Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  813 103774
Sitat av Drachir Vis innlegg
Selv om man ikke forkaster Ho, og dermed ikke kan si at det finnes en statistisk signifikant sammenheng imellom overgrep i barndom og overgrep i voksen alder, vil en heller ikke kunne si at det ikke foreligger en sammenheng.
Vis hele sitatet...
Greit nok, man skal være forsiktig med å si at det ikke finnes en sammenheng. Utgangspunktet her var imidlertid at en bruker skrev at det var en kalr sammenheng, uten å vise til noe som kunne underbygge dette. Det er skummelt når slike alment aksepterte "sannheter" får leve videre, på tross av mangelfult eller fraværende grunnlag. Så lenge det hersker tvil om dette, kan man altså heller ikke bastant hevde at overgrep avler overgripere.
Helt enig. Bare litt lei av bastante tolkninger av forskning i alle mulige retninger. Verden er jo ikke svart eller hvit

Har de noen studier på pedofile som er eneggede tvillinger. Ville jo vært en fin metode for å studere hvorvidt dette er en legning som er medfødt eller ikke.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Har de noen studier på pedofile som er eneggede tvillinger. Ville jo vært en fin metode for å studere hvorvidt dette er en legning som er medfødt eller ikke.
Vis hele sitatet...
Eneggede tvillinger har jo ikke nødvendigvis samme legning, men det kunne kanksje gitt en pekepinn. Mener at en studie som ble nevnt i "Hjernevask"-episoden som omhandlet homofili konkluderte med at det var om en av tvillingen var homofil, var det over dobbelt så sannsynlig at den andre også var/ble det. Personlig er jeg overbevist om at alle legninger er medføtt, men at det ofte tar folk litt tid å finne ut av dette.
Hvorfor er du overbevist om at det er medfødt?

Studien du refererer til er en studie fra 90 tallet utført av en som het Bailey. Den viste en 20% sannsynlighet for at en mann var homofil, gitt at den eneggede tvillingen hans var nettopp det.

I en annen studie var det samme tallet rundt 50%
Sitat av robhol Vis innlegg
En homofil mann går ikke nødvendigvis rundt og voldtar andre menn, akkurat som at en pedofil ikke nødvendigvis skjender alle under 16 han/hun ser på det groveste.

Mens overgrep, spesielt mot barn som absolutt er feil, vil jeg påstå at det ikke er verre å være pedofil enn å være homofil. Det er uansett ikke noe man har valgt selv, og derfor blir det litt dumt å diskriminere på grunnlag av.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett (politisk sett). For 400 år siden (eller bare 50) så ble homofile sett på som en sykdom, en hjerneskade, og seksuelt omkvem med det samme kjønn var ikke bare tabu, men ulovlig. Idag er vi litt mer liberale, vi har fordommer, men godtar at 2 menn eller kvinner er ilag, og de gjør det av fritt valg.
Å være pedofil er akkurat den samme (unnskyld uttrykket) abnormaliteten (ikke fordi de er abnormal, men fordi det avviker fra det som er normalt) som oppstår hos Homofile. De tenner på noe annet, som selvfølgelig IKKE gjør dem til automatiske overgripere! Husk, har du en kompis som er homo, så kommer han ikke til å voldta deg, da homofil og overgriper ikke er 2 synonymer.

Det samme gjelder Pedofile, de er ikke overgrepsmenn bare fordi de tenner på *sukk* barn, MEN det faktum at barn ikke kan velge selv, og ikke har noe som helst å gjøre i noen situasjoner som er sexuelle, så går det ikke an for den pedofile å utleve fantasien/ha en partner. Noe som gjør dette spesiellt. Derfor blir alle som har denne legningen som utfører en handling automatisk en overgriper. Sier IKKE at jeg synes det er en unnskyldning, selv om du har lyster, ligger det normer og lover igrunn for at du aldri skal gi utløp for lystene dine.

Liten konklusjon: Homofile og Pedofile er begge avvikere som ikke automatisk er Overgripere. Forskjellen er at Homofile kan være sammen med en voksen partner som tar egene valg, som har samme legning. Mens pedofile automatisk BLIR overgripere idet de gjør noe med et barn. Derfor går det ikke an at pedofili blir sosialt akseptert som de stakkars homofile alt for sent ble.

NB! Jeg unnskylder ingen pedofile, jeg ser på dette som mine forfedre så på homofili som en sinnsykdom, en abnormitet som må bli fjærnet med lobotomering.
Har et spørsmål til TS: Hva gjør du hvis et barn som du liker kommer bort til deg, og sier at h*n vil være sammen med deg. (Kjærester)?
Hva tror du han gjør? Dumt spørsmål.
hm før sa de jo at homofili var en psykisk lidelse... snart blir det nok mer godtatt

det er jo ikke så mye pedofile kan gjøre med legningen sin, blir feil å dømme dem hvis ikke de gjør noe galt. mener nå jeg

Nå skal det sies at jeg syns det er ganske kvalmt uansett :P
Sitat av Drachir Vis innlegg
Hvorfor er du overbevist om at det er medfødt?
Vis hele sitatet...
Fordi det lille jeg har sett av forskning på området (muligens et for snevert utvalg til å gjøre meg opp en mening?) indikerer at biologiske faktorer spiller en stor rolle hva legning angår.
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/644047/

(jeg har ikke sett det jeg linker til, så jeg kan ikke utale meg om det, men jeg tenkte det kunne være relevant)
Har ikkje hatt tid til å lese alle innlegga, men etter mi meining er det ikkje nok å ikkje ha sex med ungar. Dei kan heller ikkje leite på internett etter bilete av ungar for å ha dei å sjå. For at dei bileta som ligg på nettet skal kome dit må det jo ha skjedd overgrep, dersom da då ikkje er vanlege bilete som stolte foreldre har lagt ut på nettet. Har sjølv 2 små jenter, og hadde ikkje likt det om andre satt og såg på bilete av dei og tilfredsstilte seg sjølv. Så for å seie da enkelt så lyt personen være ikkje praktiserande på alle område for at eg skal kunne vurdere og akseptere den personen, og sjølv då trur eg at eg ville hatt problem med da.
Sitat av Tosxy Vis innlegg
Har sjølv 2 små jenter, og hadde ikkje likt det om andre satt og såg på bilete av dei og tilfredsstilte seg sjølv.
Vis hele sitatet...
Hva har det å si om noen sitter et eller annet sted i verden å napper løken til dine søte små? Det skader da vitterlig ingen?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hva har det å si om noen sitter et eller annet sted i verden å napper løken til dine søte små? Det skader da vitterlig ingen?
Vis hele sitatet...
Det har kanskje noe å gjøre med at man helst ikke vil tenke på at en eller annen pedofil sitter og fantaserer om å knulle barna dine, for å si det rett ut.

Riktig nok skader det ingen, men jeg vil tro at de aller fleste foreldre vil prøve å unngå slikt.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det har kanskje noe å gjøre med at man helst ikke vil tenke på at en eller annen pedofil sitter og fantaserer om å knulle barna dine, for å si det rett ut.
Vis hele sitatet...
Vel, man er da ikke tankepoliti? Det er fint lite du kan gjøre, annet enn å oppsøke hjelp hvis du virkelig er plaget med disse tankene. Personlig tar jeg det som et kompliment om noen tenner på meg, uansett hva slags legning de har.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Riktig nok skader det ingen, men jeg vil tro at de aller fleste foreldre vil prøve å unngå slikt.
Vis hele sitatet...
Enkelt; dont get kids
Hehe, nei man er ikke noe tankepoliti.

