Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 8192
Er det slik å forstå at viasat bare har et kundeservice nummer man kan ringe til som koster skjort? Har de ikke noe form for mail der man kan ta kontakt å fremlegge saken?
Vet av erfaring fra f.eks Canal Digital, telenor og store kjeder generelt at det kan ta alt fra 1 uke til 1-2 mnd å få svar på en e-post.
Så anbefaler deg å ringe kundeservice nummeret til viasat om det er noe du helst skulle fiksa igår.
Trådstarter
Ok, men er jo irriterende at man må ringe dyre numre for å få noe som helst kontakt med selskaper. Har brukt uendelig mye med tid på å sitte å snakke med en maskin!!
Sitat av dijum Vis innlegg
Ok, men er jo irriterende at man må ringe dyre numre for å få noe som helst kontakt med selskaper. Har brukt uendelig mye med tid på å sitte å snakke med en maskin!!
Vis hele sitatet...
Velkommen til virkeligheten
Bare vent til de finner ut at de mangler en innbetaling og begynner å sperre signalene dine hver uke... og hver uke så ringer du de og ber om informasjon om hvilken innbetaling som mangler uten at de kan svare på det og dermed åpner signalene igjen. Og dette gjentar seg uke etter uke i et halvt år... DA er det moro med det 815 nummeret da... Viasat kundeservice er en levende reklame for "ja til aktiv dødshjelp".
Har aldri hatt noe problem med Viasat Kundeservice.

Om du ikke vil ringe inn til 815 22 022 for å få hjelp til dine problemer kan du alltids sende inn e-post til - de fleste ringer deg dersom det er behov / du spør etter det.

@Techd: Dette har jeg aldri opplevd før, så lenge du kan fragi kortnummeret vil de automatisk se hva som er problemet. Dersom førstelinje ikke finner ut av problemet sender de saken videre igjen til andrelinjesupport som er der for å løse problemene - for godt.

@dijum: Kan sikkert føles dyrt, men en servicetelefon koster å drifte på lik linje med produktet du har koster å distribuere. Uansett kan jeg anbefale deg å sende én e-post dersom du føler det blir for dyrt.

Igjen, jeg har aldri hatt problemer med verken Viasat Kundeservice, eller andre service-telefoner - og jeg har vært i stor strid med NRK i nesten 1 år før de så at jeg hadde rett i den saken (...men den trenger vi ikke ta her...)

Uansett skal dere ha lykke til, begge to!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan legge til litt her jeg også...
Ok, lettere "irritert" nå kan du si, mye min egen feil men når sånne forbanna idioter jobber på support renner det bare over.

Bestilte Folkepakke fra viasat i 2008, med et års bindingstid. -Var såklart billig så jeg var fornøyd og glad. Kostet vel 109,- eller noe i den duren.
Så når denne perioden var over, ringte det en fyr fra viasat og tilbydde meg folkepakke + sport for 149,- i måneden så det var jo greit tenkte jeg og sa ja - dum som jeg var.

Nå i dag datt da regningen ned i posten på 379,- for nåværende måned. - Ja, såklart burde jeg ha sjekket hva prisen på dette var før jeg sa ja til telefonselgeren. My bad igjen.

Ringer så support på 815 fint nummer, står i kø i 30 min før en fyr tar tlf. Jeg ber om enten samme dealen jeg hadde eller si opp abbonementet. Han setter meg videre til noen som har med det å gjøre. - 15 min til i kø... Og jeg begynner å bli lei av å vente i tlf.

Så tar en dame tlf, jeg må forklare alt på nytt før hun spør om abbonomentsnummer. Hvor finner jeg det? spør jeg, og hun sier noe helt uforståelig. Unnskyld? - Det samme igjen. Så da spør jeg enda en gang, og dama blir sur som en potte og nærmest snakker til meg som jeg er retarded. Koselig, etter 45 min i kø og forklaring x 2 sitter det en dame i røret og er dritsur. PÅ MEG. Nei, hun kan ikke gjøre noe med abbonementet mitt. Ok, da sier jeg det opp sier jeg, for å få høre at det blir ut september! HVA? Oppsigelsestiden min blir like dyr som et år med den samme pakka. Og nå gaper vi til hverandre i telefonen, hun truer med å legge på, før jeg må gi henne all info en gang til...

