådstarter
Når det tar lang tid så forventer man at det er et fikset produkt som kommer tilbake, og ikke noe som har blitt voldtatt av reparatøren.
Ting tar tid, det vet jeg at det gjør der jeg jobber også. Helt avhengig av mengden inne.
Men jeg sender ikke ut et produkt til brukeren om det har blitt herpet.
Vi hadde inbrudd på jobb for en del år siden. De hadde rappa serveren vår, men vi hadde heldigvis/selvfølgelig backup taper. Problemet var at det ikke var mulig å oppdrive tape stasjon som leste disse tapene. InfoCare sjekket da med sine kunder, og fikk overtalt en til å låne oss deres tape stasjon, så vi fikk restoret systemet vårt.
Vi var oppe å kjørte igjen, med ny server, og lånt tape stasjon dagen etter, så vår erfaring med InfoCare er veldig positiv.


P.s. Er klar over at vår sak kansje ikke er helt tilsvarende privatkunde, men uansett en veldig positiv opplevelse.
Sendt inn HP laptopen min og fikk beskjed om at det ville ta en uke. Når to uker var gått ringte jeg og de sa at de ventet på en del som kom neste uke. To uker til gikk og så ringte jeg og så at de måtte gi meg ny pc. De mente at det var HP som var ansvarlig for slikt og jeg ringte derfor dit. Min pc var utgått og derfor kunne de ikke levere ny, men ventet jeg en uke til med å kreve pengene tilbake så fikk jeg en ekstern harddisk på 2TB, jeg takket ja og ventet. Fredag uken etter ringte jeg til HP og så gikk han gjennom service loggen på pcen min og leste høyt. 13.01 del mottatt, et eller annet brukket, bestilt ny del, osv... Da krevde jeg bare pengene noe som de var raske med å gi. Kjøpte pcen brukt for 3200 og fikk hele den originale kjøpssummen på 8300 tilbake.

Konklusjon: HP vet hva de driver med, men InfoCare har null peil og bør styres unna. Viktig også å vite rettighetene dine og klage som bare f*****
Sist endret av stetus; 12. juli 2010 kl. 21:13.
Sitat av stetus Vis innlegg
Sendt inn HP laptopen min og fikk beskjed om at det ville ta en uke. Når to uker var gått ringte jeg og de sa at de ventet på en del som kom neste uke. To uker til gikk og så ringte jeg og så at de måtte gi meg ny pc. De mente at det var HP som var ansvarlig for slikt og jeg ringte derfor dit. Min pc var utgått og derfor kunne de ikke levere ny, men ventet jeg en uke til med å kreve pengene tilbake så fikk jeg en ekstern harddisk på 2TB, jeg takket ja og ventet. Fredag uken etter ringte jeg til HP og så gikk han gjennom service loggen på pcen min og leste høyt. 13.01 del mottatt, et eller annet brukket, bestilt ny del, osv... Da krevde jeg bare pengene noe som de var raske med å gi. Kjøpte pcen brukt for 3200 og fikk hele den originale kjøpssummen på 8300 tilbake.

Konklusjon: HP vet hva de driver med, men InfoCare har null peil og bør styres unna. Viktig også å vite rettighetene dine og klage som bare f*****
Vis hele sitatet...
Det eneste vi egentlig kan utlede av dette er at rutinene til både InfoCare og HP suger; verken garanti eller reklamasjonsrett er overførbart ved videresalg av varen, og du skulle derfor aldri fått noe som helst ....

I tillegg: du hadde pr. kjøpsloven ingen rett til hevet kjøp; dette krever at varen er inne for reparasjon av samme feil for 3. gang. At det tar lengre tid e.l. har ingenting å si, derimot har du krav på et likt, tilsvarende eller bedre låneprodukt mens du venter.
Sist endret av Kråketær; 14. juli 2010 kl. 02:32.
Når min pc ble levert til infocare, tok det så lang tid at HP til slutt valgte å sende meg ny PC.
De hadde PC'n i over 3 måneder for å bytte et skjermkort.
WoopWoop
xLAx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Det eneste vi egentlig kan utlede av dette er at rutinene til både InfoCare og HP suger; verken garanti eller reklamasjonsrett er overførbart ved videresalg av varen, og du skulle derfor aldri fått noe som helst ....

