Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 5221
Tenkte jeg skulle lage en tråd der alle kan dele sine beste tips i Bad Company 2.


Jeg har vell egentlig ikke så mange tips selv, men et STORT tips er: viss du velger assault med et av våpenene som kan brukes av alle kalssene får du C4 som equipment. da er det genialt og bruke ammocrate + C4 til å spregne targetene i rush.

Så håper at dere andre her på forumet vill dele deres tips
Dette er en god video.
Sitat av B.A. Vis innlegg
Dette er en god video.
Vis hele sitatet...
Har sett den, og jeg iriterer meg grønn av alle folkene som ikke klarer å spotte!!!



SPOTT FOLKENS!!!
Megatips; samle tre kompiser og spill i en squad. Hvis dere gjør det bra, går levelinga og kampen mye bedre.
Selvfølgelig meget "selvfølgelig", men bare et tips til de som syns BC2 er møkka kjedelig og taper konstant.
Assault: Spam ammocrates

Engineer: Reparer MASSE og lek at CG er sniper, funker fett.

Medic: Spam medkits. Hvis du vil at laget ditt skal vinne: Ikke revive folk når det er fiender der, jeg personlig hater å bli reviva. Du får fortsatt en death, men spawner et sted du blir skutt med en gang, uten ammo.

Recon: Spot som en tulling, ta ut tanks med mortar eller C4, og skaff deg awards. Tips: Marksman headshots. Da får du fort 200 poeng per kill, og det er sjeldent et problem å få 10+ kills med recon.
Sist endret av drittunge; 5. april 2010 kl. 18:07.
bruk masse AT mines på conquest, ta en 4hjuling å sleng masse miner på fiendens base. scorer meg alltid masse poeng

hvis du løper inn i en fiende tanks som camper, legg en mine på den å skyt

fest masse c4 fast på en 4 hjuling å kjør fort som fy mot en klynge med fiender evt tanks. hopp av i god tid å la 4hjulingen trille videre å fyr løs
Sist endret av jassågitt; 5. april 2010 kl. 19:10.
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Har sett den, og jeg iriterer meg grønn av alle folkene som ikke klarer å spotte!!!



SPOTT FOLKENS!!!
Vis hele sitatet...
Wow, jeg visste faktisk ikke at man fikk 1+ attack/defence av å revive folk. Heller ikke at man kunne spotte folk ved å trykke select. Takk for god video, var litt av hvert å plukke opp av småtips og triks
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Kanskje ganske obvious men burst med våpenet, altså veldig korte salver med magnum ammo er nesten instant kill.

Når det gjelder rush, så er mitt protip å faktisk rushe. Få med deg så mye folk som mulig og så fort som mulig inn i motstanderens base.
Når du/dere har tatt en base, ikke bruk noe tid på å drepe noen forsvarere som fortsatt er i basen, men bare fort dere til neste. For bruker dere tid på å ta alle, blir de bare spawnet tilbake i den nye basen og du må drepe de der isstedenfor.

Er nesten utrolig hvor mange som velger å sitte å snipe på rush!

Et annet ting som har blitt nevnt her, ikke revive folk når man er midt i en skuddveksling. Ble reviva 5 ganger og døde momentant i en match, så se ann situasjonen når du skal revive!
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Wow, jeg visste faktisk ikke at man fikk 1+ attack/defence av å revive folk. Heller ikke at man kunne spotte folk ved å trykke select. Takk for god video, var litt av hvert å plukke opp av småtips og triks
Vis hele sitatet...
Slenger meg på jeg! Ante ikke om spott fuksjonen!
Kjenn rollen din.
Assault holder seg fremst i squaden og kaster ut ammobokser uten stopp. Skyt ett og ett skudd så fort du klarer mot long range targets. Forsvar squaden din og forsyn dem med ammunisjon.