Jeg vet, min skyld at jeg ikke leste avtalevilkårene på den "nye" avtalen min, som jeg jo ikke har sett noe til siden jeg bestilte den nye pakka. Det er den jeg har skrevet under på som gjelder, men der står det jo en annen pakke enn det jeg nå må betale for. Så hvordan kan den være fortsatt det hun slår i bordet med? Gi meg den avtalen jeg skrev under på så skal jeg være glad jeg. Uansett - hun rett og slett skriker i tlf til meg, og jeg legger på.

Moralen er ikke inngå avtaler uten å lese hva som skjer etter avtaleperioden, og ja, at jeg må betale er helt greit.

Men å være så trangsynt som hun i support var, AAAA, det bare koker innvendig.

Måtte bare få utløp for litt frustrasjon, men gud som jeg hater når folk i support oppfører seg sånn.

Nå blir det bare canal digital fremover, takk for meg!
Ser ut til at du har møtt på feil person til feil tid i denne såklate servicebransjen. Jeg vil anbefale deg å sende klage på dette, gjerne via e-post slik at du får saksnummer å referere til. Selv arbeiderer jeg i servicebransjen og missliker at kunder blir møtt på denne måten.

Igjen er det bra at du som kunde kan innse at du gjør feil og ikke leser hvilke vilkår du har gått med på når du gikk til innkjøp for produktet, men når det gjelder rabatterte priser må du notere deg når du fikk endret slik at du er forberedet når året er omme. Rabatt tilsier rimeligere pris enn hva produktet egentlig koster mot en avtaleperiode på (for det meste) 12 måneder.

Du kan sikker forhøre deg om kampanjer som går nå, for alle firma driver med slikt til en hver tid, og med ny avtaleperiode vil du jo kunne få ny prisreduksjon som hjelper godt på (?).

Lykke til videre uansett, for slikt skal det ikke være.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Yes, en ny dag med nye problemer.

Jeg leier leilighet og eier av huset bestemte seg for å fikse tvillingkort til meg..Jeg har fått et ark med instrukser pluss kortet, men jeg er skeptisk..

For det første står det at jeg bare kan sette inn kortet og la det stå på TV3 i maks to timer og ting skal være greit.. Funker ikke..

Det står jeg også kan ringe et nr. om jeg vil aktivere kortet fortere, noe jeg også har prøvd, men der får jeg beskjed at når kortet settes inn skal det stå både kortnr. og nr. til min tuner..Noe det ikke gjør, står i stedet: Kortproblem - sjekk kort...Dette funker ikke...

Det siste jeg har gjort er å ringe til kundeservice 2 ganger i forsøk på å få kontakt med et levende menneske, men etter 1 time og 80kr seinere og jeg snakker enda med en maskin...

Noen som vil komme med forslag..

Kan også legge til at huseieren mener at det ikke trengs å strekke kabel fra skålen, noe jeg i allefall er skeptisk til..

Virkelig ikke en kjeft som kan svare? Ikke engang på det enkle spørsmålet om jeg må trekke kabel fra skålen?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som har peiling på om det går an å aktivere et kort/abonnement uten å sitte 30 minutter i telefonkø? Viasatkortet vårt dør når det ikke har vært i bruk på en stund og da må det aktiveres per telefon hver gang. Det finnes en sak på "min side" som påstår å kunne aktivere/oppdatere kort, men når du trykker på knapped så får du bare meldingen "Error" på en hvit skjerm. Viasat har uten tvil verdensrekord i kundefiendtlig og spekulativ kundebehandling.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Yes, en ny dag med nye problemer.

Jeg leier leilighet og eier av huset bestemte seg for å fikse tvillingkort til meg..Jeg har fått et ark med instrukser pluss kortet, men jeg er skeptisk..

For det første står det at jeg bare kan sette inn kortet og la det stå på TV3 i maks to timer og ting skal være greit.. Funker ikke..

Det står jeg også kan ringe et nr. om jeg vil aktivere kortet fortere, noe jeg også har prøvd, men der får jeg beskjed at når kortet settes inn skal det stå både kortnr. og nr. til min tuner..Noe det ikke gjør, står i stedet: Kortproblem - sjekk kort...Dette funker ikke...

Det siste jeg har gjort er å ringe til kundeservice 2 ganger i forsøk på å få kontakt med et levende menneske, men etter 1 time og 80kr seinere og jeg snakker enda med en maskin...

Noen som vil komme med forslag..

Kan også legge til at huseieren mener at det ikke trengs å strekke kabel fra skålen, noe jeg i allefall er skeptisk til..

