Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3391
Hola

Lurte litt på sånn i kjappe trekk hva jeg kan forvente dersom jeg blir stoppa uten eu-kontrol på bilen? Skal også nevnes at årsavgiften på denne bilen ikke er betalt:P

Fikk høre av kompiser at dem bare tar skiltet og jeg må betale rundt 1000kr for å få dem levert ut igjen. Det er helt ok, men får man ikke bot i tilegg? Og dersom jeg skulle ha vært med i en trafikkulykke ville forsikringa stille opp? Eller ville jeg blitt stillt økonomisk ansvarlig siden bilen skulle ha vært på en eu-kontroll osv?
Sånn iforhold til loven og co tror jeg det eneste som skjer er avskiltning og kanskje en liten bot. Litt usikker akkurat der.

Årsavgiften vil du få regning på og må betales. Nytter ikke komme seg unna det. Vil etterhvert bli trekt av eventuell lønning. Statens innkrevningssentral er som Espen Lie x 10.

Men på en annen side, hvis du er involvert i en ulykke der det er din skyld kan jeg garantere at forsikringsselskapet vil grave fram alt de kan for å minske sine utbetalinger. At da bilen ikke er i "forskriftsmessig stand" er et stort punkt.
Trådstarter
25 5
Var det jeg trodde, fordi 3 kompiser mente at sålenge man hadde forsikring ville den dekke skader som min bil hadde påført. Det virket ikke helt logisk for meg at forsikringa hadde punget ut med penger med et bredt smil når bilen ikke var eu-godkjent. Eller dem hadde kanskje betalt ut pengene men de hadde vell krevd dem tilbake med renter
Sist endret av blazarn; 26. mai 2010 kl. 06:19.
De skadelidende hadde fått pengene sine av forsikringsselskapet ja, men i etterkant hadde nok føreren av bilen fått en fin regning.
Trådstarter
25 5
Jepp, det jeg tenkte.

Takker for svar btw
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det vil jo også komme avskiltningsbegjæring på bilen etterhvert, og dette gir garantert avkorting og regress på forsikringen.
Bilen vil bli avskiltet. Ikke bare må du betale for å få skiltene igjen, du må først få den EU-godkjent og betale årsavgift. Du får ikke tilbake skiltene uten at dette er i orden. Som tidligere nevnt vil årsavgift trekkes fra lønning dersom det ikke betales.