Men la oss se saken fra en annen vinkel da.

En pedofil mann kontakter et foreldrepar for så å spørre om han kan få et bilde av barna deres, slik at han kan onanere mens han ser på bildet.
Hvordan kan man forvente at foreldrene vil reagere?

Personlig vil jeg tro at det er lurt å stå på god avstand med megafon mens man spør.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hehe, nei man er ikke noe tankepoliti.

Men la oss se saken fra en annen vinkel da.

En pedofil mann kontakter et foreldrepar for så å spørre om han kan få et bilde av barna deres, slik at han kan onanere mens han ser på bildet.
Hvordan kan man forvente at foreldrene vil reagere?

Personlig vil jeg tro at det er lurt å stå på god avstand med megafon mens man spør.
Vis hele sitatet...
Ja i en slik situasjon ville nok mange, meg selv inkludert, reagert negativt. Jeg har selv blitt oppsøkt av en homofin mann, med en preferanse for unge gutter, som tilbød seg å kjøpe nakenbilder av meg og gjerne ville møte meg. Jeg ba ham høflig men bestemt om å ikke kontakte meg igjen. Om han drar laksen til bildene av med som allerede ligger på nett, plager meg ikke
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hva har det å si om noen sitter et eller annet sted i verden å napper løken til dine søte små? Det skader da vitterlig ingen?
Vis hele sitatet...
Nei, det skader i utgangspunktet ingen, men om det er så utenkelig for en pedofil å begå overgrep, hva er da poenget med å fantasere om det?
For uansett hvordan du snur å vender på det, er det faktisk et overgrep de fantaserer om.
Jeg klarer ikke helt å se hvordan dette skal være gunstig.
Ser du virkelig ingen betenkeligheter med å fantasere om sex med barn?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ja i en slik situasjon ville nok mange, meg selv inkludert, reagert negativt. Jeg har selv blitt oppsøkt av en homofin mann, med en preferanse for unge gutter, som tilbød seg å kjøpe nakenbilder av meg og gjerne ville møte meg. Jeg ba ham høflig men bestemt om å ikke kontakte meg igjen. Om han drar laksen til bildene av med som allerede ligger på nett, plager meg ikke
Vis hele sitatet...
Felix, vi har så skremmende like holdninger på dette området at det blir unødvendig av meg å skrive noe

Sitat av methewall Vis innlegg
Nei, det skader i utgangspunktet ingen, men om det er så utenkelig for en pedofil å begå overgrep, hva er da poenget med å fantasere om det?
For uansett hvordan du snur å vender på det, er det faktisk et overgrep de fantaserer om.
Jeg klarer ikke helt å se hvordan dette skal være gunstig.
Ser du virkelig ingen betenkeligheter med å fantasere om sex med barn?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker på vold ganske ofte. Spesielt når jeg spiller tv-spill, eller diskuterer med FRP'ere...
Ser du ingen betenkeligheter i å fantasere om å skade andre mennesker?

For å si det på en anne måte: Det er mange og mye er i verden jeg finner bekymringsverdig, men sålenge du ikke plager andre, og er grei å snill, så kan du for min del gjøre hva du vil.
Sitat av methewall Vis innlegg
Nei, det skader i utgangspunktet ingen, men om det er så utenkelig for en pedofil å begå overgrep, hva er da poenget med å fantasere om det?
Vis hele sitatet...
Jeg har vært utro mot min kjæreste en gang, tidlig i forholdet vårt. Det er utenkelig for meg å gjøre det igjen, da jeg vet det ville såre henne voldsomt. Det stopper meg ikke fra å fantasere om det jevnlig, noe som er helt normalt, hvis jeg skal tro sexologer og psykologer som har uttalt seg i diverse bøker og artikler jeg har lest
Sitat av methewall Vis innlegg
For uansett hvordan du snur å vender på det, er det faktisk et overgrep de fantaserer om.
Jeg klarer ikke helt å se hvordan dette skal være gunstig.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri påstått at det er gunstig, bare spurt hva som er problemet. Hva er ugunstig med det?
Sitat av methewall Vis innlegg
Ser du virkelig ingen betenkeligheter med å fantasere om sex med barn?
Vis hele sitatet...
Jeg har en gang hatt en drøm som omhandlet seksuell omgang med barn. Jeg jobbet på denne tiden i barnehage, og jeg syntes drømmen var skikkelig ekkel. Jeg er utpreget hetrofil, og føler ingen seksuel tiltrekning til barn. Jeg dro på jobb og behandlet barna på den samme kjærlig, men ikkeseksuelle, måten som jeg alltid gjorde.

Har denne drømmen på noen måte skadet de involverte barna? Hvordan kan en drøm eller en tanke/fantasi skade noen, så lenge det forblir en tanke og ikke en handling?
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg tenker på vold ganske ofte. Spesielt når jeg spiller tv-spill, eller diskuterer med FRP'ere...
Ser du ingen betenkeligheter i å fantasere om å skade andre mennesker?
Vis hele sitatet...
Jo, i aller høyeste grad, gjør ikke du?
Det er en grunn til at jeg styrer unna en del spill, nettopp fordi jeg synes de legger opp til et tankesett jeg ikke ønsker.
Jeg spiller kun spill som har minst mulig rot i virkeligheten (half-life, resident evil og lignende), da jeg ikke liker tanken på å drepe mennesker, virtuelle eller ei.
Sitat av methewall Vis innlegg
Jo, i aller høyeste grad, gjør ikke du?
Det er en grunn til at jeg styrer unna en del spill, nettopp fordi jeg synes de legger opp til et tankesett jeg ikke ønsker.
Jeg spiller kun spill som har minst mulig rot i virkeligheten (half-life, resident evil og lignende), da jeg ikke liker tanken på å drepe mennesker, virtuelle eller ei.
Vis hele sitatet...
Vi er alle forskjellige Poenget mitt er bare at selv om jeg ofte fantaserer om å slå inn trynet til noen, er jeg fortsatt en utpreget ikke-voldelig person.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg har vært utro mot min kjæreste en gang, tidlig i forholdet vårt. Det er utenkelig for meg å gjøre det igjen, da jeg vet det ville såre henne voldsomt. Det stopper meg ikke fra å fantasere om det jevnlig, noe som er helt normalt, hvis jeg skal tro sexologer og psykologer som har uttalt seg i diverse bøker og artikler jeg har lest
Vis hele sitatet...
Har selv fantasert mye om dette, men ønsker ikke å gjøre det, da jeg ikke ønsker at min kone skal være utro mot meg og vil heller ikke såre henne, men vet at om omstendighetene var de rette, ville dette kunne føre til at jeg gjorde noe jeg senere kunne komme til å angre på.

Sitat av felix_poker
Jeg har aldri påstått at det er gunstig, bare spurt hva som er problemet. Hva er ugunstig med det?
Vis hele sitatet...
At man over tid, kanskje ikke lenger klarer å ta til takke med fantasien?