I tillegg: du hadde pr. kjøpsloven ingen rett til hevet kjøp; dette krever at varen er inne for reparasjon av samme feil for 3. gang. At det tar lengre tid e.l. har ingenting å si, derimot har du krav på et likt, tilsvarende eller bedre låneprodukt mens du venter.
Vis hele sitatet...
Feil. Du kan kreve ny vare om de ikke har klart å fikse den samme feilen etter 2 forsøk, eller at de ikke har fått fikset feilen innen rimelig tid. Det vil si 2-4 uker, eller mere om det er snakk om spesialvarer.
Sitat av methewall Vis innlegg
Når min pc ble levert til infocare, tok det så lang tid at HP til slutt valgte å sende meg ny PC.
De hadde PC'n i over 3 måneder for å bytte et skjermkort.
Vis hele sitatet...
Din første feil er at du sendte inn maskinen. Si du har svært god kompetanse med maskiner (gjerne uttal deg om at du er ingeniør), og be de sende deg delene istede.

Av erfaring er dette enkelt, ettersom de sparer en god del ressurser på reparasjonen.
Sitat av xLAx Vis innlegg
Feil. Du kan kreve ny vare om de ikke har klart å fikse den samme feilen etter 2 forsøk, eller at de ikke har fått fikset feilen innen rimelig tid. Det vil si 2-4 uker, eller mere om det er snakk om spesialvarer.
Vis hele sitatet...
Ja, på 3. forsøk har du rett til hevet kjøp, men dersom f.eks. deler må bestilles inn er dette grunn nok til at man ikke får hevet kjøpet. Og de 3-4 ukene regnes hos én servicepartner, mao. dersom den sendes rundt forskjellige steder kan det ta mye lengre tid. Lånemaskin har man dog uansett rett på. Og garanti og reklamasjon er, som jeg sa, ikke overførbart til ny eier ved salg (med mindre garantivilkårene spesifikt sier dette).
WoopWoop
xLAx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Ja, på 3. forsøk har du rett til hevet kjøp, men dersom f.eks. deler må bestilles inn er dette grunn nok til at man ikke får hevet kjøpet. Og de 3-4 ukene regnes hos én servicepartner, mao. dersom den sendes rundt forskjellige steder kan det ta mye lengre tid. Lånemaskin har man dog uansett rett på. Og garanti og reklamasjon er, som jeg sa, ikke overførbart til ny eier ved salg (med mindre garantivilkårene spesifikt sier dette).
Vis hele sitatet...
Om det er samme feil så vil de ikke kunne prøve å reparere den om du krever det.

De regnes ikke slik. I følge forbrukerrådet så skal selger sørge for denne tiden. Det vil si at du som kjøper skal ha den tilbake til den tid.

Det siste punktet kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke vet noe om det.
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Og garanti og reklamasjon er, som jeg sa, ikke overførbart til ny eier ved salg (med mindre garantivilkårene spesifikt sier dette).
Vis hele sitatet...
Dette spiller i praksis ingen rolle så lenge man har originalkvittering. jeg har jobbet en del med service, og så lenge butikken kan legge originalkvittering til grunn så er jo de interessert i å hjelpe kunde.

Hvilket navn som står i butikken system spiller heller ingen rolle for verkstedet så lenge de kan vise til en original kjøpskvittering når de belaster leverandør.

Så det kan hende du har et poeng i forhold til lovtekst, men i praksis har det ingen betydning så lenge man har originalkvittering.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Får ta min erfaring og da: Pc'en har vært inne 3 ganger. Første gang, så var pcen INGEN riper, ingenting galt borsett fra en produksjonsfeil. Når jeg fikk den tilbake, var feilen delvis fikset, pcen var full av riper, og høytalerne var løse. Sendte tilbake etter to mnd da samme problem oppstod, høytalerene ble satt litt strammere fast, forsatt løse. Enda mer riper, problem delvis fikset. Samme problem oppstår, de gjør ingenting med pcen, borsett fra å bytte vifte. Påstår den var full av støv. Sendes inn igjen, fordi gjennopprettingscdene jeg kjøpte av dem var ødelagt. Ba meg sende inn pcen med cd'ene - får igjen pcen uten cd'ene. Går tregere.

