Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 819
Heisann. Vet ikke om jeg la denne i feil underforum jeg, men.

Anyhow. Jeg skal til å formatere en Acer Aspire 5720ZG så den skal få Windows 7 Enterprise 32-bit. Tidligere har det vært en trial av Windows 7 ultimate 32-bit på den, så PC'en begynte å slå seg av. Deretter installerte jeg en annen versjon av Windows 7. Dette fungerte da ikke.

Etter jeg hadde formatert den så ville den ikke slå seg på. Den kommer bare forbi "ACER" oppstarten hvor man kan gå inn i BIOS, deretter står den med sort skjerm og det blinker en understrek (_) på skjermen. Har prøvd å gå inn i BIOS og sette den til å boote fra CD under neste oppstart, men det samme skjer, den kommer til en sort skjerm med en understrek som står å blinker.

Har noen en fjern anelse om hva som er feilen? Hadde vært utrolig greit å få ordnet opp i dette. Alle tips er velkomne.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sikker på mediet du booter med virkelig er bootbar?

Virker ikke som den klarer å boote.

Det med at den slår seg av kan jeg vedde på er pga varme, blås den ren eller åpne den.

Hvis du åpner deg så kan du likesågodt ta ut og inn cmos batteriet, se om det hjelper.
Trådstarter
67 1
Vet ikke om den er bootbar, men har brukt den til å formatere med før - dog på en allerede påslått PC. Da kommer det opp et Windows 7-vindu hvor jeg kan formatere, jeg må ikke få inn i selve mappa og klikke på setup. Så den burde jo være bootbar?

Grunnen til at den slo seg av var pga. jeg brukte en trial av Windows 7 ultimate, og når Microsoft bestemte seg for at den skulle gå ut så begynte den å slå seg av.
Sist endret av DemoniuM; 2. mai 2010 kl. 22:15.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kanksje du har en run & go plate

Hvis det hadde vært en bootbar ville du sett mange filer, derbilant bootmgr, support, upgrade, sources, boot osv. Men OGSÅ en setup fil.

Hvis du får start på pc'n igjen, så kan du vel bare bruke 7Loader for å fjerne trailen?
OT.. Grunnen til at den slår seg av er at den hadde en w7 trial, bedre kjent som Windows 7 RC, og den skrur seg automatisk av annenhver time etter 1. mars 2010 som var for to måneder siden.
Trådstarter
67 1
Sitat av Fleff Vis innlegg
Kanksje du har en run & go plate

Hvis det hadde vært en bootbar ville du sett mange filer, derbilant bootmgr, support, upgrade, sources, boot osv. Men OGSÅ en setup fil.

Hvis du får start på pc'n igjen, så kan du vel bare bruke 7Loader for å fjerne trailen?
Vis hele sitatet...
Når jeg ser på filene i selve mappa, så er disse filene der. Men har prøvd andre CD'er også, får ikke boota dem opp med maskinen. Noen som vet hva jeg må holde inne på en Acer for å kjøre recovery? Har prøvd alt + F10, men det fungerte dårlig.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Enten er det en av F tastene, eller så er det escape eller delete.