Jeg har en gang hatt en drøm som omhandlet seksuell omgang med barn. Jeg jobbet på denne tiden i barnehage, og jeg syntes drømmen var skikkelig ekkel. Jeg er utpreget hetrofil, og føler ingen seksuel tiltrekning til barn. Jeg dro på jobb og behandlet barna på den samme kjærlig, men ikkeseksuelle, måten som jeg alltid gjorde.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg si at du reagerte/handlet som en hvilken som helst "normal" person ville gjort.

Sitat av felix_poker
Har denne drømmen på noen måte skadet de involverte barna? Hvordan kan en drøm eller en tanke/fantasi skade noen, så lenge det forblir en tanke og ikke en handling?
Vis hele sitatet...
Om man i løpet av livet skulle oppleve å ha en sexuell drøm eller tanke om et barn, ser jeg ikke på det i seg selv som skadelig, men når man ikke gjør som du (tenker at det er ekkelt eller tilsvarende), men heller tenker at: Fy fillern nå fikk jeg skikkelig tenning, dette må utforskes mer.
Eller fortsetter å dyrke dette tenningmønsteret uten betenkeligheter, som jeg mener at på alle måter er feil.
Trur kanskje holdningane vil endre seg når ein har ungar sjølv. Da skjedde med meg når eg fekk ungar. Da gjeld ikkje berre tankar rundt pedofili, som eg alltid har vore mot. Sjølv noko så enkelt som kva eg ser på tv har endra seg. Utan å byrje ein diskusjon om House, CSI og liknande seriar så hender at eg ser på dei. Dersom det er ein unge som er sjuk i House, eller som er blitt skada i CSI så endrar eg kanal. Har ingen interesse av å sjå på ein unge som lider, sjølv om eg veit da berre er skodespel.
Sitat av methewall Vis innlegg
Har selv fantasert mye om dette, men ønsker ikke å gjøre det, da jeg ikke ønsker at min kone skal være utro mot meg og vil heller ikke såre henne, men vet at om omstendighetene var de rette, ville dette kunne føre til at jeg gjorde noe jeg senere kunne komme til å angre på.
Vis hele sitatet...
Ja, de aller fleste gutter ville, hvis omstendighetene var de rette som du sier, kunne være utro. Det er imidlertid et stykke derfra til å si at det er noe fundamentalt galt i å fantasere om det, eller at hyppig fantasering skal øke sjangsene for at man på et senere tidspunkt setter fantasiene ut i livet.
Sitat av methewall Vis innlegg
At man over tid, kanskje ikke lenger klarer å ta til takke med fantasien?
Vis hele sitatet...
Men ville dette i så fall være et resultat av fantasien? Er det fantaseringen som har forårsaket overgrepet?
Sitat av methewall Vis innlegg
Om man i løpet av livet skulle oppleve å ha en sexuell drøm eller tanke om et barn, ser jeg ikke på det i seg selv som skadelig, men når man ikke gjør som du (tenker at det er ekkelt eller tilsvarende), men heller tenker at: Fy fillern nå fikk jeg skikkelig tenning, dette må utforskes mer. Eller fortsetter å dyrke dette tenningmønsteret uten betenkeligheter, som jeg mener at på alle måter er feil.
Vis hele sitatet...
Så de som tenner på barn skal ikke bare nektes å utøve sin seksualitet, de skal også nektes å ha en seksualitet i det hele tatt? For meg blir dette mer feil enn det å tenne på barn i seg selv.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Men ville dette i så fall være et resultat av fantasien? Er det fantaseringen som har forårsaket overgrepet?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke, vet du?
Jeg vil tro at det blir individuelt.

Så de som tenner på barn skal ikke bare nektes å utøve sin seksualitet, de skal også nektes å ha en seksualitet i det hele tatt? For meg blir dette mer feil enn det å tenne på barn i seg selv.
Vis hele sitatet...
Klare ikke helt å se det på samme måten som deg, for jeg mener at det blir feil i det øyeblikket man aksepterer barn som som sexuelle objekter, noe man nødvendigvis må, dersom det er greit med sexfantasier om barn.
Mulig jeg er trangsynt, men det er nå mitt syn.
Sitat av methewall Vis innlegg
Det vet jeg ikke, vet du?
Jeg vil tro at det blir individuelt.
Vis hele sitatet...
I så fall burde det jo være helt individuelt hvorvidt det er galt å fantasere om seksuell omgang med barn også?
Sitat av methewall Vis innlegg
Klare ikke helt å se det på samme måten som deg, for jeg mener at det blir feil i det øyeblikket man aksepterer barn som som sexuelle objekter, noe man nødvendigvis må, dersom det er greit med sexfantasier om barn.
Vis hele sitatet...
Kan vi la være å akseptere at enkelte ser på barn som seksuelle objekter? Hva kan vi gjøre med det? En ting er å forby seksuell omgang med barn, slik som vi har det i vårt samfunn i dag. En ganske annen ting er å forby en legning.
Sitat av methewall Vis innlegg
Mulig jeg er trangsynt, men det er nå mitt syn.
Vis hele sitatet...
Alle har rett til å ha en mening, og ditt syn på saken er ikke mer riktig eller feil enn mitt. jeg forsøker bare å forstå hvordan du ser på saken, samtidig som jeg prøver å forklare mitt syn på dette, og hvorfor jeg har disse meningene

Sitat av Tosxy Vis innlegg
Trur kanskje holdningane vil endre seg når ein har ungar sjølv. Da skjedde med meg når eg fekk ungar. Da gjeld ikkje berre tankar rundt pedofili, som eg alltid har vore mot. Sjølv noko så enkelt som kva eg ser på tv har endra seg. Utan å byrje ein diskusjon om House, CSI og liknande seriar så hender at eg ser på dei. Dersom det er ein unge som er sjuk i House, eller som er blitt skada i CSI så endrar eg kanal. Har ingen interesse av å sjå på ein unge som lider, sjølv om eg veit da berre er skodespel.
Vis hele sitatet...
Jeg synes dette er en litt rar tankegang. Jeg har foreldre. Det betyr ikke at jeg ikke kan se filmer hvor foreldre dør. Jeg har småsøsken. Det betyr ikke at jeg ikke kan se en tv-serie der barn dør.

Så klart er det i blant trist, men vi mennesker har kost oss med tragedier siden oldtiden. Hvis du ikke liker å se barn lide på tv er det så klart helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor dette nødvendigvis skal ha noe med at du selv har barn å gjøre, eller at det skal være galt for andre å se disse filmene eller tenke disse tankene.
Sitat av Danielle Vis innlegg
Så da ønsker jeg helt seriøst og høre med dere om dere kunne akseptert f.eks. en pedofil venn?

Hva tenker dere om at finnes en stor gruppe mennesker i Norge som ikke har noen og gå til med dette? Vil gjerne høre deres meninger.
Vis hele sitatet...
Jeg ble selv seksuellt misbrukt som barn og er far til et barn, men ser ikke på det som noen umulighet å ha en pedofil venn. Legningen ville ikke vært noe problem, men ville ikke akseptert at vedkommende f.eks. oppbevarte barneporno og/eller begikk overgrep. Hadde også hatt betydelige vansker med å f.eks. møte en sånn venn og barnet mitt samtidig, tror jeg ville unngått sånne situasjoner. Men ellers ville jeg gjort mitt beste for å være en god venn og støtte på en positiv måte, om det hadde vært en person som hadde lignende interesser osv.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
I så fall burde det jo være helt individuelt hvorvidt det er galt å fantasere om seksuell omgang med barn også?
Vis hele sitatet...
Det kan du jo si, da noen klarer å beherske seg, andre ikke, men jeg mener fortsatt at det er mere riktig å styre unna slike tanker kontra å gi de næring.
Lettere sagt enn gjort sikkert, men de som sliter burde oppsøke/tilbys en eller annen form for hjelp.

