Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3692
Hei, har bare noen spørsmål om suboxone, har litt dårlig tid så har ikke mulighet til å leite gjennom alle tråder å lignende. Men hvordan er efekten av de i forhold til subutex? De har jeg spist en god del av, men aldri testet suboxone.
Har lest raskt gjennom felleskatalogen, men er ute etter erfaringer fra andre som har brukt det. Går forsåvidt ikke på subutex for noe heroinavhengighet heller, liker bare rusen enkelt å greit.

Håper på noen positive tilbakemeldinger
Har ikke prøvd subuxone selv, bare subutex, men etter hva jeg har lest så er det det samme, begge deler er buprenorphine, bare at subuxuone også inneholder et stoff som heter naloxone, som gjør at det ikke kan brukes i kanyle av folk som er avhengig av andre opiater.
Trådstarter
Takk for svar, men skal nok gå helt bra, for bruker ikke kanyler. Men hvis det er noe av det samme så er det vel bare å spise de. Hehe
Både Subutex og Suboxone brukes ved opiat-avhengighet. Subutex får du i 2mg og 8mg sublingvaltabletter. Mens Suboxone fåes med samme mengde Buprenorfin, (det aktive virkestoffet) men også med Nalokson 0,5mg og 2mg.

Naloksonet i Suboxone er for å hindre at preparatet skal kunne misbrukes intravenøst. Naloksonet er der simpelthen for å motvirke en eventuell overdose av Buprenorfin, Suboxone blir derfor gitt istedenfor Subotex hvis tilfelle er at legen ikke stoler fullstendig på pasienten eller misbruket av opiater var virkelig stort.

Det forhindrer livstruende CNS-deppresjon og respirasjonssvikt.

Så for rusens skyld, hold deg til Subotex

Nalokson eksprimenteres også til bruk ved CIPA, (Congenital insensitivity to pain with anhidrosis) som vil si at man ikke føler smerte, varme, kulde eller noen som helst form for fysiske sensasjoner. CIPA er forøvrig en helvettes skjelden sykdom, forårsaket av kromosom eller gene -feil. Nok om det. Poenget er at Nolokson ikke er noe vits å ha i seg hvis man ikke sliter med noe av dette.
Sitat av selvmord Vis innlegg
så er det vel bare å spise de.
Vis hele sitatet...
Er meningen å legge det under tungen, ikke spise det, om du ikke visste det. For meg funker det også bedre å lage pulver og sniffe det, hvis jeg tar samme mengden under tungen, så fungerer det ikke i det hele tatt.

Sitat av Totskalle Vis innlegg

Så for rusens skyld, hold deg til Subotex

Poenget er at Nolokson ikke er noe vits å ha i seg hvis man ikke sliter med noe av dette.
Vis hele sitatet...
Vil heller si at for økonominens skyld så kjøper man det som er billigst. Skulle tro at subuxone er mindre populært og kanskje derfor billigere.
Sitat av Librium Vis innlegg
Vil heller si at for økonominens skyld så kjøper man det som er billigst. Skulle tro at subuxone er mindre populært og kanskje derfor billigere.
Vis hele sitatet...
Det er klart hvis det er lommeboken det skal stå på, jeg tok utgangspunkt i det medisinske. Og Nalokson er en opiat-antagonist så med for store doser herper det rusen. Jeg aner ikke hva gateprisen på de to forskjellige er, men apotekprisen er følgende:

Subutex - 2 mg: 7 stk. (blister) kr 114,80. 8 mg: 7 stk. (blister) kr 279,70.

Suboxone - 2 mg: 28 stk. (blister) kr 320,30. 8 mg: 28 stk. (blister) kr 981,00.

Regn på det selv
Trådstarter
Takker for alle svar hittil, har fremdeles ikke hatt de i meg, sitter å revurderer tanken akkurat nå, men var fult klar over at de skulle under tunga, så var kansje litt dumt å si jeg skulle spise de. Men eneste grunnen til at jeg kjøpte de var fordi det ikke var subutex å oppdrive den dagen jeg gjerne skulle hatt det. Snakket også med en person i stad som hadde fått et angst helvete etter å ha dytta i seg noen sånne, å det sliter jeg nok med fra før, så tjaaa... Noen som har noen formeninger eller opplevelser med det?