Neste gang det er noe, som jeg merker begynner å skje nå - SKAL jeg ha igjen pengene. Faen til dritservice og dritmaskin skal du lete lenger etter.
900kr. + moms per time de ser på pcn din
har litt erfaring med infocare fra jobb,
det er infocare som kommer og skrur på pc'r fysisk i garanti saker, siden ikke alltid bruker skal skru selv. tror infocare kan jobben sin, men hvis du har "kompetanse" nokk til og skru litt på en pc så kan det lønne seg og gjøre det selv, hvis du vet hva du driver med (hvis ikke google lol)
Majestic 12
Tothep's Avatar
Jeg hadde en pc som trengte reparasjon for mange år siden. Gikk til infocare med den, møtte en kar som nesten ikke snakket Norsk. Fikk omsider forklart feilen og karen sa dette ville ikke ta mange dagene. Etter 1 uke ringer jeg og for forklart at de venter på en del.

Ting drøyer ganske bra ut. Etter 3 uker ringer jeg å sier jeg kommer å henter pc'en om 1 uke enten den er ferdig eller ikke.

Selvfølgelig er ikke pc'en ferdig uken etter så jeg drar får å hente den.
Møter samme karen som nesten ikke kan Norsk, etter ca 30 minutter med forklaring hvorfor jeg ville ha ut min pc, henter han den samt et ark der det står hva som er galt.

Kommer hjem og ser at ting mangler, hd og minne mangler. Samt at det som står på lappen er bare tull, skrevet på utrolig dårlig Norsk. Det var HK som skulle byttes, men infocare sier det er hd og minne som er gåent. Ganske lett å se at hk er gåent siden det er en det er noen regulatorer som er brent. Men det mener infocare er bare tull. Det står også listet opp hva de enkelte delene er verdt, tallene var tatt fra løse luften.

Pc'en var også full av skraper og bulker.
Ender opp med at jeg anmelder infocare.

En dårligere butikk skal du lete lenge etter, kompetansen er lik 0.
Sitat fra en som har jobbet der: No info NO CARE.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av yzzyx Vis innlegg
OT: Acer bruker Atea. Jeg er fornøyd
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet jobber Atea kun for bedriftskunder, og da er det jo gjerne avtaler på flere millioner NOK som står på spill. Ikke så rart at de behandler kundene sine bedre.

Men allikevel trist at det skal være sånn. Da jeg skulle ha byttet min klikkende, skrapende, ikke-bootende harddisk hos eplehuset nektet de plent helt til jeg tok med min kjære far som er bedriftskunde der. Da var alt helt OK og jeg skulle slippe å betale noe som helst og de skulle ta en ny harddisk fra lageret sitt med en gang. Kun fordi dårlige relasjoner til pappa kunne kostet dem en 5-6-sifret sum.
▼ ... over et år senere ... ▼
Kan jo legge til min erfaring.

Har pr dags dato et produkt inne til rep hos de. Fikk returlapp osv, og sendte inn produktet. Etter 5 dager kan jeg endelig se at de har mottatt produktet på status-siden deres. Ser også ut som de er veldig effektive, for fra produktet er mottatt til en løsning er funnet og deler bestilt tok det bare 25 minutter. 3 dager etter dette får jeg plutselig en mail fra infocare om at de har mottatt produktet mitt. Etter en uke står det fortsatt "venter på deler" på status-siden, så jeg sender en mail og spør hvor lang tid det tar før delene er på lager. Får svar dagen etter at delene faktisk er ankommet og på lager. Spør så hvorfor det fortsatt står "venter på deler" på status-siden og får til svar at de skal purre på verkstedet. Status-siden er fortsatt ikke oppdatert, heller ingen fremgang når det gjelder min reperasjon. De har altså hatt delene i 3 dager, men ikke foretatt seg noe.

