Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1168
Hei,

Sitter med et lite photoshop prosjekt her. Jeg er nybegynner med photoshop, men føler jeg klarer meg greit. Helt til nå...

Har tre layers. Background, layer 1 og layer 2. Plutselig er background låst..

Hvordan får jeg låst opp background igjen, slik at jeg kan fortsette å redigere denne..?

Og Hvordan får jeg layer 2 til å komme over layer 1?

Takker for hjelp.

Har fått tak i photoshop cs5 for dummies, men den er på 778 sider.. :-S
Hvorfor har du skaffet deg boka når du bare spør her når du ikke skjønner noe så basic? Start fra side 1. Eventuelt kan du se i ordlista e.l etter "Layers". Siden du har skaffet deg boka, burde du lære deg å bruke den også, eller så ender du opp med å spørre her hver gang du ikke forstår noe. Skumles i boka, bruk google, youtube, tenk litt selv og prøv deg frem.
Lykke til!
Sist endret av boblesaft; 7. juli 2010 kl. 17:41.
Ikke helt korrekt metode tror jeg, men jeg pleier å kopiere bakgrunnen (Ctrl+J) og så slette originalen.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Ozma Vis innlegg
Ikke helt korrekt metode tror jeg, men jeg pleier å kopiere bakgrunnen (Ctrl+J) og så slette originalen.
Vis hele sitatet...
skulle akkuratt skrive det :P

Det pleier eg også gjøre hvær gang
Ctrl-A = marker alt. AltCtrl-C = Copier. Ctrl-V = Lim inn.

Edit. Nå har eg lært det også :P
Alltid trykt Ctrl-A AltCtrl-C Ctrl-V.
Sist endret av OlaWaagen; 7. juli 2010 kl. 17:56.
Dobbelt-trykk på Background og trykk ok på boksen som kommer opp?
Sitat av Skoms Vis innlegg
Takker for alle fornuftige svar.. Problem løst, og resultatet ble perfekt.

Til boblesaft. Du er en jævlade idiot. Om du ikke har intelligent nok til å svare på spørsmålene, så kan du bare holde deg unna slik at tråden blir mere oversiktlig for alle andre.

Men takk til alle andre
Vis hele sitatet...
han gir det et veldig godt tips: Sett deg ned og lær det helt basice før du spammer forumet med spørsmål. Tenk deg hvordan forumet hadde vært om alle stillte helt simple spørsmål som man lett kan finne ut av ved enten en raskt søk på google eller oppslag i boka man faktisk allerede har kjøpt.

Sorry, den attituden ga meg mer avsmak mot å hjelpe deg