Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5345
Heisann freaks.

Siden jeg skal begi meg ut på en lengre bussreise som er dyr, og ser at med studentrabatt sparer jeg 50% av utgiften

Det jeg lurer på er om jeg har krav på studentrabatt, evnt åssen bevis krever de fra meg for at jeg skal kunne bevise det?

Takker for svar
Hvor skal du?

Eneste jeg vet er at Hordaland har det. Trøndelag har det ikke. Heller ingen andre steder tror jeg.
Trådstarter
9 2
Oslo -Tangen (kragerø)
Stikk innom skolen din, og spør om elev/studentbevis. Om de har bilde av deg i systemet tar det ikke mange minuttene. På min skole tok de 40kr for jobben.

Du er per definisjon ikke student, men det holder til å få rabatt på kollektivtransport (om det praktiseres i fylket ditt).
Sist endret av Ozma; 16. juli 2010 kl. 13:55.
Trådstarter
9 2
Oki, takk for svar.

Da prøver jeg meg på en frekk en og prøver å overtale buss sjåføren, hvis ikke blir det full pris. (Har ikke tid til å dra innom skolen før avreise desverre.)
Av erfaring vil det fungere like bra som å si til dørvakten "jeg haaar legg! jeg har det bare ikke med meg!".
Trådstarter
9 2
Syns det er verdt ett forsøk uansett
Jeg fikk studentbevis av opplæringskontoret da jeg var lærling.
Så du kan jo prøve på ditt opplærlingskontor?
På Konkurrenten spør de nesten aldri om studentbevis. Så mange studenter tar bussen fra Oslo- Kristiansand at de sikkert tar det for gitt at alle har. Men du kan jo være uheldig og få en vrang jævel som sjåfør!