Etter et kjapt googlesøk, som blant annet tar meg til denne tråden, så er det ganske mange som har dårlige erfaringer med Infocare. Forventer nesten nå at produktet mitt kommer tilbake med riper eller skader, og at feilen ikke er reparert.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av FlipWare Vis innlegg
For det første så brukte IC LAAAANG tid på å fikse pcen...
For det andre så var ikke elkjip særlig behjelpelige med å si hvor lang tid det skulle ta før jeg skulle få pcen tilbake...
Men har fått alt tilbake nå, og alt kjører smuud, da er man fornøyd til sist

Så heller ikke noe riper ekstra i pc
Vis hele sitatet...
Nå kan vel ikke Elkjøp svare på hvor lang tid et annet firma bruker på en oppgave?

Jeg jobber selv tett med infocare, men jeg opplever dessverre ofte at testen de utfører, er å slå på maskina, se at windows booter, legge inn nødvendige drivere, og godkjenne.

Om det da er en annen sporadisk feil enn det som ble reparert, vil det kanskje ta dager før problemet oppstår, infocare kan ikke teste en maskin flere dager, da ville det tatt mange måneder før folk hadde fått igjen pc'en sin.

min erfaring med infocare er ihvertfall 10-14 dagers reptid fra det blir sendt fra butikk, det er ikke mye med tanke på at de mottar mellom 700-1000pc'er hver dag sammenlagt på alle avdelinger.
Vifta på min Asus sluttet å funke. Fikk tilsendt fraktseddel på epost og sendte den inn. Den var innom 3-4 dager hos dem før de sendte den tilbake til meg, da hadde de fått bestilt deler og satt pc-en sammen.

I tillegg hadde de uoppfordret lagt på ny kjølepasta.

Anbefaler å skrive en kort men detaljert og bra feil-beskrivelse, slik at de skjønner med en gang hva de skal gjøre.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg

Etter et kjapt googlesøk, som blant annet tar meg til denne tråden, så er det ganske mange som har dårlige erfaringer med Infocare. Forventer nesten nå at produktet mitt kommer tilbake med riper eller skader, og at feilen ikke er reparert.
Vis hele sitatet...
Så bør man også tenke på at de som har positive erfaringer med infocare ikke har noe å klage for. Og derfor snakker de ikke om det.
Jeg har jobbet med service for privatpersoner i over to år. Har solg acer, hp, asus, samsung og fler samt alle forskjellige mobiler. Det er ingenting i veien med infocare i forhold til.andre verksteder. Har aldri registrert flere feil fra dem.enn ved andre. Eller, de har jo større volum, så derav fler feil, men det er naturlig. Hva du skal med en slik sytetrådfatter jeg ikke. Kansje jeg bare er farget av servicefaget, men å høre folk omtrent kollapse fordi et menneske har gjort en feil med en elektronisk dings er for meg søkt og uinteressant på nettet.

Dog er det noe jeg ikke likte med infocare i forhold til verksteder som deltaservice som er eksepsjonelle. Men det er ikke noe med kunden å gjøre. Men rett og slett hvordan det er som butikk å spore og finne ut hva som skjer. Infocare var ivertfall før utrolig vanskelig på dette, ikke fikk man tak i dem heller.

Har forøvrig hatt mye å gjøre med de lokale ic gutta, makan til hjelpsomme folk! Har fått mye hjelp til å berge situasjoner som var krise for kunde. Og i de tilfellene har delagt seg i sela for å unngå kostnader for kunden å fikset på garanti. Selv om de egentlig ikke gjorde dette lokalt.
Min erfaring: Har hatt med infocare å gjøre tre ganger. Første gang gjorde de jobben bra men deksel på laptop var ødelagt og pcen hadde fått riper. Tok 3 uker. Andre gang, nå med annen laptop, skulle de bytte batteri. Tok dem 3 uker men det klarte de. Tredje gang hadde jeg problemer med hk/skjermkort, fikk tilbake pc hvor det sto alt ok men problem vedvarte. Tok tre uker. Sendt tilbake, 3 uker siden og har ikke hørt noe. Om min erfaring er representativ for infocare vet jeg ikke, men jeg tviler for da hadde de gått konkurs rimelig kjapt.
Jobbet hos IC før og vil bare kommentere noe av det jeg har lest. Nå skal ikke jege rosenmale ting for det er mye som er galt med IC, men det er også mye bra.