Kan vi la være å akseptere at enkelte ser på barn som seksuelle objekter?
Vis hele sitatet...
Jeg aksepterer at det finnes mennesker som er og tenker annerledes enn meg, men jeg vil ikke ha et samfunn, der det å kommenter hvor deilig en jente på 7 er til vennegjengen (noe som var et savn for trådstarter, om jeg ikke husker feil) skal være akseptert.
Jeg synes det er motbydelig å høre om den slags og ønsker så langt det lar seg gjøre å skånes for dette.
Jeg ville ha store problemer med å lytte til en som bekjenner meg pedofile tanker, uten å reagere med avsky for disse tankene, ikke nødvendigvis mot personen, avhengig av hvordan vedkommende forholdt seg til sine tanker.
Sitat av Librium Vis innlegg
Jeg ble selv seksuellt misbrukt som barn og er far til et barn, men ser ikke på det som noen umulighet å ha en pedofil venn. Legningen ville ikke vært noe problem, men ville ikke akseptert at vedkommende f.eks. oppbevarte barneporno og/eller begikk overgrep. Hadde også hatt betydelige vansker med å f.eks. møte en sånn venn og barnet mitt samtidig, tror jeg ville unngått sånne situasjoner. Men ellers ville jeg gjort mitt beste for å være en god venn og støtte på en positiv måte, om det hadde vært en person som hadde lignende interesser osv.
Vis hele sitatet...
Jeg støtter svaret til Librium.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg synes dette er en litt rar tankegang. Jeg har foreldre. Det betyr ikke at jeg ikke kan se filmer hvor foreldre dør. Jeg har småsøsken. Det betyr ikke at jeg ikke kan se en tv-serie der barn dør.

Så klart er det i blant trist, men vi mennesker har kost oss med tragedier siden oldtiden. Hvis du ikke liker å se barn lide på tv er det så klart helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor dette nødvendigvis skal ha noe med at du selv har barn å gjøre, eller at det skal være galt for andre å se disse filmene eller tenke disse tankene.
Vis hele sitatet...
Eg seier ikkje at det er galt at andre ser på filmar eller seriar der ungar vert sjuke eller dør. Da eg meiner er at når eg ser ungar i dei situasjonane så blir da til at eg tenker at da kunne vore ein av mine ungar. Då er da ikkje underhaldning for meg lengre. Da er baner eg ikkje tenkte i før, og da endrar seg og etter kvart så ungane veks til. Kor nærme karakteren på tv \ film er mine ungar i alder spelar inn. Ser da ut som da er same aldersklasse så er da enklare å tenke kva eg ville gjort dersom da var min eigen unge.
Sitat av methewall Vis innlegg
Nei, det skader i utgangspunktet ingen, men om det er så utenkelig for en pedofil å begå overgrep, hva er da poenget med å fantasere om det?
For uansett hvordan du snur å vender på det, er det faktisk et overgrep de fantaserer om.
Vis hele sitatet...
Her trekker du en forhastet konklusjon. For selv om det å realisere fantasien ville ha vært et overgrep, så innebærer ikke nødvendigvis fantasien i seg selv en overgrepssituasjon. Det er fullt mulig å fantasere om noe som ikke er gjennomførbart i realiteten, som for eksempel det å ha frivillig og gjensidig seksuell omgang med noen som i den virkelige verden ikke ville ønsket å ha sex med deg.

Fantasien vår er jo ikke begrenset av virkeligheten, så det nytter ikke nødvendigvis å overføre regler fra det ene stedet til det andre.
Sitat av Tosxy Vis innlegg
Eg seier ikkje at det er galt at andre ser på filmar eller seriar der ungar vert sjuke eller dør.
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke er galt at andre koser seg med å se filmer der barn dør, hva er da galt i at noen tenker på sex med barn?
Sitat av Danielle Vis innlegg
Pedo betyr ikke "sex med barn". Ordet pedo er latin og betyr barn. Pedofil betyr "elsker barn".

Jeg gjør ingenting med mindreårige, annet enn at jeg tiltrekkes de seksuelt og følelsesmessig. Altså at jeg forelsker meg, får kjærlighetssorg, alt det der. også tiltrekkes jeg ikke voksne dessverre, men det er det mange pedofile som gjør.

Det media gjør er vranglære. Media får folk til å tro at alle pedofile er overgripere, men sannheten er at det er bare NOEN pedofile som er det. Men det står aldri om oss som ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Hei danielle jeg har et spørsmål.
La oss si du har forelska deg i en 13åring, ville du fortsatt tent på denne gutten når han ble 16 ?
Sist endret av CheGabba; 18. juni 2010 kl. 19:22.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Her trekker du en forhastet konklusjon. For selv om det å realisere fantasien ville ha vært et overgrep, så innebærer ikke nødvendigvis fantasien i seg selv en overgrepssituasjon. Det er fullt mulig å fantasere om noe som ikke er gjennomførbart i realiteten, som for eksempel det å ha frivillig og gjensidig seksuell omgang med noen som i den virkelige verden ikke ville ønsket å ha sex med deg.

Fantasien vår er jo ikke begrenset av virkeligheten, så det nytter ikke nødvendigvis å overføre regler fra det ene stedet til det andre.
Vis hele sitatet...
La meg prøve å omformulere meg, om det er så utenkelig i virkeligheten, hvorfor da fantasere om det?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Økonomi, status, erfarenhet, stabilitet... Mange grunner for å velge eldre menn. En annen teori er at unge kvinner har lavere seksualdrift enn sine jevngamle menn/gutter. Eldre menn har lavere seksualdrift, og derfor "matcher" unge kvinner og eldre menn, seksuelt sett
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Om du ser åpent på det, så vet man at gutter er mest seksuellt aktive i alderen 16-30 år, jenter derimot er mest seksuellt aktive fra over 30 år til 40 (og kanskje høyere).
Jenter i alderen rundt 20-26 ser etter andre kvaliteter i menn en det en jevngammel kar er.
En gutt på 24 år for eksempel er glad i å feste, ønsker ikke å binde seg, har en "ok" jobb, er umoden og ønsker mest å ha det gøy med kompiser. Menn på 35 og oppover er mere karriere opptatt, stabile, de har lett høyere sosial status, er erfaren og selvsikre. Dette er kvaliteter en jente på 22-26 lett kan bli tiltrukket til.
I det siste er det blitt mer og mer vanlig å se alenemødre eller bare eldre jenter på 28 år og oppover sammen med gutter på alt ifra 20 til 25, nettopp fordi disse damene ikke lengre stoler på at en mann skal klare å gi dem stabilitet, eller kanskje bare søker de ikke stabilitet akkurat nå. De ønsker å ha samleie med en "ung viril" gutt, som de gjerne kan lære opp litt. Og ikke mist er de redde for at de begynner å bli gammle, og en gutt på 24 vil hjelpe på selvtillit og selvfølelse når det kommer til "midlivskrise"..

Beklager at dette var veldig off-topic, ville bare dele mine tanker rundt dette da tråden allerede har sporet av for lenge siden.