Virkelig ikke en kjeft som kan svare? Ikke engang på det enkle spørsmålet om jeg må trekke kabel fra skålen?
Vis hele sitatet...
det enkleste er hvis huseier logger seg inn på mine sider og aktiverer kortet med dekoderen. han trenger kortnr og decodernr /stb nr eller hva det heter. du finner dette nr under info på tuneren om det ikke dukker opp på skjermen når du den på.
Alternativt ringer det nr (automatisk tlf svarer med tast nr dit og datt) og du trenger fremdeles begge de to nr. det funker alltid smertefritt.
En kan jo bruke min side på viasat.no eller ringe 800 53 020 (gratis og døgnåpent) for å aktivere parabolkort (enten ved å bare sende ut signaler når du har mottakeren på TV3, eller mot en annen mottaker dersom du har mottatt ny eller bruker samme kort på hytta som hjemme da ingen er på begge steder til samme tid).

Parabolkortnummeret står på kortet, STB id-en kommer på skjermen dersom du setter kortet i en ukjent mottaker (det gjør også kortet i samme tilfelle).

Edit: leste at du skrev "Error" på skjermen, bo1e. Du må nok sjekke signalkvaliteten, koblingene og evt. finjustere på parabolen (den mottar ikke signaler fra riktig satellitt: Sirius 5° øst - eller 4.8° øst som er riktig dersom du skal sjekke gradene via dishpointer.com)
Sist endret av waf; 30. august 2010 kl. 20:27.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Yes, en ny dag med nye problemer.

Virkelig ikke en kjeft som kan svare? Ikke engang på det enkle spørsmålet om jeg må trekke kabel fra skålen?
Vis hele sitatet...
Dere må sette på ett hode til og trekke egen kabel til deg. Jeg er usikker på om det i stedet kan installeres en splitter.

Eller har viasat kommet med en ny trådløs teknologi / homeplug-løsning i det siste?
@caperno: Viasat sender ut universal parabolhode med 4 utganger (tror de selger med 8 utganger dersom du skulle ha behov for det). Signalet lar seg dessverre ikke splitte fra disse parabolhodene. De selger parabolhoder av typen SatCR, med unicable splitter, om ønskelig.

Til medfulgte parabolhode må det trekkes identiske antennekabler til alle mottakerne.
Sist endret av waf; 30. august 2010 kl. 20:47.
Aha, genialt! Mye som har skjedd siden jeg monterte min parabol ja
Litt moderne historie om Viasat viser at kunder som enda har 2 parabolhoder nå kan kvitte seg med ene samt DiSEqC-switchen bak parabolen da den nye satellitten fra 2007 gir signaler til alle kanalene i motsetninig til 2 satellitter som tidligere ble brukt. Viasat lånte signaler fra Canal Digital (Thor 1° vest) for å kunne gi kundene mulighet til å se kanaler som TV2 og TVNorge.

Full liste over kanaler som faktisk er tilgjengelig på Astra 4A* kan du se på LyngSats nettside.

* «Sirius 4 was renamed to Astra 4A in June 2010, when the operator SES Sirius was renamed SES Astra», men Viasat referer enda til satellitten som Sirius 5° øst.
Sist endret av waf; 30. august 2010 kl. 21:03.
Har selv aldri hatt noen problemer med Viasat Kundeservice. Aktivering av kort har blitt gjort gjennom en automatisk tjeneste på telefon som har tatt maksimalt 1 minutt.

De gangene jeg har vært i kontakt med kundeservice har jeg fått svar på det jeg har lurt på av hyggelige mennesker.
waf, "error" er på pcskjermen når jeg prøver funksjonene for oppdatering eller aktivering på "min side" hos viasat.no. De funksjonene funket bare ikke. Hvis det i det hele tatt finnes noen funksjonalitet bak de knappene, utover å svare "error" når man trykker. Jeg har også prøvd aktivering via automatisk telefon. Funket heller ikke. Det er ingenting galt med signal eller oppsettet ellers. Hva er egentlig vitsen med at man må aktivere kortet på nytt når det ikke har vært i bruk på en stund? Canaldigital har ikke noe slikt tull.
"Error" på min side har vært der en stund, derfor bruker jeg 800 53 020 når jeg aktiverer selv. Det kommer jo såklart an på hvilken feilmelding som kommer opp på skjermen om det lar seg løse å bare aktivere.

Dersom Canal Digital ikke har "slikt tull" har de ikke kodete kanaler - de oppdateres jo nesten daglig, så må mottakeren stå på for å bli oppdatert (standbymodus fungerer også).