Engineer gjemmer seg, skyter på kort avstand og reparerer det som er av kjøretøy. Sitter du som engineer i en tanks og blir beskutt, hopp straks ut og reparer til faren er over. Ser du et fientlig kjøretøy når du er til fots, ta frem rocket launcheren din og skyt tanksen på siden/bak. Der tåler den minst.

Medic holder seg til squaden/laget sitt, gjerne litt i bakgrunnen. Kast medkits konstant. Er noen i squaden din død, hjelp til å drepe de som drepte vedkommende og revive når dere er alene igjen.

Recon holder seg på avstand, spotter fiender, skyter longrange. Bruk mortar mot fientlige kjøretøy hele tia.


Å flanke er strategien som har skaffet meg mest points, fungerer best i rush. En medic og en assault/engineer hopper på en quadbike. Kjør bak fiendens linjer, hopp av quadbiken og kick some ass!

Rush er moden jeg liker best. Hør på r0bin sine tips når det gjelder rush.
Spiller dog på data så lærte meg spot funksjonen derifra. Men, en ting jeg ikke får til, hvordan får jeg UAVen til å gå loddrett opp og ned? Uansett hva jeg trykker på går jeg bare framover eller bakover.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Rush:
Som attacker hender det stadig at laget ditt eier null sammarbeidsevne og det er er rett og slett umulig å storme M-COMen. Bruk heller mortar strike og få huset til å kollapse. Dette ender ofte opp med både poeng for "objective damage" og kills. For de som spiller konsoll (inkludert meg) er man også ofte et "Destruction 2.0" kill eller to nærmere achievementet.

Har man tilgang til M-COM bruker man assault med C4 og den ekstratingen som gir deg dobbelt med eksplosiver. Plant alle (6) C4 på M-COM og aktiver bomba. Kom deg til et sikkert sted og vent på at noen skal desarmere den. Når du får varsel om at den er desarmert detonerer du og får med deg både kills, objective damage og objective destroyed hvis den alerede er skadet. C4 er også genialt og plante på vegger for å få en fin kollaps av bygninger der dette er mulig.

Er man defender er det lurt å være sniper og sitte på motsatt side av objectivene fra der attackerne spawner og sprenge bort veggen mot din retning. Da kan du sitte trygt og godt og snipe alle som prøver seg.

Conquest:
Samle kompisene dine eller squad medlemmene og storm flagg. Er dere frekke nok og flinke til å holde på flaggene kan dere campe i fiendespawnen samle kills resten av runden.

Skal man ha det moro spiller man conquest med jevne lag og ikke bruker skitne triks som camping i baser.

Medic
Hvis du driter i spillets verdier og bare tenker på levling bør du stalke squad-medlemmer, spesielt snipere. Sitter du godt og trygt bak en stein mens sniperen titter fram og blir skutt, gjennoppliver du ham. Han blir skutt igjen og du gjentar prosedyren. Du får 80 poeng hver gang et x anntall ganger helt til sniperen klarer å gi deg en kule, eller du blir bannet fra Xbox Live/PSN/Steam for dårlig oppførsel.

Har du en venn kan dere begge drepe og gjennopplive hverandre annenhvergang og motta 65 poeng hver gang.

Ellers er Medic en flott spiller og måte å tjene fett med poeng på laget dersom h*n ikke misbruker rollen sin.
Sist endret av Bangfish; 5. april 2010 kl. 20:10.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Spiller dog på data så lærte meg spot funksjonen derifra. Men, en ting jeg ikke får til, hvordan får jeg UAVen til å gå loddrett opp og ned? Uansett hva jeg trykker på går jeg bare framover eller bakover.
Vis hele sitatet...
Trykk "R"

Tips til medics, bruk m60 før den blir nerfa, må være det mest OP våpnet på spillet.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Spiller dog på data så lærte meg spot funksjonen derifra. Men, en ting jeg ikke får til, hvordan får jeg UAVen til å gå loddrett opp og ned? Uansett hva jeg trykker på går jeg bare framover eller bakover.
Vis hele sitatet...
R og F-tasten. R får den til å stige, F senker den.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Herakles Vis innlegg
Trykk "R"