Kan begynne med alle "bommertene" :-) Jo - IC har dummet seg ut i ny og ne at de ikke lykkes 100% første rep, men er sikker på at for hver bommert så er det 1000 vellykkede reps.
Min personlige mening så ville det blitt gjort mindre feil hvis feilmeldingene hadde vært bedre. Tross alt ikke tankelesere.

Ser flere klager på riper ol. Dette er skikkelig surt for kundene og jeg skjønner frusterasjonen.
Men - Grunnen til at riper forekommer er i mitt syn dårlig pakking av produktet. Da mener jeg inn til verksted. Har en fin samling bilder over horribel pakking som jeg har knipset i farten. Å dette kan ikke skyldes andre enn butikken. Noen ganger ser det ut som de har stått 2 meter fra esken og kastet produktet oppi. I mitt syn så driter butikkene i hvordan de behandler produktene.
Vil legge til en ting til ang riper ol. Hvordan kan verksted vite om en PC er transportskadet inn til dem, eller skadet i butikk, eller rett og slett bare dårlig behandlet av kunde. Utrolig hvor dårlig behandlet mange PCer har blitt av eierne. Noen kan du riste et halvt brød ut av tastaturet, andre er så skitne at jeg ville ikke tatt i dem med gummihansker engang (Rett og slett nasty).
Den stakkaren som hadde tatt med en blålampe hadde sikkert fått sjokk og gått rett ut i sykemelding. Ja så ekle var mange PC-er.
Så begynner spørreleken. Hvordan så produktet ut før mottak. Er det transportskade eller ikke? Hvem skal ta regningen? Transportør? Eller butikk som har pakket dårlig. Butikkene har vertfall sitt syn. Skyld alt på verkstedet å så sitter man der da med skjegget i postkassen. Men er det rett at IC skal ta regningen når mye står utenfor deres kontroll?

Tilbehør som forsvinner.. Ja dette skjer. Det som jeg ofte så var at det kanskje lå en lader løst i bunnen av eska etter utpakking. Umulig å finne ut av hvor den hørte hjemme før en mail kom at en lader manglet. Så også endel av at på servicelappene så sto det at det skulle følge med en lader eller what ever.. Men det stemte ikke alltid. Ofte lå tilbehør igjen i butikken. Men IC fikk skylda uansett.
Vil tro at skyldspørsmålet er 50/50 her..

Dårlig utført service. Løse deler, manglende skruer og alt som passer i denne katigorien.
Alle har en dårlig dag i ny å ne. Vet jeg hadde det og jeg er ikke alene uansett yrke.
Men slike bommerter er i mitt syn ikke akseptabelt og vil prøve å forklare hvorfor slikt skjer. Rett og slett for dårlig tid i forhold til forventet utført arbeid. IC forventer et vist antall servicer reparert pr dag. Ved PC-er var tallet minst 8 pr dag.
Hvis man ser vekk ifr overtid så var en vanlig arbeidsdag 7,5 t + en halvtime lunsj. Så med litt enkel regning så betyr det 1 service reparert pr time. Minst halve dagen går i papirarbeid og da sitter man igjen med under en halvtime pr service får å få fikset problemene.
Tallene er alt som betyr noe for IC. Hvis man ikke klarer gjennomsnittet så får tek pes. Til syvende og sist vil man slutte å bry seg om kvalitet men kvantitet. Dette er noe IC må ta selvkritikk for.

Delevent.. Kan til tider dra på servicetiden. Men dette er et produsent problem og ikke et IC problem. Hvis produsenter ikke klarer å fikse deler fort nok eller de er tomme så hjelper det fint lite å syte og klage til IC dessverre. Hvis tiden drar på så forlang å få kjøpet hevet pga delevent. Beste jeg kan anbefale i en slik situasjon. Høflig tone takk. :-)


Btw. Før noen spør om at jeg poster bilder fra samlingen jeg tidligere nevnte så kommer ikke dette til å skje. Rett og slett da jeg ikke ønsker å kunne bli identifisert personlig av tidligere arbeidsgiver og de butikkene jeg har hatt kontakt med. Vennligst respekter dette.