Sitat av bobbo Vis innlegg
Tiltrekning mot noen på 15 år er hebefili, pedofili er medisinsk sett tiltreknink mot pre-pubertale, som da IKKE er 15 år, men 11-12 og nedover.

Personlig synes jeg peodofili er noe merkelig, ekkelt man bør holde for seg selv, i samme bås som de som liker å bli bæsja i trynet eller andre lignende perversiteter. Forskjellen er da at de andre kan ha flaks og finne egne lukkede grupper hvor de kan leve ut fantasiene sine, mens pedofile ikke under nien omstendighet kan det. Overgrep mot barn er forkastelig, og all seksuell omgang med mindreårige er overgrep i min bok. Jeg tipper at kun en brøkdel av pedofile er overgripere.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at en brøkdel overgripere er å være naiv og optimistisk. Husk på at det er MANGE overgrep på barn som aldri blir rapportert. Tror du godt kan si at 20% av pedofile begår overgrep. Dette er et stort tall, men jeg tror ikke det er feil i det hele tatt. Hadde du klart å leve et helt liv uten sexuell omgang med motsatt kjønn ?
Dessuten tipper jeg at iallefall ytterlige 20 % (i tillegg til de andre 20) besitter barneporno. Så lenge barneporno er ønsket av noen, eksisterer det et marked for det. Når markedet er så ulovlig og "underground" er det gode penger å gjøre seg på det. Så lenge noen kjøper/laster ned ser på barneporno, vil det alltid være et marked for å lage det. Noe som igjen fører til at selv om ikke den pedofile som ser på dette har utført overgrep mot barn, så bidrar denne personen til at det blir begått overgrep mot barn.
I tillegg vil jeg føye til at det er de mest vanskeligstillte barna som blir kidnappet, utsatt for trafficking og lurt med seg for å bli prostituerte og/eller brukt til å lage film av... Vedder på at noen barn blir holdt til fange så lenge at de kan spille inn mange mange filmer... Dette er grusomt.. Tenk dere et barn som er fanget i en "fritzel" kjeller, og den eneste gangen du ser lyset er når du skal bli missbrukt på deg gråveste!
Sist endret av zub_Zer0; 19. juni 2010 kl. 07:30.
Sitat av methewall Vis innlegg
La meg prøve å omformulere meg, om det er så utenkelig i virkeligheten, hvorfor da fantasere om det?
Vis hele sitatet...
Fordi det er et begjær? Det er ikke noe man velger selv. Seksualdriften har jo tross alt ganske stor innflytelse over et menneske, det er ikke bare å undertrykke den som om det var ingenting.

De fleste ting vi tenker på i løpet av en dag er ikke tanker som vi bevisst har gått inn for å tenkte på. Det er tilfeldige ting som bare dukker opp i øyeblikket, og som vi så begynner å bearbeide. Når en ting dukker opp igjen og igjen og igjen, slik som seksuelle fantasier gjerne gjør, så vil det kreve en voldsom selvkontroll for å konsekvent skulle avvise det tankemønsteret og alle følelsene man har knyttet opp mot det.

Prøv å sett deg inn i situasjonen, sammenlign det med din egen seksualitet og hvordan du forholder deg til tanker og fantasier som dukker opp i din egen bevissthet. Ville du ha klart å undertrykke alt sammen på grunnlag av at du ikke kunne leve det ut i virkeligheten? Tror du at det forsvinner hvis man undertrykker det lenge nok? Hva er alternativet?

Jeg kan se for meg at det å undertrykke sitt eget følelsesliv i så stor grad vil kunne føre til at man til slutt mister grepet og gjør noe dumt, og isåfall foretrekker jeg at folk lar fantasiene sine få utløp i fantasiland. Det er vel vanskelig nok at man ikke kan realisere fantasiene sine, om man ikke skal kunne fantasere om dem heller.
Sitat av methewall Vis innlegg
La meg prøve å omformulere meg, om det er så utenkelig i virkeligheten, hvorfor da fantasere om det?
Vis hele sitatet...
Det er svært vanlig å ha seksuelle fantasier som går på ting som ikke er akseptert i vårt samfunn, som f.eks. voldtekt. Iflg. denne artikkelen er bortføring og voldtekt den tredje mest vanlige fantasien for kvinner. Her forteller menn og kvinner om fantasier omhandlende alt fra dyresex til barn/voksensex. Det er også svært vanlig å ha voldsfantasier (kan du med hånden på hjertet si at du ikke har hatt det?). De færreste agerer på disse fantasiene, dog. Det er rett og slett normalt å ha slike fantasier.
Jeg har ikke lest igjennom alle 22 sidene med posts, men pedofilihatinga er hypa opp. Pedofili er en dragning mot barn man selv ikke kan noe for, og folk som har blitt misbrukt selv, kommer ofte opp i samme tankesyklus.

Med en gang man begynner å fantasere om å tukle med et barn, søk hjelp. Fantasiene er bare starten, og de vil ikke stoppe. Jeg rådere dere alle til å se dette her, en sinnsykt gripende samtale mrs. Oprah (lol) har med 4 menn som har overgrepet seg på barn.

http://www.oprah.com/oprahshow/Oprah...s-Part-1-Video
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
kan du med hånden på hjertet si at du ikke har hatt det?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tenner ikke på å dominere andre hverken psykisk eller fysisk, tenner ikke på å bli dominert heller, men kan fantasere om kvinner som tar full kontroll.

Jeg ønsker ikke noe tanke politi, men jeg ønsker heller ikke at det å snakke om om en hvilken som helst sexuell fantasi, skal være helt greit, de finnes mange nisjer som jeg ser på som spesielt sære og derfor ikke ønsker å høre detaljer rund.
I dagens samfunn med internett og den slags, er det fult mulig for likesinnede å få kontakt å snakke om felles tenninger(noe den ene linken din er et godt eksempel på).
Akkurat som jeg ikke snakker med hvem som helst om mine fantasier, ser jeg ikke noen grunn til at pedofile skal kunne gjøre det.
Noen blir også støtt bare av å høre om "vanlig" sex, må jo ta hensyn til disse også, eller skal de bare lukke øra, eventuelt holde seg for seg selv så de slipper å risikere at noen plager dem med slibrige tanker.

Sitat av mentalmelt
De fleste ting vi tenker på i løpet av en dag er ikke tanker som vi bevisst har gått inn for å tenkte på. Det er tilfeldige ting som bare dukker opp i øyeblikket, og som vi så begynner å bearbeide. Når en ting dukker opp igjen og igjen og igjen, slik som seksuelle fantasier gjerne gjør, så vil det kreve en voldsom selvkontroll for å konsekvent skulle avvise det tankemønsteret og alle følelsene man har knyttet opp mot det.
Vis hele sitatet...
Daglig dukker det opp tanker jeg aviser og ikke behandler noe videre.