Tips til medics, bruk m60 før den blir nerfa, må være det mest OP våpnet på spillet.
Vis hele sitatet...
m-60 med magnum ammo må bli nefra, den er jo latterlig!
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Hva skjer når noe blir "nerfa" ?
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Hva skjer når noe blir "nerfa" ?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Nerf_%28computer_gaming%29

to late :/
Sist endret av Vegardino; 5. april 2010 kl. 22:51.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Hva skjer når noe blir "nerfa" ?
Vis hele sitatet...
våpenet blir gjort svakere , enten ved accuracy eller styrke.
Velkjent uttryk fra MMORPG som feks wow
Sist endret av Incogn1to; 5. april 2010 kl. 22:51.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Ahh, danke!
40mm granat, m60 og carl gustav må nok alle justeres snart om enkelte folk ikke skal slite av seg knokla hver gang man spiller
Drit i K/D-ratio å ha det gøy istedet
Spotting og teamwork er good.
Også se an situasjonen, hvis det allerede sitter 5 recon i spawn så tar du ikke recon. Hater når hele squadet mitt sitter som recons og jeg vil ha en som er der actionen er til å squadde på.
vi har jo alltids det ene huset som faller sammen hvis et av gjærene som står intil blir ødelagt
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av black-light-st Vis innlegg
vi har jo alltids det ene huset som faller sammen hvis et av gjærene som står intil blir ødelagt
Vis hele sitatet...
Say whaat?
Hvis du og en kamerat sitter i heli og begge har alt. weapon perken, får co-piloten en tracer dart som Hellfire-missilet(alt. weapon) til piloten kan få lock-on på. Det er samme missil som UAV har og er som regel 1 hit kill på fiendtlig armor.
Sist endret av Herremann; 6. april 2010 kl. 17:08.
Som de fleste vet, så er faktisk gravitasjon en viktig ting å ta i betraktning i det man fyrer av sin sniper på lange avstander. Bullet time er også med, så over veldig store avstander kan det ta opptil 1-2 sekunder før kulen treffer. Sikt derfor alltid et stykke over hodet, og hvis motstanderen løper i en linjær rettning, skyt også et stykke foran han også. Du får en skikkelig god følelse av å ta HS over store avstander som recon, er vel derfor jeg spiller denne packen mest.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Say whaat?
Vis hele sitatet...
vel se her fant jeg video http://www.youtube.com/watch?v=-rWqPq6Dj70

jeg har prøvd det ut flere ganger xD - - - (jeg her da spilt PC versjonen)
er ganske artig
God guide ved bruk av tracer gun.

http://www.youtube.com/watch?v=UEQOcwqowms
Sist endret av Ynah; 7. april 2010 kl. 10:00.
Som engineer med AT mines kan det være lurt å dekke over minene med f.eks kjegler å paller som ligger henslengt. er bare å lene seg over å skyve det bort, å færre vil gå rundt å sprenge de i stykker
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av black-light-st Vis innlegg
vi har jo alltids det ene huset som faller sammen hvis et av gjærene som står intil blir ødelagt
Vis hele sitatet...
Prøvde dette. Destroyed team obective.

Det var DET huset, ja.
Sist endret av Bangfish; 8. april 2010 kl. 08:25.
Jeg liker å spille på de mindre banene med 16 folk.
Jeg er veldig squad type. Jeg holder meg i livet sånn at de kan spwne på meg og er ofte assault me smoke launcher under men det viktigste man gjør

SPOT! TRYKK Q når du ser noen, Q for SPOT! dette er det viktigste du gjør uanset game til din og hele teamet sin fordel!

