Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 755
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Hei, når jeg spiller enkelte spill som feks. bfbc2 og All Points Bulletin så begynner himmelen og enkelte objekter i spillet å "flimre", dvs at det dukker opp masse trekanter som er grå også blir de borte like fort som de kom.

Er det noen som har erfaring med dette og tilfeldigvis vet om en løsning?

Her er noen screenshots fra bfbc2:
http://screenshot.xfire.com/s/96402049-4.jpg
http://screenshot.xfire.com/s/96402038-4.jpg
Må nesten spørre, har du ATI kort?

Isåfall, har du nyeste driver (catalyst 10.4)? himmelen blinker ofte i Bc2 på meg, å jeg får feilaktig bilder noen ganger

Overklokka kort? (vet ikke hvor relevant det er om det bare skjer i 2 spill, men sikkert nyttig informasjon for sakkyndige som leser dette senere :--P)
Det heter Artifacts og er et tegn på skade i skjermkortet, mer presist i RAM på skjermkortet. Det forekommer mer hyppig på overopphetede skjermkort, men det finnes ingen måte å reparere det på.

http://www.playtool.com/pages/artifacts/artifacts.html
Men om han bare har problemet i 2 spill trenger det ikke nødvendigvis være noe galt med skjermkortet ..... right?
Sist endret av jassågitt; 26. april 2010 kl. 02:12.
Har noe lignende på bad company 2 også men der er i bakken og kommer som oftest når jeg dør eller kjører firhjuling

men er ikke ofte, men klarer helt fint å kjøre crysis og andre spill uten problemer. Så lurer på om der er battlefield og apb som tuller. Kan det være grafikk/fysikk motorer eller noe som ikke er i orden?
Sist endret av WhiteHat; 26. april 2010 kl. 02:23.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Men om han bare har problemet i 2 spill trenger det ikke nødvendigvis være noe galt med skjermkortet ..... right?
Vis hele sitatet...
Har hatt slikt selv. I begynnelsen vistes det bare sporadisk i enkelte grafikkmotorer, feks CS, men etter noen måneder kom det i BF2 og andre (jeg husker ikke hva jeg spilte da) og til slutt var det i alle spill. Så kortet er nok skadet. Han kan være heldig og det kan slutte å videreutvikle seg, eller det kan fortsette og gjelde all 3D. Det siste er mest sannsynlig.

Uansett, RAM på kortet er skadet, det kan ikke repareres, det eneste som vil gjøre saken noe bedre er et nytt kort.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Uansett, RAM på kortet er skadet, det kan ikke repareres, det eneste som vil gjøre saken noe bedre er et nytt kort.
Vis hele sitatet...
Litt kjipt iogmed at det er en bærbar pc det er snakk om. Og ja, det er et ATI Radeon kort.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg har hatt litt hell med Nvidia kort og artifacts, en midlertidlig løsning er å klokke ned shader litt. Kun snakk om 10-20Mhz. Er vel egentlig flax om det funker.