Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2385
Jeg må bare oppfordre våre små metall freaker her på forumet om et band som jeg kom over; Finntroll. finns trollish metal, de synger på svensk, synger om gamle tider for det meste, med trekkspill. spesiell musikk. Enten liker du det eller så liker du det ikke. Finnes ikke mellom ting(mener jeg).
Finntroll er tøft!
Har alle albuma som er gitt ut.. (Midnattens Widunder og jaktens tid, teller da ikke med Visor om Slutet siden dette bare er stygt)
Kan vel anbefale slaget vid blodsälv, jaktens tid og Krigsmjöd. Tøffeste sangene mener nå jeg..
Var på konsert med dem for ikke så altfor lenge siden, (avskjedskonserten til Windir)

Men altså, hvorfor sette opp tråd om dette? Om alle brått skulle poste "oppfordrings" poster om diverse band de hører på ville vi fått mye ("sett inn band her" - Vurder det!) poster!
Trådstarter
jaja I see you point.
Ikke helt min smak, men Asmegin might float your boat.
litt polka metal, men artig lell
*sette på*
Jeg er av heavy/death metal typen, men dette var ikke akkurat musikk jeg liker å høre på. Det kan være artig å sett på for å underholde kompisene, eller bare for å sprite opp stemingen litt. Men det går ikke an å "kose" høre på dette. Men ok, greit nok!
Jeg syns Finntroll er ekstremt overvurdert. Oppskrytt og kjedelig. Jeg kan godt forstå hvorfor mange liker dem, for det er jo fengende, men det er absolutt ikke noe jeg liker. Ásmegin derimot, er ganske kult.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Jeg liker Finntroll veldig godt. Lignende musikk som jeg liker er, Ásmegin, Lumsk, Glittertind, Windir, Månegarm, og Thyrfing.
Lumsk, den nye cd-en deres var jo ikke akkurat trøkk i, om dere skjønner.

Liker finntroll. Faktisk var det Dem som sendte meg innenfor heavy retningen, slik at jag nå gillar två sett med musik.

Btw: Windir. Faen heller. Vreid suger i forhold. Windir var artig nok. Av respekt til Valfar bør de legge ned hele vreid også. Hele greien virker som de bare prøver å stjele litt av glansen til Windir. Jævla kjipt at dem ikke lager mer musikk.

Forresten, jeg holder nå på å sjekke ut Ensiferum. Poster sikkert senere om det var bra, eller ikke. Har hørt en sang av dem nå.
Sist endret av pinnsvinet; 18. mai 2005 kl. 19:52.
Om Ensiferum er det det å si at den første skiva (selftitled) var brillefin, mens oppfølgeren (Iron) var vanvittig skuffende.

*sette på Hero In A Dream*
▼ ... flere år senere ... ▼
finntroll er faktisk genialt!! har alle albumma selv og dei skuffer aldri
Sist endret av C1ph3r; 17. april 2010 kl. 16:23.
Dritt fra ende til annen.
Dette var ikke spessielt bra musikk :P hører heller på Tyr
Syns dette bandet har et litt barnslig Lordi-preg over seg.
Musikken lyder ikke spesielt bra i mine ører for å si det rett ut.
Finntroll er konge. Man må bare være i det rette humør. Digger den 'balladen', Djupa mörk(?), husker ikke navnet men gir meg gåsehud når den kommer på i bilen.
Moonsorrow er et annet finsk band som består av flere medlemmer fra finntroll,de første albumene deres kan også anbefales.
Sitat av Antarctica Vis innlegg
heavy/death metal typen,
Vis hele sitatet...
fin kombo. noen spesielle band jeg bør sjekke ut?
hahaha Finntroll har ikke lordi trekk over seg .lordi ser ut som nokken drittunger med power rangers effekter og musikken til finntroll er knall tøff...Nitrofis du og folk som ikke liker finntroll har ikke smak i det heile tatt...
Prøv tyske equlibrium
Equlibrium er faktisk ganske bra. Nokken her inne som har hørt tyske Minas Morgul eller primordial???? Noen av mine favoritter.

Finntroll
Lumsk
Equlibrium
Doom Of Valyria
Amon Amarth
Asmegin
Lumsk
Cor Scorpii
Tuatha de Danann
Echo Of Dalriada
Glittertind
Korpiklaani
Minas morgul
Windir
Månegarm
Primordial (Ireland: Pagan Metal)
Storm - Nordavind
wongraven
TYR
Röde Orm
Ultima Thule
Woodtemple
Valkyria
Odins Änglar + en haug til
Ikke helt min smak kanskje, men forstår jo at folk liker det, og kan nok selv sette på en låt en eller annen gang.

*Setter på Real Slim Shady*
Godt sagt illuSiOn^. ka musikk sjanger du liker da???
Sitat av C1ph3r Vis innlegg
Godt sagt illuSiOn^. ka musikk sjanger du liker da???
Vis hele sitatet...
Jeg vel ikke noen sjanger jeg favoritiserer, men kan nevne noe jeg hører mye på: (Merk: Det er veldig mye forskjellig!)

- John Olav Nilsen & Gjengen
- Jaa9&OnklP
- Vamp
- Jedi Mind Tricks
- Prodigy
- Dropkick Murphys
- Eminem
- Henning Kvitnes
- Secret Garden
- ERA

Osv. osv.
Sitat av Weili Vis innlegg
Finntroll er konge. Man må bare være i det rette humør. Digger den 'balladen', Djupa mörk(?), husker ikke navnet men gir meg gåsehud når den kommer på i bilen.
Vis hele sitatet...
Er nok Svart Djup du tenker på Deilig sang. Begynte å høre på dette bandet for to-tre år siden. Forelsket meg i det ur-nordiske ved dem.
En annen god ballade er Rok (tror det er det den heter. Den heter Routas Veggvisa på Spotify, men Rok på torrenten jeg lasta ned)
Sist endret av Eplekjekk; 18. april 2010 kl. 18:51.
illuSiOn^ jeg ser du har 2 sjangere som jeg liker Dropkick murphys og prodigy det va min favoritt før men det er stilig enda hehe eminem liker jeg et par sanger enda ,men sjeldent jeg høre på ,men når jeg er på fest med folk som jeg kjenner som .liker rap så bruker dei sangene jeg liker å komme opp på spillelisten..hehe
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Er nok Svart Djup du tenker på Deilig sang. Begynte å høre på dette bandet for to-tre år siden. Forelsket meg i det ur-nordiske ved dem.
En annen god ballade er Rok (tror det er det den heter. Den heter Routas Veggvisa på Spotify, men Rok på torrenten jeg lasta ned)
Vis hele sitatet...
Ja, takk! *smiler* Skal finne den fram nå, hele den CDen er knall. Jeg digger at vokalisten opererer med finsk-svensk, i andre sammenhenger er det lættis, men akkurat i Finntroll passer det inn på sin egen måte. Liker de folketonene de ofte bruker også. Ur-nordisk er rette ordet.
Finntroll og Korpiklaani er virkelig noe for seg selv.

Både morsomt og fint å høre på!
Heilt enig