Hvis man spiller medic så får lage ditt minuspoeng når noen på laget blir skutt. Bruker du da shock pad'sa dina får dere tilbake et poeng så ress folk som faen uansett om det er midt i kamp og den du resser for masse death's. Skal du vinne og vil gjøre det bra RESS!
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Jeg liker å spille på de mindre banene med 16 folk.
Jeg er veldig squad type. Jeg holder meg i livet sånn at de kan spwne på meg og er ofte assault me smoke launcher under men det viktigste man gjør

SPOT! TRYKK Q når du ser noen, Q for SPOT! dette er det viktigste du gjør uanset game til din og hele teamet sin fordel!

Hvis man spiller medic så får lage ditt minuspoeng når noen på laget blir skutt. Bruker du da shock pad'sa dina får dere tilbake et poeng så ress folk som faen uansett om det er midt i kamp og den du resser for masse death's. Skal du vinne og vil gjøre det bra RESS!
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt greia med hvor viktig spotting kan være. Det er jo ikke mulig i hardcore, noe som i mine øyne er en selvfølge å spille.

Medic er sinnsykt lett å score mye. Jeg spilte i går som medic og fikk i overkant av 3500 Combat score. Riktignok Kill/death=22/39, men medic er jo selvmordskit. (X360).
Man topper alltid listen med medic, spesielt om du finner en skikkelig squad og game der IKKE 70% snipere.

Egentlig er min personlige favoritt engineer, men jeg har unlocket alt.
Jeg klarer ikke bestemme meg for hva som er best av rush og conquest, men jeg savner de store conquestbanene fra BFBC. Conquest på BFBC var herlig.
Jeg har fått latterlig mange kills med granat når man er defender i en base attackerne må løpe i oppoverbakke for å komme seg til vår base med å være assault, kaste en ammopakke litt bak meg (sånn at andre kan hente ammo uten å spoile hvor jeg sitter). Så sitter jeg bare å kaster granater ned bakken i forskjellige vinkler og til forskjellige steder. Alle vet vel hvilke "standard" steder folk rusher til når de er attacker.

Ett annet tips til alle røykere der ute, mekk dere en feit en før dere spiller. Jeg spiller av en eller annen merkelig grunn mye bedre fjern enn nykter. Går det dårlig, mekker jeg en liten en til og deretter går det så mye bedre
Sist endret av sh1bby; 10. april 2010 kl. 04:40.
Sitat av black-light-st Vis innlegg
vel se her fant jeg video http://www.youtube.com/watch?v=-rWqPq6Dj70

jeg har prøvd det ut flere ganger xD - - - (jeg her da spilt PC versjonen)
er ganske artig
Vis hele sitatet...
Det var derfor han jeg boosta med døde når jeg skøyt rpg i veggen
Skjønte aldri hvorfor..
Sitat av Bangfish Vis innlegg
[b]

Medic
Hvis du driter i spillets verdier og bare tenker på levling bør du stalke squad-medlemmer, spesielt snipere. Sitter du godt og trygt bak en stein mens sniperen titter fram og blir skutt, gjennoppliver du ham. Han blir skutt igjen og du gjentar prosedyren. Du får 80 poeng hver gang et x anntall ganger helt til sniperen klarer å gi deg en kule, eller du blir bannet fra Xbox Live/PSN/Steam for dårlig oppførsel.
Vis hele sitatet...

Kan man virkelig bli bannet for å gjennopplive noen? Selv om man er kanskje litt kynisk men å sitte å vente på at noen skal få seg en i nøtta..


Vel vel.. Mitt tips er å prøve de forskjellige klassene og bli vant med alle, samle unlocks osv. For i et spill så vet man aldri hva som trengs. Plutselig så kommer fienden med masse tanks og da er det smart å skifte klasse neste gang du biter i støvet.

Ta det litt med ro noen ganger. Stopp opp å skann området før du stikker videre. Ingenting som er lettere å se i dette spillet enn en som springer rundt som en hodeløs høne å leter etter noen å skyte.
Tenk deg litt og vær litt sleio.
Sist endret av Lattergal; 11. april 2010 kl. 13:01.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Kanskje ganske obvious men burst med våpenet, altså veldig korte salver med magnum ammo er nesten instant kill.