Prøv å sett deg inn i situasjonen, sammenlign det med din egen seksualitet og hvordan du forholder deg til tanker og fantasier som dukker opp i din egen bevissthet. Ville du ha klart å undertrykke alt sammen på grunnlag av at du ikke kunne leve det ut i virkeligheten? Tror du at det forsvinner hvis man undertrykker det lenge nok? Hva er alternativet?
Vis hele sitatet...
Jeg er gift og ønsker ikke å være utro, tror du at hver gang jeg fantaserer om andre kvinner enn min kone, fantaserer jeg om å være utro mot min kone?
Svaret er nei, dette fordi jeg føler selv, at de gangene jeg virkelig fantaserer om å være utro, senker jeg min egen terskel bittelitt, derfor er ikke dette noe jeg fantaserer om, for jeg ønsker i utgangspunktet ikke å være utro.
De gangene jeg fantaserer om å være utro, tar jeg også med følgene av at det skulle bli oppdaget, dette for å smake litt på hvordan det kanskje ville være i virkeligheten og om det å være utro er noe jeg faktisk kunne gjennomført, noe som alltid blir et uønsket cenario og derfor mindre fristende.
Tror heller ikke jeg ville klart å holde på hemligheten at jeg hadde vært utro, resten av livet.
Mulig jeg er annerledes (kjedelig i noens øyne), men alle mine fantasier har en viss rot i virkeligheten, er det utenkelig i virkeligheten fantaserer jeg heller ikke om det.
Sitat av methewall Vis innlegg
Daglig dukker det opp tanker jeg aviser og ikke behandler noe videre.
Vis hele sitatet...
Joda, men her er det ikke snakk hvilke som helst tanker, men om et begjær som er hardkodet inn i oss. Det er en del av oss enten vi ønsker det eller ikke, det kan ikke bare avvises, for så å forsvinne.


Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg er gift og ønsker ikke å være utro, tror du at hver gang jeg fantaserer om andre kvinner enn min kone, fantaserer jeg om å være utro mot min kone?
Svaret er nei, dette fordi jeg føler selv, at de gangene jeg virkelig fantaserer om å være utro, senker jeg min egen terskel bittelitt, derfor er ikke dette noe jeg fantaserer om, for jeg ønsker i utgangspunktet ikke å være utro.
De gangene jeg fantaserer om å være utro, tar jeg også med følgene av at det skulle bli oppdaget, dette for å smake litt på hvordan det kanskje ville være i virkeligheten og om det å være utro er noe jeg faktisk kunne gjennomført, noe som alltid blir et uønsket cenario og derfor mindre fristende.
Tror heller ikke jeg ville klart å holde på hemligheten at jeg hadde vært utro, resten av livet.
Vis hele sitatet...
Så du kan ikke skape deg en fantasiverden hvor du ikke er gift? Hvor det å ligge med noen andre enn din nåværende hustru er helt greit? jeg vet ikke med deg, men jeg får ihvertall ikke dårlig samvittighet av å forestille meg hvordan det ville vært om jeg var i en helt annen livssituasjon. Om alt var helt annerledes. Så lenge man klarer å skille på fantasi og virkelighet, så ser jeg ingen grunn til å være så streng mot seg selv.

Jeg føler tvert i mot at det er sunt å la fantasien få flyte mer eller mindre fritt. Skal man undertrykke seksualiteten sin som noe negativt, så tror jeg at man vil få problemer på lang sikt. Dette tror jeg spesielt gjelder pedofile, som ikke har noen annen akseptabel måte å leve ut seksualiteten sin på enn gjennom fantasier. Ett eller annet sted må det jo få komme til uttrykk.
Sitat av methewall Vis innlegg
Mulig jeg er annerledes (kjedelig i noens øyne), men alle mine fantasier har en viss rot i virkeligheten, er det utenkelig i virkeligheten fantaserer jeg heller ikke om det.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg du må se litt utenfor deg selv for å forstå. For meg er det lett å sette seg inn i situasjonen. Hvis jeg fantaserer om noe, så behøver ikke fantasien min å ha noen som helst relasjon til de faktiske forholdene jeg lever under. Jeg kan fint leve meg inn i et fiksjonelt hendelsesforløp, uten at det innebærer alle de faktiske konsekvensene dette hendelsesforløpet ville ha medført i virkeligheten.
Både og... Jeg mener pedofili er syke nasty, men det er jo på en måte seksuell legning. Noen blir sprengkåte av eget kjønn, noen blir kåte av yngre og noen eldre. Sånn er det bare.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Så du kan ikke skape deg en fantasiverden hvor du ikke er gift? Hvor det å ligge med noen andre enn din nåværende hustru er helt greit?
Vis hele sitatet...
Jo, det er nettopp slik jeg ikke fantaserer om å være utro, i foreksempel en tenkt fremtid eller fortid der jeg ikke er gift.

Sitat av mentalmelt
jeg vet ikke med deg, men jeg får ihvertall ikke dårlig samvittighet av å forestille meg hvordan det ville vært om jeg var i en helt annen livssituasjon.
Vis hele sitatet...
Ikke jeg heller, jeg har for eksempel tenkt på hvordan det ville vært om jeg som liten viste alt jeg vet i dag, uten å gå i detaljer, men det er ikke noe jeg fantaserer om, tror ikke jeg har tenkt på det siden tenårene.

Sitat av mentalmelt
Jeg føler tvert i mot at det er sunt å la fantasien få flyte mer eller mindre fritt.
Vis hele sitatet...
Helt enig, mer eller mindre.
Jeg har bare for egen del ting jeg ikke ønsker å tenke på, enkelte ting ønsker jeg ikke å ha i hodet, noen ganger når jeg ser på nyheter, må jeg skifte kanal fordi det dukker opp bilder i hodet mitt jeg ikke ønsker å ha, tenker spesielt på når barn lider.

Sitat av mentalmelt
Skal man undertrykke seksualiteten sin som noe negativt, så tror jeg at man vil få problemer på lang sikt.
Vis hele sitatet...
Igjen er jeg nok trangsynt, for jeg klarer ikke, om pedofili er en legning, å se på det å være pedofil som noe positivt.
Det er positivt at det er de som klarer å leve med denne legningen, uten noen gang å forgripe seg noen.
Og jeg er overbevist at kjangsen for at man som pedofil vil få problemer over tid, er veldig stor, så jeg ser på det som absolutt nødvendig for en pedofil å snakke med fagpersonell og sikkert andre i tilsvarende situasjon, men ikke hvem som helst, på lik linje med at jeg ikke forteller alle jeg kjenner å møter absolutt alt jeg tenker, mener og føler.

Sitat av mentalmelt
Dette tror jeg spesielt gjelder pedofile, som ikke har noen annen akseptabel måte å leve ut seksualiteten sin på enn gjennom fantasier. Ett eller annet sted må det jo få komme til uttrykk.
Vis hele sitatet...
Ja, men som det blir spurt om i første posten, kunne du hatt en pedofil som venn.
Og svaret mitt er jeg vet ikke, om en venn av meg hadde valgt å betro meg at h*n var pedofil, ville jeg ikke reagert med avsky og kastet vedkommende på dør, men over tid ville nok vennskapet avtatt, da dette blir så langt fra min egen legning.
Man deler selvfølgelig mer enn legning med folk man omgås, jeg har heller normalt ingen problemer med å omgås folk med annen legning enn meg, men sex er jo en interesse for mange, så dette er noen man ofte kan finne på å snakke om med venner, da er det greit at man er noenlunde på nett, om du forstår hvor jeg vil.

Sitat av mentalmelt
Da tror jeg du må se litt utenfor deg selv for å forstå. For meg er det lett å sette seg inn i situasjonen.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å sette meg inn i situasjonen, og utfra hvordan jeg er, tror jeg det naturlige for meg ville bli å oppsøke fastlege, for deretter å bli henvist til psykolog eller annet fagpersonell, samtidig ville jeg nok valgt å skjule det på alle måter, selv for min aller beste venn.