Til de som har eksempler på god service utført av IC eller annet verksted så kom med dem. Litt surt at nesten kun er det negative man hører om.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Lattergal Vis innlegg

Tilbehør som forsvinner.. Ja dette skjer. Det som jeg ofte så var at det kanskje lå en lader løst i bunnen av eska etter utpakking.
Vis hele sitatet...
Har kommet nye rutiner på dette, samt ripeproblemet som var før hos oss ihvertfall.

Nå pakkes hver laptop i hver sin bobleplastlomme, med laderen liggende underst. vi har starta en praksis der vi ikke tar imot en pc på service uten lader, da blir det heller aldri noe spørsmål om laderen var levert inn i utgangspunktet.

Det med nasty pc'er med suspekte flekker ved mousepad og saft og brødsmuler i tastaturet, den ser jeg.. har gått så langt som å nekte å ta imot en pc pga dette.

Alt i alt har jeg gode erfaringer med IC, men det har også med kvanta saker jeg har med dem å gjøre.

Som nevnt over er det kanskje 1/500 pc'er som kommer tilbake med en feil, men da er det også 499 som har kommet tilbake uten feil.
InfoCare henger høyt på min liste over drittfirmaer i Norge. Makan til dårlig kundebehandling og service.. styr unna!
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Kan jo legge til min erfaring.

Har pr dags dato et produkt inne til rep hos de. Fikk returlapp osv, og sendte inn produktet. Etter 5 dager kan jeg endelig se at de har mottatt produktet på status-siden deres. Ser også ut som de er veldig effektive, for fra produktet er mottatt til en løsning er funnet og deler bestilt tok det bare 25 minutter. 3 dager etter dette får jeg plutselig en mail fra infocare om at de har mottatt produktet mitt. Etter en uke står det fortsatt "venter på deler" på status-siden, så jeg sender en mail og spør hvor lang tid det tar før delene er på lager. Får svar dagen etter at delene faktisk er ankommet og på lager. Spør så hvorfor det fortsatt står "venter på deler" på status-siden og får til svar at de skal purre på verkstedet. Status-siden er fortsatt ikke oppdatert, heller ingen fremgang når det gjelder min reperasjon. De har altså hatt delene i 3 dager, men ikke foretatt seg noe.

Etter et kjapt googlesøk, som blant annet tar meg til denne tråden, så er det ganske mange som har dårlige erfaringer med Infocare. Forventer nesten nå at produktet mitt kommer tilbake med riper eller skader, og at feilen ikke er reparert.
Vis hele sitatet...
Litt artig: får beskjed av Infocare at de ikke har den ene delen på lager likevel, selvom jeg fikk beskjed om det for 5 dager siden. Delen skal visst ankomme i dag, så vi får se.

Styr unna Infocare såfremt dere har mulighet.
Det kommer nok an på hvilken tekniker som får saken.

Sender ofte saker til Infocare. Som regel går dette bra. Derimot er enkelte tekniker sløvere enn andre, samt at noen er altfor servicevennlige og begynner å lage oppsett som går imot policyen til bedriften. Skal ikke klandre dem for mye på dette, da jeg forstår at det er vanskelig når sluttbrukerne begynner å mase.

Vet ikke helt hva som skjer internt i IC heller, men det virker som det var vannvittig mye sykemeldinger/ferie/oppsigelser på Trondheimskontoret for litt siden...
Sist endret av ZaiRoX; 9. juli 2012 kl. 17:41.
Vet ikke med Trondheim, men i Haugesund rømmer folk skipet.
Dataavdelingen blir faset mer og mer ut og forsvinner helt i løpet av året.

Regner med at hele Haugesundsavdelingen vil forsvinne ikke så alt for lang tid etter at dataavdelingen har forsvunnet.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Litt artig: får beskjed av Infocare at de ikke har den ene delen på lager likevel, selvom jeg fikk beskjed om det for 5 dager siden. Delen skal visst ankomme i dag, så vi får se.

Styr unna Infocare såfremt dere har mulighet.
Vis hele sitatet...

De klarte ikke å holde sitt løfte. Enda ikke ankommet.