Når det gjelder rush, så er mitt protip å faktisk rushe. Få med deg så mye folk som mulig og så fort som mulig inn i motstanderens base.
Når du/dere har tatt en base, ikke bruk noe tid på å drepe noen forsvarere som fortsatt er i basen, men bare fort dere til neste. For bruker dere tid på å ta alle, blir de bare spawnet tilbake i den nye basen og du må drepe de der isstedenfor.

Er nesten utrolig hvor mange som velger å sitte å snipe på rush!

Et annet ting som har blitt nevnt her, ikke revive folk når man er midt i en skuddveksling. Ble reviva 5 ganger og døde momentant i en match, så se ann situasjonen når du skal revive!
Vis hele sitatet...
Haha... Altså, når jeg spiller medic gir jeg jo faen i om du dør 100 ganger rett etter at jeg resser, det er jo bare mere poeng for meg x)
woooa, visste ikke at gikk an å spotte

nais
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Skjønner ikke helt greia med hvor viktig spotting kan være. Det er jo ikke mulig i hardcore, noe som i mine øyne er en selvfølge å spille.
Vis hele sitatet...
Der er en liten gøy detalj. Det ER mulig å spotte i HC, men du eller de på ditt lag kan ikke se at man gjør det, pga manglende minimap. Man kan dog trykke "m" for å se et kart der alt som er spottet er. Praktisk for å finne tankser. Det som også kan skje er at du får ekstra poeng når noen andre dreper den du har spottet.
Så, gjerne fortsett å spot i HC.
Haha, husker jeg spilte rush engang og ble forbannet over at ingen spottet noe som helst, så jeg raget i chat og skrev noe ala "you know you can spot right? use your damn Q button guys!!!"
Plutselig lyste mappen opp i oransje, magisk øyeblikk


Vi vant!
Sitat av meitemark Vis innlegg
Der er en liten gøy detalj. Det ER mulig å spotte i HC, men du eller de på ditt lag kan ikke se at man gjør det, pga manglende minimap. Man kan dog trykke "m" for å se et kart der alt som er spottet er. Praktisk for å finne tankser. Det som også kan skje er at du får ekstra poeng når noen andre dreper den du har spottet.
Så, gjerne fortsett å spot i HC.
Vis hele sitatet...
Jepp jepp, når man spotter sier man også fks: Sniper ahead! el. lignende og da vet teamet at det er en sniper så man burde passe seg litt. som du nevnte får man også 20 poeng hvis en squad member dreper han du spotta. det er poeng og hente for deg og team'e'sa dine.
Er alt for ofte jeg havner i matcher der alle er recon i rush, FFS DET ER EN OBJECTIVE MODE!!!
Ofte jeg blir pissed fordi jeg er den eneste som faktisk gjør noe, så folkens tenk på å få sprengt m-commene før dere tenker på kills. plzzzz
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av Herakles Vis innlegg
Er alt for ofte jeg havner i matcher der alle er recon i rush, FFS DET ER EN OBJECTIVE MODE!!!
Ofte jeg blir pissed fordi jeg er den eneste som faktisk gjør noe, så folkens tenk på å få sprengt m-commene før dere tenker på kills. plzzzz
Vis hele sitatet...
Tjill, mann. Du skal liksom ha det gøy, ikke stresse.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Tjill, mann. Du skal liksom ha det gøy, ikke stresse.
Vis hele sitatet...
True. Men det er lite morsomt når over halve laget ditt sitter som recon under rushmode og sniper -- når dere er attackers. Ikke gidder dem å spotte heller. Spiller selv en del recon, men stort setter bruker jeg snipern under rush også, og sniper på close hold; og planter C4 rundt om kring i bygget før jeg planter bomba. Funker som bare faen det.