Sitat av mentalmelt
Hvis jeg fantaserer om noe, så behøver ikke fantasien min å ha noen som helst relasjon til de faktiske forholdene jeg lever under.
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig ikke, men det finnes da flere sider ved din virkelighet enn forholdene du lever under?
Jeg kan fantasere om å fly, om hvor fantastisk det måtte vært å kunne fly som en fugl, det som da blir virkelig for meg er at fugler faktisk kan fly, men jeg er ikke en fugl noe som derfor blir fantasi.
Jeg kunne også lært meg å hangglide og nesten gjort fantasien virkelig.

Sitat av mentalmelt
Jeg kan fint leve meg inn i et fiksjonelt hendelsesforløp, uten at det innebærer alle de faktiske konsekvensene dette hendelsesforløpet ville ha medført i virkeligheten.
Vis hele sitatet...
Jeg også, men jeg er så, naiv kanskje, at jeg tror jeg i stor grad påvirker min egen tenkemåte og hvem jeg er som person ut fra hvilke valg jeg tar i virkeligheten, drømmer og fantasier.
Pedofili er en styggedom, mener jeg. så mitt svar blir nok; nei, så absolutt ikke. om jeg hadde funnet ut at en av mine kamerater/venninder var pedofile, så hadde jeg gitt den personen rundjuling og gått ifra h*n blødende og gråtende på gulvet, for aldri å snakke med dem igjen. i tillegg så hadde jeg tipset politiet.
Sitat av Ghaul Vis innlegg
Pedofili er en styggedom, mener jeg. så mitt svar blir nok; nei, så absolutt ikke. om jeg hadde funnet ut at en av mine kamerater/venninder var pedofile, så hadde jeg gitt den personen rundjuling og gått ifra h*n blødende og gråtende på gulvet, for aldri å snakke med dem igjen. i tillegg så hadde jeg tipset politiet.
Vis hele sitatet...
I så fall hadde du jo blitt dømt for vold. Det er nemlig forbudt å banke opp folk, men fullt lovlig å være pedofil.
Dere er vel imot teleiofili også? Med tanke på at pedofili er så fælt må vel det omvendte være like fælt!
Med "teleiofili" menes når barn tiltrekkes seksuelt av voksne.
Vis hele sitatet...
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
I så fall hadde du jo blitt dømt for vold. Det er nemlig forbudt å banke opp folk, men fullt lovlig å være pedofil.
Vis hele sitatet...
Beste comebacket jeg har sett på lang tid ..

Sitat av Ghaul Vis innlegg
Pedofili er en styggedom, mener jeg. så mitt svar blir nok; nei, så absolutt ikke. om jeg hadde funnet ut at en av mine kamerater/venninder var pedofile, så hadde jeg gitt den personen rundjuling og gått ifra h*n blødende og gråtende på gulvet, for aldri å snakke med dem igjen. i tillegg så hadde jeg tipset politiet.
Vis hele sitatet...
Deg vil ikke jeg ha som venn.
Sitat av FøkkAlt Vis innlegg
Dere er vel imot teleiofili også? Med tanke på at pedofili er så fælt må vel det omvendte være like fælt!
Vis hele sitatet...
Er nok ikke imot at barn tiltrekkes av voksne, men om prepubertale barn oppsøker voksne, så er det allikevel den voksne sin feil. Uansett hvordan du vrir og vender på det så blir det den voksne sin feil om noe seksuelt skjer mellom et barn og en voksen. Det er aldri rett at noen misbruker barns nysgjerrighet eller seksualitet.
Sitat av methewall Vis innlegg
Jo, det er nettopp slik jeg ikke fantaserer om å være utro, i foreksempel en tenkt fremtid eller fortid der jeg ikke er gift.
Vis hele sitatet...
Isåfall bør det være lett å sette seg inn i hvordan pedofile kan skape seg en fantasiverden, hvor det å ha sex med barn kunne være uproblematisk.


Sitat av methewall Vis innlegg
Helt enig, mer eller mindre.
Jeg har bare for egen del ting jeg ikke ønsker å tenke på, enkelte ting ønsker jeg ikke å ha i hodet, noen ganger når jeg ser på nyheter, må jeg skifte kanal fordi det dukker opp bilder i hodet mitt jeg ikke ønsker å ha, tenker spesielt på når barn lider.
Vis hele sitatet...
Slik tror jeg de fleste pedofile, som alle andre mennesker, også føler det. Er man følelsesmessig tiltrukket av barn, så vil vel man neppe ønske å se dem lide på noen som helst måte.

Sitat av methewall Vis innlegg
Igjen er jeg nok trangsynt, for jeg klarer ikke, om pedofili er en legning, å se på det å være pedofil som noe positivt.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at man til en hver tid må forholde seg til virkeligheten, så er det selvsagt vanskelig å være pedofil i vårt samfunn. Men det betyr ikke IMHO at pedofile bør anse sin legningen som noe negativt. Det er en del av personligheten deres, og det beste de kan gjøre er å akseptere seg selv som den de er. Det kommer ingenting godt ut av å fornekte deler av sin personlighet, og forsøke å late som om det ikke finnes. Jeg tror man kan leve et sunt liv med en hvilken som helst legning så lenge man klarer å akseptere seg selv, og forsone seg med virkeligheten. Gjør man ikke det, så vil livet konstant være preget av en hard psykologisk knute i følelseslivet, som setter farge på hele tilværelsen.


Sitat av methewall Vis innlegg
Ja, men som det blir spurt om i første posten, kunne du hatt en pedofil som venn.
Og svaret mitt er jeg vet ikke, om en venn av meg hadde valgt å betro meg at h*n var pedofil, ville jeg ikke reagert med avsky og kastet vedkommende på dør, men over tid ville nok vennskapet avtatt, da dette blir så langt fra min egen legning.
Man deler selvfølgelig mer enn legning med folk man omgås, jeg har heller normalt ingen problemer med å omgås folk med annen legning enn meg, men sex er jo en interesse for mange, så dette er noen man ofte kan finne på å snakke om med venner, da er det greit at man er noenlunde på nett, om du forstår hvor jeg vil.
Vis hele sitatet...
Tja, jeg synes det er et litt underlig standpunkt. For min del har legning ingen verdens ting med et vennskap å gjøre. Hva folk tenner på er for meg revnende likegyldig så lenge de er bra folk, og har noe interessant å bidra med i vennskapet. Sex er på ingen måte et så betydningsfullt samtaleemne for min del at jeg vektlegger det som grunnlag for et vennskap.


Sitat av methewall Vis innlegg
Nei, selvfølgelig ikke, men det finnes da flere sider ved din virkelighet enn forholdene du lever under?
Vis hele sitatet...
Med forholdene jeg lever under mener jeg min ytre virkelighet. Altså den som jeg til en viss grad deler med alle andre. Det er denne virkeligheten jeg mener at fantasien kan løsrive seg fra, noe du ser ut til å være enig i.

Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg kan fantasere om å fly, om hvor fantastisk det måtte vært å kunne fly som en fugl, det som da blir virkelig for meg er at fugler faktisk kan fly, men jeg er ikke en fugl noe som derfor blir fantasi.
Jeg kunne også lært meg å hangglide og nesten gjort fantasien virkelig.
Vis hele sitatet...
Og på samme måte som at du fantaserer om noe som ikke går an, så kan andre mennesker ha seksuelle fantasier som heller ikke lar seg gjennomføre.


Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg også, men jeg er så, naiv kanskje, at jeg tror jeg i stor grad påvirker min egen tenkemåte og hvem jeg er som person ut fra hvilke valg jeg tar i virkeligheten, drømmer og fantasier.
Vis hele sitatet...
Det er klart, man påvirkes av alt man opplever. Går man med masse negative tanker dagen lang, så vil det selvsagt være gunstig å jobbe for å tenke i andre baner. Seksualitet derimot, er ikke noe man kan tenke bort. Det er et biologisk, hardkodet begjær med sterke bånd til følelseslivet, som på en eller annen måte er nødt til å komme til uttrykk.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Isåfall bør det være lett å sette seg inn i hvordan pedofile kan skape seg en fantasiverden, hvor det å ha sex med barn kunne være uproblematisk.
Vis hele sitatet...
Du skal få rett i at jeg kan tenke meg til at en pedofil kan fantasere om dette, men jeg klarer ikke i mitt sinn å forstå og ønsker heller ikke å vite hvordan de får det til. Om jeg gjør meg forstått?

Slik tror jeg de fleste pedofile, som alle andre mennesker, også føler det. Er man følelsesmessig tiltrukket av barn, så vil vel man neppe ønske å se dem lide på noen som helst måte.
Vis hele sitatet...
Sikkert i mange tilfeller, men det finnes utallige eksempler på hva mennesker er villig til å gjøre i affekt, som for eksempel ved kjærlighetssorg. Så jeg ser fortsatt ikke helt tyngden i argumentet om at pedofile er så glad i barn, at de derfor bryr seg ekstra mye om barns ve og vel, for som du selv også sier, det gjør vel de fleste av oss. Det har alltid vært kvinner og barn som skal reddes først, i verste fall bare barna, så det ligger innprentet i de fleste av oss å bry seg ekstra mye om barn, i hvertfall i meg.

Jeg ville selv aldri voldtatt en kvinne og kan forstå at pedofile på lik linje, aldri ville overgrepet seg på et barn, men akkurat som det finnes voldtektsforbrytere, Finnes det barne-overgripere. Overgripere er det jeg ikke kan fordra, spiller ingen rolle om du er hetro, homo elle pedofil, så om det fantes en metode å luke ut disse i tidlig alder. Slik at disse fikk hjelp, behandling, hva det skulle være, så kunne vi kanskje så å si bli kvitt overgrep, men dette er jo bare fantasi.
Så inntil vi vet hvordan vi skal "utrydde" alle overgrepsformer, tror jeg det er sunt for samfunnet generelt, at ikke alt er helt akseptert å fantasere om, at det faktisk er noe som er tabu. Jeg tror ganske enkelt ikke samfunnet vårt, eller verden for den saks skyld, er moden nok.

Det kommer ingenting godt ut av å fornekte deler av sin personlighet, og forsøke å late som om det ikke finnes.
Vis hele sitatet...
Nei, og det forventer jeg heller ikke at de skal gjøre, men jeg forventer at pedofile må ha forståelse for at ikke alle synes det er greit å fantasere om barn.
Akkurat som jeg har tanker og meninger jeg ikke deler med hvem som helst. Personlig er jeg en ganske åpen fyr, men jeg ser da fortsatt an folk jeg prater med og vurderer hva jeg kan og ikke kan si.

Jeg tror man kan leve et sunt liv med en hvilken som helst legning så lenge man klarer å akseptere seg selv, og forsone seg med virkeligheten. Gjør man ikke det, så vil livet konstant være preget av en hard psykologisk knute i følelseslivet, som setter farge på hele tilværelsen.
Vis hele sitatet...
Veldig enig i det du sier, men jeg tror at man som pedofil vil ha ett savn i livet uansett, det vil da selvfølgelig være lettere om man kan være åpen sammen med venner og det er det jeg ønsker, at pedofile kan fortelle det til en venn, men vurdere i forkant hvem.
Og i ditt tilfelle ville han forsatt hatt en venn, i mitt tilfelle ikke fullt så sikkert, men jeg ville uansett ikke prøvd å gjøre livet surt for vedkommende.

Tja, jeg synes det er et litt underlig standpunkt. For min del har legning ingen verdens ting med et vennskap å gjøre. Hva folk tenner på er for meg revnende likegyldig så lenge de er bra folk, og har noe interessant å bidra med i vennskapet. Sex er på ingen måte et så betydningsfullt samtaleemne for min del at jeg vektlegger det som grunnlag for et vennskap.
Vis hele sitatet...
Nei, sex i seg selv er ikke en stor del av et vennskap (alt avhengig av typen vennskap ), men min legning og sexualitet er en stor del av min identitet og jeg har ingen nære venner jeg ikke har diskutert sex med, derfor ville jeg fått litt problemer når det kom til den biten i et vennskap, da jeg hele tiden ville tenkt på hvordan denne andre tenkte og kanskje ville dele tanker med meg, som jeg da måtte ta inn over meg, men ikke ønsket å ha i hode, jeg ville da til en vær tid unngått temaet, enten av hensyn til h*n eller meg. Noe som ville blitt veldig kunstig og unaturlig for meg.

Med forholdene jeg lever under mener jeg min ytre virkelighet. Altså den som jeg til en viss grad deler med alle andre. Det er denne virkeligheten jeg mener at fantasien kan løsrive seg fra, noe du ser ut til å være enig i.
Vis hele sitatet...
Ja.

Og på samme måte som at du fantaserer om noe som ikke går an, så kan andre mennesker ha seksuelle fantasier som heller ikke lar seg gjennomføre.
Vis hele sitatet...
Ja, men om jeg synes det blir for sært, må ja da ha lov til trekke meg unna. Akkurat som det finnes garantert mennesker du ikke ville hatt som venner?

Det er klart, man påvirkes av alt man opplever. Går man med masse negative tanker dagen lang, så vil det selvsagt være gunstig å jobbe for å tenke i andre baner. Seksualitet derimot, er ikke noe man kan tenke bort. Det er et biologisk, hardkodet begjær med sterke bånd til følelseslivet, som på en eller annen måte er nødt til å komme til uttrykk.
Vis hele sitatet...
Hva da med de som velger å avstå fra all form for sex?
Hvordan den enkelte løser sine problemer, er i utgangspunktet meg knekkende likegyldig, så lenge det ikke går utover noen andre, og helst ikke en selv. Det eneste jeg egentlig har protester littegrann på, er at det skal være helt greit å fantaser om barn.
At noen gjør det, får ikke jeg gjort noe med, men jeg vil slippe å høre andres sexfantasier om barn.
Sist endret av Veggen; 22. juni 2010 kl. 01:56.
Sitat av Ghaul Vis innlegg
Pedofili er en styggedom, mener jeg. så mitt svar blir nok; nei, så absolutt ikke. om jeg hadde funnet ut at en av mine kamerater/venninder var pedofile, så hadde jeg gitt den personen rundjuling og gått ifra h*n blødende og gråtende på gulvet, for aldri å snakke med dem igjen. i tillegg så hadde jeg tipset politiet.
Vis hele sitatet...
Samme mente mange om homofile, likevel er homofili (noenlunde) normalisert i de fleste land. Tror det samme kommer til å skje med pedofile om noen tiår.