Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1293
Jeg har kjøpt meg 24-timers kort for internett på ferga (satelitt), men tenkte å prøve å koble til to enheter på samme brukerkonto, men fikk melding om at det ikke er mulig å bruke to sessioner på samme bruker. Jeg lurer derfor på om det er noen muligheter for å lure systemet om at den andre enheten er den samme PC-en eller om det er noen andre muligheter?
clone mac + clone ip , ignorer feil meldiga om at ip'en er i brukt og ip konflikt.
Sist endret av ranvik; 18. juli 2010 kl. 16:06.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Hvor kan jeg endre mac-adresse til PC-en?

Jeg prøvde å endre statisk ip på enhet nummer 2 (den uten internett) til samme som enhet nummer 1, men fikk feilmelding om at adressen var i bruk og at jeg måtte endre, var ikke noe valg (eller ble jeg ikke tilkoblet)
Sitat av RampLest Vis innlegg
Hvor kan jeg endre mac-adresse til PC-en?

Jeg prøvde å endre statisk ip på enhet nummer 2 (den uten internett) til samme som enhet nummer 1, men fikk feilmelding om at adressen var i bruk og at jeg måtte endre, var ikke noe valg (eller ble jeg ikke tilkoblet)
Vis hele sitatet...
For å endre MAC-adresse gjør du følgende:

Klikk på start->kontrollpanel->vis nettverksstatus og oppgaver under ( nettverk og internett ) -> endre innstillinger for nettverkskort -> høyre klikk på trådløst nettverkstilkobling -> egenskaper -> konfigurer -> avansert -> Network Adress -> Der endrer du på verdi: sett eks 3C:21:xx:xx osv..

For så sjekke at MAC adresse er endret, skriver du cmd -> ipconfig /all

Profit!