Ellers må jeg si at Engineer er en veldig fet klasse, om enn Carl Gustav er i overkant bra til tider. Fikk platinumstar rimelig fort, for å si det slik.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når du kjører en tanks med en gunner, å blir sprengt av de som løper rundt med C4 er det i 90% av tilfellene gunneren som ikke har gjort jobben sin.

er du tankgunner skal du (om du bryr deg), være førerens øyne i nakken å ha oversikt over alt han ikke har oversikt over.

Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Jepp jepp, når man spotter sier man også fks: Sniper ahead! el. lignende og da vet teamet at det er en sniper så man burde passe seg litt. som du nevnte får man også 20 poeng hvis en squad member dreper han du spotta. det er poeng og hente for deg og team'e'sa dine.
Vis hele sitatet...
Må bare rette opp i en ting her. 30+ for squad, 20+ om hvemsomhelst dreper spot-offeret

Om du ser noen kjøre f.eks en 4hjuling mot deg å du dreper han, spreng 4hjulingen også selvom føreren allerede er død for 100 ekstra poeng
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har flere tips?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Beste tipset jeg har å gi er vel, spill den klassen du liker best, ikke spill en annen fordi du må "uppgrade" den og få alt til alle...
Småtips: tenk før du faktisk skyter, f.eks hvis du hører 3 stykker komme, så dreper du jo ikke den framste, for da kommer jo de andre til å skyte deg, du venter til de har gått forbi, så tar du alle i ryggen! Ikke glem at du har pistolen, den er en LIFESAVER når du går tom for ammo på hovedvåpenet.

Kast nades hele tiden! Er du assult og merker at du plutselig er helt mutters alene midt i fiendens base, kast ut en ammo pack og start å nade og tube alt du ser som kansje rører på seg!

Er du sniper, husk at hver gang du snur deg, selvom det bare er for å se etter fiender, så må du huske at du endrer på alt av skygge og stilling og alt! Man ser oftest snipere når de rører på seg, mens ligger de helt i ro, har det hendt at jeg har hatt hode omtrent inni skjermen og stått 1 meter unna en sniper og faen ikke sett han! ( jada jada vet at det ikke egentlig heter sniper, men har du et stort våpenet som dreper alt på 1 skudd, som kan zoome til faen's og treffe selvom du er 2 km unna, så kaller jeg det sniper ! )

Skal du speed lvl'e med medic : finn deg 1 person, følg etter han hvor enn han går, så healer du og reviver han alle gangene han dør!
Sitat av Ynah Vis innlegg
God guide ved bruk av tracer gun.

http://www.youtube.com/watch?v=UEQOcwqowms
Vis hele sitatet...
Takk! Har aldri fått til å få den låst til målet jeg skal skyte på, nå vet jeg hvorfor.
Om du defender; ikke alltid skyt på den første personen du ser. La den første personen springe litt så de andre ser at det er "trygt". Veldig generelt, men er ofte forskjellen mellom å drepe én person + bli drept, eller drepe 2-3 personer.

Jeg spiller kun HC fordi spotting er altfor imba. Men selv i HC-mode er spotting ganske overlegent. Når jeg sniper finner jeg meg en grei plass og svipper over et område med pistol mens jeg spammer-spotknappen, får jeg en "enemy spotted" tar jeg frem riflen og skyter. Det er praktisk talt umulig å gjemme seg fra spotting.

Jeg visste ikke om at man kunne se map i HC-mode (som ble nevnt tidligere i tråden). Takker for det tipset!

Om du ønsker litt flere pistol-kills som sniper er det bare å sikte inn litt over hodet med rifle (avhengig av distanse) og bytte til pistol uten å røre siktet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet hvordan man legger til venner? Lagt inn friend-request men kompisser mottar ikke noe ikke andre enden. Ikke jeg heller når de sender request til meg :-)


En annen ting.. Ønsker å gå litt mer opp i gradene på recon, men det går veldig seint å skufle opp poeng her for meg. Noen tips?